Gå til innhold

Barnevaksinasjonsmotstandere er en gjeng med egoister


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sorry Mac, men jeg må være ærlig. 

Har akkurat vært og besøkt en bekjent med baby på sykehuset. Bekreftet med kikhoste. Jeg har aldri sett et barn, spesielt en baby slite så med pusten. Babyen hostet seg bort, ble rød i ansiktet og fikk ikke puste på verdens lengste sekunder. Ble dultet i ryggen for å få den til å puste igjen. 

Altfor liten til å bli vaksinert, så stoler disse barna på at de voksne gjør det de kan for at de skal ha det bra. 

Så sitter en gjeng med egoister som tror at så lenge de ikke er skadelidende selv, så kan de bare drite i hvordan det går med andre. 

Det kommer nok til å gå bra, det gjør gjerne det, ihvertfall i Norge, men de kan vel umulig  overleve dette der behandling ikke er like bra som i Norge. 

Litt skeptisme er vel sunt, men mot veldokumenterte barnevaksinasjoner, det er høyden av idioti. 

Anonymkode: 42323...fc2

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaksiner burde ikke vært et valg men påbudt på lik linje som at man må ha setebelte når man kjører bil.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten! :( Kikhoste er ikke å spøke med. 

Anonymkode: 2f285...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en antivaksinefolkerduster-tråd...   

Anonymkode: 0e9ff...16e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry Mac, men jeg må være ærlig. 

Har akkurat vært og besøkt en bekjent med baby på sykehuset. Bekreftet med kikhoste. Jeg har aldri sett et barn, spesielt en baby slite så med pusten. Babyen hostet seg bort, ble rød i ansiktet og fikk ikke puste på verdens lengste sekunder. Ble dultet i ryggen for å få den til å puste igjen. 

Altfor liten til å bli vaksinert, så stoler disse barna på at de voksne gjør det de kan for at de skal ha det bra. 

Så sitter en gjeng med egoister som tror at så lenge de ikke er skadelidende selv, så kan de bare drite i hvordan det går med andre. 

Det kommer nok til å gå bra, det gjør gjerne det, ihvertfall i Norge, men de kan vel umulig  overleve dette der behandling ikke er like bra som i Norge. 

Litt skeptisme er vel sunt, men mot veldokumenterte barnevaksinasjoner, det er høyden av idioti. 

Anonymkode: 42323...fc2

Så da bør man vaksinert tidligere mener du? Det er gode grunner til at nyfødte ikke vaksineres idet de er født. 

Og hva med barn med allergi. Skal vi bare drite i at de vil få komplikasjoner ved vaksinasjon? Min datter fikk ikke ta hpv vaksine nettopp pga allergi. Legen sa det ble et sjansespill og hun kan havne på sykehus og faktisk sveve mellom død og liv om hun vaksineres med hpv. 

Anonymkode: 9ba8a...519

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda en antivaksinefolkerduster-tråd...   

Anonymkode: 0e9ff...16e

Kommenterer gjerne på sånne tråder, minst en gang om dagen, hvis det kan indirekte påvirke motstanderne til å skamme seg. 

 

Ts

Anonymkode: 42323...fc2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda en antivaksinefolkerduster-tråd...   

Anonymkode: 0e9ff...16e

Eller rett oversatt, en sannhetstråd. Disse ignorante folka er farlige.

Anonymkode: dba86...24e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da bør man vaksinert tidligere mener du? Det er gode grunner til at nyfødte ikke vaksineres idet de er født. 

Og hva med barn med allergi. Skal vi bare drite i at de vil få komplikasjoner ved vaksinasjon? Min datter fikk ikke ta hpv vaksine nettopp pga allergi. Legen sa det ble et sjansespill og hun kan havne på sykehus og faktisk sveve mellom død og liv om hun vaksineres med hpv. 

