Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Irisiri skrev:

Så herlig å høre fra deg her! Kjedelig med svangeskapsdiabetes og andre plager, men du får vel så god oppfølging at det ikke er noe å bekymre seg for. Tenk at du endelig blir mamma om en syv ukers tid😍❤️ Alt strevet blir endelig verdt det❤️

Så koselig å høre fra deg 🤩❣️ Jeg får så god oppfølging, så jeg bekymrer meg ikke 😊 Men fortsatt litt kjedelig da, skulle helst ha sluppet. Ja, nå er det ikke mange ukene igjen 🥰 Vi gleder oss sånn til å møte se hvem som har skjult seg inni magen så lenge ❤️👶🏻 Hun er så utrolig ønsket, det håper jeg hun forstår en dag ❤️

Klinikken sender disse ordene med et par hjemmestrikkede sokker når en spiren-baby er født ❤️ 
«Et ønske stort som livet har dine foreldre hatt, de tenkte på deg lenge - lenge før du ble skapt. Hjertet ditt det banker og flere har fulgt med. Velkommen til verden, lille venn. Du er kommet til helt rett sted» ❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig koselig med en oppdatering! Enn at hun snart ligger i armene dine? Til tross for plagene dine så vil nok den lille være så fantastisk at det blir noe du kunne gjort hundre ganger til for henne ❤️

Blir nesten litt rørt av det du skrev om klinikken over her, så utrolig fortjent ❤️. Masse lykke til med siste innspurt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 28.6.2020 den 22.25, Carjo4 skrev:

Så utrolig koselig med en oppdatering! Enn at hun snart ligger i armene dine? Til tross for plagene dine så vil nok den lille være så fantastisk at det blir noe du kunne gjort hundre ganger til for henne ❤️

Blir nesten litt rørt av det du skrev om klinikken over her, så utrolig fortjent ❤️. Masse lykke til med siste innspurt. 

Denne må jeg ha sett i forbifarten - og så glemt 🙊 Så koselig med noen fra deg ❤️ Ja, nå er det bare en måneds tid igjen før hun skal ut av magehuset 🌸💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 34+6 - 39 dager igjen 🤰

❤Trimester: 3. trimester

❤ Neste kontroll: Ny time på sykehuset (endokrinolog, fødselslege og ultralyd-vekstkontroll) neste uke. Jordmor i starten av august

❤ Kjønn: Jente 🌸

❤ Navn: Hun har fått navn, men det er hemmelig 🤫

❤ Utålmodig: Begynner å bli 🤭

❤Innkjøp: Alt er kjøpt inn, men alt ligger ikke helt på rett plass helt enda.

❤ Søvn: Opp og ned. Fått et enormt stort søvnbehov 🥱😴

❤ Strekkmerker: Ja, svangerskapsstriper (striae) på hvert sitt bryst. 

❤Hevelser og vann i kroppen: Nei

❤Har magen begynt å vises? Tydelig babymage, men den er ganske liten. Kanskje den ikke blir sånn veldig mye større? 🤷‍♀️ Magen er liten til tross for at lillemor er nesten +20% på vekstkontroll. 

❤ Vektøkning: + 9 kg sist jeg var hos jordmor i starten av juli. 

❤ Aktivitet: Til alle døgnets tider. Hun har noen roligere dager innimellom, slik har det vært hele veien. 

❤ Sulten: Normal sultfølelse. 

❤Mat craving? Ingen.

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Nei

❤ Hodet ned: Nei 😬🤭 Sykehuset har sagt at hun kan ligge som hun vil frem til uke 37. 

❤ Tungt: Nei, men det begynner å bli tungvint å bøye seg ned for å plukke opp ting, knyte sko o.l. 

❤️ Plager: Føler jeg er inne i en god periode - måtte det vedvare frem til fødsel 🤞🏻 Pga svangerskapsdiabetes så tenker sykehuset å sette meg i gang i uke 38.

❤ Humør: Ganske stabilt. 

❤Savner du noe? Spekemat 😋

❤Sykehusbagen: Pakkes innen et par uker 

❤ Høygravid: Ja 🥳

❤️ Noe om skal gjøres fremover? Sette inn base og bilstol i bilen. Sette inn og re opp bedside crib på vårt soverom. Har det meste klart, egentlig bare litt småting igjen. Klærne hennes vasket jeg forrige uke, så de ligger brettet og sortert nedi to kommoder 💕 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Koselig å lese her 🥰 Ikke lenge igjen nå! 

