Gå til innhold

Ikke mensen - negativ test


lona

Anbefalte innlegg

Denne problemstillingen er sikkert mange lei av, men jeg må spørre allikevel😜

Jeg skulle hatt mensen i går, men enda har den ikke kommer. Tok en test igår og en test idag, men de er helt hvite. Det er RFSU sine test ofte-tester og jeg har lest at de ikke er helt pålitelige, så har kjøpt A1 til imorgen. Men allikevel da, jeg begynner jo å lure på hva som skjer.

Dagen før jeg skulle ha mensen hogg det til på venstre side av magen, varte bare i noen sekunder, men kom og gikk litt ila dagen. Da tenkte jeg at det var starten på mensen, men nei. Har litt ømme bryster, men ikke veldig. Er bare så forvirra. Kan det ha vært festesmerter så sent som 12 dager etter EL? Eller hadde jeg kanskje ikke EL denne måneden og kanskje ikke mensen kommer heller? Tuller kroppen med meg? Er ikke særlig stressa heller, prøver ikke systematisk å få barn, men nå begynner jeg å bli frustrert 🤪

hjeeeeelp 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, lona skrev:

Denne problemstillingen er sikkert mange lei av, men jeg må spørre allikevel😜

Jeg skulle hatt mensen i går, men enda har den ikke kommer. Tok en test igår og en test idag, men de er helt hvite. Det er RFSU sine test ofte-tester og jeg har lest at de ikke er helt pålitelige, så har kjøpt A1 til imorgen. Men allikevel da, jeg begynner jo å lure på hva som skjer.

Dagen før jeg skulle ha mensen hogg det til på venstre side av magen, varte bare i noen sekunder, men kom og gikk litt ila dagen. Da tenkte jeg at det var starten på mensen, men nei. Har litt ømme bryster, men ikke veldig. Er bare så forvirra. Kan det ha vært festesmerter så sent som 12 dager etter EL? Eller hadde jeg kanskje ikke EL denne måneden og kanskje ikke mensen kommer heller? Tuller kroppen med meg? Er ikke særlig stressa heller, prøver ikke systematisk å få barn, men nå begynner jeg å bli frustrert 🤪

hjeeeeelp 🙈

Temper du? Ellers er det jo ikke så enkelt å vite nøyaktig hvilken dag man har EL☺️ Kan være at du har hatt EL senere denne syklusen🤷‍♀️

Anonymkode: 708ee...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Temper du? Ellers er det jo ikke så enkelt å vite nøyaktig hvilken dag man har EL☺️ Kan være at du har hatt EL senere denne syklusen🤷‍♀️

Anonymkode: 708ee...e55

Nei, temper ikke, pleier å merke ganske tydelig at jeg har EL på utfloden, men siden det var sommer og mye bading hadde jeg ikke samme oversikt. Har vanligvis syklus på 30 dager, men det kan vel være normalt at den plutselig er på mer? Er på dag 33 i syklusen idag på en måte, med mindre jeg er gravid da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 13.52, lona skrev:

Nei, temper ikke, pleier å merke ganske tydelig at jeg har EL på utfloden, men siden det var sommer og mye bading hadde jeg ikke samme oversikt. Har vanligvis syklus på 30 dager, men det kan vel være normalt at den plutselig er på mer? Er på dag 33 i syklusen idag på en måte, med mindre jeg er gravid da. 

At syklusen varier med noen dager er helt vanlig og syklus kan nok forandre aeg også ja. Ikke godt å vite eksakt så lenge man ikke temper. Jeg har hatt alle tegn, men kroppen har ikke klart å få til EL før sent i syklusen, så det kan også skje + det er helt normalt med sykluser uten EL innimellom uten at noe er galt. Jeg har gått over 4 dager selv om EL ble påvist uten at jeg har vært gravid. Du må bare vente å se, eventuelt ta en ny test om noen dager☺️

Anonymkode: 708ee...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: fortsatt ingen mensen her, er en uke forsinket nå. Siste test jeg tok var på fredag, den var blendahvit.

Så er usikker på når jeg evt skal kontakte legen for å få sjekket hva det er? Hvor lang tid kan det ta å få positiv test liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i samme situasjon som deg. Sluttet på p-pillen for 4 uker siden, hadde den "pillefri uka" forrige uke, uten å få mensen. Vet ikke om det er fordi kroppen tilpasser seg pilleslutt. Det skal sies at jeg ikke prøver å bli gravid, og jeg har tatt graviditetstest med negativt svar, så vet ikke om det kanskje er din kropp som spiller deg et puss? 

Anonymkode: 70636...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...