Gå til innhold

Forventer dere eksklusivitet når dere dater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Hvis det er kjæreste du er ute etter, så er det ikke for seriøst å si at vedkommende ikke bør rote med andre mens han dater deg. Hvis han liker deg vil ikke dette være noe problem, for du vil vel ha noen som liker deg ikke sant?

Joda, du har rett. Men likevel forstår jeg også at den prosessen kan ta lengre tid for andre en for meg. Jeg er litt sånn at hvis jeg liker noen så merker jeg det ganske raskt, ig kan da godt være villig til å teste det fra ganske tidlig stadie. Mens andre trenger kanskje litt mer tid før de kjenner seg trygge på det. Jeg vet ikke 🤷‍♀️

 

Ts 🙂 

Anonymkode: 33457...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skal man investere nok i de man dater om det er flere? For meg tar det tid og energi og bli kjent med noen som potensielt kan bli min partner. 

Absolutt eksklusive i datingfasen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er litt sånn at hvis jeg liker noen så merker jeg det ganske raskt

 

Anonymkode: 33457...ce3

Sånn er det for veldig mange. Det er synd hvis du skulle velge å gå på akkord med deg selv. Du møter nok noen som liker deg raskt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men igjen, for meg er det ikke så aktuelt å ha et intimt forhold med noen mens vi begge fortsetter å date på hver vår kant. Men kanskje det er det normale nå 🤷‍♀️

 

Anonymkode: 33457...ce3

Nei, ikke nødvendigvis. Men jeg hadde ikke tilbragt natten med en mann etter to uker, så da hadde jeg heller ikke trengt å stille spørsmålet om "hvor vi står". 

Anonymkode: 34653...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke nødvendigvis. Men jeg hadde ikke tilbragt natten med en mann etter to uker, så da hadde jeg heller ikke trengt å stille spørsmålet om "hvor vi står". 

Anonymkode: 34653...001

Notert! 🙋😅

 

ts 😊

Anonymkode: 33457...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Sånn er det for veldig mange. Det er synd hvis du skulle velge å gå på akkord med deg selv. Du møter nok noen som liker deg raskt også. 

Haha takk, du er søt. Men du vet, man hører så mye om å ikke skremme menn med forpliktelser/forventinger tidlig osv. 

Skal ikke gi opp håpet enda ❤️ 

 

Ts 😊

Anonymkode: 33457...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha..for en jerk. Du får ønske lykke til i jakten på kjønnsykdommer.

Anonymkode: 7f428...719

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke, og oppfyller ikke selv noen eksklusivitetsavtale tidlig i datingperioden. Men dette er jeg ganske klar og tydelig på fra start, så slipper vi begge to noen overraskelser.

Synes egentlig det var bra du sa ifra tidlig jeg. Du må være tro til deg selv, og for deg passer det ikke at du eller daten også dater andre samtidig. Det er helt okei å ha sine egne krav og ønsker rundt hvem man vil vurdere som potensiell kjæreste. Hva som er "normalt" har ingenting å si i denne sammenhengen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
5 minutter siden, AnonymBruker said:

man hører så mye om å ikke skremme menn med forpliktelser/forventinger tidlig osv. 

 

Anonymkode: 33457...ce3

Ikke bry deg om hva du hører, fordi man hører mye rart. Vær deg selv og lev livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, heipådegsann skrev:

Jeg forventer ikke, og oppfyller ikke selv noen eksklusivitetsavtale tidlig i datingperioden. Men dette er jeg ganske klar og tydelig på fra start, så slipper vi begge to noen overraskelser.

Synes egentlig det var bra du sa ifra tidlig jeg. Du må være tro til deg selv, og for deg passer det ikke at du eller daten også dater andre samtidig. Det er helt okei å ha sine egne krav og ønsker rundt hvem man vil vurdere som potensiell kjæreste. Hva som er "normalt" har ingenting å si i denne sammenhengen :)

Men sånn i praksis, hvordan er du klar på dette fra start? Typ før dere i det hele tatt møtes? 

