Gå til innhold

Er søskenvogn å anbefale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En på 1.5 år og en nyfødt rundt sommer neste år så lurer jeg på å se etter søskenvogn. Mannen jobber mye og jeg er mye alene så må være noe som er litt enkelt. Helst etter hverandre og ikke side om side med tanke på alle smale steder man skal inn.

Tips? 

Anonymkode: cd0da...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter hverandre er veldig tungt. Flere av side om side vognene er minimalt bredere enn singelvogner . Se på urban jungle f.eks 

Anonymkode: 467d7...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en halvannen åring og nyfødt vil du aldri klare deg uten søskenvogn. En på 2.5 og nyfødt er mer usikkert.  Mulig søskenbrett er bedre da 

Bugaboo donkey synes jeg ser fin ut.

Anonymkode: d52ac...afd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

En på 1.5 år og en nyfødt rundt sommer neste år så lurer jeg på å se etter søskenvogn. Mannen jobber mye og jeg er mye alene så må være noe som er litt enkelt. Helst etter hverandre og ikke side om side med tanke på alle smale steder man skal inn.

Tips? 

Anonymkode: cd0da...1be

Digger konseptet søskenvogn! To små med 20 mnd mellom største og minste. Kan ha med baby ved levering/henting i bhg. Brukte en sånn bag som jeg klipset fast nedi ene sitte delen, og som lett kunne bæres inn med baby oppi. Super å handle med etter å ha levert i bhg, bare laster alle posene opp i nedslått tomt sete. I sommer hadde vi vært helt låst til huset uten, da begge barna trenger å sove daglur. Veldig greit å kunne ta luren på vei ut av huset. Vi har større barn og, og med vogna kom vi oss både på bibiloteket og stranda.

Vi har en som er side ved side. den er side ved side, men veldig smal, og lett manøvrerbar. Kommer seg inn alle dører, og tar mindre plass på bussen enn mange bagvogner. Mountain buggy duet.

Anonymkode: 19a68...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har elska vår søskenvogn (23 mnd) mellom. Uunnværlig for at begge skal kunne sove samtidig, forhindre at de springer i hver din retning og lettere kunne ta med begge to på tur alene. Vi har gangavstand til barnehage og butikk da og har brukt den daglig.

Vi har bugaboo donkey, den er lett og veldig enkel å håndtere. Minimalt bredere enn ei vanlig vogn og går fint inn på buss og butikker. Verdt hver eneste krone - men d kan være greit å sjekke finn, kan være gode kjøp der. Gull å kunne ha begge ungene vendt mot seg og sittende ved siden av hverandre så alle kan kommunisere og krangle!

Endret av sunsethour
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 25 mnd mellom mine og søskenvogna har vært genial da den trengs. Ironisk nok tok sparkesykkelen liksom over i sommer for største, men de gangene vi har vært på tur og hatt behov for  ha begge i vogna er den helt genial. Har en bugaboo donkey duo slik at lillesøster alltid får sove i bagen hun er vant med, enten storesøster er med i vogna eller ikke. Som enkeltvogn er den knapt bredere enn vanlig vogn, og babyen min liker iaf den smale bagen veldig godt. Som dobbel tror jeg den er ganske lik en litt stor rullestol, for jeg kommer frem nesten overalt med begge to, og antar det skyldes at de fleste steder er tilpasset så rullestolbrukere skal komme fram. Så det er egentlig ganske problemfritt! Og sååå lett å trille. Virkelig en supervogn! Og mannen fikk nesten sjokk da han skulle pakke bilen og søskenvogna med både sete og bag tok mindre plass enn vår gamle trofaste stokke trailz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knapt to år mellom her. Søskenvogn har ikke vært en nødvendighet (bæresjal og sele kunne ordnet det i babytiden), men er glad vi har hatt den likevel. Minste begynte i barnehage ett år gammel, da eldste var akkurat tre, og da var det greit å ha vogn ved levering og henting. Største kan strengt tatt gå selv, men har hatt det med å ikke være spesielt interessert i det etter en lang dag, særlig når lillebror får sitte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 16.8.2018 den 20.39, AnonymBruker skrev:
 

Med en halvannen åring og nyfødt vil du aldri klare deg uten søskenvogn. En på 2.5 og nyfødt er mer usikkert.  Mulig søskenbrett er bedre da 

Bugaboo donkey synes jeg ser fin ut.

