Gå til innhold

Lurt for penger..!


Sharita

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, WCKD skrev:

Man trenger ikke studere juss for å vite at å sitte på i pirattaxi er ulovlig 😉

Hadde det ikke vært ulovlig virksomhet hadde du ikke kommet med dette utsagnet:

 

Men å kjøre pirat taxi derimot er heeelt lovlig? For det er jo bare jeg som gjør noe galt selvfølgelig😂 du jeg har faktisk snakka med advokaten min om det her. Og han sa at om jeg meldte det så ville jeg bli bøtlagt, men at det var alvorligere for han som kjører og tjener penger ulovlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Sharita skrev:

Men å kjøre pirat taxi derimot er heeelt lovlig? For det er jo bare jeg som gjør noe galt selvfølgelig😂 du jeg har faktisk snakka med advokaten min om det her. Og han sa at om jeg meldte det så ville jeg bli bøtlagt, men at det var alvorligere for han som kjører og tjener penger ulovlig

Har jeg sagt at det er ulovlig? Nei.

Der ser du, der bekreftet han som har studert juss akkurat det jeg sa. Kanskje du skal begynne å høre på hva jeg har å si fremfor å sitte og grine som en liten fjortis?

Ring politiet, se hvor langt du kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt merkelig å være så sinna, og ute etter å "ta" en annen - især en som har vært en god hjelp over tid. Over et relativt lite beløp, uten at du engang har fått avklart hva som har skjedd.

En vannvittig overreaksjon, etter mitt syn, å fabulere om anmeldelse og ønske at denne personen skal både miste førerkort (kommer ikke til å skje) og få ei klekkelig bot - over lusne 500 kr......? Få nå snakka med personen først, kanskje ligger h*n hjemme med akutt spysjuka i alle ender eller hva vet vi - det er jo tross alt bare samme dagen ennå.

Attpåtil sier du jo at personen også kjører flere andre visstnok, så alt du vil få til er å ødelegge for mange andre som også har hatt god bruk for denne velvillige kjørehjelpen. Kommer neppe til å gjøre deg særlig populær på bygda, med en slik overreaksjon. "Der kommer h*n som ødela for kjørehjelpen vår, for noen bedritne hundrelapper"

Anonymkode: f9901...593

Hvis han var så jævlig syk så tar det 5 sekund å sende en melding om at han ikke får stilt opp.! Handler ikke om penger. Det er prinsippet. Det er faktisk ikke greit at jeg vipser over penger i forkant, Ikke hører jeg noe, å ikke møter vedkommende opp. Hadde du synes det var helt greit? Tror ikke det😉 tror folk i bygda bare hadde vært glad til jeg om det kommer ut når han faktisk tar betaling uten å holde avtaler. Jeg driver ikke med veldedighet eller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sharita skrev:

Hadde du synes det var gøy når du hadde betalt for skyss til et viktig ærend, også møter ikke sjåføren opp? Tror faktisk det er veldig normalt å bli irritert! Jeg spurte faktisk etter et konkret råd over hva jeg burde gjøre. Men er jo bare useriøse svar

Da hadde jeg ringt taxisentralen 😉 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, WCKD skrev:

Du kan fortsatt straffes.

Det du driver med er ikke sammenliknbart med å betale noen for å kjøre deg hjem fra byen.

Dette kommer da veldig ann på hvor ts bor samt situasjonen. 

Her jeg bor har vi hverken buss, trikk, eller annen transport. 

Taxi firmaet her er elendig og en jeg kjenner fikk faktisk beskjed om å låne taxien når hun skulle til fergeleiet, fordi det ikke var noen ansatte på vakt. 

Hva mener du da man bør gjøre? 

Jeg ber til stadighet bekjente eller naboen eller sønnen til sjefen om å kjøre mot betaling. Og undergraver da ingenting av den grunn. 

Og dette er det siste politiet hadde giddet å bry seg med. 

Anonymkode: 72685...229

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sharita skrev:

Hvis han var så jævlig syk så tar det 5 sekund å sende en melding om at han ikke får stilt opp.! Handler ikke om penger. Det er prinsippet. Det er faktisk ikke greit at jeg vipser over penger i forkant, Ikke hører jeg noe, å ikke møter vedkommende opp. Hadde du synes det var helt greit? Tror ikke det😉 tror folk i bygda bare hadde vært glad til jeg om det kommer ut når han faktisk tar betaling uten å holde avtaler. Jeg driver ikke med veldedighet eller

 

Selvfølgelig er det ikke greit. Poenget er at du overreagerer noe veldig her.

