Gå til innhold

Muslimsk millionær betaler burkabøter


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/KvAlXM/millionaeren-som-betaler-kvinners-burkaboeter

 

Det var en litt overraskende begrunnelse, men det verste er at han bevisst saboterer lovens virkning. Det rette er å innføre fengselsstraff etter 2-3 bøter og da kan han melde seg frivillig å sitte i fengsel så mye han vil. Man kan starte med 3 mnd fengsel og hvis kvinnen fortsetter å bruke plaggene, øke til 1 år, så 5 år for hver gang hun blir tatt å bryte loven. Siste steg er permanent utvisning (og tilbakekallelse av statsborgerskap).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke hvorfor de som ønsker å leve under sharia, hudud og gå med niqab befinner seg i Danmark eller andre vestlige land. De burde reise til et land hvor de kan leve ut sin tro til glede for seg selv, konservative imamer og aiatollaer.

Endret av Tuxy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp. Skriv bøter så blekket spruter, til han går tom for penger. Fint for Danmark å få litt tilbake til å dekke alle velferdskostnadene de har med disse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Drizzt said:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/KvAlXM/millionaeren-som-betaler-kvinners-burkaboeter

 

Det var en litt overraskende begrunnelse, men det verste er at han bevisst saboterer lovens virkning. Det rette er å innføre fengselsstraff etter 2-3 bøter og da kan han melde seg frivillig å sitte i fengsel så mye han vil. Man kan starte med 3 mnd fengsel og hvis kvinnen fortsetter å bruke plaggene, øke til 1 år, så 5 år for hver gang hun blir tatt å bryte loven. Siste steg er permanent utvisning (og tilbakekallelse av statsborgerskap).

Så du synes 5 år er passende straff for å gå med burka? Vi snakker altså om en strenger straff enn for voldtekt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo som i Iran og Saudi Arabia.. regjeringen bestemmer hva kvinner skal ha på seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Bag skrev:

Så du synes 5 år er passende straff for å gå med burka? Vi snakker altså om en strenger straff enn for voldtekt?

Velkommen til oss! Her får du et klask på lanken for voldtekt, noen år for drap, men går du med burka kan du risikere årevis i fengsel og å miste statsborgerskapet. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke for dekkende plagg, men jeg er for et demokratisk land med ytring og religionsfrihet. Danmark kan fint gå mot demokratiet og bestemme hva noen skal ha på seg, men oppnår intet annet enn hyklerskhet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2018 den 21.10, Bag skrev:

Så du synes 5 år er passende straff for å gå med burka? Vi snakker altså om en strenger straff enn for voldtekt?

Hvis du leser en gang til mitt forslag, så starter man med bøter, så mildere fengselsstraff, så øker straffen jo flere ganger kvinnen helt bevisst bryter loven. Har ikke straffen en preventiv og avskrekkende effekt på forbryteren, er det ikke noe straff. ''Å, ja, jeg kan jo betale disse lave bøtene fra sosialen jeg får hver måned, så ikke noe problem.'' Norge har altfor snille straffer på generell basis. Bra du nevner voldtekt, der må straffene virkelig skjerpes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2018 at 5:52 PM, Drizzt said:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/KvAlXM/millionaeren-som-betaler-kvinners-burkaboeter

 

Det var en litt overraskende begrunnelse, men det verste er at han bevisst saboterer lovens virkning. Det rette er å innføre fengselsstraff etter 2-3 bøter og da kan han melde seg frivillig å sitte i fengsel så mye han vil. Man kan starte med 3 mnd fengsel og hvis kvinnen fortsetter å bruke plaggene, øke til 1 år, så 5 år for hver gang hun blir tatt å bryte loven. Siste steg er permanent utvisning (og tilbakekallelse av statsborgerskap).

Vi skal ikke erklære damer i burka for  fredløse i samme slengen? Bare for å være sikkert på at de forstår forbudet mot burka er for deres eget beste og ikke kun for å gjøre livet surere for dem.  :ironi:

Endret av Grandiosaergreit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2018 den 21.56, Vampen skrev:

Velkommen til oss! Her får du et klask på lanken for voldtekt, noen år for drap, men går du med burka kan du risikere årevis i fengsel og å miste statsborgerskapet. 

Enig. Vestlige samfunn er på vei til å bevege seg mot idiotiets fullkommenhet der frihet bare betyr frihet om man har de rette meningene, den rette oppførselen og de rette plaggene. Nord-Korea neste, og jeg lurer på når retningslinjene for hva som er en akseptabel frisyre kommer her på berget også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2018 den 22.01, Skilpadden skrev:

Jeg er ikke for dekkende plagg, men jeg er for et demokratisk land med ytring og religionsfrihet. Danmark kan fint gå mot demokratiet og bestemme hva noen skal ha på seg, men oppnår intet annet enn hyklerskhet. 

