Gå til innhold

Barnevaksinasjonsmotstandere er en gjeng med egoister


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 8/17/2018 at 8:40 PM, AnonymBruker said:

 

Litt skeptisme er vel sunt, men mot veldokumenterte barnevaksinasjoner, det er høyden av idioti. 

Anonymkode: 42323...fc2

Vi har et ord. Skepsis. Sunn skepsis 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.8.2018 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Sorry Mac, men jeg må være ærlig. 

Har akkurat vært og besøkt en bekjent med baby på sykehuset. Bekreftet med kikhoste. Jeg har aldri sett et barn, spesielt en baby slite så med pusten. Babyen hostet seg bort, ble rød i ansiktet og fikk ikke puste på verdens lengste sekunder. Ble dultet i ryggen for å få den til å puste igjen. 

Altfor liten til å bli vaksinert, så stoler disse barna på at de voksne gjør det de kan for at de skal ha det bra. 

Så sitter en gjeng med egoister som tror at så lenge de ikke er skadelidende selv, så kan de bare drite i hvordan det går med andre. 

Det kommer nok til å gå bra, det gjør gjerne det, ihvertfall i Norge, men de kan vel umulig  overleve dette der behandling ikke er like bra som i Norge. 

Litt skeptisme er vel sunt, men mot veldokumenterte barnevaksinasjoner, det er høyden av idioti. 

Anonymkode: 42323...fc2

Håper at det går bra med lille!

Jeg fikk selv kikhoste som 25 åring (tror jeg var vaksinert, men vet ikke om det var i vaksineprogrammet sent 70-tallet). Det var forferdelig! Jeg husker det fremdeles nesten 15 år etter. Så jeg kan bare tenke meg til hvordan det må være for ett spedbarn.

Jeg er fullt vaksinert ( det sier i alle fall moren min), og jeg har også tatt boster shots i voksen alder. Den eneste jeg ikke har tatt er for svineinfluensa i 2009. 

Anonymkode: fc77a...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksknasjonsdeknkngen er høy i Norge, og sist jeg sjekket hadde den til og med gått oppover. Problemet er at kikhostekomponenten av vaksinen har kort varighet, bare noen år. Det har derfor vært flere tilfeller hvor vaksinerte barn i starten av barneskolen har fått kikhoste. Og vaksinerte som blir litt syke, men kansskje ikke så syke at man forstår at de har kikhoste, vil faktisk være smittsomme lenger enn syke uvaksinerte, viser både forskning på bavianer og studier av kikhostesmittede mennesker. Med andre ord er sannsynligheten større for å bli smittet av en tidligere vaksknert person hvor det har gått noen år siden vaksinen, enn å bli smittet av en av de svært få uvaksinerte personene i landet.

Anonymkode: be70e...0eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 20.57, AnonymBruker skrev:

Så da bør man vaksinert tidligere mener du? Det er gode grunner til at nyfødte ikke vaksineres idet de er født. 

Og hva med barn med allergi. Skal vi bare drite i at de vil få komplikasjoner ved vaksinasjon? Min datter fikk ikke ta hpv vaksine nettopp pga allergi. Legen sa det ble et sjansespill og hun kan havne på sykehus og faktisk sveve mellom død og liv om hun vaksineres med hpv. 

Anonymkode: 9ba8a...519

Så da er det bedre at de blir farlig syke hvis de IKKE vaksineres? Det er en grunn til at sykdommer som vi har klart å nesten kvitte seg med, nå blomstrer opp igjen. 

Det er pga fanatiske antivaksine-propaganda

Anonymkode: db916...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2018 den 9.21, AnonymBruker skrev:

Totalt egoisme og omsorgssvikt mener jeg det er, når de IKKE vaksinerer!! (Da tenker jeg ikke på de som IKKE KAN ta vaksiner av ulike grunner som bla sykdom). 

 

Skulle vært påbudt(!) og ikke bare anbefalt. 

Anonymkode: ee828...4e6

Barnevernet skulle hentet barna som ikke blir vaksinert pga at foreldrene tror på konspirasjonsteorier. Disse foreldrene setter barnas liv og helse i fare.

Anonymkode: db916...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Det går bra med den lille her og nå ihvertfall, vet ikke langtidsvirkninger av å ha fått kikhoste i så ung alder. Hun lå der lenge, selv etter at det verste hadde gitt seg, pga observasjoner pga alderen. 

