Gå til innhold

Jeg går faktisk ikke ned i vekt og jeg er så lei at jeg griner!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser mellom kl 10 og 18 hver dag, ikke noe før eller etter dette 😊

Anonymkode: 592be...76d

hva spiser du, og er det to måltid?

Anonymkode: 5fb0c...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ned i vekt ved kun kalori underskudd. Aktiv er jeg hver dag, med hunden og på jobb. Jeg har gått ned 14kg siden april. Har sluttet å spise godteri i helgene, har kuttet ut vanlig ost, og spiser knekkebrød og usukret frokostblanding/havregrøt i stedet for brød. Har gått ned 2 buksestørrelser. Folk er forskjellige, noe som funker for noen funker ikke for andre.

Anonymkode: de319...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på hormonprevensjon? De sterkeste pillene, slik som Diane er antiandorgyne og vil hemme vektnedgang (og muskelbygging). De siste 10 kg mine satt som støpt. Jeg trente 5-6 ganger i uken og spiste under 1500 kalorier daglig over et år uten å gå ned noe. Trodde jeg bare måtte innse at jeg skulle være litt lubben. Sluttet på Diane nå i februar og de 10 kg forsvant før sommeren helt uten å telle en eneste kalori, jeg har også fått mer muskler og en generelt strammere kropp. 

Også pillene med mindre hormoner kan hemme vektnedgang. 

Ellers har jeg hatt veldig god effekt av å begynne å spise plantebasert.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen idag. Hun vet godt at jeg har slitt lenge osv. Fikk resept på Xenical så håper det hjelper litt også får jeg holde meg i nærheten av toalettet 😛

Anonymkode: 78239...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos legen idag. Hun vet godt at jeg har slitt lenge osv. Fikk resept på Xenical så håper det hjelper litt også får jeg holde meg i nærheten av toalettet 😛

Anonymkode: 78239...f97

Huff, stakkars deg. Vet ikke hva legen sa til deg, men du burde ikke spise for mye fett om du skal ta de der. Fordi dem skiller ut fettet så du bæsjer ut store mengder av det.

Egentlig et fullstendig meningsløst medikament da du kan få samme effekten med å bare kontrollere dietten, men det vet du sikkert allerede. Så fort du slutter med den vil du gå opp igjen, med mindre du som sagt har fått deg et ordentlig kosthold, som du like så godt kunne gjort med engang, uten de pillene. Er du glad i å bæsje ut ufordøyd fett er det jo kjekt :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Inwe skrev:

Går du på hormonprevensjon? De sterkeste pillene, slik som Diane er antiandorgyne og vil hemme vektnedgang (og muskelbygging). De siste 10 kg mine satt som støpt. Jeg trente 5-6 ganger i uken og spiste under 1500 kalorier daglig over et år uten å gå ned noe. Trodde jeg bare måtte innse at jeg skulle være litt lubben. Sluttet på Diane nå i februar og de 10 kg forsvant før sommeren helt uten å telle en eneste kalori, jeg har også fått mer muskler og en generelt strammere kropp. 

Også pillene med mindre hormoner kan hemme vektnedgang. 

Ellers har jeg hatt veldig god effekt av å begynne å spise plantebasert.  

Dette stemmer ikke. Jeg går på en av p-pillene med høyest antall hormoner fordi det er de eneste som funker for meg. Har gått på p-piller siden jeg var 15. I fjor bygget jeg 4 kilo muskelmasse på et par måneders tid bare ved å trene og spise i overskudd og trener nå tyngre enn de fleste damer (og jeg var allerede muskuløs). I jul gikk jeg opp et par kilo i fett og hadde null problem med å ta dem av igjen bare ved å spise litt mindre. Jeg har høy muskelmasse og lav fettprosent. 

Det er nok andre ting som spiller inn. Man har jo funnet ut at overvektige har mindre variasjon i tarmbakterier enn oss slanke. Så å øke variasjonen i tarmbakterier ved å spise variert vil gjøre at det kan bli veldig mye enklere å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 3b995...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke. Jeg går på en av p-pillene med høyest antall hormoner fordi det er de eneste som funker for meg. Har gått på p-piller siden jeg var 15. I fjor bygget jeg 4 kilo muskelmasse på et par måneders tid bare ved å trene og spise i overskudd og trener nå tyngre enn de fleste damer (og jeg var allerede muskuløs). I jul gikk jeg opp et par kilo i fett og hadde null problem med å ta dem av igjen bare ved å spise litt mindre. Jeg har høy muskelmasse og lav fettprosent. 

