Gå til innhold

Jeg går faktisk ikke ned i vekt og jeg er så lei at jeg griner!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så møkka lei! I ett år har jeg jobbet for det!!! Har forsøkt Grete Roede uten at det hjalp. Har forsøkt lavkarbo uten at det hjalp. Jeg har notert, veid og vært helt nazi. Jeg har vært hos legen og tatt blodprøver, alt var fint med stoffskifte osv. Nå vurderer jeg å bare sulte meg. Jeg har trent uten at det hjelper. Jeg er så dritt lei! Jeg skal ned ikke mer enn 8 kilo, men de sitter fast. Jeg er helt rådvill! Jeg har slanket meg før og det gikk fint, men det siste året har ingenting virket. Ikke kan jeg klage til mannen heller for han blir bare sur, noe som gjør alt verre igjen! 

Og nei, det hjelper ikke å si til meg selv at jeg må være fornøyd med kroppen for det klarer jeg ikke. Kjøpte kjole som kom i posten idag og jeg så helt jævlig ut! Ikke fikk jeg lukket den heller selvom jeg bestilte størrelsen jeg bruker til vanlig

Anonymkode: 78239...f97

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva trener du? Styrketrening + utholdenhetstrening hjalp meg, sammen med kutt av brus og godteri o.l.

Anonymkode: 51172...253

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du styrke? Dess mer muskler, dess mer kalorier forbrenner du

Anonymkode: be344...81c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er din vekt, høyde, alder og hvor mange kalorier spiste du om dagen da? Er jo ikke mulig å ikke gå ned i vekt bare man spiser lite nok. Jeg tipper det er en synder et sted her. Vanligvis er det jo feilberegning av kalorier eller en dag eller to med utskeielser som ødelegger for hele uken. Stiller meg forøvrig bak det med styrketrening, bra med litt ekstra muskler på kroppen :)

Det som dog kan være lurt, er at om du har gått i mer enn 8 uker på diett kan det lønne seg å ta en pause. Dvs ta og øk kaloriinntaket til vedlikeholdsnivå over 4 uker, før du igjen begynner å senke kalorinivået og går på ny diett i nye 8 uker. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kaloriinntak er alfa omega! Så hjelper det veldig med aerobics, styrketrening og sykling. Ikke gi opp! Dette klarer du! Du har bare hatt en seig start 💪

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig.. Men har hørt at jo eldre man blir, jo vanskeligere blir det å slanke seg. Er det en myte, eller?

Tenker litt som den personen over meg her, et sted synder du ift dietten din, det er jo egentlig mulig å ikke gå ned i vekt med ett år på diett og trening..

Anonymkode: d9837...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen i klubben. Jeg har som deg prøvd å slanke meg uten hell. Istedenfor å gå ned i vekt har jeg gått opp.

Jeg har som deg vært innom lavkarbo og Grete Roede kurs uten at det hjalp. Er også i noe aktivitet, men det sies at man ikke nødvendigvis trenger å være så aktiv under slanking, men at aktiviteter et pluss.

Nå skriver du ikke noe om hvor mye du veier, men jeg er ca 40 kg overvektig, og noe måtte gjøres. Tok derfor kontakt med fastlegen - som henviste meg til overvektsklikikken der jeg hører til. For å få hjelp der må man ha BMI på minimum 40, eller fra 35 med tilleggssykdom som høyt blodtrykk, diabetes, søvn apne osv. Min BMI var på 37, men jeg har tilleggssykdom og ble derfor godkjent til å motta nødvendig helsehjelp fra det offentlige. 

Jeg har vært på overvektsklikikken 1 gang, og da fikk jeg med meg knekkebrød dietten som er utarbeidet av Sykehuset i Vestfold, SIV. Det er en lavkalori diett, og jeg fant ut at den dietten består av endel mindre kalorier enn jeg skulle ha på Grete Roede. I tillegg så har jeg noen dager innimellom der jeg shaker og kun spiser middag. Jeg veier maten, og bruker Lifesum appen, og nå har jeg faktisk begynt å gå ned i vekt. 

Anonymkode: b0330...f19

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så møkka lei! I ett år har jeg jobbet for det!!! Har forsøkt Grete Roede uten at det hjalp. Har forsøkt lavkarbo uten at det hjalp. Jeg har notert, veid og vært helt nazi. Jeg har vært hos legen og tatt blodprøver, alt var fint med stoffskifte osv. Nå vurderer jeg å bare sulte meg. Jeg har trent uten at det hjelper. Jeg er så dritt lei! Jeg skal ned ikke mer enn 8 kilo, men de sitter fast. Jeg er helt rådvill! Jeg har slanket meg før og det gikk fint, men det siste året har ingenting virket. Ikke kan jeg klage til mannen heller for han blir bare sur, noe som gjør alt verre igjen! 