🥰 Nå går det virkelig fort 🙊😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være mange følelser i sving hjemme hos dere nå, så utrolig spennende og koselig. Håper tida fremover går greit uten store plager 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Godis skrev:

Det må være mange følelser i sving hjemme hos dere nå, så utrolig spennende og koselig. Håper tida fremover går greit uten store plager 🤞

Veldig mange følelser i sving, det har det egentlig vært store deler av svangerskapet. Tror jeg har kjent på store deler av hele følelsesaspektet. Sånn det er nå om dagen så går det egentlig ganske greit, så håper det fortsetter sånn 😊🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så fantastisk å lese at du snart er i mål ❤️ lykke til med siste innspurt 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillemeg90 skrev:

Så fantastisk å lese at du snart er i mål ❤️ lykke til med siste innspurt 🥰

Så koselig å høre fra deg, tusen takk ❤️🥰 Håper du har det fint ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ville bare titte innom her og si at det er utrolig koselig å lese at du nærmer deg mål💕 Det virker så fjernt og lenge siden man selv var prøver når man endelig sitter med en baby. Jeg tenker fortsatt på dere som var der sammen med meg i prøvetiden og oppmuntret og sendte gode ord. Og jeg er så glad for at de aller fleste som var prøver når jeg selv var der nå ser ut til å få baby drømmen oppfylt. Unner alle det så inderlig, fordi det er helt fantastisk❤️ Så bare nyt siste tiden av graviditeten og gled deg til det neste spennende kapittelet som begynner🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Lavterskel skrev:

Ville bare titte innom her og si at det er utrolig koselig å lese at du nærmer deg mål💕 Det virker så fjernt og lenge siden man selv var prøver når man endelig sitter med en baby. Jeg tenker fortsatt på dere som var der sammen med meg i prøvetiden og oppmuntret og sendte gode ord. Og jeg er så glad for at de aller fleste som var prøver når jeg selv var der nå ser ut til å få baby drømmen oppfylt. Unner alle det så inderlig, fordi det er helt fantastisk❤️ Så bare nyt siste tiden av graviditeten og gled deg til det neste spennende kapittelet som begynner🥰

Så koselig, takk for at du la igjen denne meldingen - det betyr mye ❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 38+0 - 17 dager igjen 🤰

❤Trimester: 3. trimester

❤ Neste kontroll: Ingen. Settes i gang på tirsdag (11/8)

❤ Kjønn: Jente 🌸

❤ Navn: Hun har fått navn, men det er hemmelig 🤫

❤ Utålmodig: Ja 🤭 Jo mer jeg nester, jo mer utålmodig blir jeg 

❤Innkjøp: Alt er kjøpt inn, men ikke alt ligger på plassen sin 

❤ Søvn: Sover godt når jeg først sover. Men er oppe 2-4 ganger hver natt for å tisse 🤪🚽

❤ Strekkmerker: Ja, på hvert bryst, ellers ingen 🙏

❤Hevelser og vann i kroppen: Kan være noe hoven i beina

❤Har magen begynt å vises? Den er ikke sånn kjempestor, men er større nå enn tidligere i tredje trimester. Magen er liten til tross for at lillemor er nesten +20% på vekstkontroll. 

❤ Vektøkning: +12 kg

❤ Aktivitet: Til alle døgnets tider. Hun er såpass stor nå at mange av bevegelsene hennes er ganske vonde, spesielt når hun romsterer ute på sidene 

❤ Sulten: Normal sultfølelse. 

❤Mat craving? Ingen

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Nei

❤ Hodet ned: Ja 🙌️ Jordmor sa at lille hadde delvis festet seg ved kontroll når jeg var der på kontroll denne uken

❤ Tungt: Vil egentlig ikke si det, men tungvint å bøye seg ned for å hente ting

❤️ Plager: Mye kynnere som kommer til alle døgnets tider. Noe nedpress innimellom. Stikkinger. Noe mensmurringer. Bekkenet gir lyd fra seg av og til. Hyppige (!!) toalettbesøk. Alt dette klarer jeg helt fint å leve med, det er heldigvis bare for en begrenset periode

❤ Humør: Ganske stabilt. Her om dagen fikk jeg et aldri så lite gråteanfall fordi samboeren bare hadde stekt egg til seg selv og ikke meg 👀

❤Savner du noe? Spekemat 😋 

❤Sykehusbagen: Fortsatt ikke pakket. Kjenner det er et skikkelig tiltak. Men den må jo snart pakkes siden jeg legges inn på tirsdag morgen 🤷‍♀️

❤ Høygravid: Ja 🥳

❤️ Noe om skal gjøres fremover? Rydde, sortere, kaste/legge ut på Finn  og vaske rundt om i leiligheten. Blir ikke ferdig med listen min før innleggelse, men får si meg fornøyd med innsatsen jeg har lagt ned i det siste 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå nærmer det seg! Så spennende, nå er hun her snart 🥰  Blir du satt i gang på grunn av svangerskapsdiabetes? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fiva skrev:

Nå nærmer det seg! Så spennende, nå er hun her snart 🥰  Blir du satt i gang på grunn av svangerskapsdiabetes? 

