Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

10 timer siden, lillemeg90 skrev:

Så vondt å høre 💔 sender deg en stor klem! 

Takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke mye som tilsier at denne kroppen har vært gravid. Blødningen begynner å avta, i dag vil jeg si at jeg egentlig bare har spottet. Temperaturen raser nedover og har gått fra å ligge i lutealfase-land til follikkelfase-land. Puppene er ikke ømme lengre og begynner å avta på størrelse. Tok g-test for to dager siden (søndag) og jeg måtte ikke akkurat lete etter streken 🤭 Så har fortsatt en god del hcg i kroppen, det tar vel fort en god stund før det er helt ute av kroppen. 

Aborten føles litt fjernere enn den gjorde inntil noen få dager siden. Kanskje det har sammenheng med at det kommer mindre og mindre blod også, så jeg ikke tenker sååå mye på det som har skjedd (det er veldig vanskelig å legge aborten «til side» når du både kjenner at det renner og ser blodet ved hvert eneste toalettbesøk 😕). Jeg er fortsatt sykemeldt og får med det muligheten til å komme meg litt ovenpå i hverdagen før jeg kaster meg i vei med jobb igjen også. Alt i alt, det har vært en litt bedre dag i dag ☘️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du får lov være hjemme i fred før det er i full gang på jobb igjen❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, snehvit88 skrev:

Så bra du får lov være hjemme i fred før det er i full gang på jobb igjen❤️ 

Veldig takknemlig for at fastlegen min er meget forståelsesfull, og at hun har forståelse for at det kanskje er hakket mer spesielt å miste etter et IVF-forsøk. Både «innsatsen» før man eventuelt blir gravid er større fysisk og psykisk med stimulering, sprøyter++  og det er virkelig ikke bare å kaste seg i senga neste måned for å prøve igjen... 🤭 Kan kanskje virke som en bagatell å miste når man er få uker på vei for de som ikke har mistet, men det er det jammen meg ikke 😕😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker absolutt ikke som en bagatell å miste når man er kort på vei! Selv om man ikke har opplevd det selv, så tror jeg ingen ser på det som en bagatell, spesielt ikke hvis man har vært gravid selv. Man har jo et sterkt forhold til den lille spira helt fra positiv test.

Møter du på noen med den holdningen? I så fall håper jeg du klarer å tenke at det bare er uvitende folk som heldigvis for dem ikke har hatt de samme utfordringene for å få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Irisiri skrev:

Det virker absolutt ikke som en bagatell å miste når man er kort på vei! Selv om man ikke har opplevd det selv, så tror jeg ingen ser på det som en bagatell, spesielt ikke hvis man har vært gravid selv. Man har jo et sterkt forhold til den lille spira helt fra positiv test.

Møter du på noen med den holdningen? I så fall håper jeg du klarer å tenke at det bare er uvitende folk som heldigvis for dem ikke har hatt de samme utfordringene for å få barn. 

Jeg har heldigvis bare fått støttende kommentarer fra de rundt meg ❤️ Har dessverre kommet over lignende kommentarer fra nettroll, men når man er full av hormoner og akkurat har mistet, så stikker det litt ekstra i magen når man leser slike kommentarer på nett 😕 Men det er jo egentlig bare å la slike kommentarer prelle av og glemme de med en gang man har lest dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Jeg har heldigvis bare fått støttende kommentarer fra de rundt meg ❤️ Har dessverre kommet over lignende kommentarer fra nettroll, men når man er full av hormoner og akkurat har mistet, så stikker det litt ekstra i magen når man leser slike kommentarer på nett 😕 Men det er jo egentlig bare å la slike kommentarer prelle av og glemme de med en gang man har lest dem. 

Godt å høre at folk er støttende! ❤️

Og heelt sykt at nettroll kan finne glede i å få de som har mistet til å føle seg enda verre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri en bagatell. Det er utrolig vondt å oppleve å miste. Jeg har aldri helt funnet ordene som kan utrykke det.

Disse nettrollene skal man hvertfall ikke ta på alvor. Jeg har fått servert så mye dritt fra nettroll, men samtidig klarer ikke ta det alvorlig. Syns synd på nettrollene. At det fins faktisk mennesker som finner det å hetse/rakke ned på/mobbe/ gni inn andres ulykke og gjøre det underholdende🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere @Irisiri og @snehvit88 Verste kommentaren jeg har kommet over noen gang her inne er noen som skrev at de som ikke klarer å få barn på egenhånd, de burde skjønne at da er det en grunn for det, og at det var en uting å oppsøke hjelpe når man ikke klarte det selv for da var det slik naturen ville det 😣🙃🤦‍♀️ Noen mennesker skulle hatt nett-forbud 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Patriotpaula skrev:

