Gå til innhold

Hvor lang reisetid til jobb har du?


Gjest Lily_88

Anbefalte innlegg

Gjest Vanlig fyr

10 minutter med tbane. Har tidligere hatt 2 timer en vei med buss og tog. Aldri igjen!!!! 😖

 

Å pendle langt er å dø innvendig, litt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 min hver veg med bil. Motorvei nesten hele veien, lite køkjøring og gratis parkering. Med kollektivt (litt gange + tog + bybuss) tar samme strekning over en time. Valget er enkelt. 🚗

Anonymkode: 9842a...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor nesten ved et trikkestopp og jobben min er rett ved siden av et trikkestopp. Tar 16 minutter med trikken. 

Anonymkode: da61c...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2018 den 15.45, Lily_88 skrev:

Jeg er arbeidsledig, på dagpenger, holder på å gå på veggen av kjedsomhet. Vurderer å søke jobb i Trondheim, tar ca 2 timer med tog, 1.45 min med bil. Planen da er å leie ut huset mitt / selge det for å kjøpe noe annet litt nærmere, hvis jeg får jobb. Har vært arbeidsledig siden mars nå, kjedelig!! Får ikke jobb i en matbutikk en gang..

Da driter du i reisetiden, for det som teller for deg nå er å få en jobb. Du må ikke jobbe der resten av livet, få en jobb der, så kan du planlegge resten etter det, bruk tid og se hvor det fører deg hen. Alt er bedre en arbeidsledighet, du bør ikke selge noe før du har fast ansettelse, så kan du selge og eventuelt lete etter annet arbeid når du har fått alt på plass.

Det ville iallefall jeg gjort. Bruker rundt 40 min til jobb selv, og det går helt greit. Skal man bo inne i storbyen sparer man pendlerutgiftene, men må bo i by noe jeg ikke  liker veldig godt, og prisene er ekstreme der. Man får aldri i pose og sekk :) 

Men igjen, for deg handler det om å få en jobb, og i en periode bør ikke reisetiden telle  i det hele tatt, om den da ikke blir helt ekstrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Null minutter til ene jobben - jobber hjemmefra.
To minutter å gå til andre jobben.

Jepp, vet jeg er heldig, men flytter lenger vekk neste mnd, for det er slitsomt og dyrt å bo så sentralt.

 

Lengste jeg har hatt var 1,5 timer med buss, buss, t-bane.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1t30min til ca 1t 45 min reiseveg hver veg, pendler hver dag. Bruker ca 1t 15 min med bil, men det blir for dyrt pga alle bomstasjoner dessverre. Foretrekker bil da det alltid er noe krøll med tog, tog som er forsinket, innstilt, feil på linje. Savner tiden jeg pendlet med bil, men reisevegen gjør meg ikke noe. Har to barn, og skulle selvfølgelig mer enn gjerne hatt kortere reiseveg. Men det er som det er. Har gjort dette i over 15 pr, så er vant med å pendle. 

Anonymkode: 3c528...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily_88
3 hours ago, Duftavsommerregn said:

Da driter du i reisetiden, for det som teller for deg nå er å få en jobb. Du må ikke jobbe der resten av livet, få en jobb der, så kan du planlegge resten etter det, bruk tid og se hvor det fører deg hen. Alt er bedre en arbeidsledighet, du bør ikke selge noe før du har fast ansettelse, så kan du selge og eventuelt lete etter annet arbeid når du har fått alt på plass.

Det ville iallefall jeg gjort. Bruker rundt 40 min til jobb selv, og det går helt greit. Skal man bo inne i storbyen sparer man pendlerutgiftene, men må bo i by noe jeg ikke  liker veldig godt, og prisene er ekstreme der. Man får aldri i pose og sekk :) 

Men igjen, for deg handler det om å få en jobb, og i en periode bør ikke reisetiden telle  i det hele tatt, om den da ikke blir helt ekstrem.

Min mann er litt uenig med lang reisetid, men jeg synes to timer en vei, til vi finner en løsning , som f.eks flytte på oss, går fint. Podcast, lydbøker, osv. 

Han er med på å relokalisere, han har fleksibel jobb. (Hjemmekontor hvis han vil en gang i blant)

Jeg er vant til lange avstander, men såklart, vinteren kan bli lang. Takker nei til en jobb 2 timer unna pga fjellovergang, og busstidene var ikke helt kompatible...tenk hvis bilen streiker liksom 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter gange. Luksus!

gruer meg til den dagen jeg flytter eller bytter jobb! 

Anonymkode: 4d20c...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten 5 minutter med bil eller 5 minutter gange + 6 minutter buss pluss 5 minutter gange. 

Mannen bruker 45 minutter hver vei til sin jobb. 

Anonymkode: 1dfcf...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enten 5 minutter med bil eller 5 minutter gange + 6 minutter buss pluss 5 minutter gange. 

Mannen bruker 45 minutter hver vei til sin jobb. 

Anonymkode: 1dfcf...638

Merk at mannen sykler når han bruker 45 minutter. Tar han offentlig transport kommer reisetiden opp i 50-55 minutter. 

Anonymkode: 1dfcf...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 min med bil til den ene og 5 min med bil til andre :) 

Har pendlet til jobb på 1 time. Veeeldig kjedelig i lengden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Lily_88 skrev:

Min mann er litt uenig med lang reisetid, men jeg synes to timer en vei, til vi finner en løsning , som f.eks flytte på oss, går fint. Podcast, lydbøker, osv. 

Jeg er enig med mannen din, det er for langt faktisk. Det går over en periode. Da går alt. men da har man også tid til å planlegge søke jobber og innrette seg slik at dette kan reduseres. Alt går en periode.

Det er ekstremt mye tid som går vekk over mange år, som du og din familie kan bruke til andre ting.

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg 14 minutter hver vei (gå 5 min, buss 3 min, vente 3 min, tog 2 min, gå 1 min)  Helt topp! 

Tidligere hadde jeg en 40 minutters togtur til jobb og syntes i grunnen det var greit også. Da brukte jeg tiden til "kontortid"  Svare på mail/ meldinger, betale regninger, eventuelt bare lese nyheter og sjekke sosiale medier :) 

Anonymkode: 6ff95...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...