Gå til innhold

Bra nok som pulevenn, men aldri noe mer.. lei og ensom


Gjest jajalagå

Anbefalte innlegg

Gjest jajalagå

Ja.. som overskriften sier er jeg bra nok som pulevenn, men aldri om det blir noe mer. Dette har vært greit i de fleste tilfeller, men nå har det seg slik at jeg møtte nylig en fyr for kaffi og hyggelig prat (og bare det), og jeg synes dette gikk utrolig bra. Han spurte mye om meg og hobbyer og slikt, han virket oppriktig interessert, og han ville treffes igjen. Det gjorde vi, og neste gangen spiste vi middag før det endte i sex (mulig det var dumt, menmen) og midt i akten stoppet han litt og bare "Du vet det her bare er sex mellom oss ja?" og jeg ble helt forundret over det. Var såpass sjokkert at jeg svarte ja, og så fortsatte vi. VI har møttes flere ganger etter dette, for sex. Hvorfor? Jo, fordi jeg fortsatt er sjokkert virker det som. Men vi har god kjemi sånn sett da, tøyser og ler mye sammen når han først er her.

Altså, jeg trodde han var gira på dating og kanskje forhold etter hvert om kjemien og det der stemmer. Hvorfor ellers spør han og graver om min favoritt filmsjanger og slike ting, og i tillegg sier at det er greit å vite? En pulevenn trenger ikke denne informasjonen, tenker nå jeg. Så, i mitt veldig mye tenkende hode har jeg kommet frem til at kanskje det var intensjonen hans å date (derfor alle spørsmål om hva jeg liker), men så kom han frem til at nei, hun her gidder jeg ikke gjøre noe annet enn sex med. 

Kjenner jo virkelig på dette å ikke ha noen å ligge i armkroken til på kveldene når jeg sitter alene hjemme. Eller, har jo han her fyren over her, men det er bare slik etter sex-kos, ikke ligge i sofaen å se tv-kos. Savner å ha noen jeg er glad i, som bare kan sitte her ved siden av meg å ikke gjøre noen ting, bare være sammen. Så det at han plutselig ikke vil noe annet likevel føler jeg bekrefta enda en gang at ingen er interessert i meg når det kommer til noe mer enn vanlig vennskap og pulevenn. 

Så ja.. noen som har noe input til meg her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er er jo en kjip opplevelse du har med han, og jeg kan si jeg kjenner meg igjen selv for jeg har opplevd det samme. Det som slår meg, som jeg selv også har tenkt på for min egen del, er at du ikke har satt noen premisser her. Du bare ble med han og hadde sex uten å si noe på forhånd om at du ønsker et forhold og ikke en pulevenn. Jeg tror man må være direkte på dette, og rett og slett si at man ønsker et forhold og ikke bare sex, før man går inn og har sex med mannen. Da får man sagt fra før noe skjer, og han kan da eventuelt trekke seg hvis han ikke vil ha et forhold. Hvis man bare "flyter med" og har sex uten spørsmål, så kan dette lett skje dessverre. 

Anonymkode: df3ad...01d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er er jo en kjip opplevelse du har med han, og jeg kan si jeg kjenner meg igjen selv for jeg har opplevd det samme. Det som slår meg, som jeg selv også har tenkt på for min egen del, er at du ikke har satt noen premisser her. Du bare ble med han og hadde sex uten å si noe på forhånd om at du ønsker et forhold og ikke en pulevenn. Jeg tror man må være direkte på dette, og rett og slett si at man ønsker et forhold og ikke bare sex, før man går inn og har sex med mannen. Da får man sagt fra før noe skjer, og han kan da eventuelt trekke seg hvis han ikke vil ha et forhold. Hvis man bare "flyter med" og har sex uten spørsmål, så kan dette lett skje dessverre. 

Anonymkode: df3ad...01d

Jeg er veldig enig med deg om dette og det er slik jeg dater. Altså, jeg har ikke sex utenfor forhold. Men hva ender jeg opp med? Jo, jeg er evig singel og barnløs, og som TS,  lei og ensom. Jeg stiller ikke opp på uforpliktet sex men det gjør "alle" andre, og da stikker jo menn bare. Jeg har ikke tenkt å gi meg i det heletatt og kommer til å stå på kravene. Men ender jo bare opp alene... Det er jo litt kjipt. 

