Gå til innhold

Hvorfor skal en vise hele verden at man er gravid og spysyk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi «graviditet er ingen sykdom» og nåde deg om du for eksempel kommer her på KG og lurer på om en sykmelding er på sin plass om du bare «er litt kvalm».

Og tilrettelegging? Hvor drittlei er vel ikke dine barnfrie kollegaer av å måtte overta alle oppgavene de gravide ikke «vil» ha. 

Nei, skal du absolutt få svangerskapsplager, får du sørge for at de blir skikkelige akutte med en gang. For med mindre du er innlagt på sykehus, har du å stille på jobb, men selvsagt uten å belaste dine kollegaer med dine «selvvalgte» plager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, tonelise10 skrev:

TS her igjen: Hvor er respekt for andre? For slik det er blitt nå så er bare "meg som er best", "Det er jeg som skal være fokus" og det meg meg og atter mag ...

 

Hahaha, så gøy når folk som skal rante under AB glemmer å skru på funksjonen😂😂😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på kommentarene her at det er mange som ikke forstår dette her. Dette bare beviser at folk er blir så EGO med å få barn at de gir blanke i alle andre. Det er om å gjøre å få paret seg fort som mulig og uansett skal en ha barn koste hva koste vil. Det å vise litt respekt for andre er tydeligvis ikke noen for står. En skal bare ta seg til rett og fremme det som er interessene mine. Derfor så det så viktig å vise frem mage og pine seg til det siste når en skal føde og være gravid. Dette må tydeligvis være en trend som har kommet.

Anonymkode: 57e2c...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde ha gjort, hvorfor skal en på død og liv kjøre fult løp i både jobb, være sammen med folk? Det er i ferd med å gå helt av skaftet alt dette her med fødsler, kulemager. En får bruke hode litt, for det er ikke alle som vil eller SKAL ha barn.,,

Anonymkode: 57e2c...b02

Men selv om ikke alle vil og skal ha barn så må jo de som vil ha barn få lov til å få barn. Og de må få lov til å vise stolt frem magen sin, og til og med spy på direkte tv. 

Skjønner ikke hva du mener med at det er i ferd med å gå helt av skaftet? Vi får altfor få barn her i Norge. Vi må få mange flere!

Anonymkode: 38e30...a69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

pine seg til det siste når en skal føde og være gravid. Dette må tydeligvis være en trend som har kommet.

Anonymkode: 57e2c...b02

Det er kanskje ikke så rart. Da jeg var gravid for 9 og 12 år siden så fikk jeg beskjed om at jeg "ikke er syk, bare gravid, så hvorfor kan du ikke jobbe?"

Og det kom fra MANGE hold! så det er kanskje ikke så rart at folk "sucks it up" og går på jobb likevel!

Anonymkode: 38e30...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest denne: https://www.vg.no/rampelys/i/bKr2V5/tv-2-reporter-spydde-paa-harm-det-kom-litt-braatt-paa så stiller jeg følgende spørsmål:

Hvorfor skal en som gravid vise hele verden at den er gravid og at på til spy på direkte sendt tv?
Burde ikke gravide som vet at de er det holde seg litt mer unna offentligheten og heller hvert hjemme ? 
Eller er slik at en MÅ VISE OMVERDEN AT JEG ER GRAVID OG SE HVOR FIN MAGE JEG HAR? Jeg begynner å lure om det er mest det siste som teller. 

Et eksempel til: Jeg var på et bursdagselskap en gang... vi var vel rundt hundre.  På kjøkkenet jobbet det tre damer for å lage mat. Den ene var selvsagt gravid og ventet at det skulle komme når som helst. Det som skjedde at midt under dette gikk vannet på hun ventet barn midt oppe i matlagingen på kjøkkenet....jeg ble kvalm selv når jeg fikk høre hva som skjedde, og jeg kjenner at jeg blir kvalm nå når jeg skriver dette. Jeg fikk ikke så veldig lyst på kaffe og kake til dessert.

