Gå til innhold

Laser. kjørte for fort men ble ikke stoppet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så en politi som stod med laser i veikanten. Jeg kjørte i 120 i 100 sonen men kjørte av ved neste avkjørsel bare noen meter fra der han stod. Kan jeg forvente bot i posten nå ? 

Eller må de stoppe meg og få underskriften for å kunne bøtelegge ? 

Litt rart at han stod med laser og så er det avkjørsel før plassen politiet vinket inn bilene.

Anonymkode: 576e1...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert beltekontroll. Kan ikke få bot i posten, de må stoppe deg å gi deg bot der og da 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de har laser i 100-sonen, så er det vel sjelden de stopper de som kjører i 120 uansett. Det er de som kjører VELDIG fort de er ute etter i sånne tilfeller, og det var ikke deg! De kan ikke ta deg i laserkontroll og sende boten i posten nei. 

Anonymkode: 9487d...c79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være de ville ta de værste synderne på fart, ellers mobilbruk og belte? Jeg hadde nok ikke vært redd for 120 i 100 sonen, det er jo vanlig fart de fleste ligger i, har selv kjørt forbi politi på motorvei, de brydde seg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis speedometeret ditt viste 120 så var kanskje reell hastighet 110 eller litt mer. Fratrukket sikkerhetsmargin ble nok farta for lav til at de gadd å bry seg i dag.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så de er nødt til å stoppe man og få underskriften ? ellers ingen bot ? 

hva med om jeg kjører forbi en laser kontroll  til, på veien i kveld. kan de stoppe meg for å gi meg boten fra forrige laser måling ? 

Er på langtur. Gps sa farten var 120, pleier ikke de å være mer nøyaktige en den i dashbordet ?

Anonymkode: 576e1...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de er nødt til å stoppe man og få underskriften ? ellers ingen bot ? 

hva med om jeg kjører forbi en laser kontroll  til, på veien i kveld. kan de stoppe meg for å gi meg boten fra forrige laser måling ? 

Er på langtur. Gps sa farten var 120, pleier ikke de å være mer nøyaktige en den i dashbordet ?

Anonymkode: 576e1...9aa

Nei. Det kan de ikke, sånn fungerer ikke lasermålinger. De lagrer ikke informasjon om alle (det er veldig mange) som kjører i 120 i en 100-sone og deler denne infoen med andre politidistrikt. Ble du ikke stoppet, så er det ingen fare. Anbefaler deg å ikke kjøre over fartsgrensen hvis du er så nervøs for bot da, virker slitsomt!

Hvis man blir stoppet for å kjøre i 120 i en 100-sone, så er det gjerne noe mer enn bare farten de stopper deg for. Vingling, uvettig kjøring, at du kjører i 120 med henger, en bil som ser særdeles skrøpelig ut eller lignende. Bare kjør videre på langturen din, hold deg til fartsgrensene og slapp av, i dag ble det ingen bot! 😊

Anonymkode: 9487d...c79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stiller man cruise kontrollen på akkurat fartsgrensen så får man mange sinte aggressive sjåfører bak seg. 

var i tlf (handsfree) så var uoppmerksom. Not gonna happen again 👈

 

Anonymkode: 576e1...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det at du får sinte og aggressive sjåfører bak deg har ingenting å si så lenge du ligger i fartsgrensen! Ditt ansvar er å følge trafikkreglene (og selvfølgelig det som er forsvarlig kjøring), ikke andre sjåfører. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører over 40.000km i året, det er livsfarlig å kjøre akkurat på farts grensen. En trailer som holde 4 meters avstand på grunn av irritasjon, du kommer ikke fra den ulykken i live.

Pleier å ligge 10 over som de fleste bilene på veien. 

Anonymkode: 576e1...9aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Elán skrev:

Du, det at du får sinte og aggressive sjåfører bak deg har ingenting å si så lenge du ligger i fartsgrensen! Ditt ansvar er å følge trafikkreglene (og selvfølgelig det som er forsvarlig kjøring), ikke andre sjåfører. 

