Gå til innhold

Jippi vi får kattunger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katten min ska ha kattunger. Bør jeg holde henne inne, eller kan hun gå som vanlig. Hørt at de kan begynne å gjemme ungene sine ute, vil helst ikke det. 

Noen andre råd å komme med? 

Anonymkode: e3655...829

Jeg synes du skal holde henne inne. Ikke bare nå, men alltid. Katter er relativt belastende for økosystemer og truer småfuglbestander i Norge. Utekatter er faktisk for fauna-skadedyr å regne. Det er jo bare kultur som gjør at katter er det eneste husdyret som likssom skal gå gå fritt å gjøre som det passer. 

Anonymkode: 9ef39...02a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS... Jeg vil bare gi deg noen tips. Du skrev et innlegg som oppleves som provoserende i disse katte-dumpe-tider. Istedet for å oppklare misforståelsen med en gang du får kritikk så tar du på "fuck u bitches" - attituden og svarer frekt. Tror du virkelig at du får bedre svar av å selv svare som ei dr***kjerring? Det kan godt være at du har lest masse om det, men det kan ikke vi vite, det eneste vi leser er et hovedinnlegg som oser av uvitenhet.

Hadde du kommunisert litt bedre, og vært litt mer ydmyk, hadde denne tråden sett annerledes ut. U catch more flies with honey osv.. 

Anonymkode: aad46...278

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At DET GÅR ANN!!😭. Forkastelig og ondskapsfullt å ikke sterilisere katten sin .til Ts og alle dere som setter enda flere kattunger til verden- dra dit peppern gror!!

Anonymkode: 5f563...c8f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal folk lære seg å KASTRERE KATTENE SINE?

"Nåmmen hadde vært sååå kult lix å ha noen søte små puser fra min ekstra spesielle katt da".

SUKK.
 

Anonymkode: e1d19...427

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar opp penger, så du kan ta keisersnitt på katten på kvelden ved behov. Det er dyrt. 

Ofte er minst en av kattungene svakere enn de andre, så pass på at du kan være hjemme me kattungene i noen uker og mate om det er nødvendig. 

Dette er kanskje gøy for deg, men ikke ufarlig for kattemor. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tvist skrev:

Spar opp penger, så du kan ta keisersnitt på katten på kvelden ved behov. Det er dyrt. 

Ofte er minst en av kattungene svakere enn de andre, så pass på at du kan være hjemme me kattungene i noen uker og mate om det er nødvendig. 

Dette er kanskje gøy for deg, men ikke ufarlig for kattemor. 

En fødsel er sjeldent helt ufarlig for noen. Det blir så gøy så  

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når skal folk lære seg å KASTRERE KATTENE SINE?

"Nåmmen hadde vært sååå kult lix å ha noen søte små puser fra min ekstra spesielle katt da".

SUKK.
 

Anonymkode: e1d19...427

Ja, LOL. Akkurat sånn det er lixom!!! 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal holde henne inne. Ikke bare nå, men alltid. Katter er relativt belastende for økosystemer og truer småfuglbestander i Norge. Utekatter er faktisk for fauna-skadedyr å regne. Det er jo bare kultur som gjør at katter er det eneste husdyret som likssom skal gå gå fritt å gjøre som det passer. 

Anonymkode: 9ef39...02a

Ja det var virkelig et informativt bidrag..... 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, LOL. Akkurat sånn det er lixom!!! 

Anonymkode: e3655...829

Åndssvakt "svar " fra TS!  Helt utrolig hvor korte og slemme (!) mot katter altfor mange er. 

Skjerp deg for f. 

Anonymkode: 5f563...c8f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åndssvakt "svar " fra TS!  Helt utrolig hvor korte og slemme (!) mot katter altfor mange er. 

Skjerp deg for f. 

Anonymkode: 5f563...c8f

Har gitt opp å gidde noe annet. Hvis du leser tråden har jeg forsøkt å forklare. 

Anonymkode: e3655...829

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS... Jeg vil bare gi deg noen tips. Du skrev et innlegg som oppleves som provoserende i disse katte-dumpe-tider. Istedet for å oppklare misforståelsen med en gang du får kritikk så tar du på "fuck u bitches" - attituden og svarer frekt. Tror du virkelig at du får bedre svar av å selv svare som ei dr***kjerring? Det kan godt være at du har lest masse om det, men det kan ikke vi vite, det eneste vi leser er et hovedinnlegg som oser av uvitenhet.

Hadde du kommunisert litt bedre, og vært litt mer ydmyk, hadde denne tråden sett annerledes ut. U catch more flies with honey osv.. 

Anonymkode: aad46...278

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når skal folk lære seg å KASTRERE KATTENE SINE?

"Nåmmen hadde vært sååå kult lix å ha noen søte små puser fra min ekstra spesielle katt da".

SUKK.
 

Anonymkode: e1d19...427

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At DET GÅR ANN!!😭. Forkastelig og ondskapsfullt å ikke sterilisere katten sin .til Ts og alle dere som setter enda flere kattunger til verden- dra dit peppern gror!!

