Gå til innhold

Hvordan spiser barna deres når dere er på besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hjemme spiser barna i spisestolen sin men hvor sitter barna deres å spiser når dere er på besøk? Jeg vil ikke at ungene skal grise i andres sofa mens de spiser og drikker. Og de fleste vi kjenner har ikke barn så de har ikke spisestol som vi kan låne

Anonymkode: 1f81d...2d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De spiser ved kjøkkenbordet.

Anonymkode: 8c015...e98

• Liker 1
Skrevet

Da mine var små spurte jeg om vertskapet hadde et stort badehåndkle eller et fleecepledd som var lett å vaske som barna kunne sitte på mens vi spiste. Passet også på å tørke av hendene deres med serviett/papir i løpet av måltidet, og tok dem med på badet for å vaske hender etterpå.

Anonymkode: 01e52...de3

Skrevet

Hæ? De spiser der de får servert mat når vi er borte hos folk. Har lært ungene til å ikke grise når de spiser, uansett om det er i en sofa eller spisestol.

Anonymkode: 2b620...500

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? De spiser der de får servert mat når vi er borte hos folk. Har lært ungene til å ikke grise når de spiser, uansett om det er i en sofa eller spisestol.

Ja men jeg snakker om veldig småe barn 1-2 åringer. Det er vanskelig for dem å spise uten å søle og grise

Skrevet

Så lenge barnet også er invitert så tenker jeg at vertsskapet ikke kan forvente annet enn litt søl. Selvfølgelig skal man forvente at det ikke blir søl pga tull/tøys, styr, roting, unødig søl fordi foreldrene ikke passer på osv. Men at et barn mister et kakestykke på gulvet ved et uhell, hoster opp litt brus, kanskje har bittelitt saus på fingeren og får det på stoltrekket må man bare forvente. Er vertskapet redd for dette så legger de håndkle e.l. over stol/sofa hvor barnet skal sitte, evt sørger for å tilby sitteplass de ikke er like redd for. Dette er selvfølgelig gitt at foreldrene er oppmerksom på barnet sitt, sitter ved barnet og forsøker så langt det lar seg gjøre å forebygge søl. 
Det blir litt som at voksne mennesker ved et uhell søler litt saus på duken. Er man redd for det så inviterer man ikke til besøk.

• Liker 1
Skrevet

Vi har en sånn hvit IKEAhøystol. 

Tar den med, kan demonteres ved å ta av beina. 

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men jeg snakker om veldig småe barn 1-2 åringer. Det er vanskelig for dem å spise uten å søle og grise

Gjelder det en liten ettåring så er det jo bare å mate selv, for å unngå gris. En toåring klarer å spise normal mat uten søl. Bare å minne på å holde seg over tallerkenen osv :) Evt sett de i ditt eget fang.

• Liker 1
Skrevet

Spiser ved spisebordet. Dersom det ikke er barnestol og barnet er for lavt til å rekke skikkelig opp, har jeg hatt barnet på fanget under måltid.

Anonymkode: 97371...588

• Liker 2
Skrevet

De spiser ved samme bord som oss. Det har aldri vært et problem. De sitter på puter eller så setter de seg på kne på stolen. Helt små barn kan man ha på fanget. Antilop barnestol fra Ikea er praktisk om man vil ha med egen stol. Billig, lett å vaske og man kan ta av beina slik at den er lett å få med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...