Gå til innhold

Hvor mye kontakt med ex er greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså. Når to stk går fra hverandre, og har 2 mindre barn sammen, så må man regne med noe kontakt frem og tilbake pga barna.

Men hvor går grensa? Hvilke tema er greit? Hva er "normalt"?

Har ei ex her nå som maser på kjæresten min om å låne skiboksen hans til ferietur f.eks. og om tips til hvilken ny bil hun skal kjøpe seg. Slike hverdagslige ting som de snakket om som par før i tiden, men som jeg tenker de ikke trenger nå lenger. Nå er det kun fokus på barna tenker jeg. Men.. hva tenker dere?

Anonymkode: 53d38...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har unger, så de kan sikkert dele skiboks (regner med at hun tar med felles unger på den skituren). 

Hun kan få råd av alle andre i hele verden angående hvilken bil hun skal kjøpe seg. 

Anonymkode: 454a0...065

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen grense for hvor mye kontakt foreldre må ha når det gjelder felles barn.  De er begge foreldre og bør ha den største interesse for barna.  Ja, faktisk større interesse for barna enn for ny kjæreste. 

For meg høres det ut til at temaene de to snakker om, bil og lån av tak boks, bør kjennes ufarlig for deg.  Høres ikke ut til at du har grunn til å være sjalu. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiboks er ok, bilkjøp kan hun spørre noen andre om. Dette må jo nesten typen din styre. Det er han som må sette grensene, og de grensene bestemmer han selv

Anonymkode: cc60e...ae4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dårlige eksempler jeg kom med... men her jatter de med hverandre hver eneste dag, og alt og ingenting som ikke gjelder barna. Jeg er faktisk ingen sjalu person, men dette der ser jeg ikke nødvendigheten i. De hater hverandre, det har vært utrolig mye krig. Men når hun trenger hjelp til noe så smisker hun... og han svarer, alltid, så dum han er. Og da bare fortsetter det

Anonymkode: 53d38...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker nok henne enda. De har jo barn sammen. Du må nok godta det.

Anonymkode: 40fbe...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde noen nektet faren til barna mine å ha kontakt med han, hadde det blitt dårlig stemning. Nå hater ikke vi hverandre, og vi skiltes som venner, men å ikke kunne snakke med han om hverdagslige ting som ikke involverer barna, ville føltes unaturlig og «klinisk». Sånn som; bf«hei, hvordan går det? Fortsatt syk?» mor; «alt fint med barna, de har ikke blitt smittet» eller; mor «hei kan jeg låne skiboksen din i helgen? Skal på tur, så tenkte du var lettest å be om det, enn å poste innlegg på fb eller å kjøpe ny siden du har skiboks» bf «nå må du innse at det er over, du har ikke barna i helgen så jeg trenger ikke å hjelpe deg» 

hallo damen, våkne opp!! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks sendte meg mld i går om min nye kjæreste vil kjøpe bil av han. Vi har minimal kontakt kun sms mest ang barna.

Men, som jeg sa til typen også så har han 4 barn med eks, selv om de er store nå så kan ting dukke opp som de trenger å diskutere kun de to.

 

Anonymkode: 199c9...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Når to stk går fra hverandre, og har 2 mindre barn sammen, så må man regne med noe kontakt frem og tilbake pga barna.

Men hvor går grensa? Hvilke tema er greit? Hva er "normalt"?

Har ei ex her nå som maser på kjæresten min om å låne skiboksen hans til ferietur f.eks. og om tips til hvilken ny bil hun skal kjøpe seg. Slike hverdagslige ting som de snakket om som par før i tiden, men som jeg tenker de ikke trenger nå lenger. Nå er det kun fokus på barna tenker jeg. Men.. hva tenker dere?

Anonymkode: 53d38...935

Jeg skjønner deg veldig godt.

Du har en mann som ikke er den mest konfronterende konfliktkaren.

Eller så er han litt psykopatisk, sånn som på død og liv må være venn med eksen. Akkurat som at han nyter at det er han som blir spurt, og ikke den nye mannen.

Jeg syns det er mer klasse å bare drite i å være snill. Man trenger ikke være venner, men har man barn, kan man være vennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge til at han sikkert er en flott kar, selv om han ikke er den mest konfliktorienterte. Det er vanskelig å finne noen som er verdensmester på alle områder. Tross alt er det bedre å være med en som er litt konfliktunnvikende, enn en kriminell idiot som skal sloss med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ting som omhandler barna her i hvertfall. 

Anonymkode: e243d...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, dette er jo du med og definerer. Det finnes ikke noen ferdigdefinerte grenser som du kan finne på Kvinneguiden, det er du og din man sammen som setter grensene for deres forhold. 

