Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Åh, det var fin skrevet 🌸 en liten tro, et lite håp og et stort ønske 💕

Jeg beholder mitt lille håp frem til evt TR kommer på uønsket besøk. Evt ønsket, hvis man ikke har lykkes i en pp uansett, så kan jo hun bare komme 🤷‍♀️

Kanskje har jeg senere EL enn jeg tror? Kanskje jeg burde begynne med tester for å finne ut av det? 🤷‍♀️

 det kan kanskje være en trygghet i å teste en syklus for å sjekke :) ting kan jo være litt ustabilt i månedene etter p pilleslutt og det kan endre seg fra syklus til syklus, men for min del var det godt å vite at eggløsning faktisk var senere enn jeg selv hadde trodd . Selvom vi har jevnlig sex uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Febmamma skrev:

 det kan kanskje være en trygghet i å teste en syklus for å sjekke :) ting kan jo være litt ustabilt i månedene etter p pilleslutt og det kan endre seg fra syklus til syklus, men for min del var det godt å vite at eggløsning faktisk var senere enn jeg selv hadde trodd . Selvom vi har jevnlig sex uansett 

Jeg tar nok ganske sikkert og bestiller, må bare se hva utfallet blir i denne syklusen først 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Da kom det omsider en blødning 😢😭 PP3 here we go!

 

❤️❤️❤️ det var leit :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt eggløsningstester fra babyplan, så får jeg se om jeg får noen oversikt over eggløsningen min 🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Bestilt eggløsningstester fra babyplan, så får jeg se om jeg får noen oversikt over eggløsningen min 🤭 

Så bra 😄 det blir spennende !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EL-testene omsider kommet i posten. Noen som har noen innspill på når jeg burde begynne å teste? Tenkte å teste én gang daglig (om morgenen). Jeg tror jeg tar utgangspunkt i at TR kom torsdag (seks dager siden, for øvrig den korteste mensen jeg noen gang har hatt, kun drøyt tre døgn med blødning), og at EL bør treffe ca torsdag om 8 dager, bør jeg begynne å teste mandag som kommer?? Tror dere det er tidsnok? 

Er ikke helt i slaget enda etter tiden før tr kom denne gangen. Fortsatt litt kvalm innimellom og blir fort svimmel. Men murringer i magen og ømhet i puppene er all gone....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

EL-testene omsider kommet i posten. Noen som har noen innspill på når jeg burde begynne å teste? Tenkte å teste én gang daglig (om morgenen). Jeg tror jeg tar utgangspunkt i at TR kom torsdag (seks dager siden, for øvrig den korteste mensen jeg noen gang har hatt, kun drøyt tre døgn med blødning), og at EL bør treffe ca torsdag om 8 dager, bør jeg begynne å teste mandag som kommer?? Tror dere det er tidsnok? 

Er ikke helt i slaget enda etter tiden før tr kom denne gangen. Fortsatt litt kvalm innimellom og blir fort svimmel. Men murringer i magen og ømhet i puppene er all gone....

Jeg ville kanskje begynt allerede til helgen om du ikke har testet før ..? Men det er meg da.. det er jo mange tester i pakken og jeg tenker det er greit å begynne litt tidlig første gangen når man egentlig ikke aner når el er..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Febmamma skrev:

Jeg ville kanskje begynt allerede til helgen om du ikke har testet før ..? Men det er meg da.. det er jo mange tester i pakken og jeg tenker det er greit å begynne litt tidlig første gangen når man egentlig ikke aner når el er..?

Aldri testet før nei. Skal bort i helgen, så tenkte egentlig å vente til mandag morgen 🙊 Vet veldig lite om EL tester, så må lese litt om det. Du som har tatt EL tester før - EL streken skal være kraftigere og tykkere enn den andre steken for at den skal være positiv? Og når den er positiv, er det EL på gang der og da eller er den rett rundt hjørnet når den er positiv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Aldri testet før nei. Skal bort i helgen, så tenkte egentlig å vente til mandag morgen 🙊 Vet veldig lite om EL tester, så må lese litt om det. Du som har tatt EL tester før - EL streken skal være kraftigere og tykkere enn den andre steken for at den skal være positiv? Og når den er positiv, er det EL på gang der og da eller er den rett rundt hjørnet når den er positiv?

 

EL tester bør tas på ettermiddagen da LH konsentrasjonen er størst da. 

