Gå til innhold

Mistet førerkortet etter 20 timer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også helt på gråten her... nei huffa..

Imponerer meg at han tok seg tid til å poste dette på KG og søke etter hjelp/tips.

Nei, 18-åringer var nok litt annerledes i min tid...

Anonymkode: d49e4...578

Skrev litt for at jeg følte han var litt skip mot meg som ikke sa ifra dagen før, og dels for å høre andres meninger om jeg burde si fra til foreldrene hans

Anonymkode: b6684...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Eline993 skrev:

Det var fortjent, kompisen din er ikke moden for den voksne oppgaven. 

Det er jeg enig i, men burde jeg si fra til foreldrene hans? Synes det var dårlig gjort at han ikke så ifra til meg, og ønsker ikke at han ødelegger for andre om han også har avtalt noe med de

Anonymkode: b6684...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper det er lenge til han får prøve seg i trafikken igjen. Å miste lappen etter bare 20 timer med sier vel det meste!

Men du sier ikke noe til foreldrene, det får han sannelig gjøre selv. 

Anonymkode: 4ce77...6ee

Det er det nok, har ikke fått vite hvor fort han kjørte og hvor lenge han må vente på ny oppkjøring. 

Vil helst ikke at han skal ødelegge for andre som han gjorde mot meg om han har planlagt noe med noen andre 

Anonymkode: b6684...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg enig i, men burde jeg si fra til foreldrene hans? Synes det var dårlig gjort at han ikke så ifra til meg, og ønsker ikke at han ødelegger for andre om han også har avtalt noe med de

Anonymkode: b6684...725

omg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt det når man har gledet seg til å få lappen, men kjører man fort i 30-sonen så er det jo litt selvforskyldt. Og det skal mindre til for å miste lappen i prøveperioden siden man får dobbelt så mange prikker for trafikkforseelser/lovbrudd (og er det over en viss grense, så ryker lappen uansett hvor mange prikker man har, og 30 sonen skal man ikke kjøre veldig fort før det skjer). 

Du får be han om å sitte på med deg hvis dere skal "råne", noe annet valg har han jo ikke dersom han skal ut og rulle med gjengen sin. Så får han ta førerprøven på nytt etter at karanteneperioden har utløpt. Kjip lærepenge, men det er faktisk ikke verdens undergang å måtte vente litt når man ikke er helt moden til å være på veien alene. 

Anonymkode: a0d24...787

Ja det er helt klart skjipt, men bra på en måte ligsom. Tenk om det hadde løpt et  barn ut i veien foran bilen og blitt drept. Var garantert masse hus der når det var i 30 sonen. Hvor fort han kjørte vet jeg heller ikke. 

Jeg er egentlig ikke en råner men ville gjøre det for hans del når han spurte, om han skal sitte på med råning får han bli med andre på det. 

Anonymkode: b6684...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Skikkelig sladrehank, du. Hva skal en med fiender når en har "venner" som deg?

Nei er ingen sladrehank, men vurderte å si fra før hans eget beste. Lettere å svare på slike ting om han blir spurt enn å si det selv. Men etter alle svar her så kommer jeg ikke til å si ifra 

Anonymkode: b6684...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Når egoismen i et forsøk på hevn maler det til at det omhandler empati er det i seg selv en bekreftelse på mangel av denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

...når jeg har planlagt råning med han istedenfor andre planer...

Oi, dette var interessant. Trodde alltid råning var noe man gjør når man ikke har annet å gjøre, ikke en aktivitet man "planlegger"?

Folk her er så selvgode og skinnhellige. Klart det er en lekse og sikkert greit at kameraten til TS ble tatt for idiotkjøring. Men, ærlig talt, er det noen her inne som ikke kjørte litt for fort når de endelig kunne?

Anonymkode: 345d5...dd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 2.18, AnonymBruker skrev:

En kamerat av meg fikk førerkort om tirsdag kl 12 og mistet det etter en fartskontroll i 30 sone onsdag morgen. Fikk vite det i kveld da vi hadde planlagt å bruke fredagskvelden/natt til litt råning rundt i byen. 

Han har tydeligvis slitt med å fortelle noen om det, forklarte meg det pga jeg ringte å lurte på hvor det ble av han, synes igrunn det var dårlig av han å ikke fortelle meg det når jeg har planlagt råning med han istedenfor andre planer! Men på en annen måte forstår jeg jo han også veldig godt, må nok være vanvittig flaut for han. 

Er vist kun jeg som vet det, ikke en gang foreldrene hans har han sakt det til, burde jeg nevne det til de eller bør han selv forklare det? 

Han gledet seg veldig til å bli selvstendig bak rattet å bli fri til å kjøre akkuratt hvor han ville, men må si jeg har lite medfølelse pga det når han greier å ødelegge så til de grader for seg selv så kort tid etter han fikk lappen!

 

Anonymkode: b6684...725

Hva er det du egentlig spør om her?

Anonymkode: 9a6ed...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argumentet til nattpatruljefolka for å ta fra lappen fra en råner var at han kunne kræsje med andre folk/biler

men..

dette skjer jo hele tiden på motorveiene våre når folk hoper ut i nabofeltene og kutter foran andre biler (dere som kjøre på 4-feltene ofte vet vel hva jeg snakker om); slik "råning er derimot greit for de fleste.

Anonymkode: fa905...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
On 8/17/2018 at 9:11 AM, AnonymBruker said:

 

Anonymkode: a616a...81e

Det var noen jenter som kjørte forann meg hø-hø 😀.......hva Mister jeg lappen? 😭😥😰

Endret av Vanlig fyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2018 den 15.28, Vanlig fyr skrev:

Det var noen jenter som kjørte forann meg hø-hø 😀.......hva Mister jeg lappen? 😭😥😰

Den morsomste videoen jeg har sett på lenge 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...