Anonymkode: 9ba8a...519

Det er ikke de som ikke kan vaksineres som er problemet. Ei heller de som er for små. Vaksinene er lagt opp til at ungene skal klare å takle det som kommer inn av virus i vaksinene. Problemer de som ikke vaksinerer fordi de ikke gidder, ikke tror på det, eller tror på all den fjerne propagandaen som har blitt tilbakevist hundretusen ganger. De som enda påstår det er kvikksølv i vaksinene, selv om det ble fjernet for mange mange år siden. De som påstår unger blir autister av vaksiner til tross for at den ene forskningsrapporten  som fastslo det, har vist seg å være falsk og blitt motbevist hundre ganger. De som mener at det bare er noe ungene må gå gjennom, og ikke tror at sykdommer som meslinger er så farlig som man skal ha det til. Det er disse som er farlige og et problem. 

De som er for små, og de som ikke kan ta vaksiner, er avhengig av at alle andre rundt som kan, tar de for å slippe å få alskens utdødde sykdommer. Jeg var i risikogruppen ved svineinfluensaen. Men kunne ikke vaksinere meg pga tidligere allergisk reaksjon på influensavaksine. Jeg slapp unna, heldigvis, men det er ikke sikkert jeg hadde gjort det om ikke så mange rundt tok vaksinen. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da bør man vaksinert tidligere mener du? Det er gode grunner til at nyfødte ikke vaksineres idet de er født. 

Og hva med barn med allergi. Skal vi bare drite i at de vil få komplikasjoner ved vaksinasjon? Min datter fikk ikke ta hpv vaksine nettopp pga allergi. Legen sa det ble et sjansespill og hun kan havne på sykehus og faktisk sveve mellom død og liv om hun vaksineres med hpv. 

Anonymkode: 9ba8a...519

Leste du overskriften og innlegget mitt. Det er motstandere som er problemet, ikke de som av forskjellige grunner ikke kan vaksineres. 

Anonymkode: 42323...fc2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da bør man vaksinert tidligere mener du? Det er gode grunner til at nyfødte ikke vaksineres idet de er født. 

Og hva med barn med allergi. Skal vi bare drite i at de vil få komplikasjoner ved vaksinasjon? Min datter fikk ikke ta hpv vaksine nettopp pga allergi. Legen sa det ble et sjansespill og hun kan havne på sykehus og faktisk sveve mellom død og liv om hun vaksineres med hpv. 

Anonymkode: 9ba8a...519

Hun mener nok at når for mange velger å ikke vaksinere, mister man flokkimmuniteten og setter de yngste pluss dem som ikke har helse til å tåle vaksinene i fare.

Endret av Hactar
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hactar skrev:

Hun mener nok at når for mange velger å ikke vaksinere, mister man flokkimmuniteten og setter de yngste pluss dem som ikke har helse til å tåle vaksinene i fare.

Men det er jo ikke et reelt problem i Norge. Faktisk er det et større problem at voksne«glemmer»  re vaksinasjon. Tallet på de som velger å ikke vaksinere barna sine er så minimale at det ikke er vits i å ta det opp engang. 

Spørr heller voksne i familie og nære relasjoner om de er re vaksinert i voksen alder. 

Er du re vaksinert TS? 

Anonymkode: 9ba8a...519

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ikke et reelt problem i Norge. Faktisk er det et større problem at voksne«glemmer»  re vaksinasjon. Tallet på de som velger å ikke vaksinere barna sine er så minimale at det ikke er vits i å ta det opp engang. 

Spørr heller voksne i familie og nære relasjoner om de er re vaksinert i voksen alder. 

Er du re vaksinert TS? 

Anonymkode: 9ba8a...519

Det er jeg faktisk. Har tatt flere vaksiner nå i voksen alder. Siste nå for 3-4 måneder siden, eller noe sånt noe. Kan imidlertid ikke si her og nå om kikhoste er en av de. Kan sjekke etterpå. 

Når du først nevner det så bør vi egentlig påby disse også. 

Anonymkode: 42323...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel. Min eldste havet på sykehus i seks uker på grunn av komplikasjoner fra mmr-vaksinen. Han svevde mellom liv og død en altfor altfor lang stund. :(

Nr to ventet vi til han var to år, og har gitt en og en vaksine med tre mnd mellomrom. Han kommer ikke til å få mmr, etter legenes anbefaling.