Teststreken skal være like kraftig eller kraftigere enn kontrollstreken. Selve streken Blir ikke tykkere :) 

 

når du har fått positiv test så skjer eggløsning innen 12-36 timer . Noen sier 24-36 timer, men for min del fikk jeg positiv test kl 10 på morgenen og negativ igjen kl 19 - så det varierer nok . Når jeg merket at teststreken begynte å øke i styrke begynte jeg å teste morgen og ettermiddag. Det var lurt da jeg tydeligvis har kjapp lh økning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Febmamma skrev:

EL tester bør tas på ettermiddagen da LH konsentrasjonen er størst da. 

Teststreken skal være like kraftig eller kraftigere enn kontrollstreken. Selve streken Blir ikke tykkere :) 

 

når du har fått positiv test så skjer eggløsning innen 12-36 timer . Noen sier 24-36 timer, men for min del fikk jeg positiv test kl 10 på morgenen og negativ igjen kl 19 - så det varierer nok . Når jeg merket at teststreken begynte å øke i styrke begynte jeg å teste morgen og ettermiddag. Det var lurt da jeg tydeligvis har kjapp lh økning :) 

Ååh, det visste jeg ikke.. litt vanskelig for meg som jobbet turnus å holde på med testing om ettermiddagen 🤔 kan jo alltids teste etter senvakt, men klarer ikke å holde meg unna i drikke fire timer på kveldstid 🙊 Hadde vært myyye enklere med testing på morgenen 🙊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ååh, det visste jeg ikke.. litt vanskelig for meg som jobbet turnus å holde på med testing om ettermiddagen 🤔 kan jo alltids teste etter senvakt, men klarer ikke å holde meg unna i drikke fire timer på kveldstid 🙊 Hadde vært myyye enklere med testing på morgenen 🙊

 

 

Du kan gjøre det før senvakt de dagene :) konsentrasjonen øker fra morgenen og utover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Febmamma skrev:

Du kan gjøre det før senvakt de dagene :) konsentrasjonen øker fra morgenen og utover :)

Jeg holdt meg ikke til det drikkegreiene jeg altså. Klarer ikke det . 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er plagsomt og fantastisk irriterende at jeg allerede begynner å kjenne på at noe er på gang nederst i magen. Jeg har mye hodepine (normalt ALDRI vondt i hodet) og kan blit akutt svimmel, vært sånn de siste dagene. Kjent på kvalme flere ganger. Også god produksjon av utflod vil jeg si.... Slitsomt når kroppen setter i gang systemet før EL én drøy uke før EL 😭😫 For å ikke glemme de 200 kvisene som har dukket opp på brystet, rygg, hals og ansikt. Redusert selvfølelse om dagen for å si det sånn 😭😭

Endret av Patriotpaula
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Synes det er plagsomt og fantastisk irriterende at jeg allerede begynner å kjenne på at noe er på gang nederst i magen. Jeg har mye hodepine (normalt ALDRI vondt i hodet) og kan blit akutt svimmel, vært sånn de siste dagene. Kjent på kvalme flere ganger. Også god produksjon av utflod vil jeg si.... Slitsomt når kroppen setter i gang systemet før EL én drøy uke før EL 😭😫 For å ikke glemme de 200 kvisene som har dukket opp på brystet, rygg, hals og ansikt. Redusert selvfølelse om dagen for å si det sånn 😭😭

Huffamei. er rart hvordan kroppen blir etter p pilleslutt . Jeg var også helt ekstrem 😨 utrolig slitsomt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny test, synes nesten den er svakere enn i går. I hvert fall ikke noe sterkere. Blir ikke EL-testen positiv 24-48 timer før EL? Burde ikke min være sterkere på farge nå? Eller blir den raskt sterkere i farge rett før EL??? 

4B5D1E49-5051-4100-B970-1582D0755C63.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ny test, synes nesten den er svakere enn i går. I hvert fall ikke noe sterkere. Blir ikke EL-testen positiv 24-48 timer før EL? Burde ikke min være sterkere på farge nå? Eller blir den raskt sterkere i farge rett før EL??? 

4B5D1E49-5051-4100-B970-1582D0755C63.jpeg

Jeg synes den ser litt Sterkere ut enn igår :) hos meg blir de gradvis sterkere før de blir positive, men vet om noen plutselig får positiv :) 

24-48 timer sies det ja. Stemte ikke her. Fikk negativ kl 23 på kvelden, positiv kl 10 om morgenen . Negativ kl 17, kjente eggløsningen kl 19😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny El test i ettermiddag, så vidt jeg ser en skygge, så vil i grunn si at den er svakere enn de to tidligere testene. Kjent murring på venstre side i ettermiddag, nå har det gått over. Jeg ville ha tolket det som EL-murring, men samtidig er streken på testen så vidt synlig 🤷‍♀️ Noen som har noe klokt å si til meg? 🙊🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...