Helt enig med dere @Irisiri og @snehvit88 Verste kommentaren jeg har kommet over noen gang her inne er noen som skrev at de som ikke klarer å få barn på egenhånd, de burde skjønne at da er det en grunn for det, og at det var en uting å oppsøke hjelpe når man ikke klarte det selv for da var det slik naturen ville det 😣🙃🤦‍♀️ Noen mennesker skulle hatt nett-forbud 😣

Vi har nok vært utsatt for samme person😉 En person som ikke burde vært født selv🙈

Endret av snehvit88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ganske så mye bedre om dagen.   Det stikker litt ekstra magen når jeg tenker på at jeg ikke skal gå gravid i sommer likevel. Jeg er uansett mer optimistisk nå og ser frem mot å komme i gang med nytt forsøk i august. Her om dagen lå det brev fra klinikken i postkassen, med medikamentoversikt og et annet infoark. Det blir de samme medisinene som sist; Menopur og Fyremadel (sist hadde jeg Orgalutran, men disse er synonympreparater).

Blødningen har sånn sett avtatt, men det kommer fortsatt gammelt blod... Gleder meg til å bli kvitt denne «bleierumpa» snart 🤭 Bruker ikke bleie altså, men bind. Men for ei som aldri under noen omstendigheter bruker bind, så føles to uker med påtvunget bruk av bind som evig lang tid 🙄 

Temperaturen fortsetter å falle nedover 👏 På søndag tenker jeg at skal ta en g-test for å se hvordan streken ser ut en uke etter forrige test. Håper den er SVAK, dette er vel  forhåpentligvis eneste gang jeg kommer til å ønske meg en svak eller ingen strek på g-test 🙊

God helg, alle fine jenter ☘️❤️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg måtte inn å lese i dagboken din etter at du kommenterte hos meg ❤ Så utrolig trist å lese om at du mistet 😥 Jeg syns det var helt grusomt og jeg hadde jo bare fått tatt det innover meg i en liten uke. Må være verre desto lengre mann har vært vant til tanken og følelsen. Sender deg en stor klem ❤ den ventingen er forferdelig. Nå har ikke jeg greie på prøverør, men det får jeg jo dersom ikke mine forsøk med letrozol fungerer. Det er jo en mye tyngre prosess enn å bare ta noen piller, som gjør. Håper virkelig at dere er heldig på neste runde ❤❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tussi2018 Jeg fikk jo et slags forhold til den lille spiren allerede fra testen viste positiv, så det var en vond og trist situasjon å stå i. Hadde jo sett frem til å gå gravid i sommer, men den gang ei 😪 Det går heldigvis mye bedre nå sammenlignet med hva det gjorde den første tiden ☘️ Det kan nok tenkes at det føles verre og at aborten blir en større prosess jo lengre på vei man er, i tillegg til at man venner seg jo til tanken at man er gravid. Jeg vil dog si at jeg aldri var «lykkelig gravid», da formen var dårlig, jeg hadde tre runder med styrtblødninger og generelt mye usikkerhet etter første ultralyden (hvor hjertet ikke slo). Så håper på at neste svangerskap blir vesentlig bedre 🤞🏻 Jeg har tatt letrozol i to sykluser selv og kan fint si at IVF er en vesentlig større og mer krevende prosess fysisk og psykisk enn det er å ta noen tabletter med letrozol 🙊🙈  

Håper at du lykkes snarlig og at du slipper IVF, og at vi får et mye bedre forsøk i august og en positiv test 🤞🏻😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Patriotpaula skrev:

@Tussi2018 Jeg fikk jo et slags forhold til den lille spiren allerede fra testen viste positiv, så det var en vond og trist situasjon å stå i. Hadde jo sett frem til å gå gravid i sommer, men den gang ei 😪 Det går heldigvis mye bedre nå sammenlignet med hva det gjorde den første tiden ☘️ Det kan nok tenkes at det føles verre og at aborten blir en større prosess jo lengre på vei man er, i tillegg til at man venner seg jo til tanken at man er gravid. Jeg vil dog si at jeg aldri var «lykkelig gravid», da formen var dårlig, jeg hadde tre runder med styrtblødninger og generelt mye usikkerhet etter første ultralyden (hvor hjertet ikke slo). Så håper på at neste svangerskap blir vesentlig bedre 🤞🏻 Jeg har tatt letrozol i to sykluser selv og kan fint si at IVF er en vesentlig større og mer krevende prosess fysisk og psykisk enn det er å ta noen tabletter med letrozol 🙊🙈  

Håper at du lykkes snarlig og at du slipper IVF, og at vi får et mye bedre forsøk i august og en positiv test 🤞🏻😊❤️

Ja, hele situasjonen man hadde sett for seg blir jo snudd opp ned. Og man blir dradd tilbake til start igjen.. Jeg syns de psykiske smertene av å miste kom og gikk i ukene etterpå. Men jeg var åpen om det med de rundt meg og syns at det hjalp mye for meg. 

