Gå til innhold

Jeg går faktisk ikke ned i vekt og jeg er så lei at jeg griner!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det eneste som nytter for meg er å sulte meg. Hater å være sulten, så det er ingen varig kur og jeg klarer ikke å holde på vekttapet.
Har jojoslanket meg helt siden jeg sluttet å røyke for 15 år siden. La på meg til det dobbelte av hva jeg veide som røyker og er dritt lei. Var riktignok veldig lav i bmi før røykeslutt og veide alt for lite, men hvor ble det av akkurat passe liksom. Jeg var akkurat passe i 14 dager, usj er så lei

Anonymkode: 134a2...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det eneste som nytter for meg er å sulte meg. Hater å være sulten, så det er ingen varig kur og jeg klarer ikke å holde på vekttapet.
Har jojoslanket meg helt siden jeg sluttet å røyke for 15 år siden. La på meg til det dobbelte av hva jeg veide som røyker og er dritt lei. Var riktignok veldig lav i bmi før røykeslutt og veide alt for lite, men hvor ble det av akkurat passe liksom. Jeg var akkurat passe i 14 dager, usj er så lei

Anonymkode: 134a2...d80

Går du sulten så går du opp i fettprosent relativt til øvrig kroppsmasse ...så da har du i praksis høyere fett%. Kroppen sparer fett så lenge den kan og kvitter seg med energikrevende musklatur først i sulteperioder. Muskler er den større forbrukeren i den basale fettforbrenningen...så snakk om å skyte seg selv i foten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste som nytter for meg er å sulte meg. Hater å være sulten, så det er ingen varig kur og jeg klarer ikke å holde på vekttapet.
Har jojoslanket meg helt siden jeg sluttet å røyke for 15 år siden. La på meg til det dobbelte av hva jeg veide som røyker og er dritt lei. Var riktignok veldig lav i bmi før røykeslutt og veide alt for lite, men hvor ble det av akkurat passe liksom. Jeg var akkurat passe i 14 dager, usj er så lei

Anonymkode: 134a2...d80

Kanskje du da skal ta et tak og finne noe som fungerer i lengden da? Jeg er så dritt lei av å høre mennesker som leter etter en enkel vei ut. Vet du hva? Det finnes ikke. Kosthold, vekttap og slikt er faktisk jævlig tungt og vanskelig. Hadde det vært lett, så hadde det ikke vært fedmeproblemer i verden. Men det er da du må ta deg sammen, skjerpe deg og vise at du kan og at du vil! Slutt å sitte inne og synes synd på deg selv. Kom deg ut og ta tak i problemet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg over et år å gå ned 12 kg! Vektnedgang tar tid :) Det som til slutt fungerte for meg var en lavkaloridiett, med litt karbohydrater og mye proteiner. For å gå ned i vekt må jeg ligge under 1300 kcal, helst litt mindre. Finn den maten som gjør at du holder deg mett lenge (det er ofte litt forskjellig fra person til person), og unngå maten som gjør deg raskt sulten. Da er det lettere å holde til et gitt antall kcal uten at du føler at du sulter deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg bruker zoely. Den har ikke en sterk antiandrogen effekt selv om det er en p-pille med høy dose hormoner (mener på at det er mer enn i Diane). Så det er absolutt ikke sånn at bare fordi det er mye hormoner i en p-pille så betyr det at det har en sterk antiandrogen effekt. Nå er også gjennomsnittlig vektoppgang på p-piller 0,2 kg, så man kan ikke skylde på p-piller for vekta si. 

Hvis jeg tar vekk hormonprevensjon så vil jeg ha så store smerter at jeg ikke kan trene, så det har jeg ingen behov for å prøve. Uansett er jeg i særdeles god fysisk form og trenger derfor ikke å gjøre noen tiltak for å bli i bedre form ;)

Jeg er ikke nybegynner innen trening, så derfor har jeg muligheten til å gå opp mye mer muskelmasse enn nybegynnere fordi jeg har vært gjennomtrent hele livet. :) Bakgrunnen var at jeg hadde vært syk i noen måneder og hadde derfor mistet en del muskelmasse. Som de fleste vet så er det mye enklere å komme seg raskt i form når man er godt trent fra før. Derfor er det nok så enkelt for meg å miste noen kilo fett også, fordi kroppen min er vant til å være tynn og muskuløs og vil derfor strebe etter å være sånn. 

 

Anonymkode: 3b995...bc3

Nå sa jeg aldri alle p-piller med høyt hormonnivå heller, jeg sa mange. Jeg har ikke kunnskap nok til å uttale meg om dine p-piller. Jeg skyldte heller aldri på p-pillene for at jeg gikk opp i vekt, jeg gjorde nemlig den jobben helt på egenhånd. Jeg sier at de gjorde det vanskeligere for meg å gå ned i vekt.

