Gå til innhold

Når kom barnet ditt «ut av skapet»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst; ingen fordommer her!! Jeg har en homofil sønn selv, er bare nysjerrrig! Til saken;

Så i dag ei klassevenninne av datteren min på kino med sin kjæreste. Disse jentene begynner i 7. Klasse nå i august. Jenta kysset åpenlyst en annen jente i foijaen der. 

Mer er det ikke tidlig for så små jenter å ha kjærester av samme kjønn? Altså, vet de hva det vil si?! Min sønn kom ut da han var 15, og forsto mye mer av sin seksualitet og legning enn det noen 11/12- åringer gjør. 

Jeg så flere reagerte på at de satt å klinte. De er hvertfall modig som ikke bryr seg, men jeg ble bare satt ut. Moren til hun ene var jo med også. 

Anonymkode: dc0a8...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, SlemUlv skrev:

Hadde det vært ok, om det var kjæreste av motsatt kjønn? 

 

Nei, syns fortsatt 11/12 åringer er altfor unge til å sitte offentlig å kline, men her er spørsmålet mer rettet mot legning. 

Vet egentlig en 11-åring at hen er homofil/lesbisk og kan takle det som kommer med det hvis man er åpen? Det er tøft nok allerede for de eldre å være åpne i offentligheten, men en 11-åring som kliner med ei annen jente hadde nok ikke taklet det om noen kom med noen stygge kommentarer. 

Anonymkode: dc0a8...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, syns fortsatt 11/12 åringer er altfor unge til å sitte offentlig å kline, men her er spørsmålet mer rettet mot legning. 

Vet egentlig en 11-åring at hen er homofil/lesbisk og kan takle det som kommer med det hvis man er åpen? Det er tøft nok allerede for de eldre å være åpne i offentligheten, men en 11-åring som kliner med ei annen jente hadde nok ikke taklet det om noen kom med noen stygge kommentarer. 

Anonymkode: dc0a8...15a

Jeg tror det kommer helt an på hvordan foreldrene er hjemme. Om dette er noe foreldrene har snakket om (legning), så er det kanskje noe man snakker om tidligere, en om foreldrene ikke snakker om det.

Selv vokste jeg opp med lesbisk mamma, så jeg tenkte på legning ganske så tidlig. Dessverre ble mobbing grunnen til at jeg sa monogam i alt for mange år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god venn som visste at han likte gutter i veldig ung alder (han var 4-5 år). Pga en sterkt kristen familie kom han ikke ut før han var i tyveårene.

Jeg har selv visst at jeg likte gutter (er selv kvinne) siden jeg var 4-5, så ser ikke helt at det skal være noe annerledes for homofile. Hvorfor skal de liksom vite mindre om seg selv enn heterofile? 

Anonymkode: 43156...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg var trøtt i går. Skrev monogam, og mente heterofil :) men begge stemmer forsåvidt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var seksuelt aktiv fra jeg var 11 år - på grunn av naturlig nysgjerrighet og kåthet sammen med min jevnaldrede kjæreste. Jeg visste godt hva jeg ville og hvem jeg ville med, selv om det er klart jeg i voksen alder synes det var for ungt. Vokste opp i et sunt familieforhold dersom noen skulle lure på det.

En av mine barndomsvenninner var forresten lesbisk så lenge vi alle kan huske - helt fra før skolestart visste vi alle at hun liker jenter og sånn er det bare. 

Anonymkode: 15309...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mannligfødt venn som visste hun var jente i 4-års alderen. I dag er hun kvinne. Barn har tidlig preferanser og nå har vi heldigvis kommet så langt at det er helt ok å like den man vil. Om ikke er det bare fint at de eksperimenterer. Hva så om hun ender opp med en gutt?

Jeg visste selv tidlig at jeg syns jenter var fine, kanskje i 9-årsalderen. Men det var det ingen andre som viste offentlig at de gjorde. Siden jeg er bifil holdt jeg meg til gutter til jeg var langt oppi 20-åra. I dag er jeg gift med en kvinne.

Anonymkode: 701ac...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til at skeive skal debutere senere enn de som er streite. Og her er vi veldig forskjellige. Faren min fikk sin første forelskelse da han var 3 år, mens jeg var 19 år. Seksuelt eksperimenterte jeg med meg selv og jevnaldrende fra jeg var rundt ti år, og jeg var jo interessert i begge kjønn. 

Anonymkode: 74780...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...