Gå til innhold

Helt ærlig, tror dere andre kvinner her at norske bitre menn håper at kvinnen skal bli mishandlet dersom hun får seg utenlandsk kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

det nevnes i utrolig mange tråder her, skrevet av sinte menn, at kvinner som får seg utenlandske kjærester er landssvikere, naive, kvalmende, dumme, går etter menn som behandler seg som dritt, ber om trøbbel, skal fungere som sexdukke osv..

Jeg føler at de håper at forholdet skal bli vondt for den dama? Føler enkelte at de har et krav på kvinner ? 

Anonymkode: c2ad8...d82

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig dårlig formulert spørsmpl i overskriften - om de sier det selv så er det ikke noe å tro på eller ei, da er der bare sånn.

Hva er det ellers du egentlig lurer på? Drit nå i de mannfolka, vel, de sitter jo ensomme og får ikke reprodusert seg så det ordner seg nok.

Anonymkode: 7fe83...0fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her inne ofte, har aldri sett en eneste tråd om dette temaet du prater om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosatoast skrev:

Er her inne ofte, har aldri sett en eneste tråd om dette temaet du prater om. 

det er utrolig rart da. Synes det florer av sinte menn som blir kvalme av kvinner som finner seg ikke-norske menn. Da har du bare ikke vært innom "riktige" tråder.

Anonymkode: c2ad8...d82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

det er utrolig rart da. Synes det florer av sinte menn som blir kvalme av kvinner som finner seg ikke-norske menn. Da har du bare ikke vært innom "riktige" tråder.

Anonymkode: c2ad8...d82

Hvilke tråder tenker du på da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosatoast skrev:

Hvilke tråder tenker du på da?

æsj, eg orker ikke å gå over forumet og lese gjennom. De finnes ofte i singelliv, samliv, skråblikk og generell forumet.

Anonymkode: c2ad8...d82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er vanskelig å skjønne den overskriften så du burde endre på den da formuleringen er mildt sagt dårlig!

Skal si du setter folk i bås og generaliserer så det suser! Om non har skrevet noe som kan tolkes slik du sier så er det ikke noe som florerer her inne, da ville vi sett det. 

Tror du må revurdere hele innlegget ditt, gir ingen mening......

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det trur eg. Og Skriver kvinner om fæle utlandske menn trur alle menn på ho, men er han norsk så må ein sjå deg fra begge sider

Anonymkode: 95a53...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noen med sånne holdninger og ytringer her, det er skremmende og trist, faktisk ganske groteskt og fullstendig uakseptabelt eller tolererbart, men jeg tror ikke de mener det på ekte. Mange av mennene her inne har opprettet brukere kun for å provosere og rakke ned på kvinner, og om søsteren deres ble sammen med en utenlandsk kjæreste hadde de neppe ønsket at hun skulle straffevoldtas og mishandlet.
De tankene og ytringene er noe som kommer av sjalusi på innvandrere/alle andre menn som får seg kjæreste når de selv ikke får det, og av nedsettende kvinnesyn hvor de mener de har eierett og bruksrett på kvinner selv, og som en annen lenger opp skriver så dør disse mennene og holdningene gradvis ut for de mister jo sjansen til å reprodusere seg når det er sånne holdninger de har.
 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig dårlig formulert spørsmpl i overskriften - om de sier det selv så er det ikke noe å tro på eller ei, da er der bare sånn.

Hva er det ellers du egentlig lurer på? Drit nå i de mannfolka, vel, de sitter jo ensomme og får ikke reprodusert seg så det ordner seg nok.

Anonymkode: 7fe83...0fb


Dette.

 

Anonymkode: 89720...e5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svar til alle her:
Husker en setning tydelig hvertfal. "går dere ikke etter norske playere , går dere til utlendinger". 
"romantiske menn er konemishandlere, så hvis det er vold du vil leve med så er det greit for meg, men ikke klag etterpå". Av slike setninger bare lyser det "jeg håper du blir banka, så du får se at jeg hadde rett" . 

Anonymkode: c2ad8...d82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rosatoast skrev:

Er her inne ofte, har aldri sett en eneste tråd om dette temaet du prater om. 

Da følger du dårlig med. Forumet har jo blitt en yngleplass og fritidsbesettelsesplass for tragiske kvinnehatende og rasistiske netttroll

Anonymkode: 89720...e5c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

svar til alle her:
Husker en setning tydelig hvertfal. "går dere ikke etter norske playere , går dere til utlendinger". 
"romantiske menn er konemishandlere, så hvis det er vold du vil leve med så er det greit for meg, men ikke klag etterpå". Av slike setninger bare lyser det "jeg håper du blir banka, så du får se at jeg hadde rett" . 

