Gå til innhold

Forventer dere eksklusivitet når dere dater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke dere som ligger sammen og som ikke da er kjærester. Hva er poenget å være naken og intim med noen man ikke liker. Dere selvutsletter dere selv. Bli forelsket og dere får det sååå mye bedre. Ikke rart sykdommer florerer i dagens horesamfunn. 

Anonymkode: 08894...ce3

Her tillegger du alle andre samme egenskaper som deg selv. At DU ikke liker å ha sex med noen du ikke er kjæreste med er helt greit, men det betyr ikke at alle andre føler det likt. Det blir som å si at siden DU ikke liker å være sammen med folk av samme kjønn som deg selv så er det galt av de som liker det. 

Anonymkode: e29e2...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.8.2018 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Hehe ja, og det sa jeg rett ut at jeg ikke var interessert i. 

Det jeg er redd for er at jeg "skremte han vekk" ved å være så seriøs så tidlig.

Men igjen, for meg er det ikke så aktuelt å ha et intimt forhold med noen mens vi begge fortsetter å date på hver vår kant. Men kanskje det er det normale nå 🤷‍♀️

*må gå saktere frem neste gang*

ts 🙂 

Anonymkode: 33457...ce3

Det er ikke "å være seriøs" å ønske at dere dater kun hverandre! Noe annet er helt på jordet! Kjenner meg veldig gammel nå, hvis dette er vanlig! Hadde jeg aldri fikset! Og jeg er ikke eiesyk eller sjalu, men det får være grenser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Det er ikke "å være seriøs" å ønske at dere dater kun hverandre! Noe annet er helt på jordet! Kjenner meg veldig gammel nå, hvis dette er vanlig! Hadde jeg aldri fikset! Og jeg er ikke eiesyk eller sjalu, men det får være grenser!

Helt enig, hvorfor i allverden skal man beundre og følge mennesker som liker å forbruke mennesker?

Om jeg hadde møtt ei jente jeg likte, og som samtidig holdt på med andre fordi hun skal finne den "beste mannen" da hadde jeg bare ønsket henne lykke til på jakten!

Å aldri bli sammen med en person fordi det bestandig kan være en bedre rundt neste hjørnet, - det er et evighetsspill som aldri kan ta slutt. Det vil alltid være et nytt hjørne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en mann i slutten av 20-årene, og jeg forventer i hvert fall det. Hvis han synes det var et underlig ønske fra din side, eller "for seriøst", er det jo tydelig at dere ikke hadde passet sammen heller. 

Jeg skjønner ikke helt denne frykten for å skrermme bort folk ved å ta opp ting som dette. Ja, man skremmer sikkert bort noen, men det er jo folk man aldri i verden hadde funket sammen med uansett. En fyr som synes det er "helt fjernt" å engang ta opp det å ikke date andre enn en man driver og møter, kysser og sover sammen med er jo ikke din type. Det er helt greit for folk som ønsker å ha det slik, men da er dette ikke noe tap og like greit for deg å få det avklart nå.

Uansett: Vi er helt sikkert mange som ikke hadde blitt noe skremt av dette, tvert imot hadde jeg satt pris på det. Jeg hadde heller ikke vært komfortabel med å date noen andre samtidig som jeg tilbrakte tid med en dame såpass seriøst at vi sov over hos hverandre og det var helt tydelig at det var noe romantisk på gang i utgangspunktet, så jeg hadde vel egentlig tenkt "Er vi ikke det allerede, egentlig?". Ikke at jeg kan skjønne at dette er "rart" å ta opp samme hva man føler om det å date flere samtidig, det er jo mulig å ha ulike syn på slikt uten at det andre trenger å være "rart".

Anonymkode: 2b872...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ofte på Reddit og slikt at i USA er det mer vanlige å date flere før man blir ekslusiv med en person. Ser ut til at det har begynt å spre seg litt med div apper og slikt.

Er helt fjernt for meg.

Anonymkode: 3a534...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns han er helt fjern. Jeg gidder ikke date noen som dater andre samtidig. 

Anonymkode: a511a...6f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i et forhold, og takk og lov for det hvis dette er normalt. Ikke snakk om at jeg hadde giddet å bruke tid på en som samtidig drev og testet ut andre kvinner. Sånne vinglepettere er ingenting for meg. En ekte mann vet hva han vil ha og går for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg blir ikke overrasket om damen ser eller dater flere, men da melder jeg meg ut. Jeg er mer tradisjonell og konservativ når det kommer til akkurat dette, og jeg liker egentlig ikke å hverken flørte eller gå ut med flere samtidig. Det har ikke noe med at jeg er veldig forelsket og interessert i damen fra begynnelsen av, det bare er slik jeg liker å gjøre det. Så er jeg heller ikke interessert i å investere masse tid, følelser og energi i en dame når hun dater flere menn. Da får hun heller date de som er ok med det, mens jeg kan finne en som har like preferanser som det jeg selv har. Enkelt og greit.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 18.44, AnonymBruker skrev:

Hei dere! 

Snakket med en fyr på nett et par ukers tid før vi møttes. Vi møtes fire ganger over en kort periode på to uker. Kysser, sover hos han osv (ikke sex). 

Så forteller jeg han at om vi skal fortsette slik som dette (møtes hyppig / være intime / etterhvert sex osv) så ønsker jeg at vi ikke dater andre samtidig. 

Han synes dette var helt fjernt, og jeg følte meg ganske dum. Ja, det har gått veldig raskt, men likevell..

Jeg er ikke nødvendigvis ute etter noe forhold med fyren, til det kjenner jeg han ikke godt nok for. Kun date for å se om det etterhvert evt kunne blitt noe mer. Jeg forstår at han åpenbart da ikke er så interessert i meg som jeg trodde, og det er greit. Men det jeg ble usikker på er hvor teit sagt det var av meg? 

Ee helt ny på dette nettbaserte datingopplegget, så det er mulig det er jeg som er helt fjern! Er det virkelig sånn nå at man bare må forvente at alle dater mange samtidig? 

Anonymkode: 33457...ce3

Hvis jeg møtte en dame som syns det var "helt fjernt" å være eksklusive når en dater, så hadde jeg sagt tusen takk for informasjonen og hade bra :).

Greia er jo at det er det DU selv som bestemmer. Noen dater 5 stk. og puler 3 stk. samtidig, noen gjør ikke det. Finn den typen kar som er mest lik deg og som deler din oppfatning rundt eksklusivitet osv.

Du bør virkelig gi deg selv mer verdi som egen person, enn at du lar andre diktere/påvirke hva du godtar ved dating,kjærester osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært interessert selv så hadde jeg blitt utrolig glad om han hadde insjet til å være eksklusive, selv om det for meg er et selvfølge. En gang fikk jeg mld av en jeg datet "hva tenker du om å holde det "åpent"?, og jeg fikk jo sjokk og bare "det er ikke aktuelt, da dropper vi det". Så da var det bort med han gitt.

Anonymkode: f669d...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at med dagens dating kultur kan man ikke forvente noe som helst før man har snakket med vedkommende om å bli eksklusive. Men jeg må innrømme at det å ha sex med flere samtidig er bare eww. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer eksklusivitet og tok praten om å være eksklusive da vi hadde kjent hverandre i 12 dager. Da hadde vi kysset, vært intime og holdt til og med hender ute, så da så jeg på det som ganske naturlig.

Hadde ingen mistanke om at han holdte på med andre, men kjente det var riktig å ta den samtalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...