Gå til innhold

Jeg liker litt bedre den gammeldagse datingkulturen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg utelukker ikke norsk partner/kjæreste, men jeg har reist så mye og bor i utlandet i perioder så jeg kjenner jo til folk. 
Jeg liker de landene som har mer gammeldags kultur. Sjansen er i hvert fall større for at noen mener det seriøst, dersom han vil sette en ring på fingeren din. 
Les trådene her, menn ligger, menn stikker. Mamma har faktisk også hatt noe med en mann, en flørt. Hun tenkte at kanskje, kanskje er dette en hun kan få følelser for. Men det  hun fant for et par helger siden ut at han hadde vært i en annen by og besøkt ei dame. Nå har hun også fått vite at han skriver de samme tingene til ei annen også. Det er jo veldig lett å skille seg i Norge. Er det derfor det taes så lett på sex, skillsmisse og det å si ja? Nå kommer garantert noen og påpeker alt som er verre med utlendinger, at norske menn er bedre på alle områder, at norkse menn er de ærligste osv. men jeg klarer liksom ikke å bli helt enig. 
 

Anonymkode: b6998...d92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke land refererer du til?

Jeg har bodd i Norge, England, USA og Frankrike. Datingkulturen varierer fra land til land, med åpenbare fordeler og ulemper for hver kultur. Jeg kan foretrekke tendenser ved andre land, men det er ingen kultur som er "plettfri" på noe område.

Når det gjelder utroskap så er det norske samfunn faktisk blant de mest kritiske og rigide. Lenger syd i Europa er elskerinner noe man ser litt gjennom fingrene på. Selv om norske menn (og kvinner) også er utro så er det i det minste ansett som moralsk forkastelig og skilsmisseårsak - det er det ikke alle steder.

Anonymkode: 75a06...17b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke land refererer du til?

Jeg har bodd i Norge, England, USA og Frankrike. Datingkulturen varierer fra land til land, med åpenbare fordeler og ulemper for hver kultur. Jeg kan foretrekke tendenser ved andre land, men det er ingen kultur som er "plettfri" på noe område.

Når det gjelder utroskap så er det norske samfunn faktisk blant de mest kritiske og rigide. Lenger syd i Europa er elskerinner noe man ser litt gjennom fingrene på. Selv om norske menn (og kvinner) også er utro så er det i det minste ansett som moralsk forkastelig og skilsmisseårsak - det er det ikke alle steder.

Anonymkode: 75a06...17b

Hellas, Spania, Italia, Tyrkia, Frankrike. 


Til ditt siste avsnitt. Hvorfor er det slik at det er mannen som må ha elskerinne, men kvinnene har sjelden en elsker? Er kvinner noe en mann bare MÅ ha? 

Anonymkode: b6998...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hellas, Spania, Italia, Tyrkia, Frankrike. 


Til ditt siste avsnitt. Hvorfor er det slik at det er mannen som må ha elskerinne, men kvinnene har sjelden en elsker? Er kvinner noe en mann bare MÅ ha? 

Anonymkode: b6998...d92

Det er vel kvinner som har elskere også, men elskerinner noe mer utbredt grunnet menns hang til seksuell variasjon.

Anonymkode: 75a06...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes problemet er at norske menn virker så blaserte. På Tinder skriver de, for så å ikke gidde å svare etterpå. Eller de spør om en date, men følger så ikke opp. Det virker som mennene er så høy på seg selv. De ser på seg selv som hovedpersonen, og dama som en statist, en de ikke behøver å anstrenge seg for. Vet ikke om det er fordi det alltid er en annen dame rundt neste sving? Kanskje er kjekke menn i Norge bortskjemt på damer. Jeg vil i hvert fall ikke være den dama som byr meg frem for han uten at han løfter en liten finger en gang. At noen damer gidder.

Anonymkode: d4e36...f92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si meg enig. Det er bare tragisk å høre norske "menn" sutre over at norske kvinner velger menn fra andre land. Det er et rimelig enkelt regnestykke: kvinner velger bort norske menn fordi de har elendig kvinnesyn og oppfører seg som drittunger hele livet.