Man er pliktig til å slippe frem trafikken man har bak om man selv forårsaker køen selv om du ligger akkuratt i fartsgrensen. Om man ligger i fartsgrensen på speedometeret er faktisk fart en god del lavere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Man er pliktig til å slippe frem trafikken man har bak om man selv forårsaker køen selv om du ligger akkuratt i fartsgrensen. Om man ligger i fartsgrensen på speedometeret er faktisk fart en god del lavere 

Nei, ikke så framst de kjører i fartsgrensen. Selv om du ligger lavere enn speedometeret, betyr ikke det at du skal overskride dette. Når jeg selv kjører etter fartsgrensen, så blinker jeg bilene foebi når jeg ser det er god klaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er speedometeret som er verktøyet du skal forholde deg til når det gjelder fart. Min bil har en feilmargin på 2 km/t i 80 sone, så om noen ligger på støtfangeren min i 80 sone +, slipper jeg dem forbi og håper det står politi med kontroll lenger fremme 😂

Anonymkode: e3fcc...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Elán skrev:

Nei, ikke så framst de kjører i fartsgrensen. Selv om du ligger lavere enn speedometeret, betyr ikke det at du skal overskride dette. Når jeg selv kjører etter fartsgrensen, så blinker jeg bilene foebi når jeg ser det er god klaring. 

Så lenge det er en selv som forårsaker en lang kø bak en, så er man pliktig til å hjelpe de til å komme forbi enten ved å blinke de forbi som du sier eller kjøre inn på siden i 30 sek å få de forbi. Ser ofte lange køer etter en bil, er veldig frustrerende herlig når enkelte heller aldri tør å kjøre forbi bil nr 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så en politi som stod med laser i veikanten. Jeg kjørte i 120 i 100 sonen men kjørte av ved neste avkjørsel bare noen meter fra der han stod. Kan jeg forvente bot i posten nå ? 

Eller må de stoppe meg og få underskriften for å kunne bøtelegge ? 

Litt rart at han stod med laser og så er det avkjørsel før plassen politiet vinket inn bilene.

Anonymkode: 576e1...9aa

Nei, du kan ikke forvente bot. 

Laser-kontroll er en stedskontroll; har du ikke blitt vinket inn er den målte farten din innen kontrollfokuset,

Eneste situasjon du får bot i posten, er ved ATK, altså fotobokser.

 

Anonymkode: 89403...634

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

beltekontroll med laser? 

Anonymkode: 44041...319

Hadde du sett bedre etter var det nok en kikkert som brukes på skytebane de sto med. Det er for å se om du bruker belte og ikke fikler med mobiltlf. Har hørt fra mange hvor de mener det er laser, men det har vært kikkert de står med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2018 den 0.35, BMW 5-serie 535D skrev:

Man er pliktig til å slippe frem trafikken man har bak om man selv forårsaker køen selv om du ligger akkuratt i fartsgrensen. Om man ligger i fartsgrensen på speedometeret er faktisk fart en god del lavere 

Nei, det er du ikke, så lenge du holder fartsgrensen. Det er ikke førerens skyld at speedometeret ikke er korrekt i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WCKD skrev:

Nei, det er du ikke, så lenge du holder fartsgrensen. Det er ikke førerens skyld at speedometeret ikke er korrekt i Europa.

Så lenge man hindrer trafikken så er man faktisk pliktig til å slippe forbi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Så lenge man hindrer trafikken så er man faktisk pliktig til å slippe forbi 

Alle som er på veien hindrer noen. Så lenge man holder fartsgrensen og det ikke er utrykningskjøretøy som skal frem plikter man ikke å slippe forbi. Det man dog plikter er å holde godt til høyre og ikke øke farten når noen ønsker å kjøre forbi.

Endret av WCKD
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...