Så da spør jeg igjen, bør ikke gravide som begynner nærmes seg fødsel holde seg unna der det er folk? Hva er poenget å pine seg til det siste når en vet at det skal komme både vann, barn og det som hører med.. 

Så gravide holde dere hjemme eller hold dere langt unna der det er mye folk, for vi som ikke vil ha barn eller ønsker barn blir så lei disse magene som står ut i det offentlige rommet hele tiden. Vi har ikke bedt om å se kulemagen deres. Og hvorfor skal vi være så opptatt av det at folk skal få barn? Vi vet at det er naturlig og vi menneske skal reproduseres (for de som MÅ eller SKAL ha det).

Anonymkode: 57e2c...b02

:skratte:

 

 

La oss ikke stoppe der! Jeg blir så irritert over sånne gamliser med rullator som stopper hele fortauet. Ærlig talt, kan du ikke følge trafikken så hold deg inne! I tillegg er de jo skikkelig skrukkete og ekle å se på. Litt antirynkekrem eller botox er vel ikke for mye å forlange før du entrer offentligheten eller? 

Og i går når jeg tok bussen var det en dame som nøs. Æsj! Man tar da vel ikke offentlig transport dersom man er syk, forkjøla, allergisk eller det kiler i nesen. Så uhygienisk og ekkelt! Null respekt for andre mennesker. 

 

:sarkasme:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får du ikke barn? Så du er endt opp som en bitter, gammel kjerring som er misunnelig på andre sine vegne og får det ut sånn her? 

Jeg strutter og viser frem kulemagen min så mye jeg bare vil. Jeg har jobb i jobb og blant mennesker siden dag 1 og nå, 4 uker før termin, er jeg fremdeles det. 

Men!!! Dersom du personlig dekker min lønn i neste svangerskapet mitt, så blir jeg gjerne hjemme i 9 mnd. Da kan jeg fokusere enda mer på baby og å vise meg frem. Eller ønsker du helst gravide skal låses inn et sted? 

 

Idiot!!! 

Anonymkode: 80522...def

Strutter? Du høres ut som en høns 

Anonymkode: 4aacc...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler det samme om hunder. Ekle, forvokste skadedyr overalt som skal dulles og nusses og som sleiker folk i fjeset. 

Men hundeeiere er så dritfrekke at de lever sine egne liv.

Håpe ts forsøker dét. 

Anonymkode: 8665c...eee

Og jeg føler det samme om små unger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
2 timer siden, tonelise10 skrev:

TS her igjen: Hvor er respekt for andre? For slik det er blitt nå så er bare "meg som er best", "Det er jeg som skal være fokus" og det meg meg og atter mag ...

 

🤣🤣 Heretter trenger du ikke å skrive at du er TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er tydeligvis ikke lov å ha meninger om dette heller? En må få lov til å spørre.

Anonymkode: 57e2c...b02

Vil ikke akkurat si at du spør, du påpeker og mener. 
Du får lov å mene, ja, men vil ikke si at det høres riktig klokt ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på kommentarene her at det er mange som ikke forstår dette her. Dette bare beviser at folk er blir så EGO med å få barn at de gir blanke i alle andre. Det er om å gjøre å få paret seg fort som mulig og uansett skal en ha barn koste hva koste vil. Det å vise litt respekt for andre er tydeligvis ikke noen for står. En skal bare ta seg til rett og fremme det som er interessene mine. Derfor så det så viktig å vise frem mage og pine seg til det siste når en skal føde og være gravid. Dette må tydeligvis være en trend som har kommet.

