Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

1 time siden, Carjo4 skrev:

Så utrolig gøy med ei lita jente 😀 
Rart hvordan de kan endre på termindatoen når det er innsett ja, men regner med de har god kontroll!

Personlig så ville jeg følt meg tryggere på å bli satt 1 uke fram enn 1 uke tilbake, det er jo forsket på disse barna og mødrene som går overtid så da tenker jeg det er bedre å bli satt igang bittelitt på overtid isteden for overtid+1 uke.
Håper du koser deg med rugingen nå i påska og alle ukene fremover💛

🥰

Helt enig i det du skriver med å bli satt frem/tilbake mtp eventuell overtid. Egentlig glad for at jeg uansett ble satt frem og ikke tilbake. Hadde ei venninne som ble satt tilbake to dager på oul og hun følte hun måtte gå gravid to dager «om igjen» 🙊😅 

God påske til deg 🥰🐣🌷 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Uke 22+0 🤰

De siste ukene har jeg fått veldig vondt i ryggen hvis jeg ligger for lenge i senga om natten. Type hvis jeg sover mer enn 8 timer. Så da er det bare å stå opp, for ryggvondten gir seg så fort jeg kommer meg i bevegelse. Ellers har jeg hatt tre dager denne uken hvor jeg har har hatt skikkelig ubehag i ryggen, det er lokalisert på venstre side i et område (ikke korsryggen). Det virker som at den vondten kommer når jeg står «rett opp og ned», noe jeg dessverre gjør mye av på jobb enten det er prosedyrer eller å snakke med pasientene. Det hjelper å sette seg ned, da er det ikke så vondt, men vondten kommer tilbake så fort jeg er oppe og går igjen. Ellers er formen ganske så fin 🤩 Lillemor kjenner jeg med dumpe bevegelser, fortsatt ganske forsiktig. Nå er hun ca 26-28 cm lang og i underkant av 500 gram 🥰 

Denne uken har vi vært to ganger og sett på barnevogn. Vi har nok mer eller mindre bestemt oss for Stokke trailz, men kommer ikke til å legge inn bestilling på denne før tidligst i mai. Ellers er vi så heldig at vi får en stor klespakke i str 86 gratis fra ei jeg følger på Instagram 🥰 Får ikke brukt klærne før neste år pga størrelsen. Vi får også arve masse jenteklær i størrelse nyfødt til ca 1 år fra noen i min familie 🙏 Tror uansett at pengene får bein å gå på fremover, så supert at vi kan spare litt penger ved at vi får klær til lillemor ❤️😊 Veldig takknemlig!  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med innkjøp og klargjøring til baby😍

Ta vare på deg selv og ryggen! Hvis du kan avlastes på noen måte nå, så kommer du til å være glad for det når magen blir tyngre🤰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Irisiri skrev:

Så koselig med innkjøp og klargjøring til baby😍

Ta vare på deg selv og ryggen! Hvis du kan avlastes på noen måte nå, så kommer du til å være glad for det når magen blir tyngre🤰

Veldig koselig å planlegge og klargjøre til lillemor 🥰 

Skal absolutt ta vare på ryggen 😬 Er så forsiktig jeg kan på jobb, og forsåvidt hjemme også. 
 

Håper livet er bra, @Irisiri ❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Patriotpaula skrev:

Veldig koselig å planlegge og klargjøre til lillemor 🥰 

Skal absolutt ta vare på ryggen 😬 Er så forsiktig jeg kan på jobb, og forsåvidt hjemme også. 
 

Håper livet er bra, @Irisiri ❤️🥰

Her er livet veldig bra, er så forelsket i lille snupp som straks er FEM måneder😍 Fremtiden altså, er så mye fint i vente🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

24+2 🤰

Det går fremover 🙊 I går var jeg hos jordmor på 24-ukers-kontrollen. Lillemor ville ha med seg det som skjedde, for hun var våken når jeg var der ❤️ Jordmor så det på pulsen og jeg kjente at hun beveget seg rundt. SF-målet var på 26 cm, så det ligger i øvre sjiktet på kurven - det blir spennende å se hvordan utviklingen blir i månedene fremover. 
Vi har de siste par ukene+ sett bevegelsene utenpå magen og det er selvfølgelig veldig koselig 🥰❤️ Ellers går det i ryggvondt, litt bekkenplager, kynnere og ligamentene som strekker seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Patriotpaula skrev:

24+2 🤰

Det går fremover 🙊 I går var jeg hos jordmor på 24-ukers-kontrollen. Lillemor ville ha med seg det som skjedde, for hun var våken når jeg var der ❤️ Jordmor så det på pulsen og jeg kjente at hun beveget seg rundt. SF-målet var på 26 cm, så det ligger i øvre sjiktet på kurven - det blir spennende å se hvordan utviklingen blir i månedene fremover. 
Vi har de siste par ukene+ sett bevegelsene utenpå magen og det er selvfølgelig veldig koselig 🥰❤️ Ellers går det i ryggvondt, litt bekkenplager, kynnere og ligamentene som strekker seg. 

