Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Rosendahl

Har begynt på min rosa heklede duk. Fant endelig et mønster som jeg liker. Viktig at det blir verken for kjedelig eller utfordrende å hekle. 🤓 

Trenger nok mange flere nøster for å få anstendig lengde på den. Da blir det ulike fargeparti men blås.

Mønsteret er forresten hentet herfra: https://ninashekleverden.com/2016/03/13/heklet-paskeduk-i-viftemonster/

36B5B5A9-E2CD-44FE-8C8A-2F531994F53E.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Diamant20 skrev (12 timer siden):

Jepp, men jeg gidder ikke å gjøre det så ofte som evt må til for å holde genseren fin.

Jeg forstår. Noe jeg leste i "nuppetråden", kan bety at det ikke er lurt å bruke nuppefjerner:

"

Hunter7 skrev (På 14.3.2021 den 13.28):

Det mest skånsomme er å fjerne nuppene når de har blitt til små kuler, og da ved å forsiktig dra de ut fra tøyet. Ved å klippe/skjære de av, eller dra de raskt ut, innfører man nye bruddpunkter. 

Så nuppefjerner virker egentlig mot sin hensikt? Da er det kanskje håp for noen av plaggene mine likevel, om jeg begynner å fjerne nuppene mer skånsomt😃"

Anonymkode: bad80...226

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Rosendahl skrev (21 minutter siden):

Har begynt på min rosa heklede duk. Fant endelig et mønster som jeg liker. Viktig at det blir verken for kjedelig eller utfordrende å hekle. 🤓 

Trenger nok mange flere nøster for å få anstendig lengde på den. Da blir det ulike fargeparti men blås.

Mønsteret er forresten hentet herfra: https://ninashekleverden.com/2016/03/13/heklet-paskeduk-i-viftemonster/

36B5B5A9-E2CD-44FE-8C8A-2F531994F53E.jpeg

Vakkert! :hjerter_rundt: Takk for link til oppskrift! :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg kunne tenke meg å besøke en garnfabrikk med fabrikkutsalg av garn :hjerter: Har noen av dere besøkt et slikt fabrikkutsalg? Hvordan var det?

På Hillesvåg ullvarefabrikk har de en guidet vandring der besøkende kan være med på en guidet vandring gjennom fabrikken og oppleve ullens reise fra råvare til ferdig produkt. Reisen ender i en godteriaktig ull- og garnbutikk, og besøkende lar seg begeistre av det varme fargespillet i bedriftens ullvarerhttps://ull.no/om/

De har butikk i tilknytning til fabrikken i Hillesvåg.

Det høres fristende ut :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg kunne tenke meg å besøke en garnfabrikk med fabrikkutsalg av garn :hjerter: Har noen av dere besøkt et slikt fabrikkutsalg? Hvordan var det?

På Hillesvåg ullvarefabrikk har de en guidet vandring der besøkende kan være med på en guidet vandring gjennom fabrikken og oppleve ullens reise fra råvare til ferdig produkt. Reisen ender i en godteriaktig ull- og garnbutikk, og besøkende lar seg begeistre av det varme fargespillet i bedriftens ullvarerhttps://ull.no/om/

De har butikk i tilknytning til fabrikken i Hillesvåg.

Det høres fristende ut :) 

Jeg har vært på fabrikken og utsalget både på Hillesvåg og Rauma, og begge kan varmt anbefales. Guidet tur må bestilles i forkant, men det er ikke nødvendig for å få en god følelse av å være der. På Hillesvåg går du forbi maskinene inne i butikken (men får ikke gå bort og se), så der får du sett mere av selve produksjonen enn på Rauma (med mindre du har omvisning). De har også selvsagt inne alle farger i alle garn, mange modeller og andre ting. Butikkene begge plasser er åpne, så det er bare å stikke innom om noen bor i nærheten! 

Anonymkode: d0707...608

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...