Gå til innhold

Ok..klarer du å finne ut hvilke sang dette er


Vera

Anbefalte innlegg

så er jeg din evige fan! Eller hva du enn vil jeg skal være for deg. 

Saken er at jeg ikke aner navn på hverken sang eller artist..aner rett og slett ikke. Ikke hvilke sjanger/kategori jeg skal putte den i heller. Det er sjelden sangen blir vist frem i sin helhet, høres som regel som bruddstykker av den. Og jeg er helt besatt! Har hørt sangen i mange år med jevne mellomrom, og INGEN kan fortelle meg hvem som eier sangen! Så får jeg roen over meg mellom øktene, og glemmer hele sangen, så dukker den faens sangen opp når jeg minst aner det i NASA! Parken NASA - ikke nesen. Av alle verdens plasser! Kunne bare glemme hele ferien jeg da. For da begynner den helvetes jakten igjen. Spør alle som også har hørt samme sang, samtidig med meg, men neida.. «hæ? Hvilke sang?» fordi den brukes som bakgrunnssang! Og det er en regelrett skam, for sangen burde stått forrest på scenen. Ingen synger i sangen, bare instrumenter. Den bygger seg opp gjennom hele sangen, men har små avsnitt/refreng som også er på topp oppbygninsmessig før den kommer helt bakpå og «slapper av», før BÆM. Bruker trommer/bass for å bygge stemningen. Fin sang til å vise store prestasjoner feks - og har ofte blitt brukt til dette. Har også sett den i en reklame, men klarer pokker ikke å huske om det var reklame for en elektronikksjappe eller telefonabonnement 😭 Jeg blir sprø! Og jeg trenger helt sikkert hjelp til mer omfattende ting enn bare å finne denne sangen kan det se ut som på denne teksten..men la gå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar for gitt at det ikke er Vangelis du mener?

https://www.youtube.com/watch?v=CSav51fVlKU

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å finne den rette her altså, men et musikkstykke som ofte brukes i forbindelse med store prestasjoner er Prokofievs  Dance of the Knights(Romeo og Julie). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, visp skrev:

Jeg tar for gitt at det ikke er Vangelis du mener?

https://www.youtube.com/watch?v=CSav51fVlKU

 

 

Nix, ikke Vangelis..det er rett og slett litt mer moderne takter på «sangen min» om man kan si noe slik 🤪 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vera skrev:

Nix, ikke Vangelis..det er rett og slett litt mer moderne takter på «sangen min» om man kan si noe slik 🤪 

Husker du hvor mange år du har hørt den da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 97509...363

Haha, nice try! Den hadde jo nesten alt da! Men min sang er så fin at den ikke trenger vokal engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hørt den i en film, er det bare å google "*filmens navn* playlist", så skal alle sangene som er brukt komme opp. 

Anonymkode: df84f...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 97509...363

Nope 😔 Ikke vokal. Men fin denne og! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det finnes noe bakgrunnsmusikk på dette opptaket

 

Her er det bakgrunnsmusikk i alle fall

 

Anonymkode: 97509...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, visp skrev:

Husker du hvor mange år du har hørt den da?

Hmm, 5 - 8 kanskje? Eller mindre, men ikke eldre i hvert fall 🤔 Vet at den også ble spilt i noen av realityseriene (type farmen, 70 grader..Petter uteligger.. osv) sånn type når noen skal prestere/har presentert noe som er stort for dem, og kjekt for oss å se..så legger de på denne sangen, så griner vi fordi sangen rører oss (meg 😝) så innigranskauen i tillegg til prestasjonen 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvorfor, men det første som slo meg var "When the levee breaks" av Led Zeppelin, men kan ikke huske å ha hørt den i en slik sammenheng, og den har vokal et stykke uti. Starten passer beskrivelsen din litt da

Anonymkode: f02ff...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vera skrev:

Hmm, 5 - 8 kanskje? Eller mindre, men ikke eldre i hvert fall 🤔 Vet at den også ble spilt i noen av realityseriene (type farmen, 70 grader..Petter uteligger.. osv) sånn type når noen skal prestere/har presentert noe som er stort for dem, og kjekt for oss å se..så legger de på denne sangen, så griner vi fordi sangen rører oss (meg 😝) så innigranskauen i tillegg til prestasjonen 😬

Du må rett og slett bare laste ned Shazam. Øv deg så du finner ut hvordan det funker, så er det bare å vente...og vente...og vente, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt "Intro" av The XX

Anonymkode: f02ff...a46

Meg igjen. Prøv også "Outro" av M83

Anonymkode: f02ff...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne?

Anonymkode: 7d9e5...92a

Nei 😔 Denne (som du linker til) er mer sånn «Wuuuhuu We did it» litt mer glad, enn den jeg mener..min er litt mer bakpå, selv om den bygger seg opp..litt mer trist og laidback, samtidig som den øyner håp som stiger og stiger..herregud, når jeg ser hvordan jeg forklarer så skjønner jeg jo hvorfor ingen skjønner hvilke sang jeg mener. Jeg har ikke peil på instrumentnavn og takt osv i det hele 👀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt "Intro" av The XX

Anonymkode: f02ff...a46

Å herregud........ DET ER DEN!! Det er faen meg den! Hadde barna mine visst hvor mye jeg banner på nett så hadde de snudd ryggen til meg, for jeg banner egentlig bare når jeg slår meg hardt på tærne. Nå finnes det ingen ord her den neste timen, for nå skal denne sjeleroen - og sangen nytes! Jeg har lett, og lett, og du fant! En bit av hjertet mitt er nok ditt nå ❤️ Tusen, tusen takk! 

Vent litt..er jeg din evige fan nå..eller..? Men du er jo anonym 👀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...