Gå til innhold

Per Sandberg trekker seg som fiskeriminister


Drizzt

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Grandiosaergreit said:

Det var jo mer enn telefonen som gjorde at Sandberg måtte gå.  Sandberg hadde jo i tillegg sagt at han bevisst hadde valgt å ikke informere statsministeren om turen til Iran. Det er lettere å få tilgivelse når man sier man glemte reglene enn når man sier man bevisst brøt dem. 

I tillegg brøt han reglene om telefonen flere ganger. Lettere å få tilgivelse om man glemmer noe én gang enn når  man virker å drite i regelverket. 

Hjelper jo heller ikke at han gjorde seg upopulær i FrP ved å feire innføringen av prestestyret i Iran.  En upopulær statsråd er det jo ingen grunn til å beholde. 

Men hva ligger egentlig bak? Iranerne er jo ikke så tette i pappen at de lar dama kjøre på i SoMe, om det ikke er det de vil. Og hva er det de vil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

– Vi får hjelp av advokater, og vil saumfare mediedekningen. Hverken Bahareh eller jeg utelukker rettslige skritt mot flere medier, sier han.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Mg82Lo/sandberg-dolket-i-ryggen-av-partifeller

Sandberg som tidligere har uttalt: 

"Jeg er kanskje den sterkeste tilhengeren av ytringsfrihet og demokrati.

https://www.dagsavisen.no/oslo/per-sandbergs-16-beste-sitater-noensinne-1.633968#

Sandberg er kanskje den sterkeste tilhengeren av at kun han skal ha ytringsfrihet og ingen andre? 

Om man som statsråd ikke tåler ubehagelige spørsmål så burde man kanskje ikke vært statsråd i første omgang og i hvert fall ikke en statsråd som driter i reglene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne dumpa hele Frp fra regjeringen. Den banden støtter jo USA i alt ekkelt de finner på, men så går Per rett imot strømmen og koser seg med dame fra det USA-mobbede landet Iran og feirer til og med nasjonaldagen deres. Kjærligheten myker opp de verste Iranerskeptikere.  Herlig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for ett flaut intervju på Arendalsuka 😱😱

Endret av fittesnerk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Grandiosaergreit skrev:

– Vi får hjelp av advokater, og vil saumfare mediedekningen. Hverken Bahareh eller jeg utelukker rettslige skritt mot flere medier, sier han.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Mg82Lo/sandberg-dolket-i-ryggen-av-partifeller

Sandberg som tidligere har uttalt: 

"Jeg er kanskje den sterkeste tilhengeren av ytringsfrihet og demokrati.

https://www.dagsavisen.no/oslo/per-sandbergs-16-beste-sitater-noensinne-1.633968#

Sandberg er kanskje den sterkeste tilhengeren av at kun han skal ha ytringsfrihet og ingen andre? 

Om man som statsråd ikke tåler ubehagelige spørsmål så burde man kanskje ikke vært statsråd i første omgang og i hvert fall ikke en statsråd som driter i reglene. 

Jeg synes det beste var understrekningen av at det var advokater UTEN norsk statsborgerskap. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Vampen said:

Jeg synes det beste var understrekningen av at det var advokater UTEN norsk statsborgerskap. 

Hvor sa han det? Er det snakk om shariaadvokater? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Grandiosaergreit skrev:

Hvor sa han det? Er det snakk om shariaadvokater? :lol:

I direktesendinga til Dagbladet. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vampen said:

I direktesendinga til Dagbladet. :ler: 

Herre. Venter bare på at han også forteller det er den iranske ambassaden som har tilbydd han fri rettshjelp .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Grandiosaergreit skrev:

Hvor sa han det? Er det snakk om shariaadvokater? :lol:

Blir det snakk om pisking eller amputasjoner tro?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Grandiosaergreit said:

Om man som statsråd ikke tåler ubehagelige spørsmål så burde man kanskje ikke vært statsråd i første omgang og i hvert fall ikke en statsråd som driter i reglene. 

Jeg synes det er fint at norsk presse har som hovedregel å la politikere få ha privatlivet sitt i fred. Men i dette tilfellet har det vært rett og riktig å offentliggjøre det som potensielt er tvilsomt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Får krysse fingrene for at ingen fremmede makter har fått tak i riksrevisjonens rapport om store mangler i objektsikringen i riket i hvert fall. Sandberg var jo justisminister en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, T-Rex said:

Jeg synes det er fint at norsk presse har som hovedregel å la politikere få ha privatlivet sitt i fred. Men i dette tilfellet har det vært rett og riktig å offentliggjøre det som potensielt er tvilsomt.

Enig. Er fornøyd med norsk presse her jeg også. Her  har det vært snakk om flere regelbrudd og da er det riktig at pressen skriver om det. Om Sandberg kun hadde datet en ung dame så hadde pressen latt han være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg synes det er fint at norsk presse har som hovedregel å la politikere få ha privatlivet sitt i fred. Men i dette tilfellet har det vært rett og riktig å offentliggjøre det som potensielt er tvilsomt.

Jeg synes iallfall det er kult at Sandberg overhøvler pressen skikkelig og synes det er litt tak i gubben .

https://www.nrk.no/norge/sandberg-med-ramsalt-kritikk-av-pressen-i-iran-saken-1.14166195

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om alle som forsvarer Sandberg ville forsvart f.eks Støre om han hadde gjort det samme.....................Av en eller annen grunn tviler jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2018 den 9.52, Overrasket skrev:

Så problemet er nok Jensen, som har brukt statsrådpostene til å gi en personlig belønning til lojale venner heller enn å utnevne de beste statsrådene for Norge.