Jeg besøkte de flere ganger mens de lå der. Tok med litt lesestoff og div til mor, siden de måtte være på isolat. 

En av gangene spurte jeg en av barnelegene på generelt grunnlag om oppblusning kan skyldes manglende revaksinasjon i voksen alder. Hun mente at det kan være riktig i noen saker men kan ikke forklare hele den økte mengden i Norge, men også i verdens sammenheng. Hun mente at det også tidligere fantes voksne med manglende revaksinasjon, uten at man fikk den oppblusning som har vært synlig nå. 

Anonymkode: 42323...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Det går bra med den lille her og nå ihvertfall, vet ikke langtidsvirkninger av å ha fått kikhoste i så ung alder. Hun lå der lenge, selv etter at det verste hadde gitt seg, pga observasjoner pga alderen. 

Jeg besøkte de flere ganger mens de lå der. Tok med litt lesestoff og div til mor, siden de måtte være på isolat. 

En av gangene spurte jeg en av barnelegene på generelt grunnlag om oppblusning kan skyldes manglende revaksinasjon i voksen alder. Hun mente at det kan være riktig i noen saker men kan ikke forklare hele den økte mengden i Norge, men også i verdens sammenheng. Hun mente at det også tidligere fantes voksne med manglende revaksinasjon, uten at man fikk den oppblusning som har vært synlig nå. 

Anonymkode: 42323...fc2

Da var kanskje ikke denne barnelegen helt oppdatert. Vaksinasjonsdekningen er høy, men i 1998 ble kikhostekomponenten i vaksinen byttet fra helcelle til acellulær pga alvorlige bivirkninger av den gamle. Den nye har færre bivirkninger, men det viser seg også at den har kortere varighet. 

I Tidsskriftet for legeforeningen kan vi lese at større barn og voksne er en viktig kilde til spredning av denne sykdommen: https://tidsskriftet.no/2004/02/leder/kikhoste-hos-spedbarn

Anonymkode: be70e...0eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vaksinasjon fører til autisme har aldri blitt bevist, men det er mistenkelig uansett hvordan du snur og vender på det at det er så mange som får det nå i forhold til tidligere. Må innrømme at jeg er litt skeptisk. Det er veldig mye rart som puttes i vaksiner.

Anonymkode: ee0af...885

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rotemor skrev:

Barnevaksinasjonsmotstandere er en gjeng med uvitende egoister!

(Bare rettet litt på overskriften)

👍🏼

 

TS her 

Anonymkode: 42323...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er voksen og kommer ikke til å ta en eneste vaksine. Ingen re-vaksinering her.

Hadde jeg hatt barn, skulle de vært 100% vaksinefri.

Anonymkode: de762...110

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 16.24, AnonymBruker skrev:

Barnevernet skulle hentet barna som ikke blir vaksinert pga at foreldrene tror på konspirasjonsteorier. Disse foreldrene setter barnas liv og helse i fare.

Anonymkode: db916...ba2

Vel, sunn skepsis er bra og med alle uforklarlige sykdommene vi har her i Norge forstår jeg godt skepsisen. . De aller fleste vaksinerer  barna sine som flere har vært inn på her. Det har jo vært flere tilfeller av sykdom etter den ene influensa vaksinen for noen år tilbake. Ei jeg kjenner ble uføre etter å tatt den, en annen måtte slutte på skolen. Begge var friske før de tok den. Så noen ganger er det greit å være litt skeptisk, men ikke så lett å vite når. 

Det er jo også slik at det var en del farlige og unødvendige stoffer i vaksinene før, noe som også kanskje henger litt igjen. Jeg velger å vaksinere barna mine, men med den skepsisen jeg har til vestlig medisin, så vet jeg jo ikke om det er riktig. Mye propaganda og svada innen legemiddelindustrien desverre og det samme gjelder "alternativt" så ikke alltid lett å vite. 

De som velger å ikke vaksinere barna sine gjør det nok fordi de mener det er det beste. Om det er de som mangler kunnskap eller vi som vaksinere, er umulig å si for vanlig mann i gata. Tiden får vise. 

 

Anonymkode: cfbf4...3ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Enda en antivaksinefolkerduster-tråd...   

Anonymkode: 0e9ff...16e

Duster setter ikke små barn i livsfare med viten og vilje. Dust er et altfor mildt uttrykk om slike individer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...