Det er nok andre ting som spiller inn. Man har jo funnet ut at overvektige har mindre variasjon i tarmbakterier enn oss slanke. Så å øke variasjonen i tarmbakterier ved å spise variert vil gjøre at det kan bli veldig mye enklere å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 3b995...bc3

Nå er faktisk Diane antiandrogyne og hemmer både muskelvekst og vektnedgang. Er det disse du går på?

Og all hormonprevensjon er hemmende for trening. Det betyr ikke at du ikke kan bygge på p-piller, eller at alle som går på det har problemer med å gå ned i vekt. Det er selvsagt både gener og treningsinnsats i bildet også. Bra for deg at det ikke stemmer i ditt tilfelle, men har du forsøkt å trene uten hormonprevensjon og sett forskjellen? 

Det sier seg jo egentlig selv at det jeg sier er rett. En som bruker steroider for å bygge tilfører mannlige hormoner, også kvinnene som doper seg gjør dette. Hormonrpevensjon tilfører østrogen, som ikke er like bra å bygge på. Piller som Diane er i tillegg antiandrogyne som vil si at de hemmer din produksjon av feks testoteron, som er viktig både for muskelbygging og forbrenning. 

Hvordan kan du være så påståelig med noe du ikke vet noe om? Jeg gikk på Diane fra jeg var 14-30 og på den tiden klarte jeg å gå ned 60 kg, så selvsagt er det mulig. 

Og, du kan umulig ha lagt på deg 4 kg muskler i løpet av et par måneder. Det er fysisk umulig! https://www.afpt.no/fagstoff/hvor-mange-kilo-muskler-kan-du-bygge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme som jeg har gjort i sommer. Skjer ikke stort. Og teller kalorier i tillegg. :( 

Anonymkode: 128cb...b6c

Da spiser du for mye... Dette er ikke akkurat komplisert. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mindre og tren mer.  Pass på HVA du spiser.  Spis ting som gjør deg mett og mindre fysen. Drikk kun vann med sitron/saft uten sukker og evt litt sitron der også. Ha sitron i maten. Liker du egg og bacon?salat? Kutt ut brødet ved siden av. Fast en dag i uka og drikk kun vann. Prøv sykehussuppa (grønnsakssuppe hver dag i ei uke etc. Uten brød, flatbrød osv. Og litt frukt. Kun suppe og frukt, ikke banan. ). Ellers er det ren mat som gjelder. Grønnsaker (rå el kokt), kjøtt (kylling uten skinn, svin, biff), salat uten dressing(bruk olje istede). 

Anonymkode: c18a9...97e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Er det vanskeligere å gå ned i vekt når man har satt inn spiral? 

Anonymkode: 8aa2c...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig.. Men har hørt at jo eldre man blir, jo vanskeligere blir det å slanke seg. Er det en myte, eller?

Tenker litt som den personen over meg her, et sted synder du ift dietten din, det er jo egentlig mulig å ikke gå ned i vekt med ett år på diett og trening..

Anonymkode: d9837...ec9

Er 43, om sommeren beveger jeg meg mer, spiser mindre og går mye ned i vekt.Om vinteren er jeg mer stillesittende og alteter og går da opp. Ikke noe mer hokus pokus enn kalorier inn og kalorier ut. Hvor man først går ned i vekt derimot er nok anderledes, nå er det bryster og under bryst som forsvinner først, før var det rompa og lårene som ble mindre.

Anonymkode: b2c1c...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrodeF skrev:

Da spiser du for mye... Dette er ikke akkurat komplisert. 

Kjeften din, frekkis! Poenget er at jeg kan ikke legge meg for lavt heller, for det er ikke levelig i lengden. Ting som funket fint før, funker ikke lenger. 

Anonymkode: 128cb...b6c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål: Er det vanskeligere å gå ned i vekt når man har satt inn spiral? 