Noen tanker? Må si jeg forstår deg også ts, jeg har bare vurdert akkurat samme problemstilling og veid vekta motsatt. Ikke lett, dette. 

Anonymkode: ece35...c5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jajalagå
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er er jo en kjip opplevelse du har med han, og jeg kan si jeg kjenner meg igjen selv for jeg har opplevd det samme. Det som slår meg, som jeg selv også har tenkt på for min egen del, er at du ikke har satt noen premisser her. Du bare ble med han og hadde sex uten å si noe på forhånd om at du ønsker et forhold og ikke en pulevenn. Jeg tror man må være direkte på dette, og rett og slett si at man ønsker et forhold og ikke bare sex, før man går inn og har sex med mannen. Da får man sagt fra før noe skjer, og han kan da eventuelt trekke seg hvis han ikke vil ha et forhold. Hvis man bare "flyter med" og har sex uten spørsmål, så kan dette lett skje dessverre. 

Anonymkode: df3ad...01d

Ja du har nok rett i at man bør si klart ifra før noe skjer. I dette tilfellet fikk jeg en veldig sterk følelse av at han var ute etter forhold på grunn av alle spørsmåla og at det var "greit å vite", som om at dersom han ba på en ny date så var det informasjon han hadde bruk for. Så det var nok derfor jeg ikke sa noe selv, i tillegg til at jeg var veldig in the moment andre gangen, han var bare såå kjekk og hyggelig og visste hva han gjorde med hendene ved "vanlig" berøring, du vet sånn som er godtatt utendørs, haha. Så da endte det i sex da :(  Kall meg svak, men..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det dessverre. Derfor har jeg ikke hatt sex på 2,5 år. Siste jeg møtte ute og klinte med Ville også bare knulle. 

Faen. 

Anonymkode: b69a1...c41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jajalagå skrev:

Ja du har nok rett i at man bør si klart ifra før noe skjer. I dette tilfellet fikk jeg en veldig sterk følelse av at han var ute etter forhold på grunn av alle spørsmåla og at det var "greit å vite", som om at dersom han ba på en ny date så var det informasjon han hadde bruk for. Så det var nok derfor jeg ikke sa noe selv, i tillegg til at jeg var veldig in the moment andre gangen, han var bare såå kjekk og hyggelig og visste hva han gjorde med hendene ved "vanlig" berøring, du vet sånn som er godtatt utendørs, haha. Så da endte det i sex da :(  Kall meg svak, men..  

Det er sånn mange holder på. Gir inntrykk av at de vil mer, men så vil de bare knulle likevel. Ikke din feil. 

Anonymkode: b69a1...c41

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må vite h ør du selv vil. Her har dere to forskjellige kanaler dere operer med. Personlig har jeg mer sans for din tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halleluja ladies! 

Dette her har jeg vært gjennom så mange ganger. Føler virkelig ikke det er hit "forholdet" tar veien. Men etter vi har hatt sex så dumper han meg alltid. Jeg kan ikke se for meg å være noe mer enn venner med deg, jeg er ikke klar for noe forhold osv osv. Jeg har hørt alt. Det er like kjipt hver eneste gang å jeg føler med dere alle sammen! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Egenskap skrev:

Du må vite h ør du selv vil. Her har dere to forskjellige kanaler dere operer med. Personlig har jeg mer sans for din tankegang.

Hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rota til problemet ditt her: er at du lever selv etter den regelen. Du var intim med han på ANDRE møtet!

Du skriver det t.o.m i overskiften : "bra nok som pulevenn, men aldri noe mer..." Og det har blitt en selvoppfyllende profeti. 

Du må lære deg til å bli glad i deg selv, til å snu denne tankegangen, for den ligger i deg og det merker andre også. Kanksje snakke med en psykolog, bygge opp selvbildet ditt.

Og VENT med sex til du vet mer hvor du står.

 

Anonymkode: 262c4...e15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jajalagå
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig enig med deg om dette og det er slik jeg dater. Altså, jeg har ikke sex utenfor forhold. Men hva ender jeg opp med? Jo, jeg er evig singel og barnløs, og som TS,  lei og ensom. Jeg stiller ikke opp på uforpliktet sex men det gjør "alle" andre, og da stikker jo menn bare. Jeg har ikke tenkt å gi meg i det heletatt og kommer til å stå på kravene. Men ender jo bare opp alene... Det er jo litt kjipt. 