For min del synes jeg det virker litt pinlig å snakke om før man i det hele tatt har møttes og sett om man har kjemi etc. Og har man allerede møttes noen ganger, kjemien er der osv så er man vel plutselig der jeg endte opp nå? Veldig tidlig, men dog i prosessen? 

Men "feilen" lå vel kanskje der at jeg burde tatt det opp etter kline-stadiet, men før sove-sammen-stadiet? 😂

TS :-) 

Anonymkode: 33457...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, du har rett. Men likevel forstår jeg også at den prosessen kan ta lengre tid for andre en for meg. Jeg er litt sånn at hvis jeg liker noen så merker jeg det ganske raskt, ig kan da godt være villig til å teste det fra ganske tidlig stadie. Mens andre trenger kanskje litt mer tid før de kjenner seg trygge på det. Jeg vet ikke 🤷‍♀️

 

Ts 🙂 

Anonymkode: 33457...ce3

Dette er ikke "typisk deg", det er slik mennesker er. Vårt førsteinntrykk formes som regel på 5 sekunder, jobbintervjuer gjøres jo på en time. Og de aller fleste av oss har et ganske godt bilde av om noe klikker eller ikke etter første date.

Så har du jo de som er litt lunkne men velger å gi det en date eller to til. Gjerne under dekke av at de "vil gi folk en sjanse", som i realiteten betyr at de er lei av å være single, og prøver litt ekstra med hver passende kandidat.

Når vi venter med klining, sex eller samsoving er det ikke nødvendigvis fordi vi ikke vet om vi liker vedkommende, men fordi slow and steady wins the race. Du kjenner jo ikke dette mennesket, det du "liker" er tiltrekning og en lukt som passer din, som to bavianer tiltrekkes hverandre. Alle mennesker er komplekse og spiller ulike roller, og du har ikke sett denne mannen i ulike settinger, med familiemedlemmer, venner og kollegaer og i alle hans sinnstemninger. Du kan si du ble kjent med ham raskt, men du gjorde ikke det - to uker er to uker uansett.

Jeg er helt for å "være seg selv" i sin sårbarhet, men nå er det nå sånn at menn må føle at de aktivt velger en kvinne, ikke at de ble skvist inn i en relasjon. De vil gjerne jobbe litt for det også (i det virkelige liv - på nett vil de hardnakket hevde det motsatte). Så la det hele utfolde seg naturlig, og fokuser på at det emosjonelle alltid ligger et hakk foran det fysiske, ikke motsatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Marie90 skrev:

Dette er ikke "typisk deg", det er slik mennesker er. Vårt førsteinntrykk formes som regel på 5 sekunder, jobbintervjuer gjøres jo på en time. Og de aller fleste av oss har et ganske godt bilde av om noe klikker eller ikke etter første date.

Så har du jo de som er litt lunkne men velger å gi det en date eller to til. Gjerne under dekke av at de "vil gi folk en sjanse", som i realiteten betyr at de er lei av å være single, og prøver litt ekstra med hver passende kandidat.

Når vi venter med klining, sex eller samsoving er det ikke nødvendigvis fordi vi ikke vet om vi liker vedkommende, men fordi slow and steady wins the race. Du kjenner jo ikke dette mennesket, det du "liker" er tiltrekning og en lukt som passer din, som to bavianer tiltrekkes hverandre. Alle mennesker er komplekse og spiller ulike roller, og du har ikke sett denne mannen i ulike settinger, med familiemedlemmer, venner og kollegaer og i alle hans sinnstemninger. Du kan si du ble kjent med ham raskt, men du gjorde ikke det - to uker er to uker uansett.

Jeg er helt for å "være seg selv" i sin sårbarhet, men nå er det nå sånn at menn må føle at de aktivt velger en kvinne, ikke at de ble skvist inn i en relasjon. De vil gjerne jobbe litt for det også (i det virkelige liv - på nett vil de hardnakket hevde det motsatte). Så la det hele utfolde seg naturlig, og fokuser på at det emosjonelle alltid ligger et hakk foran det fysiske, ikke motsatt.