Ååå, så koselig 😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+4

I går var jeg hos fysio for vurdering av rygg-og bekkenplager. Han konkluderte med en moderat bekkenløsning, samt noe muskulært som forklaring til ene type ryggvondt og noe med ryggsøylen som er årsaken til at det ser ut som jeg er 80år+ når jeg går til badet om morgenen. Jeg stivner veldig i ryggen hvis jeg sover mer enn 6 timer, nesten umulig å snu seg i sengen når ryggen først har stivnet og det finnes ingen god liggestilling da, alt er like vondt. Fysio anbefaler meg at jeg får en time til fastlege for sykemelding, sånn at jeg allerede nå reduserer stillingsprosenten slik at jeg kan holde ut en goood stund enda på jobb. Ellers kan alternativ to bli at jeg presser meg for hardt slik at jeg ikke klarer å jobbe noe, og det er jo selvsagt ikke ønskelig. Har fått egne øvelser som jeg skal holde på med daglig fremover. Medlemskapet mitt hos treningssenteret sa jeg opp i går kveld, da fysio ikke anbefaler at jeg holder på med vanlig styrketrening (når sentrene åpner igjen). Ellers begynte jeg med knipeøvelser for noen dager siden, helt nødvendig for å forebygge plager senere, men det finnes virkelig mer spennende ting i verden å gjøre 🙊😅

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lånte denne gravidoppdateringen av @bondekone ❤️
 

Uke 26+2 - 99 dager igjen 🤰

❤Trimester: 2 trimester

❤ Neste kontroll: Hos jordmor i starten av juni 

❤ Kjønn: Jente 🌸

❤ Navn: Hun har fått navn, men det er hemmelig 🤫

❤ Utålmodig: På en måte, men samtidig ikke. Tiden kan ikke gå fort nok, samtidig som jeg synes det er helt greit at det er tre måneder igjen (vi har foreløpig lite ting og tang på plass). Føler vi har all verdens med tid. 

❤Innkjøp: Noen få er gjort, blant annet bilstol+base og bedside crib. Har bestemt oss for vogn, men har ikke lagt inn bestilling på denne enda. Har også fått en del klær og andre småting. 

❤ Søvn: Varierende. Plages en del med ryggvondt og at jeg stivner i ryggen på natten. Er som regel oppe én gang i løpet av natten 🚽

❤Strekkmerker: Ja, jeg har faktisk fått et strekkmerke på hvert bryst, disse er vannrette, rett ved siden av brystvorten. Huden er ikke spesielt strekt og puppene har ikke vokst noe særlig siden starten av svangerskapet, så skjønner ikke hvorfor disse har kommet sånn plutselig 🤷‍♀️ 

❤Hevelser og vann i kroppen: Kan være litt hoven i beina om kvelden. 

❤Har magen begynt å vise? Ja, det er ikke mulig å skjule. Absolutt ingen giga-mage, men tror det er lett å se at det er en babymage og ikke en matmage. Ganske hard, slik som gravidmager gjerne er.

❤ Vektøkning: + ca 5 kg. 

❤ Aktivitet: Kjenner at hun beveger seg/sparker mange ganger om dagen. Kjenner og ser bevegelsene hennes utenpå magen. Hun pleier å slutte når samboer eller andre skal se/kjenne 🤭

❤ Sulten: Normal sultfølelse. 

❤Mat craving? Ingen.

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Ikke egentlig.

❤ Hodet ned: Nei

❤ Tungt: Nei

❤️ Plager: Ganske levelig, men plages med ryggen og går til fysio for behandling. Noe kynnere innimellom og kan også ha ganske sterke ligamentsmerter en gang i blant. Noen ganger sure oppstøt på kvelden (når vi har lagt oss). 

❤ Humør: Ganske stabilt. 

❤Savner du noe? Styrketrening på senter. Fysio har frarådet sterkt at jeg skal trene tung styrke på senter når de åpner (med hensyn til rygg og bekken), så jeg har likeså godt sagt opp medlemsskapet mitt. Kan uansett ikke se for meg at jeg kommer til å henge så veldig mye på senter de første månedene etter fødsel. 