Jeg har aldri sagt at du skal slutte på hormonrpevensjon heller, jeg fortalte ts at prevensjon kan være en grunn til hvorfor hun har vanskelig for å gå ned. Nekter du virkelig for at hormonprevensjon ikke har en eneste effekt på trening og vektnedgang?

Som kvinne kan du umulig ha gått opp så mye i muskelmasse uten ulovlige preparater. Jeg er heller ingen nybegynner innen trening. Det er enklere å komme i god form når man har grunnlaget, men fortsatt ikke så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Shopgirl2014 said:

Det tok meg over et år å gå ned 12 kg! Vektnedgang tar tid :) Det som til slutt fungerte for meg var en lavkaloridiett, med litt karbohydrater og mye proteiner. For å gå ned i vekt må jeg ligge under 1300 kcal, helst litt mindre. Finn den maten som gjør at du holder deg mett lenge (det er ofte litt forskjellig fra person til person), og unngå maten som gjør deg raskt sulten. Da er det lettere å holde til et gitt antall kcal uten at du føler at du sulter deg. 

Antall kalorier har ikke noe med vektnedgang å gjøre ..det er tull. Alle som kan litt om ernæringslære vet dette. Hvorfor tror du hun er møkkalei etter å aldri gå ned i vekt? fordi det er veldig lett å falle inn i det å tro på myter som det der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Xcase33 skrev:

Antall kalorier har ikke noe med vektnedgang å gjøre ..det er tull. Alle som kan litt om ernæringslære vet dette. Hvorfor tror du hun er møkkalei etter å aldri gå ned i vekt? fordi det er veldig lett å falle inn i det å tro på myter som det der. 

Kalorier inn og kalorier ut har alt ed vektnedgang å gjøre, så fremst man kkke bedriver ålavkarbo, og da fordi man går i manko på noe kroppen trenger. Alle som jobber med ernæring vet dette.

Anonymkode: b2c1c...76a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kalorier inn og kalorier ut har alt ed vektnedgang å gjøre, så fremst man kkke bedriver ålavkarbo, og da fordi man går i manko på noe kroppen trenger. Alle som jobber med ernæring vet dette.

Anonymkode: b2c1c...76a

Nei nå slutter du ...vil du virkelig utfordre meg på dette? du vil ikke finne noen på dette forumet som har underbygget hvorfor mer enn meg ..du kan gjerne søke det opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kalorier inn og kalorier ut har alt ed vektnedgang å gjøre, så fremst man kkke bedriver ålavkarbo, og da fordi man går i manko på noe kroppen trenger. Alle som jobber med ernæring vet dette.

Anonymkode: b2c1c...76a

Nei, det har det ikke. 

Sammensetningen av makroer derimot :)

 

Anonymkode: 94f6c...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig er det å forstå dette da? Kroppen trenger energi for å fungere. Det får den i form av mat (kalorier). Kroppen bruker det den trenger og lagrer resten til senere (fett). Så lenge vi spiser samme antall kalorier sparer fortsatt kroppen på energien.

MEN hvis kroppen får mindre mat enn den trenger (kalorier inn og ut) over en periode begynner kroppen å bruke energilagrene (fett), og dermed går man ned i vekt ved at kroppen "spiser seg selv)

Veldig kort forklart. Alt annet enn kalorier inn og ut er bullshit.

Anonymkode: 0e7c5...8d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vanskelig er det å forstå dette da? Kroppen trenger energi for å fungere. Det får den i form av mat (kalorier). Kroppen bruker det den trenger og lagrer resten til senere (fett). Så lenge vi spiser samme antall kalorier sparer fortsatt kroppen på energien.

MEN hvis kroppen får mindre mat enn den trenger (kalorier inn og ut) over en periode begynner kroppen å bruke energilagrene (fett), og dermed går man ned i vekt ved at kroppen "spiser seg selv)

Veldig kort forklart. Alt annet enn kalorier inn og ut er bullshit.

Anonymkode: 0e7c5...8d7

Nei.. Les litt om emnet, så kan du prøve igjen. 

@Xcase33 vi trenger forskninga di igjen!!! Please :)

Anonymkode: 94f6c...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorier inn vs kalorier ut. Noen som påstår noe annet driver med heksekunster og kvakksalveri. Noen anekdotiske fortellinger og subjektive meninger og erfaring hjelper ikke. Må putte vekk denne "fat logic" greia. Slutt med unnskyldninger og bortforklaringer, det er det som gjør folk feite i utgangspunktet. 

Fysikkens lover gjelder den. Eller tror du at man kan få et eple til å fly oppover når det løsner fra treet også? Skulle likt å se bilen min kjøre 30 mil på tom tank. 