Anonymkode: 57e2c...b02

Hvilken respekt er det du mener man skal vise egentlig?🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest denne: https://www.vg.no/rampelys/i/bKr2V5/tv-2-reporter-spydde-paa-harm-det-kom-litt-braatt-paa så stiller jeg følgende spørsmål:

Hvorfor skal en som gravid vise hele verden at den er gravid og at på til spy på direkte sendt tv?
Burde ikke gravide som vet at de er det holde seg litt mer unna offentligheten og heller hvert hjemme ? 
Eller er slik at en MÅ VISE OMVERDEN AT JEG ER GRAVID OG SE HVOR FIN MAGE JEG HAR? Jeg begynner å lure om det er mest det siste som teller. 

Et eksempel til: Jeg var på et bursdagselskap en gang... vi var vel rundt hundre.  På kjøkkenet jobbet det tre damer for å lage mat. Den ene var selvsagt gravid og ventet at det skulle komme når som helst. Det som skjedde at midt under dette gikk vannet på hun ventet barn midt oppe i matlagingen på kjøkkenet....jeg ble kvalm selv når jeg fikk høre hva som skjedde, og jeg kjenner at jeg blir kvalm nå når jeg skriver dette. Jeg fikk ikke så veldig lyst på kaffe og kake til dessert.

Så da spør jeg igjen, bør ikke gravide som begynner nærmes seg fødsel holde seg unna der det er folk? Hva er poenget å pine seg til det siste når en vet at det skal komme både vann, barn og det som hører med.. 

Så gravide holde dere hjemme eller hold dere langt unna der det er mye folk, for vi som ikke vil ha barn eller ønsker barn blir så lei disse magene som står ut i det offentlige rommet hele tiden. Vi har ikke bedt om å se kulemagen deres. Og hvorfor skal vi være så opptatt av det at folk skal få barn? Vi vet at det er naturlig og vi menneske skal reproduseres (for de som MÅ eller SKAL ha det).

Anonymkode: 57e2c...b02

Ikke de gravide sitt problem at du ikke klarer kaffe om du har hørt at vannet går. Umulig å ta hensyn til slike sartinger. Da skulle du gitt beskjed på forhånd om at du ikke tålte å høre om dette. Det gjorde du ikke, så da ligger feilen hos deg.

Anonymkode: d27d5...29c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du, TS, mener at om jeg (eksempelvis) ikke liker folk med brunt hår, og hater at alltid skal vise frem det lange, brune håret sitt, så kan jeg kreve at de skal holde seg hjemme for å ta hensyn til meg? Om det skulle være sånn at vi skulle holdt oss hjemme for å ta hensyn til alt folk ikke liker eller synes noe om, hadde det ikke vært folk igjen i verden. 

Takk og pris for at de fleste innser at man ikke kan kreve at ens egne problemer skal hindre andre i å leve.

Anonymkode: 21507...e18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

er det noen som på død og liv må vise at de er spysyk??  har jeg aldri sett.
Kulemagen er litt vanskelig å ikke vise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Så siden jeg kan få akutt diaré eller bli veldig kvalm, så burde jeg isolere meg i leiligheten min? Ikke gå på skolen, ikke jobbe, ikke være med venner eller handle mat på butikken? Og nei, jeg er ikke gravid, men kan fint bli syk og dårlig jeg som alle andre vanlige mennesker. Ingen kaster opp med vilje i offentligheten. Jeg kastet opp i en kantine en gang. Det var ekkelt, og ja, jeg skjønner hvis de andre mistet matlysten. Likevel, jeg rakk ikke doen. Skulle jeg ha latt være å dra til kantinen da? Jeg var ikke kvalm før jeg gikk inn dit. 

Jeg har våknet på fly og vært så kvalm at ikke engang har rukket å ta tak i spyposen. Det er, dessverre, sånt som skjer av og til. Har man litt gangsyn så viser man empati overfor personen det skjer med fremfor å vise forakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, WCKD skrev:

Jeg har våknet på fly og vært så kvalm at ikke engang har rukket å ta tak i spyposen. Det er, dessverre, sånt som skjer av og til. Har man litt gangsyn så viser man empati overfor personen det skjer med fremfor å vise forakt.

Akkurat. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...