Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Waldfee skrev (På 7.12.2020 den 18.18):

Gratulerer så mye med en flott jente, det var koselig lesning her! 💗😊! Måtte inn og se etter du skrev i min dagbok - tusen takk 🙏 så fint å høre at alt går bra og at dere har fine dager. Jeg styrte så mye med amming, husker jeg, at det ødela mange måneder. Godt at dere fant en god løsning tidlig! Kos deg med babyjul! Klemmer 💗

Så koselig at du har lagt igjen noen ord her inne 🥰 Tusen takk! Ja, jeg er veldig glad for at ammingen ble lagt på hylla fort, for de problemene som var de første tre ukene ødela «alt». Var først etter de tre ukene jeg virkelig begynte å kose meg. Ha en fin jul dere også, måtte dere ha en baby i hus neste jul ❤️🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Lillemor blir 6 (!!!) måneder i midten av februar - hvor ble dette hele halve året av? Jeg elsker å være mamma til vårt nydelige lille vesen ❤️ Alle vonde tanker om IVF og de to årene det tok for å lage henne er «glemt», merkelig hvor fort man kan «glemme» slik, når det å bli gravid og det å bli mamma var det eneste som stod i hodet mitt en lengre periode. Jeg har dog begynt å tenke på om veien til et barn nr 2 vil bli like krevende... Vi tenker å sette inn i år, jeg har vært klar for å bli gravid igjen ganske lenge allerede, vi ønsker to tette.

Lille er ikke så liten lenger, for hun er nå ca 9 kg og 67 cm. Hun utvikler seg i et rasende tempo 💨 

Håper hun en dag forstår hvor høyt ønsket hun var og hvor høyt elsket hun er ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så raskt det har gått, så fint å høre fra deg 🥰 Blir spennende når nummer to står for tur 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (6 timer siden):

Tenk så raskt det har gått, så fint å høre fra deg 🥰 Blir spennende når nummer to står for tur 🤞

🥰❤️ For en fint menneske du er ❤️ 

Irisiri skrev (1 time siden):

Hurra for snart 6 måneder! Og så fint at du er klar for å prøve på en liten til🥰

❤️🥰 Håper alt er bra med dere ❤️❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lillemor har nå bikket 7 mnd ❤️ 

Vi er klare for nr2 🌟 Jeg har ikke regelmessige sykluser, så det blir styrt fryseforsøk. Det har blitt litt lengre sykluser etter fødsel (37-41 dager), så tipper neste mens kommer i midten av april, sånn at innsett av en blasto-eskimo blir i slutten av måneden.

Håper veien til å lykkes med nr2 blir vesentlig kortere enn med nr1 🤞🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at dere nå skal i gang med nummer to, så gøy! Jeg unner dere virkelig en kortere og greiere reise denne gangen ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irisiri skrev (1 time siden):

Så utrolig fint å lese, håper dere lykkes raskt🥰

Takk 🥰

Godis skrev (1 time siden):

Tenk at dere nå skal i gang med nummer to, så gøy! Jeg unner dere virkelig en kortere og greiere reise denne gangen ❤️

Takk ❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

CD10

Nei altså, nå... Jeg tror nesten ikke det er mulig å ha så uflaks som jeg har. Trodde i hvert fall at uflaksen var brukt opp når vi holdt på med dette tidligere (de som har fulgt med en god stund vet at det har vært maaange skuffelser og nedturer på veien). 

Var satt opp til kontroll-UL i dag for å vurdere slimhinnen etter progynova siden CD2. Alt perfekt - slimhinnen var tresjiktet og tykk nok, så egentlig skulle jeg nok ha startet opp med cyclogest i dag eller i morgen, og hatt innsett rundt tirsdag-onsdag neste uke. Det skulle ha vært sånn i hvert fall - MEN så ser gyn det hun antar er en polypp, tilkommet en gang under svangerskapet eller etter fødsel. Så hun avbryter forsøket.

Så jeg skal i stedet for innsett om 5-6 dager gjennom noe helt annet. Progynova og Prednisolon er byttet ut med 3 dager med Primolut-n (for å ikke drøye tiden frem til blødningen kommer lengre enn nødvendig). Så da kommer nok «mensen» søndag eller mandag. Når blødningen har avtatt, så skal jeg tilbake på klinikken for saltvannscanning (??) i livmorhulen for å se om det faktisk er en polypp. Gyn er 99% sikker på dette utifra det hun så i dag, så stemmer dette, så må den fjernes. Og da må det sendes henvisning til st.olav, som sikkert fort kan ta noen måneder. Aleris er lite aktuelt siden det koster såpass mye å få gjort det der. Gud vet hvilken måned vi er på da når st.olav er ferdig 🤪😓🤯 Årsaken til at den må fjernes er at den kan gjøre at embryoet ikke fester seg eller gi økt risiko for SA, begge deler fordi en polypp har nedsatt blodsirkulasjon. 

