Gå til innhold

Personlig oppmøte ved jobbsøking -helsevesenet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg søker jobb for tiden (i helsevesenet, er nyutdannet). Jeg tenkte å gå personlig til noen avdelinger for å spørre om jobb, har dere noen tips til hvordan jeg bør gå fram? 😊Er det best å gå på en mandag el er det like greit greit tors-fre, og helst tidlig på dagen? Jeg tenkte å spørre etter den ansvarlige på avd og tenker derfor det er best å gå dit når de er der mest sannsynlig. 

Tenkte å ha med meg CV og så har jeg en generell søknad, men jeg bør kanskje spesifisere den mer til hver enkelt avd for å øke sjansene mine? 

Har fått tips om dette fra mange i samme båt som meg, da de fleste har fått jobb slik..søknadene leser sykehusene såvidt. 

Tips? :) må virkelig ha jobb snart

 

Anonymkode: 30c70...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De lesere søknadene jo, og det lyses ut stillinger når noe er ledig. Nå rett etter ferien sklir ferievikarer uten annen jobb rett inn i det som måtte være av vikariat, de er allerede opplært og tilgjengelig. Jeg vil si det beste er å ringe og høre om mulighetene for jobb. Ved min avdeling er sjefen ofte opptatt i møte eller delaktig i driften, og er dermed ikke tilgjengelig for besøk på kontoret. Hun ansetter heller ingen uten at det har gått via personalavdelingen. Ring først, og ta det derfra. 

Anonymkode: 04594...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg søker jobb for tiden (i helsevesenet, er nyutdannet). Jeg tenkte å gå personlig til noen avdelinger for å spørre om jobb, har dere noen tips til hvordan jeg bør gå fram? 😊Er det best å gå på en mandag el er det like greit greit tors-fre, og helst tidlig på dagen? Jeg tenkte å spørre etter den ansvarlige på avd og tenker derfor det er best å gå dit når de er der mest sannsynlig. 

Tenkte å ha med meg CV og så har jeg en generell søknad, men jeg bør kanskje spesifisere den mer til hver enkelt avd for å øke sjansene mine? 

Har fått tips om dette fra mange i samme båt som meg, da de fleste har fått jobb slik..søknadene leser sykehusene såvidt. 

Tips? :) må virkelig ha jobb snart

 

Anonymkode: 30c70...62a

1. Ring, send en sms eller en e-post

2. Hvis du får positivt sva av avd.leder kan du møte opp personlig på avdelingen. Gjør gjerne en avtale om dato og klokkeslett.  Det kan hende avdelingsleder er opptatt i møte eller er borte fra avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som kommer til oss v personlig oppmøte. Sjefen syns ikke noe om det og «latterliggjør» de som gjør det. Han sier det er utrolig useriøst og at han aldri har ansatt noen som gjør dette. Sjefen min er ganske rar altså, men jeg tror de fleste i helsevesenet ønsker (og må) få søknaden elektronisk.

Anonymkode: 5121e...cd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsevesenet er ikke det samme som butikk. Det fungerer dårlig å troppe opp uanmeldt der, og avdelingsledere er som regel for presset i hverdagen til å ha tid til folk som bare dropper innom. Også var det dette med pasienter og taushetsplikt da. Uvedkommende har ikke noe å gjøre på stedet.

Bruk nettverket ditt og få innpass den veien. To av mine kollegaer fikk jobb fordi jeg tipset leder om at de var interessert i stilling hos oss. 

Anonymkode: 892ce...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke møt opp personlig. De har ikke tid til småprat og har allerede en ganske presset arbeidsdag.

Ring og spør om de trenger noen, og send deretter e-post. Hvis de er interesserte, så får du møte opp :)

Kan jeg spørre hva slags utdanning du har?

Anonymkode: 815ec...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også nyutdannet sykepleier og har i sommer søkt på 4 stillinger, ble innkalt til 4 intervjuer og fikk tilbud om 3 av stillingene. Hvorfor søker du ikke på ledige stillinger på Nav/kommunen? 😊 

Anonymkode: 9b5df...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe vits i det, med mindre de har lyst ut stillingen. Arbeidsplassene i helsevesenet kan sjelden bare ansette en ny. De har budsjett og får ikke ta inn flere ansatte uten god grunn og ofte tar det tid før de oppretter nye stillinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2018 den 7.40, AnonymBruker skrev:

Det er mange som kommer til oss v personlig oppmøte. Sjefen syns ikke noe om det og «latterliggjør» de som gjør det. Han sier det er utrolig useriøst og at han aldri har ansatt noen som gjør dette. Sjefen min er ganske rar altså, men jeg tror de fleste i helsevesenet ønsker (og må) få søknaden elektronisk.

Anonymkode: 5121e...cd1

Jeg har huket jobb på personlig oppmøte. De hadde ikke utlyst stillingen enda og droppet det fordi jeg kom.. flaks kanskje. 

Anonymkode: 21923...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...