 

På 13.8.2018 den 18.21, Vampen skrev:

Jeg tror ikke nødvendigvis Erna har verdens største tillit til verken Listhaug eller Sandberg, men skal samarbeidet fungere kan man ikke akkurat nekte samarbeidspartiet å utnevne noen av sine mest populære politikere til statsråd. 

Hvor har dere det fra at det er Siv Jensen som har bestemt hvem som skal sitte i regjeringen til Erna Solberg?

Kåre Willoch har gitt Erna Solberg råd om hvordan hun skal sette sammen regjeringen, og i sin bok "Myter og virkelighet" kritiserer han Per Borten for at han da han i 1965 dannet regjering med fire partier overlot til de enkelte partiene å bestemme hvem som skulle få statsrådposter. Willoch skriver at "Da jeg 18 år senere skulle omdanne regjeringen og ta med medlemmer fra andre partier stilte jeg - klokere efter Bortens skade - som vilkår at statsrådene skulle ha både statsministerens og vedkommene stortingsgruppes tillit. Det ble uten videre akseptert av de to partiene som skulle inn."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jz00P/willoch-skuffet-over-at-krf-og-venstre-takket-nei-til-regjering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2018 den 20.03, Grandiosaergreit skrev:

Det var jo mer enn telefonen som gjorde at Sandberg måtte gå.  Sandberg hadde jo i tillegg sagt at han bevisst hadde valgt å ikke informere statsministeren om turen til Iran. Det er lettere å få tilgivelse når man sier man glemte reglene enn når man sier man bevisst brøt dem. 

I tillegg brøt han reglene om telefonen flere ganger. Lettere å få tilgivelse om man glemmer noe én gang enn når  man virker å drite i regelverket. 

Hjelper jo heller ikke at han gjorde seg upopulær i FrP ved å feire innføringen av prestestyret i Iran.  En upopulær statsråd er det jo ingen grunn til å beholde. 

Altså det var jo mer enn telefonen ( bla bla bla, telefon, telefon, telefon, regler om telefon)

Juli: Norsk offentlighet himler av at Per Sandberg har fått seg yngre dame som skal gjøre business på mannen.

August: Norsk offentlighet lager en ikke sak av en praksis man ikke skal se bort ifra ikke er uvanlig for statsråder ift telefon. Per Sandberg går av pga honey trap og telefon. Norsk presse har fått mulighet til å felle ny Frp-er.

Alle social justice warrior journalister jubler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sitronmelisse
18 timer siden, ikkerepresentativ skrev:

Altså det var jo mer enn telefonen ( bla bla bla, telefon, telefon, telefon, regler om telefon)

Juli: Norsk offentlighet himler av at Per Sandberg har fått seg yngre dame som skal gjøre business på mannen.

August: Norsk offentlighet lager en ikke sak av en praksis man ikke skal se bort ifra ikke er uvanlig for statsråder ift telefon. Per Sandberg går av pga honey trap og telefon. Norsk presse har fått mulighet til å felle ny Frp-er.

Alle social justice warrior journalister jubler.

Han rota det til for seg selv og mista tilliten hos Siv og alle FRPerne også - han hadde jo ikke behøvd å trekke seg som nestleder i partiet, men det var tydeligvis nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Ja, det var tydeligvis nødvendig. Nå sier Sandberg at han fikk valget mellom å fortsette som statsråd eller være sammen med Bahareh. Må jo ha vært Siv som gav beskjed om det - ettersom han trakk seg som nestleder også.

Uansett. Det som er enda mer interessant er at Sandberg nå sier han skal starte med piggdekkeksport til Iran og "tjene penger som gress"! DER er grunnen til at han går rundt og skryter Iran opp i skyene. Økonomiske vinningsmotiv!

Og DA skjønner jeg bedre hvorfor Bahareh kontakta Sharif i januar i år og sa at hun ønsket å begynne å selge biler til Iran (link). Nå blir det dekk..og ikke bare dekk; piggdekk faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 0.56, Grandiosaergreit skrev:

Enig. Er fornøyd med norsk presse her jeg også. Her  har det vært snakk om flere regelbrudd og da er det riktig at pressen skriver om det. Om Sandberg kun hadde datet en ung dame så hadde pressen latt han være.

Er det mulig å være naiv. Propagandamaskin for venstresiden-grandiosa.

Her har noen aktivt gravd etter noe å ta Sandberg for. Når de har lykkes, så tjener de penger på å lage en sak av at Støre gjorde det samme.

Denne saken endte opp verre enn Listhaug-saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/24/2018 at 6:42 PM, Sitronmelisse said:

Ja, det var tydeligvis nødvendig. Nå sier Sandberg at han fikk valget mellom å fortsette som statsråd eller være sammen med Bahareh. Må jo ha vært Siv som gav beskjed om det - ettersom han trakk seg som nestleder også.

Uansett. Det som er enda mer interessant er at Sandberg nå sier han skal starte med piggdekkeksport til Iran og "tjene penger som gress"! DER er grunnen til at han går rundt og skryter Iran opp i skyene. Økonomiske vinningsmotiv!

Og DA skjønner jeg bedre hvorfor Bahareh kontakta Sharif i januar i år og sa at hun ønsket å begynne å selge biler til Iran (link). Nå blir det dekk..og ikke bare dekk; piggdekk faktisk. 

Dette må være en dekkoperasjon.

(Er det forresten lov med "pigs in the decks" i muslimske Iran?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...