Anonymkode: c2ad8...d82

Ja, det er også jevnlig kommentarer om at kvinner og enkeltbrukere fortjener å bli voldtatt og at det er kvinnens plikt å gi mannen sex selvom hun sier nei. En gang var det noen som skrev til en jente som nettopp hadde blitt voldtatt også at hun sikkert var en hore som fortjente det og burde la han også få dyppe pikken i hu for det skada liksom ikke med en til når det først var gjort.
Og senest i går skrev en mannlig bruker at han ønsker at kvinner skal lide når han har sex med de og vil kvinner vondt, fordi han har hatt det så mye vondt i livet sitt selv.
Det er forferdelig at forumet har blitt en plass for sånne holdninger, og at moderatorene lar postene stå og brukerne få mulighet til å skrive her.

Jeg tenker at det beste er å overse disse mennene og bare rapportere de inn til moderatorer og egmont. For det de skriver her for er oppmerksomhet og provosering. Om de ikke får noen respons så begynner de kanskje å føle seg som de taperne de er, enn om de får masse respons og tror de er kule på internett.

Anonymkode: 89720...e5c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd både her, ellers på nettet og i det virkelige liv at noen norske menn tror de har krav på eller til og med rett til norske kvinner. De omtaler oss som «våre kvinner» og vi behøver visstnok beskyttelse fordi vi ikke selv forstår at utlendinger prøver å ta over landet med oss på laget. 

Det eneste jeg trenger beskyttelse mot, er slike holdninger. Jeg er ikke en ting som kan eies eller gjøres krav på, og jeg kan både tenke og bestemme over meg selv. Jeg velger selv hvem jeg vil være sammen med og jeg kommer ikke til å velge en norsk mann som føler han har førsterett på meg fordi han har stått i kø lenge nok, over en mann jeg liker som tilfeldigvis ikke er norsk. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er også jevnlig kommentarer om at kvinner og enkeltbrukere fortjener å bli voldtatt og at det er kvinnens plikt å gi mannen sex selvom hun sier nei. En gang var det noen som skrev til en jente som nettopp hadde blitt voldtatt også at hun sikkert var en hore som fortjente det og burde la han også få dyppe pikken i hu for det skada liksom ikke med en til når det først var gjort.
Og senest i går skrev en mannlig bruker at han ønsker at kvinner skal lide når han har sex med de og vil kvinner vondt, fordi han har hatt det så mye vondt i livet sitt selv.
Det er forferdelig at forumet har blitt en plass for sånne holdninger, og at moderatorene lar postene stå og brukerne få mulighet til å skrive her.

Jeg tenker at det beste er å overse disse mennene og bare rapportere de inn til moderatorer og egmont. For det de skriver her for er oppmerksomhet og provosering. Om de ikke får noen respons så begynner de kanskje å føle seg som de taperne de er, enn om de får masse respons og tror de er kule på internett.

Anonymkode: 89720...e5c

Det er på dette forumet som på mange andre at det alltid vil være de som strekker grensene av en eller annen grunn, enten det er fordi de vil skape sensasjons følelse eller om de bare liker å provosere? Det er nok skrevet ting som dere viser til eller som er i den gaten og som kan tolkes som at noen tror at det er slik.

Men hvis det er slik at en del menn har en slik holdning, hva kan det komme av da? Det første jeg tenker på er media, der kommer jo det jevnlig opp saker hvor slikt som dette har skjedd og selvsagt så hører man bare om de negative episodene og ikke noe mer. Det er det noen som lett drar slutninger ut i fra hva som ble hørt i media og hva man hører fra andre land og kulturer hvor de har et helt annet kvinnesyn enn her i vesten. Men det forsvarer fortsatt ikke det at alle norske menn tror at jenter garantert vil oppleve dette med en fra en annen kultur. Om det er slike ytringer her inne så får de som skrev de stå for det, det er garantert ikke så mange at man da kan slå fast at dette gjelder alle i denne gruppen. 

Det vil alltid være forskjellige meninger eller hva som tolkes som virkeligheten i en slik sak, det er bare det at virkeligheten skapes hos hvert enkelt individ som tolker og den er dermed offer for utallige muligheter for de som tolker saken. Om det skulle være ti slike uttalelser i en slik sak så kan det virke mange på en person mens hos en annen så er det lik null. 

Jeg tror TS lager storm i et vannglass her. Dette er ikke en sak, det viser bare hvordan ting kan tolkes forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, domimik skrev:

Har opplevd både her, ellers på nettet og i det virkelige liv at noen norske menn tror de har krav på eller til og med rett til norske kvinner. De omtaler oss som «våre kvinner» og vi behøver visstnok beskyttelse fordi vi ikke selv forstår at utlendinger prøver å ta over landet med oss på laget. 

Det eneste jeg trenger beskyttelse mot, er slike holdninger. Jeg er ikke en ting som kan eies eller gjøres krav på, og jeg kan både tenke og bestemme over meg selv. Jeg velger selv hvem jeg vil være sammen med og jeg kommer ikke til å velge en norsk mann som føler han har førsterett på meg fordi han har stått i kø lenge nok, over en mann jeg liker som tilfeldigvis ikke er norsk. 