Anonymkode: 56c83...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg utelukker ikke norsk partner/kjæreste, men jeg har reist så mye og bor i utlandet i perioder så jeg kjenner jo til folk. 
Jeg liker de landene som har mer gammeldags kultur. Sjansen er i hvert fall større for at noen mener det seriøst, dersom han vil sette en ring på fingeren din. 
Les trådene her, menn ligger, menn stikker. Mamma har faktisk også hatt noe med en mann, en flørt. Hun tenkte at kanskje, kanskje er dette en hun kan få følelser for. Men det  hun fant for et par helger siden ut at han hadde vært i en annen by og besøkt ei dame. Nå har hun også fått vite at han skriver de samme tingene til ei annen også. Det er jo veldig lett å skille seg i Norge. Er det derfor det taes så lett på sex, skillsmisse og det å si ja? Nå kommer garantert noen og påpeker alt som er verre med utlendinger, at norske menn er bedre på alle områder, at norkse menn er de ærligste osv. men jeg klarer liksom ikke å bli helt enig. 
 

Anonymkode: b6998...d92

Jeg vet ikke nok om norsk "dating-kultur", da jeg har ikke noe dating profil, men det virker vanligere å bare gå rett på det intime her, enn i andre land. Jeg liker også de landene som har en mer gammeldags datingkultur. Synes f.eks den russekulturen som har oppstått er grusom. Får avsmak av hele greia, alle oppfører seg som bortskjemte drittunger uten noe moral. Jeg liker ideen om å finne en rett ( selv om det sikkert kan være flere ), men ha en spesiell historie med en. Ikke multidate, synes det er forkastelig. Tror det kan ødelegge for mange, for man har da ikke fokus, man bare er litt her og litt der, og alltid redd for å gå glipp av ei/en annen som plutselig kan dukke opp. Man er ikke helt til stede. 

Nå har jeg ingen oppskrift på dating, synes selv det er vanskelig å møte noen, er selektiv. Men egentlig tror jeg ikke det handler så mye om nasjonalitet, men mer om individet. Man kan møte en norsk drittsekk, en tyrkisk drittsekk, og omvendt. Det som flere også glemmer, er hvordan man selv er når man møter noen, og hvordan man responderer, f.eks på dårlig oppførsel. Finnes alt for mange som lenge "aksepterer" dårlig oppførsel, og så en dag vil vedkommende kanskje se det, og da er han plutselig drittsekk,  mens tegnene har vært der lenge. man har bare bortforklart de hele tiden...

Det du forteller om din mor må jo har vært kjipt for henne, men hvordan har hun selv vært? Hun skrev at han var en flørt, en hun kanskje kunne få følelser for...Da har hun ikke akkurat selv vært tydelig på hva hun vil, men det gjør det selvsagt ikke rett for han å holde på med en annen kvinne samtidig. Hun skal være glad for at hun fant det ut nå, og ikke mye senere når hun hadde investert ennå mer. Jeg skjønner at hun kan bli skeptisk og skremt av en sånn hendelse, men kanskje hun også kan lære noe av det? Er det noe hun kan gjøre på en annen måte neste gang? Kanskje være mere klar på hva hun selv vil, så mannen hun ser ikke tolker det som ei som bare har en flørt? Jeg vet ikke, jeg kjenner henne ikke, men ofte har en relasjon to sider, og mangel på kommunikasjon kan gi forskjellige overaskelser. Jeg forsvarer ikke den mannen, synes på mange måter han var en drittsekk, men vi vet heller ikke hvordan din mor har vært mot han. Det vet bare hun, og som sagt, kanskje hun kan ta lærdom av det til en evt neste mann hun møter.

Når man tar ansvar for egne følelser, blir dette med å møte noen ikke bare "noe som skjer", at man alltid kan bli et offer, men at man prøver å lære av egne feil og hvordan man skal tilnærme seg et nytt menneske.