Endret av debattanten
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du har en hormonubalansen i kroppen. Det er veldig sammensatt tema/problematikk å ikke noe som kommer frem på blodprøver. Men kan være en årsak til at du ikke går ned. 

Prøv å tenk sunt fremfor kalorier. Du kan også prøve juicefaste over en periode og etterhvert smoothier for å få i deg fiber. Husk at eks kjøtt og meieriprodukter tar lang tid for kroppen å fordøye,  i forhold til eks frukt og grønnsaker som er lettere og fordøye samt gir mye bra næring og energi. Når man har mer energi har man også mer å gi på trening og ellers, mer energi til å lage sunn mat og mer tilfreds. En vinn vinn situasjon.

Jeg har også vansker med å gå ned. Jeg kan spise svært få kalorier, men vekten står stille. Jeg prøvde meg på juicefaste samtidig som jeg trente. Jeg gikk ned 10 kilo relativt raskt, mer muskler, masse energi og så og følte meg generelt mye bedre. Jeg begynte så med smoothie og mat igjen, men fortsatte med masse frukt og grønt og spiste veldig sunt + litt sjokolade på kveldene. Holdt fortsatt vekten. 

 

Anonymkode: 2084b...ff9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei.. Les litt om emnet, så kan du prøve igjen. 

@Xcase33 vi trenger forskninga di igjen!!! Please :)

Anonymkode: 94f6c...6e6

Er ikke min forskning ..og du vet jævlig godt at det er ingen her inne som har klart å argumentere en døyt for at det jeg sier ikke stemmer på en prikk. Jeg har også sagt at du kan bringe inn hvem du vil å finne motargumenter for det jeg sier ...så om du er bitter eller hva greia er vet jeg ikke ..men akkurat der tror jeg du skal skal gå stille i dørene. 

Jeg har side opp og side ned underbygget for hvorfor det er sånn og sånn ...det har vært grining i kommentarene men ikke EN har klart å peke på noe som ikke stemmer der. Er derfor jeg sier det igjen, har du noe spesielt innenfor emnet å lære meg? føler du deg virkelig mer kvalifisert enn meg på det? :) virkelig ....?

Endret av Xcase33
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri hatt problemer med vekta, har alltid vært og er naturlig slank, men jeg tror dette kan, som noen andre har vært inne på, ha noe å gjøre med hormoner ( hormoner er komplekse, de er også bl.a styrt av følelser, så stress, kjærlighetssorg etc kan faktisk også påvirke hormoner, vi er ikke bare fysikk, men også psykisk helse ).

Det kan også være at du tenker for mye på dette, slike at det til slutt har blitt en selvoppfyllende profeti. Kroppen lytter til våre følelser, og hvis du går rundt og sier til deg selv at du "aldri går ned i vekt", kan kroppen nettopp følge disse tankene dine. Underbevisstheten styrer ca 95% av oss, dvs de tankene vi ikke er bevisste på, så lær deg til å bli mer bevisst på hvordan du tenker og hva du sier til deg selv.

Det siste jeg vil legge til er at jeg er enig i en her som mener at å telle kalorier blir for enkelt, fordi det kommer også an på hvilke kalorier og hvordan du forbrenner dem! 

Du sier at du vet alt om vekt ts, men kan du skrive ned her hva du spiser på en dag/ei uke? Og vhordan tilbereder du maten din? Mange varmebehandler/steker den for mye, så mange viktige næringstoffer forsvinner. 

Å begynne å ta legemidler som du nå skal, forteller meg at du ikke vet så mye som du tror, om vekt og kroppens komplekse "system". Legemidler kan ofte tukle mer hormonene og/eller andre organer. 

Anonymkode: 280b9...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hi her.

Hvordan jeg slanker meg, hva jeg skal spise og trene vet jeg godt :) har gjort det noen ganger i løpet av årene og legen min vet at jeg alltid har hatt problemer med å gå ned i vekt uansett hva jeg har forsøkt. Klart det før, men under graviditeten la jeg på meg alt og etter det slet jeg. I 6 år nå har jeg hatt problemer og ekstremt mye frustrasjon og tårer over dette. Så derfor forsøker jeg nå Xenical i håp om at det kan hjelpe meg. Og hvordan det virker vet jeg godt siden jeg jobber i apotek :)

Anonymkode: 78239...f97

Beklager, men når du skal forsøke det legemiddelet der, vil du ødelegge din naturlige forbrenning. Alle legemidler har en bivirkning. Jeg googlet Xenical, og jeg tror du ødelegger opplegget ditt med det der. Det er som med f.eks de som tar et legemiddel for bedre fordøyelse...de tar ikke rota til problemet, de prøver en quick fix, og kan ødelegge sin naturlige tarmbalanse med et legemiddel som skal forbedre fordøyelsen ( husker ikke hva det heter nå ), istedenfor å fokusere på matvarer som hjelper tarmene/fordøyelsen, som mye fiber, renere mat osv. 