Jeg håper virkelig jeg slipper IVF, men samtidig er jeg jo veldig glad for at den muligheten finnes dersom det ikke skulle gå veien for oss med letrozol. 

Krysser alt jeg har for at det blir bra i august og at det blir en spire som holder til termin ❤  Det blir vel mai/juni da og det er jo fine mnd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ja, hele situasjonen man hadde sett for seg blir jo snudd opp ned. Og man blir dradd tilbake til start igjen.. Jeg syns de psykiske smertene av å miste kom og gikk i ukene etterpå. Men jeg var åpen om det med de rundt meg og syns at det hjalp mye for meg. 

Jeg håper virkelig jeg slipper IVF, men samtidig er jeg jo veldig glad for at den muligheten finnes dersom det ikke skulle gå veien for oss med letrozol. 

Krysser alt jeg har for at det blir bra i august og at det blir en spire som holder til termin ❤  Det blir vel mai/juni da og det er jo fine mnd 😊

Ja, alle drømmer vi rakk å lage oss ble raskt knust når vi så at hjertet ikke slo lengre 💔 Plutselig skulle vi ikke ble mamma og pappa likevel... For vår del så må vi igjennom et helt forsøk helt fra starten av siden vi bare fikk den ene på frys 🙄 Jeg har også vært åpen rundt meg om at vi mistet, tror det er det beste i en slik situasjon. Synd hvis jeg skulle føle på at det var noe jeg ville holdt skjult for de rundt meg... 

Det er helt sant, prøve med letrozol først, så har man alltids IVF som en «nødløsning» hvis man ikke kommer i mål med letrozol. Klart man bør håpe på at man kan slippe IVF, men «må man så man» 😊

Sånn sett er det jo veldig greit å ikke få baby i januar mtp barnehage og sånn. Tenker også at våren kan være en fin årstid å få barn på ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit å høre at du har mistet😟 det er absolutt ingen bagatell, nei! Jeg syns noe av det verste med å miste har vært hvor desperat jeg har blitt etter å bli gravid på nytt, og hvor frustrerende det er å være så nært, men likevel så fjernt (for å være litt poetisk). Og selvfølgelig at man aldri får vite hva som gikk galt...

Skal krysse fingrene for deg i august🤞 og jeg har tenkt det samme selv også at mai er en veldig fin tid å få baby på.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, N85 skrev:

Uff, så leit å høre at du har mistet😟 det er absolutt ingen bagatell, nei! Jeg syns noe av det verste med å miste har vært hvor desperat jeg har blitt etter å bli gravid på nytt, og hvor frustrerende det er å være så nært, men likevel så fjernt (for å være litt poetisk). Og selvfølgelig at man aldri får vite hva som gikk galt...

Skal krysse fingrene for deg i august🤞 og jeg har tenkt det samme selv også at mai er en veldig fin tid å få baby på.

 

Ja, det var triste greier 😕 Og det er jo fortsatt triste greier, selv om jeg har fått det mer på avstand i takt med at blødningen har avtatt. Jeg er såå enig med det du skriver! Eneste jeg vil er jo å bli gravid på nytt. Jeg har aldri vært så nær før, men når jeg mistet så føltes det uendelig fjernt igjen. Plutselig skulle jeg ikke få bli mamma likevel... 😕 

Jeg håper med deg, at dere kanskje kan lykkes selv i sommer, i det minste at fryseforsøket ender godt i august hvis det er det dere ender opp med 🤞🏻❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese at du har mistet 😔 Håper du får en fin sommer og at du klarer å kose deg 💕 Det blir spennende i august! Tiden går jo så fort, plutselig er dere igang igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Trist å lese at du har mistet 😔 Håper du får en fin sommer og at du klarer å kose deg 💕 Det blir spennende i august! Tiden går jo så fort, plutselig er dere igang igjen. 

Ja, det var virkelig ikke noen god opplevelse 😕 Jeg har troen på at sommeren blir fin og at vi skal kose oss selv om sommeren blir litt annerledes enn tenkt. Jeg er motivert for nytt forsøk etter ferien, tror tiden kommer til å ganske fort, det er jo veldig snart juli og da er det jo plutselig snart august også ☀️☘️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke lete etter streken helt enda... Ønsker meg en negativ test asap 🤞🏻 (Forhåpentligvis siste gang noensinne jeg ønsker meg en negativ g-test 😬)

Øverste testen er dagens (14 dager etter abort) og den nederste er fra forrige søndag (7 dager etter abort) 

B7E235E6-8346-404F-843F-09E654455CB4.jpeg

4D1102C9-9571-49ED-ABE4-D722A4F07D6C.jpeg

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...