Anonymkode: 8aa2c...3ed

Nja, kobberspiralen har ikke hormoner overhodet så den påvirker ikke egne hormoner. Hormonspiralen har minimalt med hormoner, så det er noe av det beste du kan ha om du skal bruke hormonprevensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La meg kaste litt stein i glasshus her og håpe at ingen blir fornærmet eller sure, for det er ikke poenget. Jeg vil egentlig bare vise at det ikke må være så forbaska vanskelig. Føles det likevel sånn; ta kontakt med noen som kan hjelpe deg. Ernæringsfysiologer, leger og trenere er der jo av en grunn!
Men til poenget:
HVA er det du spiser da? Er du aktiv?

I motsetning til hva mange tror, er det ingen tryllekunst dette med vekt, slanking og kalorier. Det som hvertfall ikke virker er alle disse diettene og ''mirakelkurene''. Ja, det funker der og da, men en diett er ikke noe du kan leve på resten av livet. Man må faktisk ta et tak og endre livsstil. Finn noe du kan se deg selv leve med de neste 10 årene.

Du sier ingenting om trening og aktivitet. Er du aktiv? Du trenger ikke løpe 15 mil hver dag. Fokuser på å finne noe du liker. Gå turer, tren styrke, dans, jogg, gå på gruppetimer, bare vær litt aktiv hver dag. Får du inn to gode treningsøkter i uka er du allerede kommet kjempelangt!
Spis litt under vedlikehold, og ikke legg deg for lavt på kaloriene (1200 er for eksempel alt for lite, prøv heller 1700-1800 alt etter som). Hvis du spiser for få kalorier og sulter deg får kroppen panikk og det kan bli vanskelig å gå ned. Du går kanskje ned i vekt der og da, men med en gang du spiser normalt igjen vil du gå opp. I tillegg risikerer du å gå på en skikkelig overspisingssmell og kroppen vil da holde på fettet for at du ikke skal ''sulte''. Da er du på jojo-toget.

Vi skal ikke være redde for mat, mat er drivstoff. Drivstoff av god kvalitet=mye, god energi.
Forsøk å ta sunne valg, men ikke gjør det vanskeligere enn det er. Tenk mer rent kjøtt og fisk, lette meieriprodukter, grønnsaker, frukt og grove kornprodukter og mindre halvfabrikata, smør, fete dressinger/sauser, brus, boller, kake og loff.

Pass på hva du FAKTISK putter i munnen. Det å småspise kan gi veldig mange kalorier. En nevepotetgull her, et par skjeer peanøttsmør eller nugatti der gir faktisk ganske mange ekstra og unødvendige kalorier. Mange ''glemmer'' også den lille sjokoladen på vei hjem eller kjeksene i pausen på jobb.

Men likevel; det er greit å kose seg, men kanskje ikke hver dag. Frukt, yoghurt o.l. kan være flotte alternativer mellom måltidene i hverdagen. Så kan du heller ta deg en sjokolade og en skål potetgull på lørdag.

Kort oppsummert:

-Tren og vær aktiv

-Spis sunt og variert. Finn en god balanse av karbohydrater, proteiner, fett og vitaminer

-Drikk vann

-Godteri hører til lørdag

-Unngå småspising

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Inwe skrev:

Nå er faktisk Diane antiandrogyne og hemmer både muskelvekst og vektnedgang. Er det disse du går på?

Og all hormonprevensjon er hemmende for trening. Det betyr ikke at du ikke kan bygge på p-piller, eller at alle som går på det har problemer med å gå ned i vekt. Det er selvsagt både gener og treningsinnsats i bildet også. Bra for deg at det ikke stemmer i ditt tilfelle, men har du forsøkt å trene uten hormonprevensjon og sett forskjellen? 

Det sier seg jo egentlig selv at det jeg sier er rett. En som bruker steroider for å bygge tilfører mannlige hormoner, også kvinnene som doper seg gjør dette. Hormonrpevensjon tilfører østrogen, som ikke er like bra å bygge på. Piller som Diane er i tillegg antiandrogyne som vil si at de hemmer din produksjon av feks testoteron, som er viktig både for muskelbygging og forbrenning. 

Hvordan kan du være så påståelig med noe du ikke vet noe om? Jeg gikk på Diane fra jeg var 14-30 og på den tiden klarte jeg å gå ned 60 kg, så selvsagt er det mulig. 

