Gå til innhold

Lønn Sfo når man er lærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber 100% som lærer. Før ferien var det mye sykdom blandet personalet på SFO, og rektor spurte om jeg ville jobbe litt. Jeg takket ja, men avtalte ikke lønn. Ser nå at jeg har fått assistentlønn (169kr/t). Jeg hadde regnet med full lærerlønn (uten funksjonstillegg) pluss overtid, altså nærmere 600 kr/t. Vanligvis bruker vi vikarbyra til ca 700kr/t. Jeg spurte sjefen om det hadde skjedd en feil, men han sier at det er riktig. Hva mener dere? 

Anonymkode: 75cf6...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørt med fagforeningen? Dette burde uansett vært avklart før du sa ja til jobben. Dere er jo i helt forskjellige verdener mtp forventninger til lønnsnivå. 

Anonymkode: e74e6...a62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du i samme kommune skal du uansett ha overtid. Det er ellers helt ok å ansette i forskjellige stillinger alt etter hvilke kompetanse som kreves i jobben, men skal avklares i forkant. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er privat skole. Det er samme arbeidsgiver på skole og SFO. Dermed tok jeg det som en selvfølge at det ble overtid. Hadde godtatt lavere lønn, det var spesielt med så stort gap. Forstår jo nå at det var tullete å ikke avtale lønn. 

Anonymkode: 75cf6...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber 100% som lærer. Før ferien var det mye sykdom blandet personalet på SFO, og rektor spurte om jeg ville jobbe litt. Jeg takket ja, men avtalte ikke lønn. Ser nå at jeg har fått assistentlønn (169kr/t). Jeg hadde regnet med full lærerlønn (uten funksjonstillegg) pluss overtid, altså nærmere 600 kr/t. Vanligvis bruker vi vikarbyra til ca 700kr/t. Jeg spurte sjefen om det hadde skjedd en feil, men han sier at det er riktig. Hva mener dere? 

Anonymkode: 75cf6...a57

Men hva er timelønnen som lærer da? 

FF (som nevnt over) må inn her tenker jeg. 

Anonymkode: f0f03...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber 100% som lærer. Før ferien var det mye sykdom blandet personalet på SFO, og rektor spurte om jeg ville jobbe litt. Jeg takket ja, men avtalte ikke lønn. Ser nå at jeg har fått assistentlønn (169kr/t). Jeg hadde regnet med full lærerlønn (uten funksjonstillegg) pluss overtid, altså nærmere 600 kr/t. Vanligvis bruker vi vikarbyra til ca 700kr/t. Jeg spurte sjefen om det hadde skjedd en feil, men han sier at det er riktig. Hva mener dere? 

Anonymkode: 75cf6...a57

Kan virkelig lærere bli satt til å jobbe på SFO?

Anonymkode: 231bb...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er timelønnen som lærer da? 

FF (som nevnt over) må inn her tenker jeg. 

Anonymkode: f0f03...80a

Jeg har ca 400kr/t

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan virkelig lærere bli satt til å jobbe på SFO?

Anonymkode: 231bb...10b

Ja, man kan bli spurt. Faglærerne som ikke jobber 100% tar relativt ofte vikartimer der. 

Anonymkode: 75cf6...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det som en lærepenge til neste gang . Alltid avtal lønn. Så får du vurdere om det er verdt kampen om kanskje få de ekstra kronene for det du har jobbet . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hill83 skrev:

Ta det som en lærepenge til neste gang . Alltid avtal lønn. Så får du vurdere om det er verdt kampen om kanskje få de ekstra kronene for det du har jobbet . 

Ja, jeg har ikke sagt noe mer om det. Jeg bare lurer på hva som er normalt andre steder. Jeg kommer bare til å takke nei til ekstrajobb fremover. 

Anonymkode: 75cf6...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabbe at du ikke forhørte deg om lønna først, men dersom du alt jobber 100% for samme arbeidsgiver skal du ha overtidsbetalt. 

Anonymkode: 75a35...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du blir spurt så sier du bare at du kan gjøre det for lærerlønn inkl overtid. Så får de velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tabbe at du ikke forhørte deg om lønna først, men dersom du alt jobber 100% for samme arbeidsgiver skal du ha overtidsbetalt. 

Anonymkode: 75a35...5c6

Ja, det var det jeg også trodde. Tenkte at lønnen min var fastsatt uansett hvor på huset jeg var, men jeg hadde ikke syntes det var like rart om jeg fikk assistenlønn+overtid

4 minutter siden, ViljaH skrev:

Neste gang du blir spurt så sier du bare at du kan gjøre det for lærerlønn inkl overtid. Så får de velge.

Ja, det gjør jeg. Takk for tips. 

Anonymkode: 75cf6...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ca 400kr/t

Ja, man kan bli spurt. Faglærerne som ikke jobber 100% tar relativt ofte vikartimer der. 

Anonymkode: 75cf6...a57

Wow, hvordan får man 750.000 i årslønn som lærer?

Anonymkode: acd5d...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wow, hvordan får man 750.000 i årslønn som lærer?

Anonymkode: acd5d...b4f

Hva mener du? Ingen lærere har så høy lønn. Startlønna for en adjunkt (4 års utdannelse) er litt over 400 000. For lektorer (De med master) er det litt mer.

Anonymkode: 226b3...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Ingen lærere har så høy lønn. Startlønna for en adjunkt (4 års utdannelse) er litt over 400 000. For lektorer (De med master) er det litt mer.

Anonymkode: 226b3...22d

Personen tenkte nok på den høye timelønna. Regner med timelønna som ble oppgitt ikke er timelønn i 100% stilling, men den timelønna man får for vikartimer, og som vel kanskje også inkluderer noe forberedelse.

Anonymkode: e74e6...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2018 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Personen tenkte nok på den høye timelønna. Regner med timelønna som ble oppgitt ikke er timelønn i 100% stilling, men den timelønna man får for vikartimer, og som vel kanskje også inkluderer noe forberedelse.

Anonymkode: e74e6...a62

Det stemmer. Beklager! Jeg har 520 000. Når man deler det på årsverk (1687,5t)blir det 308 kr, ikke 400. Uansett er det langt unna lønnen jeg mottok. 

Anonymkode: 75cf6...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...