Når du endatil fabulerer om å ta ei bot selv, for å ta igjen på denne personen - det er jo klin kokos? 

Og det er fremdeles bare samme dagen da dette skjedde endatil - en person som har kjørt deg jevnlig og ikke svikta en gang over lengre tid. Vedkommende fortjener i det minste at du får klarlagt hva som egentlig har skjedd. Men du - du har alt ringt advokat gitt...... 
 

Anonymkode: f9901...593

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Sharita skrev:

Hadde du synes det var gøy når du hadde betalt for skyss til et viktig ærend, også møter ikke sjåføren opp? Tror faktisk det er veldig normalt å bli irritert! Jeg spurte faktisk etter et konkret råd over hva jeg burde gjøre. Men er jo bare useriøse svar


Konkret råd for hva du bør gjøre? Ikke bruk pirattaxi til viktige ærender.

Og flere sier jo at du overreagerer og bør bare drite i å gjøre noe som helst - svarene er ikke useriøse bare fordi andre ikke er enige med deg.

 

Anonymkode: f9901...593

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Konkret råd for hva du bør gjøre? Ikke bruk pirattaxi til viktige ærender.

Og flere sier jo at du overreagerer og bør bare drite i å gjøre noe som helst - svarene er ikke useriøse bare fordi andre ikke er enige med deg.

 

Anonymkode: f9901...593

Hva bør man bruke istedet da? Som sagt er taxisentral her jeg bor stort sett helt utilgjengelig. Finnes heller ikke buss, trikk eller tog. 

Anonymkode: 72685...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sharita skrev:

Det er n som har pleid å være sjåfør før meg massevis av ganger. Han har alltid vært pålitelig egentlig, holdt avtaler, sagt ifra om forsinkelser etc. I begynnelsen så betalte jeg alltid etter han hadde kjørt. De siste ukene har han spurt om betaling på forskudd (mulig dårlig råd, i dont know) men jeg har nå ikke hatt noe problem med å betale på forhånd  ettersom han har vært pliktoppfyllende. Idag skulle han da kjøre for meg igjen, han spurte om jeg kunne vippse han på forhånd, gjorde da det igår. Den jævla figuren møter jo Faen ikke opp, Ikke tar han tlf når jeg ringer, Ikke svarer han på meldinger. Jeg så han var pålogga på facebook, men ikke Faen om han gadd å åpne meldingen min. NEI DA😈 å det etter jeg har drivi å ringt å styra, asshole ass..! Det var 500kr, Ikke at det er så jævla mye. Tjener nok jeg til at jeg har råd til å tape det. Men det er prinsippet, jeg SKAL ha de igjen. Ingen prøver å "lure meg" uten at det får konsekvenser. Jeg er ikke noe jævla sosialkontor som kaster penger rundt meg for veldedighetens skyld. Noen tips til hva jeg bør gjøre? 

Din egen skyld for å bruke pirat taxi. Betal en ordentlig sjåfør og slutt å støtt svartarbeid 

Anonymkode: 056b9...399

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva bør man bruke istedet da? Som sagt er taxisentral her jeg bor stort sett helt utilgjengelig. Finnes heller ikke buss, trikk eller tog. 

Anonymkode: 72685...229


Ta lappen og kjøp deg bil selv.

Eller flytt.

Velger en å bo et sted uten offentlig transport så må en stå for transportmiddelet selv. Det gjør det ikke greit å være lovbryter. 

Anonymkode: f9901...593

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en person ikke dukker opp en gang bør passere. Det har antakelig kommet noe i veien. Sikkert en god forklaring senere. Etter det jeg forstår er vedkommende bygdas pirattaxi, så han er nok tilbake i drift igjen snart.

Argumentasjonen med dårlig kollektvtrafikk og manglende taxier holder ikke. Svart arbeid er aldri ok. Dersom det er for dårlig tilbud der dere bor, får dere kjøre hverandre som vennetjenester og betale bensinen /diselen til sjåføren. Om det er så stort marked for sjåførtjenester at det ikke holder å benytte vennetjenester, får noen etablere sjåførtjenester(taxi) og ha dette som lovlig arbeid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skryter sånn av at 500 ikke er no for deg, å at du nesten gladelig tar ei bot å blablabla...... Om lommeboka di er så jævli feit kan du ikke bare ta lappen da? Nei vet litt!!!!! Jeg tviler strekt på at du klarer å beherske deg i den stunden det faktisk tar å kjøre opp..... Glad jeg ikke er venn med deg i allefall. 

Anonymkode: e582a...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...