Jeg er forberedt på at det kan ta noen dager med igangsettelse, så kanskje hun er født i løpet av fredagen? 🤞🏻🥰  

Det stemmer, de har merket fødselen som høyrisiko pga sv.dia/insulin/stort barn (+ 17% sist, de regner det som innenfor normalen). Og siden disse «insulin-barna» kan legge på seg raskt på slutten, så vil de ha henne ut før termin. Vi må være på barselavdeling og ikke barselhotell, siden de skal måle blodsukkeret hennes de to første døgnene og følge henne opp litt ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det ikke tar alt for lang tid, og at det blir en fin opplevelse 🤞🏼 Det er i alle fall både godt og trygt at de følger det nøye opp og ikke tar noen unødvendige risikoer! Hvor stor har de estimert at hun er, i vekt? Jeg får ekstra oppfølgning i «motsatt ende», lillemann ligger veldig lavt på vekstmålinger. Alt man skal bekymre seg for 🤷🏼‍♀️ 
 

Det er vel kanskje også litt godt å ha en dato å forholde seg til, en dag man vet at noe skal skje. Ventetiden nå på slutten er ikke for meg kjenner jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Fiva skrev:

Krysser fingrene for at det ikke tar alt for lang tid, og at det blir en fin opplevelse 🤞🏼 Det er i alle fall både godt og trygt at de følger det nøye opp og ikke tar noen unødvendige risikoer! Hvor stor har de estimert at hun er, i vekt? Jeg får ekstra oppfølgning i «motsatt ende», lillemann ligger veldig lavt på vekstmålinger. Alt man skal bekymre seg for 🤷🏼‍♀️ 
 

Det er vel kanskje også litt godt å ha en dato å forholde seg til, en dag man vet at noe skal skje. Ventetiden nå på slutten er ikke for meg kjenner jeg 😅

Forbereder meg på det «verste» (at det kan drøye ut), men håper på det beste (at det ikke tar så lang tid) 🤞🏻😊 Håper bare at jeg får føde vaginalt, tror jeg vil føle meg snytt for en fødsel hvis det blir ks (risikoen for tang, vakum og ks er større ved igangsettelse). Ved vekstkontroll i uke 33 estimerte de henne til 4,2 kg fullbåren. Så hvis det stemmer, så er hun kanskje rundt 3,7- 3,9 ved fødselen til uka? Men jeg er også svært klar over at de kan bomme kraftig begge veier, så blir spennende å se hva hun hun faktisk veier 🙊 Hun hadde gått opp nesten nøyaktig 500 g fra 33+3 til 35+3. 
Bra du følges opp 😊 Har de sagt noe om hva de tror er grunnen til at han ligger lavt eller er «det bare sånn»? 
Skjønner deg veeeldig godt. Det er veldig godt å ha en dato vi kan forholde oss til. Potensielt kunne jeg gått gravid en måneds tid til - ellers takk 🤪😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir i alle fall veldig spennende, uansett utfall. Tenk at det er så nært nå! 🥰

Har ikke fått noe svar på hvorfor han ligger så lavt. Morkake og navlesnor har sett fint ut på ul, men forstod det sånn at det var ting med morkaken som kunne være «galt» som de ikke oppdager på ultralyd. Nå vil de bare se at han følger sin egen kurve videre. Han ligger vel an til å bli knappe 3 kg til termin, men ettersom legene uttrykker såpass lite bekymring har jeg bestemt meg for å ikke tenke så mye på det! Er ikke så mye jeg får gjort til eller fra 😊 

Uff, ja ikke si det! Jeg har og potensielt litt over fire uker igjen av svangerskapet. Det er for lenge kjenner jeg 😅 Nå vil vi hilse på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du en spennende uke i vente 😍 Tenk at nå er hun snart her!🤩
Kjenner meg litt igjen i at jo mer jeg nester, jo mer utålmodig blir jeg 😅 Men her har jeg enda igjen 7 uker til termin 🙈 Må bare fylle dagene så tiden går fort 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...