Tusen takk for veldig fornuftig svar Marie90! 

Jeg har vært i et lengre forhold uten mye fysisk kjemi, så jeg lot meg nok rive litt med i denne relasjonen når den klaffet så bra. 

Ts 🙂 

Anonymkode: 33457...ce3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe ja, og det sa jeg rett ut at jeg ikke var interessert i. 

Det jeg er redd for er at jeg "skremte han vekk" ved å være så seriøs så tidlig.

Men igjen, for meg er det ikke så aktuelt å ha et intimt forhold med noen mens vi begge fortsetter å date på hver vår kant. Men kanskje det er det normale nå 🤷‍♀️

*må gå saktere frem neste gang*

ts 🙂 

Anonymkode: 33457...ce3

Hvis det skremmer han vekk så er han ikke fyren for deg. For meg ville ikke en fyr som ble skremt av gjensidig respekt vært noe catch. Har man det virkelig så travelt med å finne en partner at man ikke kan være eksklusive med den man investerer tiden sin i for øyeblikket? Eller er det kanskje slik at de egentlig ikke vil ha noe seriøst? 

Jeg synes du er kjempeflott og tro mot deg selv TS, det er mange som ville gått på akkord med seg selv her.

Personlig forventer jeg at vi er eksklusive fra et ganske tidlig stadie. Hvis jeg bruker kjæresten min som eksempel så var det ingen av oss som nevnte eksklusivitet før det var gått 2 måneder, og da var det han som sa at han hadde hele tiden forventet at jeg bare var med han, og håpet at det stemte. Det stemte på en prikk. Jeg ble sjekket opp av en gammel flamme ca. 2 uker før daten vår, men valgte å avstå fordi jeg hadde lovt en annen å gå på date med han (altså samboeren). Jeg oppfører meg slik jeg ønsker å bli behandlet. Til slutt vil man møte noen som har de samme verdiene. :)

Så jeg synes du skal fortsette å stille krav. I løpet av 2 uker har man ofte møttes både 3 og 4 ganger, og man bør tåle å få det spørsmålet enten man har samme syn på det eller ei. For din del får du luket ut folk tidlig hvis de skulle "bli skremt". 

Anonymkode: 3590b...3de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjør jeg. Noe av det jeg sliter mest med ifb med dating er ghosting og dersom han treffer flere øker jo sjansen for det. 

Anonymkode: d4945...d48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Ee helt ny på dette nettbaserte datingopplegget, så det er mulig det er jeg som er helt fjern! Er det virkelig sånn nå at man bare må forvente at alle dater mange samtidig? 

Anonymkode: 33457...ce3

Nei, det skal du ikke forvente.

For min egen del er det noen veldig få ganger at jeg har truffet flere kvinner samtidig. Det skjer fordi en gang i blant er man så heldig at det faktisk er flere enn en som har lyst til å bli kjent med en, og motsatt. Eller sagt på en annen måte, med tre søte Tindertreffer hvor jeg ennå ikke har rukket å treffe noen av de, så kan det hende jeg avtaler å treffe alle tre.

I mitt verste tilfelle har jeg truffet to jenter over tre dater hver, før jeg gjorde et valg. Det er ikke noe jeg anbefaler, og i hvertfall jeg følte meg som en idiot i hele perioden. Som regel vet jeg veldig fort hvilken jente jeg ønsker å fokusere på, men samtidig så er det dette med å tilpasse progresjonen med motparten. I dette tilfellet var begge jentene av den veldig forsiktige arten, og da tar det litt mer tid å bli kjent.

Jeg er aldri fysisk med mer enn en om gangen, og det har enten vært uttalt på forhånd av en eller begge partene, eller så har vi rukket å bli såpass kjent at det er inneforstått før vi hopper til sengs. For min egen del så har første overnatting alltid endt med sex, og da er "grensen" sånn sett mye klarere (at sex/intimitet er noe vi kun har med hverandre).

Ditt tilfelle er muligens litt spesielt, iom at du allerede overnatter, men uten å ha sex. Tror kanskje jeg ville ventet med slikt inntil jeg faktisk var klar for eventuelt å ha sex, og at jeg var trygg på at den andre personen hadde samme holdning til eksklusivitet som meg selv.

