Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...


RD 4 (siden klokken har bikket midnatt)

️Dårlig humør eller nedfor? Ikke les videre

Satt inn ny eskimo-blasto på mandag. Har egentlig gitt opp før forsøket i det hele tatt begynte. Er. Så. Negativ. Klarer ikke å tenke en eneste positiv tanke på at dette skal gå igjen. Sånn siden det for å få barn 1 gikk med utgifter godt over 100.000, et år i behandling, fire innsett, to uttak, en abort… Sykt å tenke på at jeg har null tro på dette og at jeg føler vi gir bort over 30000 (tre fryse-innsett) bare for å bruke opp de embryoene vi hadde/har.

 Har én igjen i fryseren. Når (!) dette inneværende forsøket er bekreftet negativt, så ber jeg gyn sende henvisning til sykehuset sånn at vi kan fortsette der. Bruker selvsagt opp den ene vi har igjen i fryseren, men ber om at henvisningen blir sendt så fort som mulig for å korte ned ventetiden, tenker at det er et passende tidspunkt å gjøre det når dette blir negativt. Uansett innstilt på at vi ikke får komme i gang før etter jul. Vi som egentlig begynte med prosjekt baby nr2 i april i år, jammen ser det ut til at det går et år før vi kaaaanskje lykkes. Sorgene på forskudd? Ja, det er meg, sånn har det blitt  i denne IVF-karusellen. En skikkelig frk. Pessimist. 

Ellers har jeg det bra da. Men når det kommer til ☝🏼 har jeg egentlig bare lyst til å spy av hele greia…

Symptomer; egentlig ingen. Tunge pupper (som alltid etter «El») og murring en sjelden gang innimellom (kanskje sånn 5 ganger om dagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så forståelig at du tar sorgene på forskudd, føler deg pessimistisk og opplever hele ivf-reisen som utrolig slitsom. Tenk alt du har vært gjennom for å komme deg til det punktet du er nå, det har ikke akkurat vært en reise som er med på å bygge opp energi, optimisme og trivsel. (sett bort fra at du faktisk har fått et barn takket være ivf, men du forstår). Synes det høres lurt ut å få sendt den henvisningen så raskt som mulig, og så kunne det heller vært en positiv overraskelse om det ikke skulle bli behov for den 🤞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (1 time siden):

Det er så forståelig at du tar sorgene på forskudd, føler deg pessimistisk og opplever hele ivf-reisen som utrolig slitsom. Tenk alt du har vært gjennom for å komme deg til det punktet du er nå, det har ikke akkurat vært en reise som er med på å bygge opp energi, optimisme og trivsel. (sett bort fra at du faktisk har fått et barn takket være ivf, men du forstår). Synes det høres lurt ut å få sendt den henvisningen så raskt som mulig, og så kunne det heller vært en positiv overraskelse om det ikke skulle bli behov for den 🤞 

Takk for forståelse ❤️ Er så enig i det du skriver, er så fint lite i denne reisen som har vært veldig positivt, det har vært så mye usikkerhet, motstand og bekymringer på veien, det skaper ikke akkurat et positivt overskudd eller glade optimistiske tanker. 
Håper så inderlig at vi ikke må over til st.olav, men begynner å bli innstilt på det 😣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RD7

Ei venninne (eneste som vet om dette utenom samboer) lurte på når jeg skulle teste. Skrev tilbake at jeg skal vente til torsdag eller fredag. MEEEEN, fristelsen ble for stor i etterkant når venninnen min først tok det opp. Bildet trenger ikke nærmere forklaring 😭😭😭

BAB3BA8B-F865-460E-B0E9-71B7D835DAA3.jpeg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SUPERMIRI skrev (3 minutter siden):

Næh, seee 😍 Så fantastisk! Hurraaa ❤️ 

Takk 🥰 Synes ikke streken er så verst - midt på dagen-urin, 25-test og bare RD7 🤞🏻💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (3 minutter siden):

Takk 🥰 Synes ikke streken er så verst - midt på dagen-urin, 25-test og bare RD7 🤞🏻💗

Tenk på det! Dag 7 bare. Det er jo helt perfekt 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (45 minutter siden):

Næmmen! 😍 Også du som ikke hadde trua - SE den fine og rosa streken da? 

Tror nok det er en form for beskyttelsesmekanisme jeg skjermer meg med, bedre å bli positivt overrasket, enn å virkelig ha trua og så går det ikke. Skulle så gjerne ønske jeg var en skikkelig optimist enn den pessimisten/realisten jeg har blitt når det kommer til mye innen IVF og graviditet 😶 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristina00 skrev (23 minutter siden):

Hurra😍 Tenk at lille frøken skal bli storesøster❤️

💗💗 håper hun blir mindre voldsom innen den tid 🙊😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lianne skrev (4 timer siden):

Jeg har fulgt deg uten å legge igjen spor! Men måtte bare inn å gratulere deg med fiiiin strek! 🤩😊

Så koselig! Takk 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg blør 😭😣😔 Brunt riktignok. Haaaater blod. Kan selvsagt være en helt uskyldig blødning, men også være tegn på at dette bare ble en kjemisk graviditet. Åh, nå falt håpet i tusen knas 😭😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (1 time siden):

Åååh, jeg blør 😭😣😔 Brunt riktignok. Haaaater blod. Kan selvsagt være en helt uskyldig blødning, men også være tegn på at dette bare ble en kjemisk graviditet. Åh, nå falt håpet i tusen knas 😭😭

For noe dritt altså, jeg håper med deg at det er uskyldig 🤞 Det er belastende å stå i, men håper du greier å ikke stresse for mye. stor klem! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødning eller ei, blødningen et helt borte 🤷‍♀️ Tok ny test i dag som planlagt med meg selv, vil nå si at den er sterkere?

87CCDAF6-34E4-41D1-870D-9132EA7D1AE7.jpeg

Endret av Patriotpaula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...