❤Sykehusbagen: Tror nok ikke jeg kommer til å pakke den før kanskje rundt uke 35-36 (?) 🤷‍♀️

❤ Høygravid: Nei, det er sånn ca 60 dager til 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

28+0

Er med det inne i tredje trimester 🙏 Var hos jordmor på fredag og SF-målet hadde økt fra 26 til 29 cm. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 29+5 - 75 dager igjen 🤰

❤Trimester: 3. trimester

❤ Neste kontroll: Hos jordmor i starten av juli

❤ Kjønn: Jente 🌸

❤ Navn: Hun har fått navn, men det er hemmelig 🤫

❤ Utålmodig: På en måte, vi gleder oss sånn til å møte henne ❣️

❤Innkjøp: Har en god del på plass, men mangler fortsatt en del. La inn bestilling på vogn for et par uker siden, men har fortsatt ikke fått den i hus enda (men fortsatt goood tid, så stresser ikke pga det). Satser på at det blir en 56-baby, har alle klær vi trenger i den størrelsen 👶🏻

❤ Søvn: Ganske dårlig 🥱 

❤ Strekkmerker: Ja, disse svangerskapsstripene (striae) på hvert sitt bryst. 

❤Hevelser og vann i kroppen: Kan være litt hoven i beina om kvelden. 

❤Har magen begynt å vise? Ja, det er ikke mulig å skjule. Absolutt ingen giga-mage, men tror det er lett å se at det er en babymage og ikke en matmage. Ganske hard, slik som gravidmager gjerne er. Jeg selv ser riktignok ingen forskjell på magen - eller, jeg synes det er vanskelig å se at den vokser. Det er kanskje ikke så rart siden jeg ser den hver dag, mange ganger om dagen. Men bilder lyver ikke - og bilder viser at den blir nok bare større og større.

❤ Vektøkning: + 7 kg sist jeg var hos jordmor.

❤ Aktivitet: Kjenner at hun beveger seg/sparker mange ganger om dagen. Kjenner og ser bevegelsene hennes utenpå magen. Hikker en gang i blant. Det sies at de skal begynne å få en viss døgnrytme fra uke 28, men jeg synes hun ikke har noen spesiell rytme, det varierer fra dag til dag 🤷‍♀️

❤ Sulten: Normal sultfølelse. 

❤Mat craving? Ingen.

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Ikke egentlig.

❤ Hodet ned: Nei

❤ Tungt: Nei

❤️ Plager: Forholdsvis ok, men plages fortsatt med ryggen og går til fysio for behandling. Noe kynnere innimellom og kan også ha ganske sterke ligamentsmerter en gang i blant. Noen ganger sure oppstøt og halsbrann på kvelden (når vi har lagt oss). Bekkenet gir mer og mer lyd fra seg, kan nå også kjenne det i lysken og setet, tidligere har det bare vært i halebein-regionen.
Er også under utredning for svangerskapsdiabetes. Glukosebelastningen viste et noe forhøyet fastende blodsukker, samme gjorde et kontroll-blodsukker en ukes tid i etterkant. Har nå fått blodsukkerapparat og skal måle hjemme tre ganger daglig i en ukes tid.

❤ Humør: Ganske stabilt. 

❤Savner du noe? Spekemat 🤭 Skal ha med meg spekepølse på fødeavdelingen 😅

❤Sykehusbagen: Tror nok ikke jeg kommer til å pakke den før kanskje rundt uke 35-36 (?) 🤷‍♀️

❤ Høygravid: 35 dager igjen til jeg er det 🤰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering ❤️ Høres ut som det går bra med deg 😀 Hvilken vogn har dere valgt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Så koselig med oppdatering ❤️ Høres ut som det går bra med deg 😀 Hvilken vogn har dere valgt? 

Det går ganske greit, men det er ikke så glamorøst å være preggo som noen skal ha det til 🤭 Vi har valgt Stokke trailz 😊 Vi er høye begge to og høyden på vogna var noe av det vi likte aller best med den 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det går ganske greit, men det er ikke så glamorøst å være preggo som noen skal ha det til 🤭 Vi har valgt Stokke trailz 😊 Vi er høye begge to og høyden på vogna var noe av det vi likte aller best med den 🙏

Nei, glamorøst er nok ikke 😅 

Den har vi også sett på og er en av vognene vi vurderer 😊 Når jeg sier vi, så mener jeg egentlig bare jeg 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Nei, glamorøst er nok ikke 😅 

Den har vi også sett på og er en av vognene vi vurderer 😊 Når jeg sier vi, så mener jeg egentlig bare jeg 😂 

Tror vi skal bli fornøyd med den 😊 Og supert at Stokke og besafe har et samarbeid, sånn at besafe-bilstolen passer på understellet på vogna uten adapter 🙏😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Uke 31+4 - 62 dager igjen 🤰

❤Trimester: 3. trimester

❤ Neste kontroll: Endokrin lege neste onsdag 1/7. Jordmor 2/7. Ultralyd+samtale med lege på svangerskapspoliklinikken 8/7.

