Gå til innhold

Gode råd - Studere på høyskole/universitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar notater på forelesning og renskriver hjemme. Har en notatbok for hvert emne som blir som en slags regelbok.

Har ellers noen permer hvor jeg setter inn artikler og øvrige notater.

Leser pensum før forelesning. Vi får sidetall av forelesere så vi kan forberede oss. Drar på alle forelesninger såfremt jeg ikke er syk.

Lager flashcards med ord og begreper jeg må pugge.

 

Anonymkode: fcca8...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg ser mange unge studenter gjør er at de skriver ned fra powerpointen under forelesningen. For min del er det veldig unødvendig da det legges ut. Det jeh noterer er det foreleseren sier kg legger vekt på, så fa er det bare å putte det inn i presentasjonen. Så slipper man ekstra unødvendige notater. 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar notater på forelesning og renskriver hjemme. Har en notatbok for hvert emne som blir som en slags regelbok.

Har ellers noen permer hvor jeg setter inn artikler og øvrige notater.

Leser pensum før forelesning. Vi får sidetall av forelesere så vi kan forberede oss. Drar på alle forelesninger såfremt jeg ikke er syk.

Lager flashcards med ord og begreper jeg må pugge.

 

Anonymkode: fcca8...ff1

Hvordan lager du Flashcards? 

Anonymkode: 0dffe...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i alle forelesninger og er med når de andre studentene har diskusjoner/samtaler om pensum. Har klisterhjerne, så bruker ikke pensum. 

Anonymkode: b44ee...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er i alle forelesninger og er med når de andre studentene har diskusjoner/samtaler om pensum. Har klisterhjerne, så bruker ikke pensum. 

Anonymkode: b44ee...a48

Det forutsetter vel at alt av pensum blir tatt opp i forelesninger? Hvis ikke, hvordan får du med deg alt pensum da, til tross for klisterhjerne? 

Anonymkode: 53334...6f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...