Gå til innhold

Kommer neste pulje med skattepenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer skattepengene på onsdag for de som ikke fikk forrige gang det var utbetaling? 

Anonymkode: 38582...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første mulighet for skatteoppgjøret for de som ikke har fått enda er 15. august, og så fortløpende utover høsten helt til 24.oktober.

Anonymkode: aa83e...9a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer neste pulje med skattepenger?

Høyst sannsynlig så kommer de ja.

Anonymkode: e456a...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har sjekket nå ikveld?

Anonymkode: 43376...b6a

Ikke kommet noe ennå. Håper jeg får mine i morgen!

Anonymkode: 67a35...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått mitt nå :( Søren altså. Er nok i den fortløpende gruppen da, hadde store endringer. Håpet bare jeg lå klar nå til andre pulje.

Anonymkode: e6382...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Kommer pengene samtidig som det kommer brev på alltinn? Jeg har fått melding om skatteoppgjøret, men stod feil kontonummer eller mitt gamle kontonummer fra banken jeg ikke lenger er kunde i. Første året jeg får igjen eller betaler skatt da(2017) men det kontrolleres vel før det utbetales? Har endret den nå, men ble usikker

Anonymkode: 592ab...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Kommer pengene samtidig som det kommer brev på alltinn? Jeg har fått melding om skatteoppgjøret, men stod feil kontonummer eller mitt gamle kontonummer fra banken jeg ikke lenger er kunde i. Første året jeg får igjen eller betaler skatt da(2017) men det kontrolleres vel før det utbetales? Har endret den nå, men ble usikker

Anonymkode: 592ab...361

Ja, det kontrolleres, av deg :P Det er noe du skal kontrollere når du sender inn selvangivelsen (skattemeldingen), skatteetaten kan jo ikke drive og sjekke folks kontonummer før utbetaling (er snakk om millioner av folk). Det står flere steder at du må oppdatere kontonummeret ditt. Vet ikke hva som skjer når du ikke har gjort det før nå. 

(Pengene kommer stort sett med en gang, men de har en maxfrist på tre uker etter datoen som står øverst på skatteoppgjøret)

Av folk i pulje 1 som fikk i juni, så var det flere som hadde pengene på kontoen allerede kvelden før oppgjøret ble lagt ut, så jeg ville nok ringt inn i morgen om jeg var deg. Eller kontaktet banken du hadde før i det minste, for å høre hva som skjer om pengene blir sendt dit. 

Anonymkode: e6382...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kontrolleres, av deg :P Det er noe du skal kontrollere når du sender inn selvangivelsen (skattemeldingen), skatteetaten kan jo ikke drive og sjekke folks kontonummer før utbetaling (er snakk om millioner av folk). Det står flere steder at du må oppdatere kontonummeret ditt. Vet ikke hva som skjer når du ikke har gjort det før nå. 

(Pengene kommer stort sett med en gang, men de har en maxfrist på tre uker etter datoen som står øverst på skatteoppgjøret)

Av folk i pulje 1 som fikk i juni, så var det flere som hadde pengene på kontoen allerede kvelden før oppgjøret ble lagt ut, så jeg ville nok ringt inn i morgen om jeg var deg. Eller kontaktet banken du hadde før i det minste, for å høre hva som skjer om pengene blir sendt dit. 

Anonymkode: e6382...400

Dette med skatt er totalt nytt for meg, var ikke klar over at jeg måtte endre kontonummer for tre måneder siden. Men kontoen eksisterer ikke så det må da komme en melding om det på en eller annen måte. Får bare ringe med en gang det åpner jeg da!!

Anonymkode: 592ab...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått nå heller. Skjønner ikke hva Skatteetaten driver med. Jeg har fått i juni hvert eneste år inntil i fjor da jeg plutselig fikk i oktober og det er ingenting annerledes med Skattemeldingen min hverken i fjor eller i år. De kan da vel for søren ikke trekke meg ut til kontroll to år på rad?

Anonymkode: aa83e...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ikke fått! Men det er vel fortsatt mulighet for at de dukker opp i dag... Håper jeg! 

Anonymkode: 4340a...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått utrekninga iallefall. Sydenturen i januar er i boks 🎉

Anonymkode: 10d38...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette med skatt er totalt nytt for meg, var ikke klar over at jeg måtte endre kontonummer for tre måneder siden. Men kontoen eksisterer ikke så det må da komme en melding om det på en eller annen måte. Får bare ringe med en gang det åpner jeg da!!

Anonymkode: 592ab...361

Når ting er nytt, er det ekstra viktig å lese alt som står på slike skjemaer. På skattemeldingen (som du fikk i april for å gå gjennom den) står dette etter utregningen: 

Skattepenger til gode

Viser skatteoppgjøret at du får penger igjen, blir disse overført til konto **** ** xxxxx. Ønsker du eventuelle skattepenger til gode på en annen konto enn den som er foreslått eller om du vil ha det på utbetalingskort, må du melde fra om dette innen 15. mai, les mer på skatteetaten.no/endrekonto

At det er nytt for deg betyr at det blir ekstra viktig å få med seg all info, slik at du ser sånne beskjeder. Det kan nok bli mye rare tall, koder og litt uforståelig første gang man skal sende inn skattemelding og motta skatteoppgjør, men bare du leser nøye nok gjennom så unngår du slike enkle feil som feil kontonummer. Husk også at du kan be om hjelp om du har noen andre rundt deg, kan være greit de første gangene å få litt forklaring på hva fradrag er og hvordan alt fungerer :) 

 

Mitt har fortsatt ikke kommet, håper det dukker opp i løpet av dagen. :/ 

Anonymkode: e6382...400

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått skatteoppgjøret i altinn, men ikke på konto enda. Er det flere som har fått utover dagen i dag? 

Anonymkode: 2974c...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke i går heller 😕 Veldig kjipt å måtte vente på dette enda lengre! Det står på skatteetaten at utbetalinger kommer "fortløpende" fra og med 15. august til 24. oktober. Er det da noen som helst sjanse for at det faktisk kan komme tidligere enn 24.okt, noen som har erfaring? Hilsen frustrert

Anonymkode: 67d45...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...