Gå til innhold

Hvorfor skal en vise hele verden at man er gravid og spysyk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest denne: https://www.vg.no/rampelys/i/bKr2V5/tv-2-reporter-spydde-paa-harm-det-kom-litt-braatt-paa så stiller jeg følgende spørsmål:

Hvorfor skal en som gravid vise hele verden at den er gravid og at på til spy på direkte sendt tv?
Burde ikke gravide som vet at de er det holde seg litt mer unna offentligheten og heller hvert hjemme ? 
Eller er slik at en MÅ VISE OMVERDEN AT JEG ER GRAVID OG SE HVOR FIN MAGE JEG HAR? Jeg begynner å lure om det er mest det siste som teller. 

Et eksempel til: Jeg var på et bursdagselskap en gang... vi var vel rundt hundre.  På kjøkkenet jobbet det tre damer for å lage mat. Den ene var selvsagt gravid og ventet at det skulle komme når som helst. Det som skjedde at midt under dette gikk vannet på hun ventet barn midt oppe i matlagingen på kjøkkenet....jeg ble kvalm selv når jeg fikk høre hva som skjedde, og jeg kjenner at jeg blir kvalm nå når jeg skriver dette. Jeg fikk ikke så veldig lyst på kaffe og kake til dessert.

Så da spør jeg igjen, bør ikke gravide som begynner nærmes seg fødsel holde seg unna der det er folk? Hva er poenget å pine seg til det siste når en vet at det skal komme både vann, barn og det som hører med.. 

Så gravide holde dere hjemme eller hold dere langt unna der det er mye folk, for vi som ikke vil ha barn eller ønsker barn blir så lei disse magene som står ut i det offentlige rommet hele tiden. Vi har ikke bedt om å se kulemagen deres. Og hvorfor skal vi være så opptatt av det at folk skal få barn? Vi vet at det er naturlig og vi menneske skal reproduseres (for de som MÅ eller SKAL ha det).

Anonymkode: 57e2c...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med du betaler dem lønn for å holde seg borte? Eller er det slik at om jeg blir gravid så trenger jeg ikke inntekt de 9 mnd? 🙄

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Noldus skrev:

Regner med du betaler dem lønn for å holde seg borte? Eller er det slik at om jeg blir gravid så trenger jeg ikke inntekt de 9 mnd? 🙄

Hvorfor skal ALLE vise kulemagen sin i full offentlighet?

Anonymkode: 57e2c...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det samme om hunder. Ekle, forvokste skadedyr overalt som skal dulles og nusses og som sleiker folk i fjeset. 

Men hundeeiere er så dritfrekke at de lever sine egne liv.

Håpe ts forsøker dét. 

Anonymkode: 8665c...eee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er møkklei av folk som dusjer i parfyme i stedet for vann. Da blir lukten så sterk at jeg nesten kan smake den, og jeg hoster meg fordervet. 

 

Men samfunnet er nå en gang slik at vi ikke stenger folk inne bare fordi de gjør noe vi ikke liker. Og det er like greit, i og med at det alltid fins noen som har noe imot noe vi gjør, og da hadde vi vært like langt. 

Anonymkode: ffd9f...716

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Noldus skrev:

Fordi livet ikke stopper opp selv om en blir gravid?

Det burde ha gjort, hvorfor skal en på død og liv kjøre fult løp i både jobb, være sammen med folk? Det er i ferd med å gå helt av skaftet alt dette her med fødsler, kulemager. En får bruke hode litt, for det er ikke alle som vil eller SKAL ha barn.,,

Anonymkode: 57e2c...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest denne: https://www.vg.no/rampelys/i/bKr2V5/tv-2-reporter-spydde-paa-harm-det-kom-litt-braatt-paa så stiller jeg følgende spørsmål:

Hvorfor skal en som gravid vise hele verden at den er gravid og at på til spy på direkte sendt tv?
Burde ikke gravide som vet at de er det holde seg litt mer unna offentligheten og heller hvert hjemme ? 
Eller er slik at en MÅ VISE OMVERDEN AT JEG ER GRAVID OG SE HVOR FIN MAGE JEG HAR? Jeg begynner å lure om det er mest det siste som teller. 

Et eksempel til: Jeg var på et bursdagselskap en gang... vi var vel rundt hundre.  På kjøkkenet jobbet det tre damer for å lage mat. Den ene var selvsagt gravid og ventet at det skulle komme når som helst. Det som skjedde at midt under dette gikk vannet på hun ventet barn midt oppe i matlagingen på kjøkkenet....jeg ble kvalm selv når jeg fikk høre hva som skjedde, og jeg kjenner at jeg blir kvalm nå når jeg skriver dette. Jeg fikk ikke så veldig lyst på kaffe og kake til dessert.

Så da spør jeg igjen, bør ikke gravide som begynner nærmes seg fødsel holde seg unna der det er folk? Hva er poenget å pine seg til det siste når en vet at det skal komme både vann, barn og det som hører med.. 

Så gravide holde dere hjemme eller hold dere langt unna der det er mye folk, for vi som ikke vil ha barn eller ønsker barn blir så lei disse magene som står ut i det offentlige rommet hele tiden. Vi har ikke bedt om å se kulemagen deres. Og hvorfor skal vi være så opptatt av det at folk skal få barn? Vi vet at det er naturlig og vi menneske skal reproduseres (for de som MÅ eller SKAL ha det).