Endret av Kreator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, heipådegsann skrev:

Jeg forventer ikke, og oppfyller ikke selv noen eksklusivitetsavtale tidlig i datingperioden. Men dette er jeg ganske klar og tydelig på fra start, så slipper vi begge to noen overraskelser.

Synes egentlig det var bra du sa ifra tidlig jeg. Du må være tro til deg selv, og for deg passer det ikke at du eller daten også dater andre samtidig. Det er helt okei å ha sine egne krav og ønsker rundt hvem man vil vurdere som potensiell kjæreste. Hva som er "normalt" har ingenting å si i denne sammenhengen :)

Så du liker å ligge med flere forskjellige folk i innledningen til bekjentskaper?

Hvorfor gjør du det da? Og hvilken fordel får du ut av dette her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forventer det fra date nummer 1. Hvis vi blir enige om å møtes igjen etter første daten. 

Må han spille dobbelt eller ha andre muligheter åpne så er han ikke en type jeg vil ha. Har aldri hatt problemer med dette, hvis de synes at «du går for fort frem» så har jeg forklart at det ikke er et frieri. Jeg vil bare ikke risikere å bli sammen med en mann som ikke anså meg som interessant nok i begynnelsen til å holde pikken i buksa. 

Skal man date flere samtidig så blir det vanskelig å få følelser for noen og man burde være såpass interessert i begynnelsen at man ikke har lyst til å ødelegge noe ved å møte andre. 

Du er ikke fjern! Han der ville jeg dumpet glatt, uten å se meg tilbake. 

De riktige mennene ser på det som positivt at man stiller krav fra begynnelsen, det viser at du er sikker på deg selv, vet hva du er verdt og ikke ligger med alt som ser din vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forvente det er naturlig, men å gå inn som en mekaniker og forsøke å fremtvinge en kontrakt etter fire møter er unnaturlig. Det er ikke alle ting man skal trenge å si. Men han der var tydeligvis ikke så interessert/klar for forhold, og nå vet du nå det. 

Anonymkode: e2d38...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men sånn i praksis, hvordan er du klar på dette fra start? Typ før dere i det hele tatt møtes? 

For min del synes jeg det virker litt pinlig å snakke om før man i det hele tatt har møttes og sett om man har kjemi etc. Og har man allerede møttes noen ganger, kjemien er der osv så er man vel plutselig der jeg endte opp nå? Veldig tidlig, men dog i prosessen? 

Men "feilen" lå vel kanskje der at jeg burde tatt det opp etter kline-stadiet, men før sove-sammen-stadiet? 😂

TS 🙂

Anonymkode: 33457...ce3

Gjør det ikke før vi møtes nei, men tok det stort sett opp på første møte. Og ihvertfall før klinestadiet :)

3 timer siden, waco skrev:

Så du liker å ligge med flere forskjellige folk i innledningen til bekjentskaper?

Hvorfor gjør du det da? Og hvilken fordel får du ut av dette her?

Ikke hatt sex med, men ihvertfall datet flere forskjellige. Jeg syntes det var veldig greit å se hvilke muligheter jeg hadde. Opplevde at det var overraskende mange jeg likte og kunne tenke meg et forhold til, menn flest har jo mange gode sider. Men jeg ønsket meg ikke bare en mann jeg kunne ha det bra med, jeg ønsket meg den mannen jeg trodde jeg kunne ha det aller best med av alle de gode alternativene. Derfor fant jeg det greit å date flere over en lengre tidsperiode, det gjorde meg tryggere på valget mitt til slutt rett og slett.

Men forstår jo at det ikke er for alle :)

Endret av heipådegsann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke dere som ligger sammen og som ikke da er kjærester. Hva er poenget å være naken og intim med noen man ikke liker. Dere selvutsletter dere selv. Bli forelsket og dere får det sååå mye bedre. Ikke rart sykdommer florerer i dagens horesamfunn. 

Anonymkode: 08894...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...