Noen tanker? Må si jeg forstår deg også ts, jeg har bare vurdert akkurat samme problemstilling og veid vekta motsatt. Ikke lett, dette. 

Anonymkode: ece35...c5f

Huff ja, det er neimen ikke lett!  Jeg har iløpet av mitt aktive sexliv hatt noen pulevenner, og det har vært slike som jeg går godt med men kunne aaaldri tenkt meg noe forhold med, av spesifikke grunner. MEN med han her følte jeg for å prøve ut dating, ikke at den planen gikk så bra.. Så jeg har noen som varmer senga så lenge de føler for, og så stikker de. Så her sitter jeg da, veldig ensom en fredagskveld. Har ikke katt å klappe på heller, gitt. Kunne reist ut på byen med venner, men er ikke helt der altså. Liker ikke den type fest og bråk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har en tendens til å stikke av dersom de får sex "for" lett. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn.

Vær mer kravstore jenter, menn liker å ha noe å jobbe mot, ikke gi dem full pakke etter 2 date. De kan fort tro dere er løse og løse kvinner er svært sjelden kjærestematerialle for fleste menn.

Endret av hocane
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jajalagå
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rota til problemet ditt her: er at du lever selv etter den regelen. Du var intim med han på ANDRE møtet!

Du skriver det t.o.m i overskiften : "bra nok som pulevenn, men aldri noe mer..." Og det har blitt en selvoppfyllende profeti. 

Du må lære deg til å bli glad i deg selv, til å snu denne tankegangen, for den ligger i deg og det merker andre også. Kanksje snakke med en psykolog, bygge opp selvbildet ditt.

Og VENT med sex til du vet mer hvor du står.

 

Anonymkode: 262c4...e15

Ææææ ja jeg vet 😫  Var jo ikke helt planen å ha sex på andre møtet da, men skal ikke krangle særlig på det siden det faktisk skjedde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, hocane skrev:

Menn har en tendens til å stikke av dersom de får sex "for" lett. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn.

Vær mer kravstore jenter, menn liker å ha noe å jobbe for, ikke gi dem full pakke etter 2 date. De kan fort tro dere er løse og løse kvinner er svært sjelden kjærestematerialle for fleste menn.

Dette er et godt råd om enn et råd fra "den gamle skolen". Jeg er redd det ikke holder lengre. Jeg er selv en dame som holder igjen og har av den grunn ikke vært intim med en mann på mange år. Hvorfor? Fordi de gidder ikke å vente. I tillegg til å date meg, har de flere andre på vent på diverse app og sånt så da stikker de bare når de ikke får det de vil. De stikker også når de får det de vil. Er det rart man blir forvirret? 

Anonymkode: ece35...c5f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at dette er veldig vanskelig å svare på uten å kjenne deg eller ha truffet deg. Flere kan si at det var feil å ha sex på andre treffet - og jeg er enig. Men iom. at han spurte deg såpass konkret midt under sexen så har ikke dette vært noe som har hendt etterhvert, men noe han var innstilt på fra andre date. Så dette at det ikke blir noe mer har han bestemt seg for før. Det at dere hadde sex såpass tidlig var nok ikke avgjørende, men heller spikeren i kista. Men så har han kanskje "lest" på deg at sex på andre treffet var en mulighet. 

Forstår veldig godt at dette er sensitivt. Det er jo slik at noen jenter er ikke jenter menn ser for seg et forhold med. Kanskje er det noe ved deres fremtoning som gjør at det ikke er noen du vil introdusere for kamerater og familie. Kanskje virker hun ikke som en stabil, lojal og stødig dame. Kanskje utstråler hun at hun trenger oppmerksomhet og bekreftelse, at hun er usikker, og mennene som vil ha en kone skygger banen mens de som vil ha et ligg hopper på.

Som kvinne ser jeg kvinner rundt meg som får gode forespørsler, og de som får mindre gode. Og det er som regel en syklus, der de samme tendensene går igjen. Ofte spiller familiebakgrunn inn - jeg ser at de typisk Oslo vest-jentene fra ressurssterke hjem oftere har seriøse menn som anstrenger seg for dem. Menn klager mye over kvinner som oppfører seg som prinsesser, men realiteten er at kvinner som har standarder, får bedre resultater. Jo bedre relasjoner man har vokst opp med, jo mer vet man hva man skal se etter hos en mann.

