Gå til innhold

Hva tenker dere om ei på 30+ som jobber i kafe, bensinstasjon o.l?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer veldig an på hvordan personen virker. Virker personen blid, hyggelig, engasjert, positiv så tenker jeg at denne personen har valgt bransje selv, trives og er fornøyd. Kanskje jobber personen der for å tjene penger under studie, har gått salg/service, generelt trives i en slik jobb og har valgt det frivillig uavhengig av å tenke prestisje eller ei. Virker personen lite engasjert, mindre hyggelig, negativ, ikke klarer å få frem et smil så tenker jeg at personen har det helt rævva på jobb og enten arbeider der for å tjene penger mens studie e.l. eller av en eller annen grunn er "låst" til jobben f.eks. for å opprettholde økonomien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Luckiness skrev:

Det kommer veldig an på hvordan personen virker. Virker personen blid, hyggelig, engasjert, positiv så tenker jeg at denne personen har valgt bransje selv, trives og er fornøyd. Kanskje jobber personen der for å tjene penger under studie, har gått salg/service, generelt trives i en slik jobb og har valgt det frivillig uavhengig av å tenke prestisje eller ei. Virker personen lite engasjert, mindre hyggelig, negativ, ikke klarer å få frem et smil så tenker jeg at personen har det helt rævva på jobb og enten arbeider der for å tjene penger mens studie e.l. eller av en eller annen grunn er "låst" til jobben f.eks. for å opprettholde økonomien. 

Eller fordi har en grad men ingen erfaring. Mange som havner bak kassa uansett hvor høy utdannelse de har🙂

Husker da jeg jobbet på hotell. En jeg gikk på vgs skulle sjekke inn og var litt vel nedlatende. Snakka mye om sin master og blabla..Nå jobber hun på Rema1000😂😂

Anonymkode: 7724b...60b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller fordi har en grad men ingen erfaring. Mange som havner bak kassa uansett hvor høy utdannelse de har🙂

Husker da jeg jobbet på hotell. En jeg gikk på vgs skulle sjekke inn og var litt vel nedlatende. Snakka mye om sin master og blabla..Nå jobber hun på Rema1000😂😂

Anonymkode: 7724b...60b

Enig! Og min beskrivelse gjelder forsåvidt alle type jobber, ikke kun butikk/service :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull. Mannen min har en slik stilling og har fremdeles til gode å ha en sen kveld. Han får unna alt innenfor 8–16/9-17. Jeg som jobber som saksbehandler i kommune derimot....

Anonymkode: 38109...981

Samme her, har fleksitid og jobber ikke mer enn 8-4. Må jobbe effektivt i dette tidsrommet da, har enkelte kollegaer som klager på overtid, men de tilbringer et par timer foran kaffemaskinen...

Anonymkode: 1e8ee...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan dele litt fra et annet perspektiv som aldri ble nevnt... Jeg er utdannet barnelege. Jobbet på sykehus som spesialsykepleier i seks år. Datteren min ble født prematur, med en alvorlig medfødt sykdom. For tre år siden døde hun. For meg å gå tilbake til jobben jeg hadde, og alle traumene som følgte med det å se syke, små barn... Det ble umulig. Helt, totalt, komplett umulig. I to år tenkte jeg andre veier innenfor feltet mitt, men jeg klarte det ikke. Hva enn jeg gjorde, om det så var den ene dagen jeg prøvde meg som hjelpepleier på gamlehjem - så traff alt jeg én gang gjorde for datteren min hjemme. 

 

Først i år kom jeg meg tilbake i arbeid. Nå står jeg bak kassa på en matbutikk. Og jeg har ro i sjelen. Vi har en mindre inntekt nå, soleklart, men det går rundt. Det andre barnet mitt har det bedre, når mor ikke gråter døgnet rundt, og mannen min har det bedre, når partneren hans ikke hyperventilerer på badet før jobb, og etter jobb. Jeg hadde ikke noe valg. Tross psykolog, og beh. for sorg og traumer. 

 

Døm aldri. 

Anonymkode: 50d4d...55c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de er den typen mennesker som liker å jobbe med mennesker og kundeservice, mens jeg liker å jobbe med det jeg liker.

Har mye respekt for de bak skranken, etter å selv ha jobbet tre år i dagligvarebutikk. Samboeren min gjør det, og er 30 år. Jeg trivdes med det, men var veldig klar over at jeg ikke likte yrket så godt at jeg ville gjøre det over lengre tid. Så det var en gledens dag å være ferdig med studier og komme meg kjapt ut i ny fast jobb. Men virkelig, jeg anser overhode ikke dem som noe "lavere på rangstigen" enn meg selv. Jobber med administrasjon.

Anonymkode: c12e8...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...