De har begge en vanlig genetisk mutasjon (mthfr), som gjør at de sliter med å tåle bl.a vaksiner. 

Ei venninne av meg måtte opereres som barn for tre store klumper i armen etter vaksine, armmuskelen hennes ser ut som en sveitserost, men de måtte få ut klumpene som kapsler seg inn og aldri forsvant. 

Det ER faktisk bivirkninger, og det største problemet med vaksiner er at det ikke er mulig å ha en saklig debatt om dette, uten å beskyldes for å være antivakser som ønsker alle barn døde. 

Jeg tror mange av antivakserne ville vaksinert hvis de ble møtt med åpenhet og respekt. 

Og vi kunne snakket om reell dødsprosent av f eks kikhoste vs influensa vs diabetes, shedding (det er langt større sjanse for at den babyen var smittet av et nyvajsinert søsken enn av en uvaksinert person), hvordan det spesifikke immunforsvaret utvikler seg (kan det virkelig "læres opp" av vaksiner ved tre mnd alder når det ikke er ferdig utviklet før barnet er nærmere seks år?), og alle de andre tingene man burde lure på før man sette medikamenter på barna sine.

De fleste leser ikke pakningsvedlegget en gang, før de lar HS sette sprøyta. Vi hadde aldri blitt presentert for mulige bivirkninger før eldste ble akutt syk. 

Vi kan diskutere det meste her i landet, fra innvandring til kosthold til leverskader av paracet, men hvis noen går ut i media med fullt navn og stiller spørsmålstegn ved vaksiner, hagler drapstrusler og skjellsord og murstein gjennom vinduer på to sekunder.. 

Nå har jeg satt meg inn i dette. Så grundig som mulig i denne svart/hvitt-debatten, med partiske studier fra begge leire og lite nøytral forskning og gråtoner. 

Vi landet på å vaksinere, men jeg tror ikke alle ville gjort det samme i vår situasjon. Og vi venter på legekontoret hele dagen med hjertet i halsen etter hver sprøyte. Forhåpentligvis slipper vi noe sånt igjen.

Anonymkode: c12ca...3f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enda en antivaksinefolkerduster-tråd...   

Anonymkode: 0e9ff...16e

Men antivaksinefolk ER duster, så ser ikke helt problemet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største trusselen mot barns helse er fedme. Fokuser heller på det. De som ikke vaksinerer barna sine er heldigvis fåtall og vaksinerer du barna dine har du da vel ikke så mye å bekymre deg for. Og hvordan vet du at babyen er smittet av andre barn som ikke har vaksinert seg? Du vet at vaksinen har mye kortere virkning enn anntatt, slik at fler og fler får dette tross de har fått vaksinen? Særlig i ungdoms- og voksen alder som kan smitte videre. 

Over 90% av foreldre vaksinerer barna sine. Så har du de barna som ikke kan vaksineres pga andre sykdommer. Så svært få i Norge vaksinerer ikke barna sine, så veldig liten sannsynlighet at du taler til noen her inne med innlegget ditt. 

Jeg skjønner det er utrolig vondt å se en baby slite såpass mye og man blir redd, men redselen kommer heller av at vaksinen mot kikhoste er for kortvarig enn at det er fra et annet barn som ikke er vaksinert. Det blir derfor for dumt å anta i en slik situasjon. 

Anonymkode: cfbf4...3ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så da bør man vaksinert tidligere mener du? Det er gode grunner til at nyfødte ikke vaksineres idet de er født. 

Og hva med barn med allergi. Skal vi bare drite i at de vil få komplikasjoner ved vaksinasjon? Min datter fikk ikke ta hpv vaksine nettopp pga allergi. Legen sa det ble et sjansespill og hun kan havne på sykehus og faktisk sveve mellom død og liv om hun vaksineres med hpv. 