Og, du kan umulig ha lagt på deg 4 kg muskler i løpet av et par måneder. Det er fysisk umulig! https://www.afpt.no/fagstoff/hvor-mange-kilo-muskler-kan-du-bygge

Nei, jeg bruker zoely. Den har ikke en sterk antiandrogen effekt selv om det er en p-pille med høy dose hormoner (mener på at det er mer enn i Diane). Så det er absolutt ikke sånn at bare fordi det er mye hormoner i en p-pille så betyr det at det har en sterk antiandrogen effekt. Nå er også gjennomsnittlig vektoppgang på p-piller 0,2 kg, så man kan ikke skylde på p-piller for vekta si. 

Hvis jeg tar vekk hormonprevensjon så vil jeg ha så store smerter at jeg ikke kan trene, så det har jeg ingen behov for å prøve. Uansett er jeg i særdeles god fysisk form og trenger derfor ikke å gjøre noen tiltak for å bli i bedre form ;)

Jeg er ikke nybegynner innen trening, så derfor har jeg muligheten til å gå opp mye mer muskelmasse enn nybegynnere fordi jeg har vært gjennomtrent hele livet. :) Bakgrunnen var at jeg hadde vært syk i noen måneder og hadde derfor mistet en del muskelmasse. Som de fleste vet så er det mye enklere å komme seg raskt i form når man er godt trent fra før. Derfor er det nok så enkelt for meg å miste noen kilo fett også, fordi kroppen min er vant til å være tynn og muskuløs og vil derfor strebe etter å være sånn. 

 

Anonymkode: 3b995...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang du har prøvd en diett... hvor lenge har du holdt på da? Alle dietter som gir deg er underskudd på kcal virker. Men det tar tid! 

 

Anonymkode: 78356...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hi her.

Hvordan jeg slanker meg, hva jeg skal spise og trene vet jeg godt :) har gjort det noen ganger i løpet av årene og legen min vet at jeg alltid har hatt problemer med å gå ned i vekt uansett hva jeg har forsøkt. Klart det før, men under graviditeten la jeg på meg alt og etter det slet jeg. I 6 år nå har jeg hatt problemer og ekstremt mye frustrasjon og tårer over dette. Så derfor forsøker jeg nå Xenical i håp om at det kan hjelpe meg. Og hvordan det virker vet jeg godt siden jeg jobber i apotek :)

Anonymkode: 78239...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva spiser du, og er det to måltid?

Anonymkode: 5fb0c...f62

Enten flere små eller to store måltider, spørs på matlyst og gjøremål den dagen. Spiser minst en runde med fisk og grønnsaker. Har nettopp vært til full sjekk hos legen og har ingen mangler på noe så tror jeg gjør det som er riktig for meg.

Anonymkode: 592be...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enten flere små eller to store måltider, spørs på matlyst og gjøremål den dagen. Spiser minst en runde med fisk og grønnsaker. Har nettopp vært til full sjekk hos legen og har ingen mangler på noe så tror jeg gjør det som er riktig for meg.

Anonymkode: 592be...76d

Jeg går forresten ikke på noe prevensjon så slipper i hvert fall de ekstra hormonene. Har gått opp i vekt av all prevensjon tidligere.

Anonymkode: 592be...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/15/2018 at 6:41 PM, AnonymBruker said:

Jeg er så møkka lei! I ett år har jeg jobbet for det!!! Har forsøkt Grete Roede uten at det hjalp. Har forsøkt lavkarbo uten at det hjalp. Jeg har notert, veid og vært helt nazi. Jeg har vært hos legen og tatt blodprøver, alt var fint med stoffskifte osv. Nå vurderer jeg å bare sulte meg. Jeg har trent uten at det hjelper. Jeg er så dritt lei! Jeg skal ned ikke mer enn 8 kilo, men de sitter fast. Jeg er helt rådvill! Jeg har slanket meg før og det gikk fint, men det siste året har ingenting virket. Ikke kan jeg klage til mannen heller for han blir bare sur, noe som gjør alt verre igjen! 

Og nei, det hjelper ikke å si til meg selv at jeg må være fornøyd med kroppen for det klarer jeg ikke. Kjøpte kjole som kom i posten idag og jeg så helt jævlig ut! Ikke fikk jeg lukket den heller selvom jeg bestilte størrelsen jeg bruker til vanlig

Anonymkode: 78239...f97

Du kan ikke noe særlig om det tenker jeg...du er garrantert en av dem som teller kalorier og tror det er slik det fungerer.
Da kan du telle kalorier til du er og blir enda mer møkka lei tenker jeg da ...ellers så kan du bruke tiden din på å lære hva ernæringslære faktisk er :)
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...