Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Dere får legge inn godt med aksjer før han reiser, det kan godt være det er nok :)

Jeg hadde gitt opp prøving den måneden jeg ble gravid nå. Hadde ikke snøring på EL og pga mye magesmerter (utredes for endometriose) hadde vi bare sex en gang i det tidsrommet det må ha vert. Var helt sjokket når jeg tok en test og så jeg var gravid 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, lillemeg90 skrev:
 

Dere får legge inn godt med aksjer før han reiser, det kan godt være det er nok :)

Jeg hadde gitt opp prøving den måneden jeg ble gravid nå. Hadde ikke snøring på EL og pga mye magesmerter (utredes for endometriose) hadde vi bare sex en gang i det tidsrommet det må ha vert. Var helt sjokket når jeg tok en test og så jeg var gravid 🙈 

Han reiser fredag morgen og kommer tilbake på søndag ettermiddag. Så må få til en runde torsdagskveld (jeg begynner på jobb kl 07, så uaktuelt med sex før jobb 🙊)  Og en runde når han kommer tilbake søndag ettermiddag. 

Det kan jeg tenke meg 🙊👶🏻 Har vært innom dagboken din noen ganger 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Patriotpaula skrev:
 

Han reiser fredag morgen og kommer tilbake på søndag ettermiddag. Så må få til en runde torsdagskveld (jeg begynner på jobb kl 07, så uaktuelt med sex før jobb 🙊)  Og en runde når han kommer tilbake søndag ettermiddag. 

Det kan jeg tenke meg 🙊👶🏻 Har vært innom dagboken din noen ganger 😊

 

Håper det holder 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å prøve ELtester denne syklusen også, men når bør jeg begynne å teste? 🤷‍♀️ Tror jeg startet ca dag 10 sist, fikk aldri noen positiv test. Hatt syklus på 31 dager de to siste. Fikk mensen sent på kvelden natt til mandag denne uken. Innspill mottas med takk 👏🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:
 

Tenker å prøve ELtester denne syklusen også, men når bør jeg begynne å teste? 🤷‍♀️ Tror jeg startet ca dag 10 sist, fikk aldri noen positiv test. Hatt syklus på 31 dager de to siste. Fikk mensen sent på kvelden natt til mandag denne uken. Innspill mottas med takk 👏🌸

Jeg begynte fra dag 10 for å være sikker, men fikk aldri positiv før dag 14-16. Testet på kveld da det gav mest utslag. 

Skal sies at jeg ble gal av den testingen🙈 ble då opphengt i hele prøvegreiene. Men det var greit å teste noen sykluser å se om jeg fikk el når det føltes slik på kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Jeg begynte fra dag 10 for å være sikker, men fikk aldri positiv før dag 14-16. Testet på kveld da det gav mest utslag. 

Skal sies at jeg ble gal av den testingen🙈 ble då opphengt i hele prøvegreiene. Men det var greit å teste noen sykluser å se om jeg fikk el når det føltes slik på kroppen :)

Testet også på kveld sist syklus 😊 Kanskje jeg skal begynne på onsdag neste uke, så får jeg teste noen dager utover. Siden syklusen er på 31 dager, så kanskje jeg har senere EL enn jeg tror? 🤷‍♀️ Hadde passet veldig bra hvis den er senere enn antatt, spesielt denne syklusen når mannen skal bort 😊 Skal begynne å tempe også når jeg får temp.målet i posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Patriotpaula skrev:
 

Testet også på kveld sist syklus 😊 Kanskje jeg skal begynne på onsdag neste uke, så får jeg teste noen dager utover. Siden syklusen er på 31 dager, så kanskje jeg har senere EL enn jeg tror? 🤷‍♀️ Hadde passet veldig bra hvis den er senere enn antatt, spesielt denne syklusen når mannen skal bort 😊 Skal begynne å tempe også når jeg får temp.målet i posten. 

Ja det kan jo godt være! Blir spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter: skyller dere «prinsessa» etter sex? Leser enkelte steder her inne at det ikke er å anbefale hvis man vil bli gravid. Hva tror/gjør dere? 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke hørt om før engang 😂 kanskje bare jeg som er uvitende....

Men kan tenke at det ikke er helt heldig nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Vil tenke at det er lurest å la være :)

Er nok mest sannsynlig det, kjipt å skylle vekk de veldig velkomne sædcellene 🙊😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tutta23 skrev:
 

Det har jeg ikke hørt om før engang 😂 kanskje bare jeg som er uvitende....

Men kan tenke at det ikke er helt heldig nei...

