Gå til innhold

Utvidet barnetrygd 50/50 samvære og delt bosted


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Tøv!

Hvordan er tøv når bostedsforelder kan flytte Norge rundt som den vil med registrert bosted. 

Jeg vet om to tilfeller jeg kommer på der far ikke ga seg på å få delt bosted, eller adresse på et av barna. Mødre ville ha overgangsstønad, derfor var ikke delt bosted tema. Ved lav inntekt er den betydelig for noen. Der ytes ikke overgangsstønad ved delt bosted. Overgangsstønad opphører helt  ved inntekt 6g. Det er et faktum at andel delt bosted er høyere der begge foreldrene har over 6g i inntekt eller der overgangsstønaden blir svært lav.

Dette systemeter ikke til barnets beste da det er med på å velge bort den forelderen som blir samværsforelder I noen tilfeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Peter007 skrev:

Ja det er flere som har bosted et barn hver. Da blir begge foreldrene definert som enslige forsørgere. Hvilken betydning har det med forskjellige adresser? 

Hensikten er ofte å motvirke at mor flytter med barna for flere menn når de ikke blir enige om delt bosted.

Det er ikke svindel når det et lovlig. 

Tull og kvinnehat igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peter007 skrev:

Hvordan er tøv når bostedsforelder kan flytte Norge rundt som den vil med registrert bosted. 

Jeg vet om to tilfeller jeg kommer på der far ikke ga seg på å få delt bosted, eller adresse på et av barna. Mødre ville ha overgangsstønad, derfor var ikke delt bosted tema. Ved lav inntekt er den betydelig for noen. Der ytes ikke overgangsstønad ved delt bosted. Overgangsstønad opphører helt  ved inntekt 6g. Det er et faktum at andel delt bosted er høyere der begge foreldrene har over 6g i inntekt eller der overgangsstønaden blir svært lav.

Dette systemeter ikke til barnets beste da det er med på å velge bort den forelderen som blir samværsforelder I noen tilfeller. 

«Hensikten er ofte å motvirke at mor flytter med barna for flere menn når de ikke blir enige om delt bosted.» Petter007

Vis meg kilder på at denne påstanden din er korrekt

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

«Hensikten er ofte å motvirke at mor flytter med barna for flere menn når de ikke blir enige om delt bosted.» Petter007

Vis meg kilder på at denne påstanden din er korrekt

 

Delt bosted gjør at den ene forelderen ikke kan flytte med barna som hun/han vil. 

Anonymkode: 8a69c...43e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har praktisert dette. To barn hvor barna er registrert bosatt på forskjellige adresser. Vi måtte søke om at yngste fikk begynne på samme skole som eldste, men det gikk bra for oss. Vi fikk da utvidet barnetrygd begge to. 

Vå motivasjon var i utgangspunktet redusert mulighet for en forelder å flytte med barna. En ekstra barnetrygd ble i så måte en bonus. 

Anonymkode: fe5ea...72c

Man er jo like låst med 50/50 delt fast bosted også... så trenger ikke ta den utveien som dere gjorde.

Anonymkode: f0ef3...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Delt bosted gjør at den ene forelderen ikke kan flytte med barna som hun/han vil. 

Anonymkode: 8a69c...43e

Se sitatet over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Delt bosted gjør at den ene forelderen ikke kan flytte med barna som hun/han vil. 

Anonymkode: 8a69c...43e

Det er nå så, men det er ikke derfor man har denne opsjonen; altså for å hindre kvinner i noe som helst.

Jeg forakter holdningen til at kvinner ikke ønsker det beste for sine barn, som selvsagt er jevngod kontakt med sin far. Eller at kvinner er spekulerer her. Alle fornuftige mennesker lander på samarbeid og fordeling.

Hovedårsaken til at 50/50, eller delt bosted, er vanlig er fordi KVINNER har slåss for Papparollen.

 

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rotemor said:

Det er nå så, men det er ikke derfor man har denne opsjonen; altså for å hindre kvinner i noe som helst.

Jeg forakter holdningen til at kvinner ikke ønsker det beste for sine barn, som selvsagt er jevngod kontakt med sin far. Eller at kvinner er spekulerer her. Alle fornuftige mennesker lander på samarbeid og fordeling.

Hovedårsaken til at 50/50, eller delt bosted, er vanlig er fordi KVINNER har slåss for Papparollen.

Tull og mannehat igjen.

Anonymkode: 94d3b...0dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tull og mannehat igjen.

Anonymkode: 94d3b...0dd

Les noe.... Hva som helst om fedrekvoter og barnefordeling. Noe... 

Jeg synes papparollen er superviktig og snakker den frem ved enhver anledning. Hvordan kan det være mannehat? (Du trenger ikke svare. Anse det som et retorisk spm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser det er gammelt men uansett, utvidet barnetrygd er for enslige forsørgere, altså om du bor alene i boligen med barn, uten ny samboer eller ektefelle. Så om dere har et barn registrert på hver så er dere enslig forsørger for et barn. Dette ble informert om på familiekontoret.

  • er gjenlevende ektefelle
  • er skilt eller separert
  • ikke er gift og ikke lever sammen med den andre av foreldrene. Ved samlivsbrudd mellom samboere, med barn under 16 år, må det foreligge meklingsattest før utvidet barnetrygd kan tilstås
  • den andre av foreldrene er innsatt i fengsel med ubetinget straff på minst seks måneder eller har sittet i varetekt i minst seks måneder
  • den andre av foreldrene har vært forsvunnet i minst seks måneder
  • er faktisk separert (samlivsbrudd) uten dom eller løyve

Den utvidede barnetrygden faller bort dersom du gifter deg. Den utvidede barnetrygden faller også bort hvis du er samboer med en du ikke har fellesbarn med, når dere har vært samboere i minst 12 av de siste 18 månedene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav deler opp barnetrygden på midten, og hvis du har krav på utvidet vil også den bli på midten.

har ikke noe å si hvor fast adresse er. 50% er 50% i NAVs øyne.

Anonymkode: b94f1...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nav deler opp barnetrygden på midten, og hvis du har krav på utvidet vil også den bli på midten.

har ikke noe å si hvor fast adresse er. 50% er 50% i NAVs øyne.

Anonymkode: b94f1...6bd

Så dvs at sammenlagt får du tilsvarende 1 hel barnetrygd.

Anonymkode: b94f1...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...