Gå til innhold

Barnefar som ikke tar ansvar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde avtalt med barnets (9 år) sin far at han skulle ha henne i neste uke som kommer. Denne uken har hun annen barnevakt da jeg er bortreist ifb med eget studie. Idag sender han sms at han ikke kan ha henne på dagtid mandag, (Sfo er stengt). Han påstår at studiet hans ikke tillater ha barn med.

Jeg måtte da organisere annen barnevakt da han ikke er til å stole på!!! Så da lurer jeg på om det overhode er ansvarlig å sende henne til far i neste uke og om jeg kan "nekte det"? Kan nevne at han hadde henne lengre i sommer og holdt henne på samvær to uker lengre enn avtalt da de var hos hans familie. Jeg ringte dog jenta og spurte hva hun ville og hun ville være der litt ekstra.

Ikke hadde han kontaktet Sfo og utsatt starten hennes der, ennå jeg ba han om det og han sa han skulle gjøre det. 

Han bidrar niks og nada økonomisk, får kun forskudd fra nav. 

Har hatt x antall runder på familievernkontor siden vi gikk fra hverandre når hun var 1.5 år gammel. Han er 30 år og greier ikke ta ansvar for henne 

Hva i huleste gjør jeg? Kunne listet opp x antall ting, men jeg stoler ikke på han når det gjelder samvær!!! 

Anonymkode: 771ed...9a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun det bra hos han? Hvis nei - nekt samvær. Hvis ja; hvorfor i all verden vil du holde din datter vekk fra sin far? Da straffer du jo henne. 

Anonymkode: 99815...96e

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har hun det bra hos han? Hvis nei - nekt samvær. Hvis ja; hvorfor i all verden vil du holde din datter vekk fra sin far? Da straffer du jo henne. 

Anonymkode: 99815...96e

Og hva gjør jeg når det i neste uke "plutselig ikke passer ha henne" og jeg selv er bortreist? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva gjør jeg når det i neste uke "plutselig ikke passer ha henne" og jeg selv er bortreist? 

Da lar du far ordne problemet han selv har satt seg i? 

Anonymkode: a99d2...c18

• Liker 5
Skrevet

Han klarte jo tydeligvis ikke det for mandag som kommer??!! Som du ser, dette ble jeg nødt til å organisere. Han hadde planer om å la jenta være alene hele dagen. Hun er stor, ikke det. Men hun blir utrygg alene uten voksenkontakt. 

Skrevet

Hva tror du han gjør hvis han har henne og du er borte? Forlater henne på gata?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han klarte jo tydeligvis ikke det for mandag som kommer??!! Som du ser, dette ble jeg nødt til å organisere. Han hadde planer om å la jenta være alene hele dagen. Hun er stor, ikke det. Men hun blir utrygg alene uten voksenkontakt. 

Kjenner jeg blir litt oppgitt av deg- 

Det er ikke særlig grove glipp han gjør og du reagerer uhensiktsmessig samt blander problemer slik at alt du gjør fremstår kun som hevn og lite samarbeidsvilje..

han skulle ha barnet neste uke - fordi det ikke passet for deg. Han sier ja- men tok ikke høyde for planleggingsdag? 

Hans løsning blir ar jenta er alene på dagtid..  jenta er 9 år- så det er helt uproblematisk.. dersom jenta ikke er mentalt tilbakestående..

Anonymkode: 42aec...6d7

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir litt oppgitt av deg- 

Det er ikke særlig grove glipp han gjør og du reagerer uhensiktsmessig samt blander problemer slik at alt du gjør fremstår kun som hevn og lite samarbeidsvilje..

han skulle ha barnet neste uke - fordi det ikke passet for deg. Han sier ja- men tok ikke høyde for planleggingsdag? 

Hans løsning blir ar jenta er alene på dagtid..  jenta er 9 år- så det er helt uproblematisk.. dersom jenta ikke er mentalt tilbakestående..

Dette er en brøkdel av hans idiot oppførsel. Du vet vel ingenting om mitt barn og hennes forutsetning for å være alene en hel dag, vet du vel det? 

Om han er så løsningsorientert bør han være for god til å hyle og klage på sms. Fyren er voksen og bør ordne opp selv. 

Mistenker han sliter med noe han ikke vil innrømme siden han er såpass tiltaksløs. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje på tide at jenta får prøve seg en dag alene hjemme? 

• Liker 3
Skrevet

Kanskje på tide at jenta får prøve seg en dag alene hjemme? 

Nå har jeg organisert at hun får være sammen med en klassevenninne da. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det hans samværsuke er det hans ansvar å ordne barnevakt.

Anonymkode: 9db02...b95

• Liker 3
Skrevet

Vet du, faren til sønnen min er ganske så lik. Jeg lager ikke noe kvalme ut av det for å beholde roen. Sønnen min elsker faren sin og det er det viktigste for meg. Derfor tar jeg alltids forhåndsregler og har en reserveplan og en forklaring til sønnen min. Eksen min er snill mot både meg og sønnen vår, og det er såååååå mye annet som kunne ha vært verre. 

Jeg får heller ingen annen økonomisk støtte av far. Derfor tar jeg nå tilleggsutdanning i tillegg til full jobb for å kunne forsørge sønnen min med det han trenger. Jeg har gleden av å ha sønnen min flest dager i året. Uansett, barnebidraget du får fra NAV skal dekke det meste av kostander som far skal stå får hos deg og far skal ikke behøve å dekke så mye mer utover det. 

Du kan ikke endre andre mennesker, kun deg selv og da må man nesten bare gjøre det beste ut av situasjonen, kanskje mest for barnet ditt. 

Anonymkode: d28f1...504

• Liker 2
Skrevet

Det du kan gjøre er å si at han får ordne det. Gi han en liste over hvem han kan spørre om hjelp og la han ordne. Så lenge du ordner så trenger jo ikke han og det vet han. 

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: c8441...488

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: c8441...488

9 år... ikke et spebarn..

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en brøkdel av hans idiot oppførsel. Du vet vel ingenting om mitt barn og hennes forutsetning for å være alene en hel dag, vet du vel det? 

Om han er så løsningsorientert bør han være for god til å hyle og klage på sms. Fyren er voksen og bør ordne opp selv. 

Mistenker han sliter med noe han ikke vil innrømme siden han er såpass tiltaksløs. 

Ut fra måten du skriver her kan man lett tenke seg hvor slitsomt det må være å være din ekspartner.. hyle og klage på SMS? Hvis dette innlegget er skrevet av deg tipper jeg at SMSne han mottar fra deg ikke er så rent lite provoserende / sure heller ...

tips:

-la far få styre selv når han har barnet 

-aksepter at han tar andre beslutninger enn dine.

- la han gjøre feil( i dine øyne) uten å hakke.

-ikke straff far med å holde tilbake samvær pga økonomi.. husk bidrag kan kompenseres med samvær - altså motsatt av hva du tenker

- når du tenker på at far ikke bidrar.. husk at du mottar barnetrygd og skattefordeler fordi du har hans barn..

• Liker 1
Skrevet

Vurderer du å nekte far og datter samvær en hel uke, fordi han ikke kunne ha henne med på skolen EN dag, hvorpå han tenkte at hun kunne være noen timer alene? Når hun er 9 år? 

Herregud. 

Overskriften din er at han ikke tar ansvar. Hvis hun er på ferie med han og hans familie i mange uker og trives så bra at hun vil være lenger, så er ikke dette en pappa som ikke tar ansvaret sitt. 

Ro deg litt ned. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...