 

 

Enig. Føler også en del ser på kvinner som noe som skal passes på. Dette oppleves jo stort sett med eldre menn. Det er de som vet hva som er det beste valget for de yngre..

Anonymkode: c2ad8...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Da følger du dårlig med. Forumet har jo blitt en yngleplass og fritidsbesettelsesplass for tragiske kvinnehatende og rasistiske netttroll

Anonymkode: 89720...e5c

Man ser i hvert fall mannehatet florere i tråder som dette her, så det er blitt en tragisk stor yngleplass for mannehaterer her inne også.

Anonymkode: 9d0ed...72b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

svar til alle her:
Husker en setning tydelig hvertfal. "går dere ikke etter norske playere , går dere til utlendinger". 
"romantiske menn er konemishandlere, så hvis det er vold du vil leve med så er det greit for meg, men ikke klag etterpå". Av slike setninger bare lyser det "jeg håper du blir banka, så du får se at jeg hadde rett" . 

Anonymkode: c2ad8...d82

Vel, du tillegger setningen mere informasjon enn det er i den, og mye av det har kilde hos deg selv. 

Men det er mange menn som har ett ekstremt rasjonelt syn på forhold og dermed sliter med å følge tankegangen til mennesker som gjør valg i forhold der man rasjonelt skulle bøyd av.

Kjærlighet og forhold har endret seg veldig mye de siste 70 årene, og synet på forhold i vår del av verden, er ekstremt ut av takt med andre land. Kjærlighet har blitt mye mer følelsesstyrt og mindre forankret i samfunnet fra vårt perspektiv, samtidig som mekanismene som ligger til grunn, ikke har endret seg. Koblet opp mot at vi som mennesker bader i informasjon, skulle alt dette til sammen ført til at playere og utlendinger skulle ha slitt tungt i datingsmarkedet, hvis kvinner hadde evnen til risikostyring av kjærlighetslivet sitt. 

Det er drøyt å kalle romantiske menn konemishandlere, men romantiske menn er menn som selger inn en irrasjonell verdi av seg selv, og å legge vekt på dette i valget av en partner du vil ha barn med og som du derfor ønsker å ha i livet ditt i 20-30 år, er å styre mot ett forhold som du ikke kan forutse. OG for mange menn er dette totalt uforståelig. 

Selvfølgelig, den store endringen i forhold til kjærlighet og forhold, er jo at alle rasjonelle komponenter har blitt strippet vekk; det har blitt ett individuelt emosjonelt prosjekt vi inngår for egen glede. Hvilket betyr at den typen personer du sikter til i all praksis har falt ut av kjærlighetsmarkedet i Norge. (BTW, dette gjelder ikke bare menn, de norske kvinnene du ser med burka og tydelige meninger om hvordan livet er bedre som muslim, er den kvinnelige motpolen.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man ser i hvert fall mannehatet florere i tråder som dette her, så det er blitt en tragisk stor yngleplass for mannehaterer her inne også.

Anonymkode: 9d0ed...72b


Hvordan er det å påpeke kvinnehat mannehat?  Det blir litt som å si at å redde noen fra å bli rana, er å gjøre det samme som raneren. At kvinner setter ned foten for, og outcaller dårlig oppførsel og holdninger hos menn, er ikke mannehat, men grenser som et hvert menneske burde ha for å forhindre at samfunnet fortsetter å utvikle seg med sånne holdninger.

Anonymkode: 89720...e5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

det nevnes i utrolig mange tråder her, skrevet av sinte menn, at kvinner som får seg utenlandske kjærester er landssvikere, naive, kvalmende, dumme, går etter menn som behandler seg som dritt, ber om trøbbel, skal fungere som sexdukke osv..

Jeg føler at de håper at forholdet skal bli vondt for den dama? Føler enkelte at de har et krav på kvinner ? 

Anonymkode: c2ad8...d82

Det finnes minst like mange kvinner som skriver stygge ting om menn med ikke-vestlig kjæreste. Disse kvinnene er horer, nikkeduker hele gjengen, uten evne til å formulere en eneste selvstendig tanke. Menn som er med dem er alltid dumme, stygge og voldelige. Like ille begge veier

Anonymkode: e7be9...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes minst like mange kvinner som skriver stygge ting om menn med ikke-vestlig kjæreste. Disse kvinnene er horer, nikkeduker hele gjengen, uten evne til å formulere en eneste selvstendig tanke. Menn som er med dem er alltid dumme, stygge og voldelige. Like ille begge veier

Anonymkode: e7be9...f44

Sp du mener at folk som generealiserer utlendinger på denne måten har manglende evne til å tenke selvstendig? 

Anonymkode: c2ad8...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...