❤ Kjønn: Jente 🌸

❤ Navn: Hun har fått navn, men det er hemmelig 🤫

❤ Utålmodig: På en måte, vi gleder oss sånn til å møte henne ❣️

❤Innkjøp: Har en god del på plass, mangler bare noen mindre ting. Venter fortsatt på vognen vi bestilte i starten av juni. 

❤ Søvn: Opp og ned 

❤ Strekkmerker: Ja, disse svangerskapsstripene (striae) på hvert sitt bryst. 

❤Hevelser og vann i kroppen: Kan være litt hoven i beina om kvelden, ingenting som plager meg. 

❤Har magen begynt å vise? Fortsatt ikke spesielt stor, men man ser fint at det er en gravidmage 🤰

❤ Vektøkning: + 7 kg sist jeg var hos jordmor, ikke målt meg siden da. 

❤ Aktivitet: Kjenner henne til alle døgnets tider. Noen dager lurer jeg på om hun sover i det hele tatt 🤷‍♀️ Andre dager er litt mer rolig. Er fortsatt noen spark her og der, men for det meste har det blitt mer «bølgende» bevegelser. Synes fortsatt ikke hun har en spesiell døgnrytme, varierer fra dag til dag. 

❤ Sulten: Normal sultfølelse. 

❤Mat craving? Ingen.

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Ikke egentlig.

❤ Hodet ned: Nei. Bekreftet på UL på sykehuset 24/6, hun ligger i seteleie.

❤ Tungt: Nei, men det begynner å bli tungvint å bøye seg ned for å plukke opp ting, knyte sko o.l. 

❤️ Plager: Sånn midt på treet.

Er nå 100% sykemeldt. Skulle hatt siste vakt 14/7 før ferien (feriestart 20/7), men kommer til å være hjemme fremover.

- Bekkenløsning

- Ryggvondt, samme område som tidligere

- Svangerskapsdiabetes, følges opp av sykehuset resten av svangerskapet, både av diabetessykepleier/endokrin lege, ultralyd (mtp vekst) og lege tilknyttet svangerskapspoliklinikken. Pr 24/6: hun er +16% i vekst. Må begynne med en liten dose med insulin på kvelden for å presse ned det fastende blodsukkeret. Må måle blodsukkeret før hvert måltid og 2 t etter. Legen sa at det er sannsynlig at jeg blir satt i gang to uker før termin, for babyene til de som bruker insulin har en tendens til å vokse mer enn normalt på slutten.

- Kynnere og ligamentene som strekker seg

- Ikke-kløende utslett på mage, rygg og en arm, kalt pruritisk follikulitt. Oppstår i svangerskap, i andre eller tredje trimester. Ingenting å gjøre med, går over etter fødsel. 

- Noen kvelder med halsbrann og sure oppstøt. Har Gaviscon tyggetabletter i backup. 

- Leggkramper på natt, heldigvis skjer ikke dette hver natt 🤞🏻

❤ Humør: Ganske stabilt. 

❤Savner du noe? Fortsatt spekemat 🤭 Skal ha med meg spekepølse på fødeavdelingen 😅 Og roastbeef og medium minus stekt biff 😋😋

❤Sykehusbagen: Tror nok ikke jeg kommer til å pakke den før kanskje rundt uke 35-36 (?) 🤷‍♀️

❤ Høygravid: 22 dager igjen til jeg er det 🤰

❤️ Noe om skal gjøres fremover? Vi må få i hus de siste tingene vi mangler. Jeg har levert varsel om avvikling av foreldrepermisjon til min sjef, men tenker å inn til NAV i dag - alt som er unnagjort 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg! Kjipt med ekstra trøbbel nå på slutten, hørtes lurt ut med sykemelding!👌 håper hun snur seg snart, og at de siste ukene går bra😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bondekone Ja, nå er det ikke mange ukene igjen 🙊 Håper virkelig at hun kommer på bedre tanker og snur seg i god tid før fødsel. Jeg er vel like lite giret på setefødsel som keisersnitt 😬 Så håper det ordner seg 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre fra deg her! Kjedelig med svangeskapsdiabetes og andre plager, men du får vel så god oppfølging at det ikke er noe å bekymre seg for. Tenk at du endelig blir mamma om en syv ukers tid😍❤️ Alt strevet blir endelig verdt det❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...