Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Er du en som kjøper noen få billignøster, strikker et par sokker i året og er fornøyd med det, eller kjøper du
store pakker kvalitetsgarn til kreative prosjekter, nesten uansett hva det koster? Hva er isåfall ditt dyreste kjøp? 

Er du en som har orden i kurven, eller er det egentlig garn over alt hos deg? Er du en hobbysamler, med oversikt
og god selvkontroll, eller en som vet at det begynner å ta litt vel overhånd nå? Klarer du ikke å motstå fint nytt garn
når du ser at det har kommet så ekstremt mye fint NYTT i butikkene og folk legger ut bilder av sine ting på nett? 

Personlig er jeg inne i en liten periode (haha...den har vart veldig lenge i såfall) hvor jeg blir så inspirert og fristet
at jeg faktisk både kjøper i butikk og bestiller på nett....og kjenner at jeg er i mitt livs mest kreative form og denne
høsten/vinteren skal det lages ting som jeg skal gi bort, kanskje selge noe og i alle fall gå med selv. 
Jeg drømmer om å komme inn som første kunde et sted hvor de har "fyll en pose med garn for hundre kroner"
og sniken meg har tatt med to store sorte søppelsekker. Weeee... :mynona:

Sannheten skal frem nå. :lur:  Hvordan har du det egentlig på det viset, hum? 
                 

 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hysj.....

Akkurat det er min mørke hemmelighet.   :tekola:

(Jeg kjøper garn på salg og hamstrer i store kasser og kommoder. Og når jeg starter på et nytt prosjekt kjøper jeg nytt garn likevel. Men ikke si det til noen.) :klaske:

  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(*hviske* ...våre hemmeligheter er helt trygge her - det blir kun mellom oss... :ninja: )

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

"fyll en pose med garn for hundre kroner"

Hei :) Lignende kupp kan du kanskje gjøre på Finn.no eller på loppemarked? Her er det noen på Finn som selger mye forskjellig garn  ganske rimelig @Hoppetaujenta https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68928018

Endret av An0nymBruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Er du en som kjøper noen få billignøster, strikker et par sokker i året og er fornøyd med det, eller kjøper du
store pakker kvalitetsgarn til kreative prosjekter, nesten uansett hva det koster? Hva er isåfall ditt dyreste kjøp? 

Er du en som har orden i kurven, eller er det egentlig garn over alt hos deg? Er du en hobbysamler, med oversikt
og god selvkontroll, eller en som vet at det begynner å ta litt vel overhånd nå? Klarer du ikke å motstå fint nytt garn
når du ser at det har kommet så ekstremt mye fint NYTT i butikkene og folk legger ut bilder av sine ting på nett? 

Personlig er jeg inne i en liten periode (haha...den har vart veldig lenge i såfall) hvor jeg blir så inspirert og fristet
at jeg faktisk både kjøper i butikk og bestiller på nett....og kjenner at jeg er i mitt livs mest kreative form og denne
høsten/vinteren skal det lages ting som jeg skal gi bort, kanskje selge noe og i alle fall gå med selv. 
Jeg drømmer om å komme inn som første kunde et sted hvor de har "fyll en pose med garn for hundre kroner"
og sniken meg har tatt med to store sorte søppelsekker. Weeee... :mynona:

Sannheten skal frem nå. :lur:  Hvordan har du det egentlig på det viset, hum? 
                 

 

:jolie:

Nei, du, den sannheten setter jeg ikke på trykk. Du får komme på husransakelse ddrsom du vil ha sannheten for dine øyne.  :ninja:

Anonymkode: 0105b...261

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpestopp på garn akkurat nå, men kan nok bli fristet om jeg plutselig står der med et godt og mykt  ullnøste mellom fingrene i en nydelig farge :ninuskapus: Her også rimelig garn i friske fargerhttps://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=125424907   https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=126529327
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anstrengt er nok det best beskrivende ordet. Jeg vil men får det ikke helt til. Har til og med kjøpt strikkebøker, men de står ulest i bokhyllen. Jeg tror jeg har prestasjonsangst fordi min mor var en ordentlig superstrikker. Hun var så god at hun designet egne mønstre og kunne lage hva som helst, så jeg nektet selvfølgelig å lære noe av henne. Var jo dømt til å bli mislykket i forhold og jeg hater å være alt fra nestbest til dårligst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden kan betraktes som Anonyme Garnoholikeres samlings og tilholdssted dypt nede i forumets gjemmer.
Ingen kommer inn i våre rekker uten å ha blitt kvalitetssjekket av meg og her kan vi trygt snakke ut.