Anonymkode: d52ac...afd

Ja den har jeg hørt skal være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2018 den 19.53, AnonymBruker skrev:
 

En på 1.5 år og en nyfødt rundt sommer neste år så lurer jeg på å se etter søskenvogn. Mannen jobber mye og jeg er mye alene så må være noe som er litt enkelt. Helst etter hverandre og ikke side om side med tanke på alle smale steder man skal inn.

Tips? 

Anonymkode: cd0da...1be

Tvillingtogvogn kan være nåde tung og vanskelig å manøvrere. Det bør du ha i tankene. I tillegg kan den som sitter mest beklemt av de to, eller tre, protestere på å sitte i vogna. 

Sidetvillingvogner komme ri ulike bredder. Du bør da se på steder du tenker å besøke, ta med målebånd/tommestokk og (gjøre deg snål) og måle åpninger for å se om du kan komme inn og med hvilken vogn. Målene står på de ulike vognene. 

Det du derimot bør tenke mest på er å få vogna i bilen, dersom du skal bruke bil. Der kan du møte noen utfordringer. 

Et barn på 1,5 år kan være en utfordring både i bruk av ståbrett men ellers også å få med seg dersom du skal gå. Bæretøy til den minste og vogn til den største er den enkleste forflytningsmetoden vil jeg tro. Sommerstid er jo ikke det noe problem. 

Anonymkode: 44f7e...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis storesøsken er 1,5 år når babyen kommer - ja, og ville kjøpt donkey fordi den gjøres om til singelvogn

Hvis storesøsken er over 2 år når babyen kommer - nei, ville skaffet søskenbrett istedet

Anonymkode: 9216c...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr 3 nå snart, og da er nr 2 akkurat 1,5 år. Fant ut vi måtte ha søskenvogn, eldste blir snart 4. Så skal jeg komme meg rundt aleine må jeg kunne plassere nyfødt og 1,5 åringen i vogn 😊 Vi har kjøpt babyjogger mini gt dobbel. Har prøvekjørt den med han som snart er 1,5 og hun på snart 4 og er foreløpig veldig fornøyd 👍🏼😁 utrolig liten i bil, enkel å slå sammen👍🏼 Eneste er at den ikke er vendbar, men ser ikke på det som et stort problem, har flere enkeltvogner i tillegg. Så kommer jo til å bruke de også 😊

Anonymkode: 7cf25...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Jeg venter nr 3 nå snart, og da er nr 2 akkurat 1,5 år. Fant ut vi måtte ha søskenvogn, eldste blir snart 4. Så skal jeg komme meg rundt aleine må jeg kunne plassere nyfødt og 1,5 åringen i vogn 😊 Vi har kjøpt babyjogger mini gt dobbel. Har prøvekjørt den med han som snart er 1,5 og hun på snart 4 og er foreløpig veldig fornøyd 👍🏼😁 utrolig liten i bil, enkel å slå sammen👍🏼 Eneste er at den ikke er vendbar, men ser ikke på det som et stort problem, har flere enkeltvogner i tillegg. Så kommer jo til å bruke de også 😊

Anonymkode: 7cf25...11a

Hadde forresten ikke søskenvogn når nummer 2 ble født. Men mellom 1 og 2 er det 2,5 år og det har gått helt fint uten 😊

Anonymkode: 7cf25...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvis storesøsken er 1,5 år når babyen kommer - ja, og ville kjøpt donkey fordi den gjøres om til singelvogn

Hvis storesøsken er over 2 år når babyen kommer - nei, ville skaffet søskenbrett istedet

Anonymkode: 9216c...7cf

Det høres jo helt fantastisk ut at den kan gjøres om til singelvogn!!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...