Gå til innhold

Strikke julegaver, hva ville du blitt glad for?


Diamant20

Anbefalte innlegg

På 15.8.2018 den 11.36, Ullvott skrev:

En annen ting som i alle fall ville falt i smak hos meg, er om jeg hadde fått en pute med trekk strikket i flettemønster. Billige innerputer fås kjøpt f.eks hos IKEA. Fine farger til slike puter er naturhvitt, en lys gråtone, en lys gråbrun eller en lys brunfarge. 

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&biw=1434&bih=752&tbm=isch&sa=1&ei=PPNzW-xXqJGbBb-tl9AM&q=pute+med+flettemønster&oq=pute+med+flettemønster&gs_l=img.3..0i30k1.129059.129792.0.130173.4.4.0.0.0.0.96.337.4.4.0....0...1c.1.64.img..0.4.336...0i7i30k1j0i7i5i30k1.0.ReTC5HtkDn8

Eller en beige genser i et slikt flettemønster, de er jo tidløse ☺️

11 timer siden, Addie skrev:

Jeg har strikket denne til tre av mine. Den er veldig enkel, går fort (tykke pinner) og koster under 500,- i garn 😊 

https://www.woolspire.com/no/profile/brpr/blog/post/nyanyl

De ble glade

Utrolig flott! 

Anonymkode: db5f4...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på vedr raggsokker. Og jeg ønsker meg nye pulsvarmere. Kjøpte noen på en kunsthåndverksmarked for noen år siden, i deilig alpakkagarn. Men nå er de nærmest helt utslitte. 

Anonymkode: 3aca5...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Zienna skrev:

Gode raggsokker!  :)  Har mann, sønner og barnebarn som trenger raggsokker, men ingen i familien kan strikke.

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

torpavotter skal de voksne få av meg i år.

Anonymkode: 79deb...f23

 

8 timer siden, eller skrev:

Tynne ullstrømper.

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller en beige genser i et slikt flettemønster, de er jo tidløse ☺️

Utrolig flott! 

Anonymkode: db5f4...d54

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Henger meg på vedr raggsokker. Og jeg ønsker meg nye pulsvarmere. Kjøpte noen på en kunsthåndverksmarked for noen år siden, i deilig alpakkagarn. Men nå er de nærmest helt utslitte. 

Anonymkode: 3aca5...15e

Tusen takk for tips! Setter pris på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøkkenhåndklær, kjøkkenkluter, håndhåndklær i bomullsgarn hadde jeg blitt veldig glad for.

Anonymkode: 1b98b...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på noe mer jeg hadde likt: fine grytekluter, og selvsagt strikkede kluter. Da i bomullsgarn, så klart.

Anonymkode: e7745...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker, definitivt. Fryser alltid på føttene. 

Av større ting ville jeg blitt veldig glad for en ullgenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt å strikke slikt "Michael kors" skjerf, tror dere det hadde vært godkjent?

Anonymkode: 5feab...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt å strikke slikt "Michael kors" skjerf, tror dere det hadde vært godkjent?

Anonymkode: 5feab...583

Hvordan ser det ut? Sånn umiddelbart, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøkkenhåndklær, kjøkkenkluter, håndhåndklær i bomullsgarn hadde jeg blitt veldig glad for.

Anonymkode: 1b98b...f9e

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom på noe mer jeg hadde likt: fine grytekluter, og selvsagt strikkede kluter. Da i bomullsgarn, så klart.

Anonymkode: e7745...e3a

 

6 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Sokker, definitivt. Fryser alltid på føttene. 

Av større ting ville jeg blitt veldig glad for en ullgenser.

 

1 time siden, Jolene skrev:

Ullsokker❤

 

35 minutter siden, Zoey skrev:

Raggsokker, pulsvarmere eller sånne vide deilige halser :)

Takk💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville blitt mer glad for et par fine, tynne ullsokker, enn raggsokker. Selbuvotter. Men uansett hva du strikker så tenker jeg det viktigste er å velge en farge som mottakeren kler og pleier å bruke, og personlig ville jeg blitt veldig glad hvis det jeg fikk var strikket i naturmaterialer, og mindre glad hvis det var nylon og akryl og sånn i garnet.

Anonymkode: 0cee0...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man ei kjerring om man svarer ikke noe? :ler: Jeg er ikke så begeistret for hjemmestrikk og har tusen raggsokker. Så her tror jeg det hadde vært bortkastet tid og penger for giveren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt veldig glad for en god, stor og myk ullgenser. Fikk skappelgenseren av min søster en jul. Så fin, omtenksom og herlig gave 💕 og sokker tas med glede i mot for min del 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville blitt mer glad for et par fine, tynne ullsokker, enn raggsokker. Selbuvotter. Men uansett hva du strikker så tenker jeg det viktigste er å velge en farge som mottakeren kler og pleier å bruke, og personlig ville jeg blitt veldig glad hvis det jeg fikk var strikket i naturmaterialer, og mindre glad hvis det var nylon og akryl og sånn i garnet.

Anonymkode: 0cee0...cf5

Strikker uansett alt som kan strikkes i ull, i ull. Kan ikke fordra nylon og akryl, til nød blandingsgarn:)

3 timer siden, Vampen skrev:

Er man ei kjerring om man svarer ikke noe? :ler: Jeg er ikke så begeistret for hjemmestrikk og har tusen raggsokker. Så her tror jeg det hadde vært bortkastet tid og penger for giveren. 

Er helt lov å ikke være glad i strikkegaver også, men jeg tror jeg kjenne mottakerens godt nok til at de vil like det:)

3 timer siden, Revefrua skrev:

Jeg hadde blitt veldig glad for en god, stor og myk ullgenser. Fikk skappelgenseren av min søster en jul. Så fin, omtenksom og herlig gave 💕 og sokker tas med glede i mot for min del 😍

Skappelgenseren har jeg faktisk tenkt meg å prøve meg på. Sokker er også fine gaver. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cocosa skrev:

Hvordan ser det ut? Sånn umiddelbart, nei.

Det er lov å google da 😂

1117554-8-1414360159748.jpg

Anonymkode: 5feab...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...