Anonymkode: 5f563...c8f

Enig med dere! Prøvde å svare på en litt konstruktiv måte, men TS svarer frekt tilbake. Jeg mener det er uansvarlig å sette enda flere kattunger til verden når det allerede er ca 100.000 hjemløse katter allerede.

................

Du vet vel at veldig mange katter DB tar inn  er mye koseligere å ha enn vanlige kattunger? Og hvis du må ta keisersnitt kan det koste opp mot 50.000kr, har du råd til det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kunnskapsløst, uansvarlig og lite gjennomtenkt å PLANLEGGE et kull med gatemix. Jeg var virkelig ikke klar over at folk var så uansvarlige. Norge flyter over av hjemløse katter og alle katteeiere burde sørge for at katten deres ikke reproduserer seg. 

Jeg vil anbefale å ta med katten til veterinær snarest. Han/hun kan abortere ungene, samt kastrere i samme inngrep. Vennene dine som ønsket unge fra deg kan ta en titt på Finn og mest sannsynlig finne flere som kan hentes på dagen i nærområdet. Lykke til!

Anonymkode: 1e952...246

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, så mange gretne og sure kjerringer i en tråd!. Ts, neste gang så ring heller en dyreklinikk og spør. På KG er det mange sure kattedamer som bare skal kjefte 

Anonymkode: cbb97...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gitt opp å gidde noe annet. Hvis du leser tråden har jeg forsøkt å forklare. 

Anonymkode: e3655...829

Drit i kjeftesmellene! Ring dyreklinikken neste gang 👍

Anonymkode: cbb97...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes, så mange gretne og sure kjerringer i en tråd!. Ts, neste gang så ring heller en dyreklinikk og spør. På KG er det mange sure kattedamer som bare skal kjefte 

Anonymkode: cbb97...da3

Folk som ikke bruker huet bør få høre det. 

Anonymkode: 42e97...547

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten bør holdes inne en uke eller to før fødsel, for å unngå at hun føder ute, både med tanke på at hun kan få probøemer med å føde, og fordi hun kan gjemme ungene. Hun bør holdes inne til ungene spiser på egen hånd og hun kan kastreres. Katter får løpetid ca en uke etter fødsel, så slipper du henne ut risikerer du både et kull til, og at hun blir borte og at du ender opp med å måtte håndmate kattungene. 

Anonymkode: a1acb...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katten bør holdes inne en uke eller to før fødsel, for å unngå at hun føder ute, både med tanke på at hun kan få probøemer med å føde, og fordi hun kan gjemme ungene. Hun bør holdes inne til ungene spiser på egen hånd og hun kan kastreres. Katter får løpetid ca en uke etter fødsel, så slipper du henne ut risikerer du både et kull til, og at hun blir borte og at du ender opp med å måtte håndmate kattungene. 

Anonymkode: a1acb...9d4

Takk :) Det vil jeg absolutt ikke at hun får et til. Hun skal steriliseteres så fort det lar seg gjøre etter fødsel. Har alt bestilt time, men kommer an på når kattungene kommer.

Skal absolutt ikke abortere de 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diamant20 skrev:

 

 

Enig med dere! Prøvde å svare på en litt konstruktiv måte, men TS svarer frekt tilbake. Jeg mener det er uansvarlig å sette enda flere kattunger til verden når det allerede er ca 100.000 hjemløse katter allerede.

................

Du vet vel at veldig mange katter DB tar inn  er mye koseligere å ha enn vanlige kattunger? Og hvis du må ta keisersnitt kan det koste opp mot 50.000kr, har du råd til det?

Ja, hvis man fikk adoptere dem uten å bli sett ned på så. Nå er katten min verdens flotteste katt i mine øyne. Hun er til tider det eneste familiemedlemmet jeg liker 😂

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke bruker huet bør få høre det. 

Anonymkode: 42e97...547

Ærlig talt du tror jeg kommer på andre tanker av hodeløse høner som prater drit? 

Ikke særlig pedagogisk. 

Anonymkode: e3655...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet er at det er en overflod av hjemløse katter allerede. Og når mange tenker sånn som deg, at det hadde vært koselig med et kull, så øker problemet.

Ja, du har ordnet med hjem til kattungene, men disse hjemmene burde heller ha adoptert allerede hjemløse kattunger/katter. Så det er derfor mange reagerer negativt.

Anonymkode: 8fdb5...f0c

Det er sant. Men man velger selv hvilke saker man vil engasjere seg i. Du, og mange andre her inne engasjerer seg i hjemløse katter. Jeg har også hjulpet hjemløse katter (og kommer nok til å gjøre det igjen).

MEN: TS passer godt på sin katt, hun vil ha kattunger og har funnet hjem til dem. 

Det finnes også mange barn som har det vondt i verden, likevel føder folk unger, de vil ha sine egne, og hvem kan vel klandre dem for det?

Poenget mitt er, man velger selv hvilke saker man vil engasjere seg i.

Anonymkode: f931b...e4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...