Anonymkode: 9ba8a...519

Det er nok ikke helsebaserte årsaker til at man ikke vaksinerer ts mener. Selvsagt skal man ikke vaksinerer om barnet har allergier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt egoisme og omsorgssvikt mener jeg det er, når de IKKE vaksinerer!! (Da tenker jeg ikke på de som IKKE KAN ta vaksiner av ulike grunner som bla sykdom). 

 

Skulle vært påbudt(!) og ikke bare anbefalt. 

Anonymkode: ee828...4e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Det er såpass få som ikke vaksinerer, så majoriteten som jo er vaksinert vil jo ikke bli smittet. Du tenker de få som ikke kan vaksinere seg pga dårlig helse? Du skriver så vagt i Hi at det ikke går an å få fatt på hva du egentlig sikter til.

Svineinfluensa er faktisk et ekstremt dårlig eksempel, da staten måtte betale erstatning til ganske mange som fikk narkolepsi som bivirkning. Den vaksinen var ikke utprøvd godt nok. De fleste, og nå sier jeg de fleste, tålte fint å få svineinfluensa. Det er kun de som hadde store helseproblemer som kunne dø av den. Jeg hadde svineinfuensa selv, var dritdårlig men som oftest greier man seg igjennom selv en heftig influensa. Staten fikk kritikk fordi motgiften (husker ikke hva den het) var lite utprøvd, sjeleglad jeg ikke tok den. 

Anonymkode: e3e97...f3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 17.8.2018 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Javel. Min eldste havet på sykehus i seks uker på grunn av komplikasjoner fra mmr-vaksinen. Han svevde mellom liv og død en altfor altfor lang stund. :(

Nr to ventet vi til han var to år, og har gitt en og en vaksine med tre mnd mellomrom. Han kommer ikke til å få mmr, etter legenes anbefaling.

De har begge en vanlig genetisk mutasjon (mthfr), som gjør at de sliter med å tåle bl.a vaksiner. 

Ei venninne av meg måtte opereres som barn for tre store klumper i armen etter vaksine, armmuskelen hennes ser ut som en sveitserost, men de måtte få ut klumpene som kapsler seg inn og aldri forsvant. 

Det ER faktisk bivirkninger, og det største problemet med vaksiner er at det ikke er mulig å ha en saklig debatt om dette, uten å beskyldes for å være antivakser som ønsker alle barn døde. 

Jeg tror mange av antivakserne ville vaksinert hvis de ble møtt med åpenhet og respekt. 

Og vi kunne snakket om reell dødsprosent av f eks kikhoste vs influensa vs diabetes, shedding (det er langt større sjanse for at den babyen var smittet av et nyvajsinert søsken enn av en uvaksinert person), hvordan det spesifikke immunforsvaret utvikler seg (kan det virkelig "læres opp" av vaksiner ved tre mnd alder når det ikke er ferdig utviklet før barnet er nærmere seks år?), og alle de andre tingene man burde lure på før man sette medikamenter på barna sine.

De fleste leser ikke pakningsvedlegget en gang, før de lar HS sette sprøyta. Vi hadde aldri blitt presentert for mulige bivirkninger før eldste ble akutt syk. 

Vi kan diskutere det meste her i landet, fra innvandring til kosthold til leverskader av paracet, men hvis noen går ut i media med fullt navn og stiller spørsmålstegn ved vaksiner, hagler drapstrusler og skjellsord og murstein gjennom vinduer på to sekunder.. 

Nå har jeg satt meg inn i dette. Så grundig som mulig i denne svart/hvitt-debatten, med partiske studier fra begge leire og lite nøytral forskning og gråtoner. 

Vi landet på å vaksinere, men jeg tror ikke alle ville gjort det samme i vår situasjon. Og vi venter på legekontoret hele dagen med hjertet i halsen etter hver sprøyte. Forhåpentligvis slipper vi noe sånt igjen.

Anonymkode: c12ca...3f7

Hei

kan man ta testen som viser om du har mthfr mutasjon i norge?

Anonymkode: a3cf2...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...