Og nei, det hjelper ikke å si til meg selv at jeg må være fornøyd med kroppen for det klarer jeg ikke. Kjøpte kjole som kom i posten idag og jeg så helt jævlig ut! Ikke fikk jeg lukket den heller selvom jeg bestilte størrelsen jeg bruker til vanlig

Anonymkode: 78239...f97

Faste og styrketrening har hjulpet meg. Stått fast lenge etter fødsel!

Anonymkode: 592be...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faste og styrketrening har hjulpet meg. Stått fast lenge etter fødsel!

Anonymkode: 592be...76d

hvilken type faste?

Anonymkode: 128cb...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig.. Men har hørt at jo eldre man blir, jo vanskeligere blir det å slanke seg. Er det en myte, eller?

Tenker litt som den personen over meg her, et sted synder du ift dietten din, det er jo egentlig mulig å ikke gå ned i vekt med ett år på diett og trening..

Anonymkode: d9837...ec9

Jeg (som skrev innlegget som er limt inn her) gikk ned 25 % av kroppsvekten på under ett år som 45-åring, og kom ned på normalvekt.

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva trener du? Styrketrening + utholdenhetstrening hjalp meg, sammen med kutt av brus og godteri o.l.

Anonymkode: 51172...253

 

Anonymkode: 51172...253

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lifesum appen hjelper meg skikkelig på veien! Forteller meg akkurat hvor mange kalorier jeg kan spise. Den har også oppskrifter etter behov også :)  Jeg er sikker på at det ett eller annet du gjør «feil» her. Hva er kaloriinntaket ditt på, og hva trener du?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk ligge på 1200 kalorier om dagen for å gå ned i vekt, etter årevis med jojoslanking og tidligere spiseforstyrrelser. Utrolig kjipt, da jeg (som de fleste andre) liker mat.

Anonymkode: 8563d...dd0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må faktisk ligge på 1200 kalorier om dagen for å gå ned i vekt, etter årevis med jojoslanking og tidligere spiseforstyrrelser. Utrolig kjipt, da jeg (som de fleste andre) liker mat.

Anonymkode: 8563d...dd0

Samme kalorinivå sm knekkebrød dietten ligger på. Man kan i tillegg spise nesten ubegrenset med grønnsaker. 

Anonymkode: b0330...f19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste som hjalp for meg var å gå betydelig under det kaloriinntaket som diverse apper sa at jeg skulle ha. Regner med at jeg er veldig lite aktiv i forhold til det som er regnet ut som liten til normal aktivitet. 

Anonymkode: 7499c...ebf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvilken type faste?

Anonymkode: 128cb...b6c

Spiser mellom kl 10 og 18 hver dag, ikke noe før eller etter dette 😊

Anonymkode: 592be...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste som hjalp for meg var å gå betydelig under det kaloriinntaket som diverse apper sa at jeg skulle ha. Regner med at jeg er veldig lite aktiv i forhold til det som er regnet ut som liten til normal aktivitet. 

Anonymkode: 7499c...ebf

Samme gjelder for meg. Skal ikke ned så mye, men må ligge under 1000 for å gå ned.

Anonymkode: db76d...4e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser mellom kl 10 og 18 hver dag, ikke noe før eller etter dette 😊

Anonymkode: 592be...76d

Samme som jeg har gjort i sommer. Skjer ikke stort. Og teller kalorier i tillegg. :( 

Anonymkode: 128cb...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt muskelmasse gir økt forbrenning. Tren styrke :trene:

Anonymkode: 51172...253

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les  om forbrenning og muskelmasse  i denne tråden

Utholdenhetstrening er også bra. Den er fettforbrennende. Gjerne spinning el.l. på  40-60 minutter 3 dg pr uke

Anonymkode: 51172...253

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Skal du gå ned i vekt må du være i kaloriunderskudd. Dette kan du oppnå enten gjennom å endre hva du spiser eller trening, eventuelt en kombinasjon av disse. Finn ut hvor mange kalorier du forbrenner daglig, og hold deg 200-300 kcal under dette til du er fornøyd. Det er bedre å bruke tid på vektnedgangen enn å ta for hardt i med kalori reduseringen. Når man tar for hardt i klarer man som regel ikke å holde det gående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...