Ellers lurer jeg på generell kompatibilitet - i denne siste relasjonen, var dere jevnaldrende? Samme bakgrunn, liknende yrke?

Anonymkode: 6e339...454

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jajalagå
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er et godt råd om enn et råd fra "den gamle skolen". Jeg er redd det ikke holder lengre. Jeg er selv en dame som holder igjen og har av den grunn ikke vært intim med en mann på mange år. Hvorfor? Fordi de gidder ikke å vente. I tillegg til å date meg, har de flere andre på vent på diverse app og sånt så da stikker de bare når de ikke får det de vil. De stikker også når de får det de vil. Er det rart man blir forvirret? 

Anonymkode: ece35...c5f

Helt enig! Dette virker det som er veldig individuelt fra mann til mann egentlig. 

Nå er jeg heldigvis ikke av typen som finner en ny hver helg. Kan telle på en hånd hvor mange jeg har hatt sex med på 10 år, så jeg tror nok ikke jeg kvalifiserer inne kategorien løse jenter. 

Men ja, forvirrende når de først viser interesse og så plutselig vil de noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, jajalagå skrev:

Helt enig! Dette virker det som er veldig individuelt fra mann til mann egentlig. 

Nå er jeg heldigvis ikke av typen som finner en ny hver helg. Kan telle på en hånd hvor mange jeg har hatt sex med på 10 år, så jeg tror nok ikke jeg kvalifiserer inne kategorien løse jenter. 

Men ja, forvirrende når de først viser interesse og så plutselig vil de noe helt annet. 

Jeg blir heller ikke klok på dette, det er som en kode jeg aldri klarer å knekke. Derfor er jeg veldig "Low key" hva menn angår. Så får det heller være deres tap at jeg går singel! :)

Anonymkode: ece35...c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, jajalagå said:

Ja.. som overskriften sier er jeg bra nok som pulevenn, men aldri om det blir noe mer. Dette har vært greit i de fleste tilfeller, men nå har det seg slik at jeg møtte nylig en fyr for kaffi og hyggelig prat (og bare det), og jeg synes dette gikk utrolig bra. Han spurte mye om meg og hobbyer og slikt, han virket oppriktig interessert, og han ville treffes igjen. Det gjorde vi, og neste gangen spiste vi middag før det endte i sex (mulig det var dumt, menmen) og midt i akten stoppet han litt og bare "Du vet det her bare er sex mellom oss ja?"

For en dust han var! Det er virkelig ikke din feil at fyren først sier at han kun er ute etter seg mens dere er midt i akten. 

Begynn å date noen andre!  At du datet en tulling betyr ikke at du kun er bra nok som pulevenn! Så lenge du har kjærlighet å gi så er du god nok som kjæreste! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jajalagå
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers lurer jeg på generell kompatibilitet - i denne siste relasjonen, var dere jevnaldrende? Samme bakgrunn, liknende yrke?

Anonymkode: 6e339...454

Jeg er 26, han 30.  Har ikke lignende yrke, men de ligger ikke på helt motsatt side av hverandre heller. Vi har i alle fall lignende oppvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jajalagå
2 minutter siden, Grandiosaergreit skrev:

For en dust han var! Det er virkelig ikke din feil at fyren først sier at han kun er ute etter seg mens dere er midt i akten. 

Begynn å date noen andre!  At du datet en tulling betyr ikke at du kun er bra nok som pulevenn! Så lenge du har kjærlighet å gi så er du god nok som kjæreste! 

Når jeg skriver at jeg kun er bra nok som pulevenn så går det på at ingen viser interesse på noen annen måte. Jeg har fått høre at jeg er en veldig hyggelig og morsom person som ikke ekskluderer noen, og det tar jeg til meg. Men når ingen da viser interesse kan man begynne å lure. Når jeg lastet ned noen datingapper ble plutselig veldig mange interessert, vel og merke bare for sex da. Har avvist disse. Men det er som med de jeg har hatt sex med før; kroppen min er ifølge dem helt fantastisk og jeg ser bare såå bra ut, og de kan ligge å bare se og kjenne på kroppen min i en evighet, MEN det stopper der liksom. Så derfor skriver jeg det slik, bra nok som pulevenn men aldri noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...