Nå vil kroppen din bli avhengig av et legemiddel som også garantert har bivirkning, fordi alle legemidler har bivirkninger, og hva skjer når du slutter? For dette er noe du ikke skal gå på for lenge. Nei, KUTT UT DET LEGEMIDDELET, og ha kun fokus på bra og næringsrikt kosthold samt regelmessig bevegelse. Skal vedde på at det også kan påvirke hormonene dine negativt, for det de gjør er en kunstig prosess i kroppen din. 

Gjett hvorfor de lager slike legemidler? Fordi de skal tjene penger. 

Vil også gjerne se hva du spiser en dag/ei uke som jeg nevnte tidligere. 

Anonymkode: 280b9...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

P.s: Leste at det legemiddelet du skal ta ts, at du bør spise fettfattig pga bivirkningene, og bare det forteller hvor sykt dette legemiddelet er, da fett er veldig viktig, spesielt for hormonene dine. Les om fett og kvinnelige hormoner! Det står også at det er et legemiddel som brukes for å behandle fedme...Hallo, det er jo så tydelig at dette ikke er noe kroppen din skal ha, for det finnes ingen kur mot fedme! Du må jobbe med psyken din, samt kosthold og trening du kan leve med over tid. 

Anonymkode: 280b9...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg aldri hatt problemer med vekta, har alltid vært og er naturlig slank, men jeg tror dette kan, som noen andre har vært inne på, ha noe å gjøre med hormoner ( hormoner er komplekse, de er også bl.a styrt av følelser, så stress, kjærlighetssorg etc kan faktisk også påvirke hormoner, vi er ikke bare fysikk, men også psykisk helse ).

Det kan også være at du tenker for mye på dette, slike at det til slutt har blitt en selvoppfyllende profeti. Kroppen lytter til våre følelser, og hvis du går rundt og sier til deg selv at du "aldri går ned i vekt", kan kroppen nettopp følge disse tankene dine. Underbevisstheten styrer ca 95% av oss, dvs de tankene vi ikke er bevisste på, så lær deg til å bli mer bevisst på hvordan du tenker og hva du sier til deg selv.

Det siste jeg vil legge til er at jeg er enig i en her som mener at å telle kalorier blir for enkelt, fordi det kommer også an på hvilke kalorier og hvordan du forbrenner dem! 

Du sier at du vet alt om vekt ts, men kan du skrive ned her hva du spiser på en dag/ei uke? Og vhordan tilbereder du maten din? Mange varmebehandler/steker den for mye, så mange viktige næringstoffer forsvinner. 

Å begynne å ta legemidler som du nå skal, forteller meg at du ikke vet så mye som du tror, om vekt og kroppens komplekse "system". Legemidler kan ofte tukle mer hormonene og/eller andre organer. 

Anonymkode: 280b9...138

Det er ingen som blir feite av medisiner. De blir feite av større matinntak. Og det finnes ikke kalorier i hormoner.

En kalorier er jo en måleenhet, og den er akkurat lik på all mat. Det som skiller mat er antall kalorier per gram. Du kan legge på deg av å bare spise gulrøtter og gå ned ved å bare spise sjokolade. Det kommer kun av på mengden.

Anonymkode: 0e7c5...8d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hjelp av en PT. Vei deg på treningssenteret å få eksakt hvor mye muskler/fett/vann kroppen din består av. Be også om å få et oppsett på hva du skal spise kontra hvor mye du trener. Spis godt nå utover høsten så du bygger mye muskler ved styrketrening, da øker forbrenningen og fettet blir gradvis byttet ut med muskler. Mot våren kan du i samarbeid med PT spise mindre for å få ned fettprosenten ytteligere. Det beste er å bruke tid og noe penger på proff hjelp tror jeg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Xcase33 said:

Du kan ikke noe særlig om det tenker jeg...du er garrantert en av dem som teller kalorier og tror det er slik det fungerer.
Da kan du telle kalorier til du er og blir enda mer møkka lei tenker jeg da ...ellers så kan du bruke tiden din på å lære hva ernæringslære faktisk er :)
 

10 hours ago, Xcase33 said:

Antall kalorier har ikke noe med vektnedgang å gjøre ..det er tull. Alle som kan litt om ernæringslære vet dette. Hvorfor tror du hun er møkkalei etter å aldri gå ned i vekt? fordi det er veldig lett å falle inn i det å tro på myter som det der. 

Bare tull. Kalorier det som betyr noe ved vektnedgang. Får du inn 2000 kcal og kroppen kun bruker 1500 så går man selvsagt opp i vekt. Og det samme motsatt vei.

Anonymkode: cdcd2...393

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...