Anonymkode: 57e2c...b02

Om du leste artikkelen så hadde du fått med deg at Linn Wiik ikke engang hadde gått ut med at hun var gravid, det bare skjedde.

Og apropos uventet oppkast, det kan skje hvem som helst. Jeg, en mann, har gått på tur i skogen og følt meg tipp topp for så å slippe opp noe jeg trodde var luft i magen som viste seg å være magens innhold.

Skjerp deg.

Anonymkode: 8e1fc...a0b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på tv2 er veldig tidlig i svangerskapet, og ville helst ikke fortelle om det enda. Så hun skulle hvertfall ikke skryte av det. 

Og ingen spyr eller går i fødsel med vilje. 

Hvis du fikser en ordning fra NAV som gjør at gravide får full lønn for å holde seg hjemme? 

Ikke at jeg skjønner hvorfor jeg gidder å svare en gang :rolleyes:

Anonymkode: 0908d...51e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du er det er ok at folk føder midt under matlagingen? Mener du det er ok at folk skal spy rett i ansiktet når du sitter på cafe og skal hygge deg?

Anonymkode: 57e2c...b02

Det nekter jeg å tro er noe som:

1) skjer ofte

2) skjedde med overlegg 

 

Så ja. Da mener jeg det er ok.

Anonymkode: fc4fc...add

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen: Hvor er respekt for andre? For slik det er blitt nå så er bare "meg som er best", "Det er jeg som skal være fokus" og det meg meg og atter mag ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tonelise10 skrev:

TS her igjen: Hvor er respekt for andre? For slik det er blitt nå så er bare "meg som er best", "Det er jeg som skal være fokus" og det meg meg og atter mag ...

 

Det er jo du som er «meg meg meg» når du ikke vil ha «belastningen» av å se noen som er gravide. 

Anonymkode: 0908d...51e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tonelise10 skrev:

TS her igjen: Hvor er respekt for andre? For slik det er blitt nå så er bare "meg som er best", "Det er jeg som skal være fokus" og det meg meg og atter mag ...

 

Glemte ab? 

Anonymkode: 67bc2...36a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det burde ha gjort, hvorfor skal en på død og liv kjøre fult løp i både jobb, være sammen med folk? Det er i ferd med å gå helt av skaftet alt dette her med fødsler, kulemager. En får bruke hode litt, for det er ikke alle som vil eller SKAL ha barn.,,

Anonymkode: 57e2c...b02

Takk for latteren. Virkelig.

Gå helt av skaftet med fødsler og kulemager? Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart å bli plaget av å se gravide? Det har jeg da aldri tenkt på at skulle være et problem. De fleste fungerer jo helt fint mesteparten av svangerskapet. Er det noe som er sårt for deg ved å se gravide? Tror du er ganske alene om å mene at samfunnet skal skjermes fra gravide 😂 Håper du får det bedre med deg selv etter hvert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde ha gjort, hvorfor skal en på død og liv kjøre fult løp i både jobb, være sammen med folk? Det er i ferd med å gå helt av skaftet alt dette her med fødsler, kulemager. En får bruke hode litt, for det er ikke alle som vil eller SKAL ha barn.,,

Anonymkode: 57e2c...b02

Hun hadde nok planlagt å spy i går ja. Tydelig at du er en mann, sånne som bare legger seg helt døde på sofaen når dere er litt forkjøla.

Anonymkode: 5eb2b...87d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får du ikke barn? Så du er endt opp som en bitter, gammel kjerring som er misunnelig på andre sine vegne og får det ut sånn her? 

Jeg strutter og viser frem kulemagen min så mye jeg bare vil. Jeg har jobb i jobb og blant mennesker siden dag 1 og nå, 4 uker før termin, er jeg fremdeles det. 

Men!!! Dersom du personlig dekker min lønn i neste svangerskapet mitt, så blir jeg gjerne hjemme i 9 mnd. Da kan jeg fokusere enda mer på baby og å vise meg frem. Eller ønsker du helst gravide skal låses inn et sted? 

 

Idiot!!! 

Anonymkode: 80522...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
1 minutt siden, Menice skrev:

Veldig rart å bli plaget av å se gravide? Det har jeg da aldri tenkt på at skulle være et problem. De fleste fungerer jo helt fint mesteparten av svangerskapet. Er det noe som er sårt for deg ved å se gravide? Tror du er ganske alene om å mene at samfunnet skal skjermes fra gravide 😂 Håper du får det bedre med deg selv etter hvert.

Er nok ei singel kattedame som ikke får mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, for et rart innlegg. Gravide er folk som alle andre. Om en gravid dame går på butikken så er ikke det for å vise frem magen, det er for å handle dagligvarer. Spontan oppkast eller fødsel er ikke noe noen kan noe for eller gjør med vilje. Det er unntaket at sånt skjer.

Anonymkode: 4c1f5...6ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, tonelise10 skrev:

TS her igjen: Hvor er respekt for andre? For slik det er blitt nå så er bare "meg som er best", "Det er jeg som skal være fokus" og det meg meg og atter mag ...

 

Så hvor er din respekt for kvinner som har et liv i magen, og som jobber og står på? 

Å ha et uhell på tv i beste sendetid var kun et uhell, ikke 'meg meg meg'. 

Anonymkode: a7176...150

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...