Anonymkode: ba5ed...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Det er jo bare bra at de kan snakke sammen! Jeg og eksen min teksta nesten hver dag da vi begge var i nye forhold. Vi har hata hverandre vi også til tider, men i bunnen ligger et godt vennskap når alle følelser ble lagt til side. Min andre eks (Har barn med to forskjellige) er det akkurat det samme med - vi kan snakke i en time i tlf om alt og ingenting, snapper ol. Dama hans klager ikke på det. Synst det er så mange rare og sære og følsomme kvinnfolk der ute! Vær trygg på mannen deres og la de nå få ha kontakt med moren til deres barn om de vil det uten å gå helt over styr😂

Anonymkode: 80dfe...8ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun ting som omhandler barna.  Noe annet er faktisk useriøst med mindre alle er venner og enige og synes det er greit. Skiboks og bilkjøp osv har ingen ting med barn og gjøre. Skaff skiboks selv og få hjelp med bil av bilforhandlere.  Jeeezes 

Anonymkode: 907a6...30c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun ting som omhandler barna.  Noe annet er faktisk useriøst med mindre alle er venner og enige og synes det er greit. Skiboks og bilkjøp osv har ingen ting med barn og gjøre. Skaff skiboks selv og få hjelp med bil av bilforhandlere.  Jeeezes 

Anonymkode: 907a6...30c

Mener du helt seriøst at en person skal ha klart definerte grenser for hva han/hun skal snakke med andre om. At man skilles / bryrter et forhold betyr ikke at man ikke kjenner hverandre mer eller ikke har felles minner om annet enn barna. De fleste har ikke interesse av å ha mye kontakt med ekser de ikke har barn med, men når det er barn inne i bildet, er man i en livslag relasjon som må opprettholdes selv om man ikke er kjærester lenger. Da er det naturlig å snakke om annet enn barna. Personlig vil jeg foretrekke at en eventuell samboer/ektefelle med barn fra tidligre forhold er på talefot med sin eks og har en grei relasjon til vedkommende. Jeg vil fakgisk gå så langt som at jeg mener det ideelle er at jeg også skulle ha en ok relasjon til vedkommende. Ikke bestevenner, men at vi er på talefot og kan ha det ok sammen. Man oppdrar faktisk barn sammen, og da er det greit å snakke om litt andre ting enn absolutt bare det mest nødvendige.

Jeg observerer at det tidvis ligger tråder her om at samboer/mann har hemmelig kontakt med eksen. Ikke veldig rart dersom man får grenser for hva man skal snakke om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet. Det er jo bare bra at de kan snakke sammen! Jeg og eksen min teksta nesten hver dag da vi begge var i nye forhold. Vi har hata hverandre vi også til tider, men i bunnen ligger et godt vennskap når alle følelser ble lagt til side. Min andre eks (Har barn med to forskjellige) er det akkurat det samme med - vi kan snakke i en time i tlf om alt og ingenting, snapper ol. Dama hans klager ikke på det. Synst det er så mange rare og sære og følsomme kvinnfolk der ute! Vær trygg på mannen deres og la de nå få ha kontakt med moren til deres barn om de vil det uten å gå helt over styr😂

Anonymkode: 80dfe...8ce

Hverken jeg eller mannen har behov for noe vennskap med våre ekser. Vi er venner og det er lite konflikter, men utover ting som har med barna å gjøre trenger vi ingen kontakt. Har ikke noe med om man er dame eller mann. 

Anonymkode: e243d...b60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hverken jeg eller mannen har behov for noe vennskap med våre ekser. Vi er venner og det er lite konflikter, men utover ting som har med barna å gjøre trenger vi ingen kontakt. Har ikke noe med om man er dame eller mann. 

Anonymkode: e243d...b60

Selv om dere ikke har behov for det, så fins det andre som kanskje har det. Føles ikke alltid rett for alle å bare kutte all kontakt utenom det som handler om barna etter mange år sammen altså, selv om man får nye partnere. 

Anonymkode: 80dfe...8ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt forhold til min eks, og vi har kontakt om barna, men driver ikke og ringer eller tekster om alt mulig annet. Det føles ikke naturlig, når begge er i et nytt forhold. Eksen min skal få lov til å ha et trygt samliv med nydama, uten at jeg "skjuler meg i buskene" hele tiden og uten at det popper opp meldinger og snaps fra meg på telefonen hans hver kveld.

Så ja, jeg synes det går ei grense. Man gikk fra hverandre for en grunn, og hvis nye forhold skal kunne fungere, så må man gi hverandre space. 

Anonymkode: e7f97...d31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om dere ikke har behov for det, så fins det andre som kanskje har det. Føles ikke alltid rett for alle å bare kutte all kontakt utenom det som handler om barna etter mange år sammen altså, selv om man får nye partnere. 

Anonymkode: 80dfe...8ce

Nei. Alle er forskjellige. Jeg vil ikke ha med ekser inn i forholdet, andre får gjøre som de føler for. 😊

Anonymkode: e243d...b60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullstendig opp til dem selv hvor mye kontakt de ønsker å ha. 

Enten så stoler du på mannen din, og lar han vurdere selv hva som er ok. Eller så stoler du ikke på han, og tar konsekvensen av det. Det å bli værende i et forhold med en du ikke stoler på er dumt både for deg selv og han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...