Gå til innhold

Alkoholfritt bryllup


Thyra

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle tro noen her tenker «alkohol=grisefylla». Typisk kg 

Anonymkode: e9144...ee6

Ja mer er enn 3 glass vin til maten = grisefylla.  Drikker folk en dråpe mer blir de overstadig beruset og ødelegger herved festen for alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Peonjenta skrev:

Når gjestene setter av en hel helgedag for å feire noen det litt gjestenes dag også.

"Setter av"? Hvis en har noe bedre å gjøre så får man takke nei til bryllupet da. Det koster å ha gjester også og alkohol til maten er ikke den største utgiften. Takk heller nei så slipper både gjesten som ikke har lyst å dra å "sette av en hel dag", og brudeparet slipper å betale for folk som egentlig ikke har lyst til å være der.

Anonymkode: 3bcb4...527

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn bør virkelig bli sendt an mass på kurs i kommunikasjon uten alkohol... 

Anonymkode: 73a48...9c5

Er nordmenn verre enn svensker, spanjoler, polakker eller finner på å kommunisere bra uten alkohol??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majoriteten kan altså ikke kose seg i selskap uten alkohol? Jeg er ikke overrasket. Men det blir litt dumt. Jeg hadde kommet og kjøpt gave, selvsagt. Og det er helt innafor å ha alkoholfritt bryllup, uansett årsak. Og når man ser hva folk svarer, blir man kanskje kvitt noen av hengehuene man trodde var venner, i samme slengen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Setter av"? Hvis en har noe bedre å gjøre så får man takke nei til bryllupet da. Det koster å ha gjester også og alkohol til maten er ikke den største utgiften. Takk heller nei så slipper både gjesten som ikke har lyst å dra å "sette av en hel dag", og brudeparet slipper å betale for folk som egentlig ikke har lyst til å være der.

Anonymkode: 3bcb4...527

Ja man setter av en dag.  Hva er det man ellers gjør?  Om man gleder seg eller ei er dette en dag man kommer til festen for å hedre paret.  Hvorfor skal ikke gjestene bli gjort stas på?   De er jo tross alt de som skaper festen, holder taler, lager liv, kjøper gaver, kler seg opp.  Uten gjester, ingen bryllupsfest. Er nok mange gjester i et bryllup som ikke har lyst til å være der men de kommer for å feire paret.  Ikke alle er like glad i å sitte ved siden av tante Ruth i 5 timer å høre om gikta hennes men folk gjør det for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peonjenta skrev:

Er nordmenn verre enn svensker, spanjoler, polakker eller finner på å kommunisere bra uten alkohol??

Jo, faktisk. I Spania og andre lignende land skravler folk med kjent og ukjent uten å måtte drikke seg fulle først. 

Anonymkode: 73a48...9c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Ja man setter av en dag.  Hva er det man ellers gjør?  Om man gleder seg eller ei er dette en dag man kommer til festen for å hedre paret.  Hvorfor skal ikke gjestene bli gjort stas på?   De er jo tross alt de som skaper festen, holder taler, lager liv, kjøper gaver, kler seg opp.  Uten gjester, ingen bryllupsfest. Er nok mange gjester i et bryllup som ikke har lyst til å være der men de kommer for å feire paret.  Ikke alle er like glad i å sitte ved siden av tante Ruth i 5 timer å høre om gikta hennes men folk gjør det for det. 

Og fordi folk er så fantastisk snille at de likevel gjør det så mener du at de må få servert alkoholholdig drikke?

Jeg for min del liker godt et glass vin eller to til maten, og vi hadde alkoholholdige drikker i vårt bryllup. Men det er da ikke noe jeg hadde sett på som nødvendig for å tilfredsstille meg som gjest sine ønsker.