Tenker også det, men vet ikke om det er noe dypt faglig hold i den påstanden 🤷‍♀️ adr er nå veldig velkomne de sædcellene, så kjipt å skylle de bort 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:
 

Er nok mest sannsynlig det, kjipt å skylle vekk de veldig velkomne sædcellene 🙊😅

Ja 😅 jeg skylte de i hvertfall ikke bort. Vasket bare bort der som har veldig overflødig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Ja 😅 jeg skylte de i hvertfall ikke bort. Vasket bare bort der som har veldig overflødig 😅

Samme som meg det da 😅 

Jeg holder med temping, fikk ikke hele TR-uka med fordi jeg ikke hadde fått tempmålet enda. Siden jeg har begynt har det ligget mellom 36.13 og 36.17, så håper jeg er som normalen og får et hopp i temp når EL har vært 🤞🏻🤞🏻 To avvikende målinger, den ene dagen glemte jeg det når jeg våknet og den andre gangen hadde jeg ligget i sengen en time siden jeg var oppe en tur, da var jeg plutselig opp på 36.60+ 😬🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:
 

Samme som meg det da 😅 

Jeg holder med temping, fikk ikke hele TR-uka med fordi jeg ikke hadde fått tempmålet enda. Siden jeg har begynt har det ligget mellom 36.13 og 36.17, så håper jeg er som normalen og får et hopp i temp når EL har vært 🤞🏻🤞🏻 To avvikende målinger, den ene dagen glemte jeg det når jeg våknet og den andre gangen hadde jeg ligget i sengen en time siden jeg var oppe en tur, da var jeg plutselig opp på 36.60+ 😬🙊

Jeg har ikke peiling på temping men ser for meg det blir litt prøving og feiling i starten egentlig 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner veldig på at prøvebobla er tøff om dagen. Jeg var så optimistisk når jeg sluttet på prevensjon, at jeg skulle være like «heldig» som som alle venninnene mine, og bli gravid innen en eller maks to prøveperioder. Dette tar jo (det virker i hvert fall som) en evighet.... Jeg er så lei meg og skuffet over at det tar sånn tid. Ser for meg at vi kommer til å måtte prøve i det uendelige (> 1år), prøve enda litt til fordi vi er unge og betale 100000 for prøverør - satt på spissen. Jeg som trodde det skulle være så enkelt, jeg har i hvert fall fått en reality check - det å lage barn er søren meg ikke bare bare... 😭😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er masse som må klaffe før at man blir gravid Ja! Og det er så forskjellig så hvor fort det klaffer. Heldigvis er du godt innenfor normalen enda om det er noen trøst ❤❤ hos meg har det tatt veldig forskjellig tid: 

1: 1 mnd 

2. Som endte i SA: 1 mnd 

3. Som endte i SA: 8 mnd 

4. Som forhåpentligvis blir: 3 mnd 

Den gangen er tok 8 mnd var jeg veldig frustrert og følte jeg aldri kom til å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Det er masse som må klaffe før at man blir gravid Ja! Og det er så forskjellig så hvor fort det klaffer. Heldigvis er du godt innenfor normalen enda om det er noen trøst ❤❤ hos meg har det tatt veldig forskjellig tid: 

1: 1 mnd 

2. Som endte i SA: 1 mnd 

3. Som endte i SA: 8 mnd 

4. Som forhåpentligvis blir: 3 mnd 

Den gangen er tok 8 mnd var jeg veldig frustrert og følte jeg aldri kom til å bli gravid.

Føler også at jeg aldri kommer til å bli gravid 😭😢 Selv om jeg er langt i fra et års prøving, så føles det veldig urettferdig. Når andre knipser med fingeren og blir gravide, andre blir gravide uten at de egentlig visste det/hadde planlagt det. Føles grådig urettferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Patriotpaula skrev:
 

Føler også at jeg aldri kommer til å bli gravid 😭😢 Selv om jeg er langt i fra et års prøving, så føles det veldig urettferdig. Når andre knipser med fingeren og blir gravide, andre blir gravide uten at de egentlig visste det/hadde planlagt det. Føles grådig urettferdig. 

Det forstår jeg godt. Vi visste ikke hvor heldige vi var når nr 1 og første SA satt på første forsøk.. eller vi var veldig takknemlige for at det gikk så fort men man forstår det ikke før man selv er i situasjonen der det tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken EL-tester eller temp.måling viser at jeg har eggløsning... Da blir det også vanskelig med babymaking 😓 

Sendte mail til gynekologen min for å høre hva hun tenker.  Hennes anbefaling var å gi det en mulighet til over nyåret og se om EL inntreffer. Dersom det ikke skjer, så skriver hun at jeg kan forsøke stimulering med femar eller letrozol. Hun har på UL tidligere sett at jeg har fine eggstokker med mange egg, så hun tror at det vil ordne seg. Til slutt skriver hun om jeg synes det er for lenge å vente, så skal jeg ta kontakt tidligere og få komme på en time før nyttår. 

Jeg skal nok klare å smøre meg med tålmodighet til da, jeg tenker at det går fort til jul og desember raser stort sett avgårde. Veldig takknemlig for at hun ikke sier at jeg må vente et år, men at jeg kan få prøve stimulering hvis EL ikke kommer av seg selv 🤞🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...