Anonymkode: 7decc...074

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må si meg enig. Det er bare tragisk å høre norske "menn" sutre over at norske kvinner velger menn fra andre land. Det er et rimelig enkelt regnestykke: kvinner velger bort norske menn fordi de har elendig kvinnesyn og oppfører seg som drittunger hele livet.

Anonymkode: 56c83...599

Det er vel snarere den holdninga der som gjør at mange av vi norske menn ikke gidder ;) 

Anonymkode: 9e9dc...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg utelukker ikke norsk partner/kjæreste, men jeg har reist så mye og bor i utlandet i perioder så jeg kjenner jo til folk. 
Jeg liker de landene som har mer gammeldags kultur. Sjansen er i hvert fall større for at noen mener det seriøst, dersom han vil sette en ring på fingeren din. 
Les trådene her, menn ligger, menn stikker. Mamma har faktisk også hatt noe med en mann, en flørt. Hun tenkte at kanskje, kanskje er dette en hun kan få følelser for. Men det  hun fant for et par helger siden ut at han hadde vært i en annen by og besøkt ei dame. Nå har hun også fått vite at han skriver de samme tingene til ei annen også. Det er jo veldig lett å skille seg i Norge. Er det derfor det taes så lett på sex, skillsmisse og det å si ja? Nå kommer garantert noen og påpeker alt som er verre med utlendinger, at norske menn er bedre på alle områder, at norkse menn er de ærligste osv. men jeg klarer liksom ikke å bli helt enig. 
 

Anonymkode: b6998...d92

Hvorfor mener du dette? Det sier jo seg selv at dette ikk kan stemme. Ingen kan være best på alt.

Anonymkode: 09a98...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:


Les trådene her, menn ligger, menn stikker. 
 

Anonymkode: b6998...d92

Kvinneguiden er full av kvinner som gjør elendige vurdering når det kommer til menn. Dessuten kvinner er utro de også. Du virker en smule fordomsfull mot norske menn. 

Anonymkode: 538bd...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 50 år. Har aldri vært på date. Har vært sammen med mannen min i 26 år. Har aldri forstått dette med dating, og det å date flere samtidig. Og dette med at man nå må avtale at man er eksklusiv.....

Anonymkode: 8adde...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gammeldagse er å ikke date. Etter at dating-konseptet ble innført har alt blitt skakkjørt.

Anonymkode: 9d7c9...e6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker faktisk ikke norske menn. De er for lite mann for meg. De er ikke gentlemen lenger. Og det kan jeg skjønne, fordi de fleste jenter er ikke akkurat noe som fortjener en gentleman og full pakke heller. 

Sånn for å generalisere veldig, norske jenter ligger rundt. Norske gutter ligger også rundt, forskjellen er at jenter gjør det i håp om at gutten skal like henne og vil ha henne for alltid. Men så ødelegger hun seg selv på det seriøse markedet ved å ha for mange sexpartnere slik at de ordentlige mennene ikke vil ha henne. Jenter blir ødelagte av, og takler ikke like godt som gutter, mange sexpartnere. Menn har lett tilgang på sex fra mange jenter, så hvorfor skal de slå seg til ro med ei jente?

Min kjæreste er helt forferdet over hvor løse på tråden norske jenter er og skjønner lett hvorfor skilsmissestatistikken er som den er.

Som sagt, dette var generalisering og gjelder ikke for alle, men for veldig mange.

Anonymkode: f080a...116

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker faktisk ikke norske menn. De er for lite mann for meg. De er ikke gentlemen lenger. Og det kan jeg skjønne, fordi de fleste jenter er ikke akkurat noe som fortjener en gentleman og full pakke heller. 

Sånn for å generalisere veldig, norske jenter ligger rundt. Norske gutter ligger også rundt, forskjellen er at jenter gjør det i håp om at gutten skal like henne og vil ha henne for alltid. Men så ødelegger hun seg selv på det seriøse markedet ved å ha for mange sexpartnere slik at de ordentlige mennene ikke vil ha henne. Jenter blir ødelagte av, og takler ikke like godt som gutter, mange sexpartnere. Menn har lett tilgang på sex fra mange jenter, så hvorfor skal de slå seg til ro med ei jente?