Anonymkode: 3bcb4...527

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vin og alkohol er ikke det samme som mat. Mat hører med i bryllupsselskap. Men man skal ikke forvente alkohol for enhver pris. Og ja, det er faktisk gjestene sitt problem om de er så prippen at de forventer/krever alkohol der. Det er brudeparets dag og de som bestemmer oppsettet. 

Anonymkode: fbc5c...305

Bryllupsmiddag er festmiddag, og da hører det med vin. Enhver rett løftes av vin som passer sammen med retten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, faktisk. I Spania og andre lignende land skravler folk med kjent og ukjent uten å måtte drikke seg fulle først. 

Anonymkode: 73a48...9c5

Enig. Skal ikke lenger enn til Danmark før det er enklere å prate med folk (uten alkohol) enn i Norge.

Anonymkode: 3bcb4...527

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Brunello skrev:

Bryllupsmiddag er festmiddag, og da hører det med vin. Enhver rett løftes av vin som passer sammen med retten.

Coca Cola sier også i sine reklamer at et måltid blir bedre med deres drikke til ;)

Anonymkode: 3bcb4...527

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er moro at folk er alkoholikere. Det er trist. 

Anonymkode: 73a48...9c5

Ja, det var akkurat det jeg mente; at det er helt utrolig moro med alkoholikere.

Herregud, en asbestplate hadde vel forstått meg mer enn det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Coca Cola sier også i sine reklamer at et måltid blir bedre med deres drikke til ;)

Anonymkode: 3bcb4...527

Ja, kan man ikke bare sukre hele middagen til det ugjenkjennelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, faktisk. I Spania og andre lignende land skravler folk med kjent og ukjent uten å måtte drikke seg fulle først. 

Anonymkode: 73a48...9c5

Ok.  Vært i Spania 10-12 ganger og aldri observert at fremmede plutselig begynner å prate med hverandre.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, visp skrev:

Ja, kan man ikke bare sukre hele middagen til det ugjenkjennelige.

Det er ikke brudeparet sitt problem at du er kresen i matveien. 

Anonymkode: 73a48...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke brudeparet sitt problem at du er kresen i matveien. 

Anonymkode: 73a48...9c5

Jo det er det.  Hvis gjestene skal kose seg bør det serveres mat og drikke folk liker.  Det er normal folkeskikk når man inviterer til fest. Man byr på det beste man har.  Er ikke dette barnelærdom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke brudeparet sitt problem at du er kresen i matveien. 

Anonymkode: 73a48...9c5

Du kan vel ha den enorme pepsiflaska di stående på bordet du. Jeg drikker heller vann til maten enn sukkerlake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke gått med mindre det var nær slekt som bror eller søster (men det hadde aldri skjedd at de inviterte til alkoholfritt bryllup) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, visp skrev:

Du kan vel ha den enorme pepsiflaska di stående på bordet du. Jeg drikker heller vann til maten enn sukkerlake.

Null sukker i Pepsi Max ;)

Det har vel blitt servert alkohol i de aller fleste bryllup jeg har vært i, men som regel lar jeg være å drikke og kjører heller så vi slipper å styre med taxi. Synes det er like greit, og liker uansett ikke rødvin ;) Cola Zero/Pepsi Max til f.eks elg er helt topp det :) Har ennå ikke hatt det kjedelig i bryllup. Nok av interessante folk å prate med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peonjenta skrev:

Jo det er det.  Hvis gjestene skal kose seg bør det serveres mat og drikke folk liker.  Det er normal folkeskikk når man inviterer til fest. Man byr på det beste man har.  Er ikke dette barnelærdom?

Så nå er det til og med mangel på folkeskikk å ikke servere alkohol i bryllupet?!? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peonjenta skrev:

Ok.  Vært i Spania 10-12 ganger og aldri observert at fremmede plutselig begynner å prate med hverandre.   

Seriøst? Du har vært flere ganger i Spania uten å observere at spanjoler er enklere å prate med enn fremmede nordmenn? :fnise:

Anonymkode: 3bcb4...527

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...