                Vi setter oss i ring her og anerkjenner hverandres trang til..."det"...  :lur:  

Første som reiser seg og ser folk i øynene: :jepp:  "Hei, jeg heter Hoppe og jeg er Garnoholiker". :klappe: :klappe: :klappe: :klappe: :klappe: 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host* Men hva med "strikkebøker" da dere? Noen som har et par av dem i sin hylle? :laugh:  (ja!)

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

*host* Men hva med "strikkebøker" da dere? Noen som har et par av dem i sin hylle? :laugh:  (ja!)

Nei, det har jeg ikke, selv om jeg faktisk ønsker meg et par strikkebøker med fine oppskrifter på sokker og votter og andre småting med og uten mønster. Oppskrifter på ullbukser til store og små, kanskje? :jepp: 

Men jeg har flere strikkepinner enn jeg behøver :rodmer: (kjøpt på salg). Noen tipset om at slike hjemmearkiv i ca 1/2 str av A4 passer ypperlig til oversiktlig oppbevaring av strikkepinner m.m.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan  løser dere det når dere strikker mønsterstrikk med 2-3 nøster eller flere samtidig, for å holde orden på garnnøstene? :tekola:

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, yes. Hvis du ikke kjenner meg godt og tar en titt i bokhyllen min ser det nok ut som jeg er dreven og behersker alt fra sokkestrikk til flotte kofter. Sannheten er at jeg bare kan lage kluter og de blir ikke direkte nydelige de heller :rodme:

Vurderer å faktisk lese de bøkene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad du nevnte det. Jeg kom på at jeg har hauger og lass med forholdsvis dyrt garn som MÅ ryddes i og gis bort før det blir vinter fordi jeg dessverre har en ødelagt arm/hånd og ikke klarer å verken strikke eller hekle mer... :(

 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg prøver å ha orden og å ikke kjøpe annet enn det jeg trenger. Men det sklir ut, jeg har så mye restegarn! Og så prøver jeg å bruke opp restegarnet, men så mangler jeg bittelitt og må kjøpe et nøste for å fylle på, og så er vi like langt... Jeg kjøper vanligvis Sandnesgarn (Sisu, Smart) eller Raumagarn (PT), det er vel "midt i mellom"-garn. Jeg vil støtte norsk garnproduksjon, og er skeptisk til å legge ned flere ukers innsats i et plagg som viser seg å ikke holde fordi jeg ville spare 50 kr. 

Anonymkode: 8f9c2...574

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Leo skrev:

Veldig glad du nevnte det. Jeg kom på at jeg har hauger og lass med forholdsvis dyrt garn som MÅ ryddes i og gis bort før det blir vinter fordi jeg dessverre har en ødelagt arm/hånd og ikke klarer å verken strikke eller hekle mer... :(

 

Så trist :hug: Hva med strikkemaskin, kan du  bruke det med en hånd og passer garnet ditt til strikking på strikkemaskin? PS. På Finn er det flere som selger strikkemaskiner.

Endret av An0nymBruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, jeg heter Monstrum og jeg er garnoholiker"! :sjenert:

Pr nå er 8 hyller i Kallax-reolen min fulle av garn :rodme: Jeg har garnkjøpestopp, og har hatt det en stund nå. Har "bare" brutt det to ganger, og krangler fortsatt med meg selv om det må brytes igjen eller ikke.  Salg på to av garntypene jeg faktisk bruker en del  på den lokale butikken:bond:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...