Min kjæreste er helt forferdet over hvor løse på tråden norske jenter er og skjønner lett hvorfor skilsmissestatistikken er som den er.

Som sagt, dette var generalisering og gjelder ikke for alle, men for veldig mange.

Anonymkode: f080a...116

😂😂😂

Anonymkode: 9d7c9...e6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker faktisk ikke norske menn. De er for lite mann for meg. De er ikke gentlemen lenger. Og det kan jeg skjønne, fordi de fleste jenter er ikke akkurat noe som fortjener en gentleman og full pakke heller. 

Sånn for å generalisere veldig, norske jenter ligger rundt. Norske gutter ligger også rundt, forskjellen er at jenter gjør det i håp om at gutten skal like henne og vil ha henne for alltid. Men så ødelegger hun seg selv på det seriøse markedet ved å ha for mange sexpartnere slik at de ordentlige mennene ikke vil ha henne. Jenter blir ødelagte av, og takler ikke like godt som gutter, mange sexpartnere. Menn har lett tilgang på sex fra mange jenter, så hvorfor skal de slå seg til ro med ei jente?

Min kjæreste er helt forferdet over hvor løse på tråden norske jenter er og skjønner lett hvorfor skilsmissestatistikken er som den er.

Som sagt, dette var generalisering og gjelder ikke for alle, men for veldig mange.

Anonymkode: f080a...116

God oppsummering...helt enig! The truth hurts but doesnt kill you.

Anonymkode: 725b4...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg orker faktisk ikke norske menn. De er for lite mann for meg. De er ikke gentlemen lenger. Og det kan jeg skjønne, fordi de fleste jenter er ikke akkurat noe som fortjener en gentleman og full pakke heller. 

 

Anonymkode: f080a...116

Det er mange norske menn som fortsatt er menn. Her forleden feks var jeg ute på tur også var det en annen mann som så på meg og da bare ropte jeg "HEI DIN JÆVEL HVA SER DU PÅ JEG LOVER DEG JEG KLINER DEG RETT NED", rett etterpå ringte telefonen og det var sykehuset som sa at hele familien min brant inne på et slektsstevne, jeg ble sef ikke trist fordi jeg er mann. Så kom det gående en dame og jeg bare tok tak i henne og satte en ring på fingeren hennes. Nå er vi gift med 4 barn. Jeg jobber i saltgruvene mens hun er hjemme og steller barna. 

Anonymkode: 538bd...726

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at noen vil date norske kvinner, som blir panisk om mannen har kvinnelige kolleger, som stadig vekk skal sjekke hans telefon og meldinger og som tror han er utro med alle kvinnene han ser... 
Så hysteriske og dømmende som kvinnfolkene til tider er her på forumet, kan da vel ingen mann finne attraktivt?? 

Anonymkode: fe8bf...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange norske menn som fortsatt er menn. Her forleden feks var jeg ute på tur også var det en annen mann som så på meg og da bare ropte jeg "HEI DIN JÆVEL HVA SER DU PÅ JEG LOVER DEG JEG KLINER DEG RETT NED", rett etterpå ringte telefonen og det var sykehuset som sa at hele familien min brant inne på et slektsstevne, jeg ble sef ikke trist fordi jeg er mann. Så kom det gående en dame og jeg bare tok tak i henne og satte en ring på fingeren hennes. Nå er vi gift med 4 barn. Jeg jobber i saltgruvene mens hun er hjemme og steller barna. 

Anonymkode: 538bd...726

Din og min versjon av hva som er en ekte mann samsvarer ikke. Ikke nesten.

Anonymkode: f080a...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentlemankulturen ble jaget bort av feminisme.

Kvinner har nå blitt omtrent like løse som menn så det er ikke lenger behov for å spille gentlemankortet for å få seg et ligg

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...