Demokrati handler vel også om at de folkevalgte har mulighet til å lage lover folket ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eline993
På 13.8.2018 den 19.46, Anonymbruker3 skrev:

Helt topp. Skriv bøter så blekket spruter, til han går tom for penger. Fint for Danmark å få litt tilbake til å dekke alle velferdskostnadene de har med disse.

Enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Example said:

Demokrati handler vel også om at de folkevalgte har mulighet til å lage lover folket ønsker. 

Så da skal man ignorere ønskene på andre siden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Skilpadden skrev:

Så da skal man ignorere ønskene på andre siden? 

I utgangspunktet kan jo det, ja. Ingenting som tilsier at man må ta hensyn til mindretallet. Det er dog selvfølgelig fare for et flertallstyranni. 

Å innføre en slik lov har ingenting med mangel på demokrati å gjøre. Det er allerede masse lover som detaljstyrer ting i dagens Norge, og antagelig Danmark, selv om jeg ikke kjenner lovverket deres så alt for godt. 

I Norge er det allerede regulert ved lov at du må dekke til visse kroppsdeler i det offentlige rom, og det finnes lover som forbyr andre plagg og symboler. Det hadde ikke vært spesielt revolusjonerende om man forbyr burka og niqab på lik linje med nazisymboler og ku klux klan hetter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/16/2018 at 12:14 PM, Example said:

I Norge er det allerede regulert ved lov at du må dekke til visse kroppsdeler i det offentlige rom, og det finnes lover som forbyr andre plagg og symboler. 

Hvilke kroppsdeler og hvilke lover?

Norsk lov sier f.eks. ikke noe om nakenhet. Loven sier kun noe om "seksuelt krenkende og annen uanstendig adferd". Hva som er "annen uanstendig adferd" er rimelig diffust og noe som endres med tid og mote. Inntil 1927 ble menn fengslet for å gå toppløse på offentlige strender etter denne paragrafen. 50 år senere kunne kvinner sole seg toppløse uten noe som helst problem. Før krigen var det uanstendig for kvinner å gå i bukser. Etter krigen kom til og med den revolusjonerende bikiniene hvor "kvinner viste alt".

Jeg synes man i loven skal begrense seg til hva som er fornuftig og holde seg unna skiftende moter. At noen føler seg utilpass ved at andre er kledd på en spesiell måte på offentlig sted synes jeg ikke skal være grunnlag for straff og forbud. (Regler på en arbeidsplass er noe helt annet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Bag said:

Jeg synes man i loven skal begrense seg til hva som er fornuftig og holde seg unna skiftende moter. At noen føler seg utilpass ved at andre er kledd på en spesiell måte på offentlig sted synes jeg ikke skal være grunnlag for straff og forbud.

Det ironiske er at hvis de du på den måten støtter var enige i det så ville vi neppe hatt denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestvest
På 13.8.2018 den 17.52, Drizzt skrev:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/KvAlXM/millionaeren-som-betaler-kvinners-burkaboeter

 

Det var en litt overraskende begrunnelse, men det verste er at han bevisst saboterer lovens virkning. Det rette er å innføre fengselsstraff etter 2-3 bøter og da kan han melde seg frivillig å sitte i fengsel så mye han vil. Man kan starte med 3 mnd fengsel og hvis kvinnen fortsetter å bruke plaggene, øke til 1 år, så 5 år for hver gang hun blir tatt å bryte loven. Siste steg er permanent utvisning (og tilbakekallelse av statsborgerskap).

Det gjør han ikke: Pengene kommer inn.
Loven omhandler penger. Om pengene kommer fra ham eller andre spiller ingen rolle.

Endret av gjestvest
la til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svastika symbolet er vel allerede forbudt mange steder i Europa. Det er ikke så fryktelig stor forskjell på å pynte seg med niqab, hijab, burka og et svastika symbol.

Tenker at forbud ikke er veien å gå, men om det er slik at folk liker å slutte seg til slike totalitære ideologier, og demonstrere det offentlig, og samfunnet ikke greier å effektivt vise misbilligelse på annet vis, så er det kanskje ikke noen vei utenom forbud? 

Problemet er jo kanskje at de som faktisk bærer burkaen, niqaben ikke gjør det av fri vilje, men under tvang. Slik blir feil person rammet av forbudet. Slik kan en slå to fluer i et smekk med et slikt forbud, få buk med sosial kontroll samtidig? Eller få større problem med sosial kontroll, da damene ikke får gå ut. 

Hadde vær fint å slippe slike dilemma, og ideologiske øvelser, fått unngått det helt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2018 den 11.30, gjestvest skrev:

Det gjør han ikke: Pengene kommer inn.
Loven omhandler penger. Om pengene kommer fra ham eller andre spiller ingen rolle.

Jeg ser at du ikke har lest artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...