Ganske så skuffet kan du si, er nok litt ekstra skuffet fordi slimhinnen så perfekt ut, at jeg var godt i gang med medisineringen, samt at det tar fort noen måneder før vi kan sette i gang igjen 😣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj 😒 så utrolig kjedelig da! At ikke noe bare kan gå på skinner. Skjønner det er kjedelig med ekstra ventetid, men godt å få optimalisert 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Æsj 😒 så utrolig kjedelig da! At ikke noe bare kan gå på skinner. Skjønner det er kjedelig med ekstra ventetid, men godt å få optimalisert 👍

Der sa du det - at ikke noe bare kan gå på skinner 😣 Føler jeg har møtt en form for motstand og usikkerhet fra dag 1, selv i dette siste svangerskapet var det blødninger x flere i første trimester. 
Sykt kjipt med ekstra ventetid, spesielt når man absolutt ikke er innstilt på denne ekstra ventetiden. Men samtidig kan vi jo ikke risikere å kaste bort et embryo på noe man vet kan være en dårlig faktor for en vellykket graviditet 😤😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vannscanningen på mandag viste en liten polypp i livmoren på 4 x 7 mm. Altså ingen stor sak, men bort må den. Så ble henvist til sykehuset samme dag. Gyn estimerte innsett i august. Fikk brev på helsenorge allerede på onsdag, ble svært lykkelig da jeg så at jeg hadde fått time allerede helt i starten av juni. Jeg hadde sett for meg opptil kanskje fire mnd ventetid (jf andre ventetider på diverse gyn. problemstillinger på helsenorge), så svært happy over at det «bare» ble en måned. Gyn sa at det må en blødning etter operasjonen før jeg får sette inn. Så da blir det noe sånt som operasjon-blødning-blødning og oppstart. Etter mine beregninger kaaaan det være muligheter for innsett i juli - hvis de har åpent (de hadde sommeråpent i fjor sommer, det varierer om de stenger helt eller om de har åpent i juli). Ellers må jeg smøre meg med tålmodighet til august.

Vi har det jo ikke travelt sånn sett, mini er jo bare 8,5 mnd - men;

1) jeg har lyst til å bli ferdig med alt som har med IVF å gjøre. Jeg har lyst til å få de to barna vi ønsker oss og leve livet videre med dem.

2) Hvorfor vente - hva skal vi vente på? 🤷‍♀️

3) Vi ønsker to tette

4) Jeg blir ikke noe yngre

5) Det hadde vært veldig greit å bli ferdig med mesteparten av første trimester før jeg skal tilbake på jobb. Jeg var mye plaget med kvalme og oppkast sist, og jeg synes det var litt kinkig å kombinere medisiner (spesielt cyclogest) med turnusjobbing. Nå blir ikke dette å skje siden vi ikke fikk sette inn nå, men hadde vært greit å komme i gang før jobboppstart 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-C- skrev (31 minutter siden):

Huff dette var leit🥲❤️ Det må føles så urettferdig! Sender en stor klem❤️🙏🏻

Takk for omtanken, kjære deg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har ikke fått med meg at dere prøver på nr 2. Så spennende da, og håper dere lykkes raskere denne gang! Synd dere støtte på problemer med en gang, men bra du får ordnet det relativt raskt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dovendyr1 skrev (11 minutter siden):

Åh, har ikke fått med meg at dere prøver på nr 2. Så spennende da, og håper dere lykkes raskere denne gang! Synd dere støtte på problemer med en gang, men bra du får ordnet det relativt raskt. 

🤞🏻🥰 Håper dere har det fint ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

CD4

I gang med fryseforsøk. Tredje dag med progynova og Prednisolon. Kontroll-UL på mandag. Tipper innsett blir enten fredag 13. eller mandag 16.august. Satser på å sitte med en positiv test innen 30.august 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg, og håper å kunne juble sammen med deg om en liten måned av positiv test 🤞❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (1 time siden):

Krysser fingrene for deg, og håper å kunne juble sammen med deg om en liten måned av positiv test 🤞❤️

🥰 Vært litt mer off siste månedene her inne, men skal følge mer med på dagboken din de siste månedene ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...