Gå til innhold

Alkoholfritt bryllup


Thyra

Anbefalte innlegg

Hvordan ville dere som gjester ha reagert om det ikke ble servert alkohol i det hele tatt i bryllupet? Er alkohol noe som forventes i et bryllup? Hva om brudeparet selv er avholds? Og dersom det er budsjettbryllup blir det jo mye billigere uten alkohol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde vært helt greit for meg. Det er ikke alkoholen som gjør et bryllup vellykket  :riste:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må opplyse om at det er et alkoholfritt bryllup. Var i ett hvor det ikke ble opplyst om. Festen sluttet før midnatt og hotellrom var bortkasta for kunne like gjerne ha kjørt hjem. 

Anonymkode: a3024...a62

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har deltatt i to stykker, visste om det på forhånd og kunne kjøre dit og slapp å styre med overnatting eller skyss. Men det var mindre stemning enn i andre bryllup, kjedeligere rett og slett. 

Anonymkode: 1615c...f25

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få velge selv og det er helt i orden så lenge det blir opplyst om dette i invitasjonen slik at man slipper å bruke ekstra penger på sjåfør/overnatting dersom man forventer at det er servert alkohol. At man gjør det for å spare penger synes jeg er litt dumt. Da ville jeg heller inkludert drikke til maten og så hatt eventuelt bonger + at man betalte for seg selv utover dette etter maten. Men om man har en overbevisning om at ingen bør drikke alkohol fordi man ikke gjør det selv så må man jo gjerne det. Litt som å servere kun vegansk mat om man er veganer selv.

Anonymkode: 3bcb4...527

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med meg salmeboka i ett sånt bryllup. Prøvd på allsang, noe annet ville jo bare vært kjedelig.

Jeg drikker meg aldri full, men det er godt å få noe innabords og litt sv sjenansen min legges til siden. Sånn klarer jeg å snakke med helt fremmede uten å drite meg eller andre ut.

Skal dere ha det uten alkohol pga budsjett så kan dere vel spare litt til før dere gifter dere?

Alkoholfrie bryllup er så kjedelig at jeg hadde vurdert å ikke engang møte opp, langt mindre gitt noen gave. Jeg ser på dere som gjerrige.

Anonymkode: ce224...2fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er usikker på om jeg hadde giddet å komme. For meg er det bare så uendelig kjedelig og kleint med brylluper uten alkohol. 

Anonymkode: 9d9a8...9c1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha opplyst om det. Ikke fordi folk må drikke, men fordi noen ordner seg sjåfør eller planlegger felles taxi hjem når det ikke er nødvendig. 

Også ville jeg sett på å kjøpe litt gode og eksklusive juicer og druesaft, mange fine restauranter har slike alternativ til vinpakker som komplimenter maten, og det er utrolig godt. 

Anonymkode: 90344...b1c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tatt med meg salmeboka i ett sånt bryllup. Prøvd på allsang, noe annet ville jo bare vært kjedelig.

Jeg drikker meg aldri full, men det er godt å få noe innabords og litt sv sjenansen min legges til siden. Sånn klarer jeg å snakke med helt fremmede uten å drite meg eller andre ut.

Skal dere ha det uten alkohol pga budsjett så kan dere vel spare litt til før dere gifter dere?

Alkoholfrie bryllup er så kjedelig at jeg hadde vurdert å ikke engang møte opp, langt mindre gitt noen gave. Jeg ser på dere som gjerrige.

Anonymkode: ce224...2fc

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker på om jeg hadde giddet å komme. For meg er det bare så uendelig kjedelig og kleint med brylluper uten alkohol. 

Anonymkode: 9d9a8...9c1

Skjønner at mange foretrekker alkohol, men det er tross alt brudeparet dag. Å la være å komme eller å la være å kjøpe gave pga det, blir for dumt. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt bør man opplyse om det så folk slipper å ordne med overnatting eller sjåfør. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt innafor. Har man gjester som er tørrlagte alkoholikere er det jo bare fint, men ville opplyst om det på forhånd. Det kan bli litt stille da alkohol ofte gjør det litt lettere for trauste nordmenn å snakke med ukjente, så ville lagt opp en måte å bryte isen på. 

Nå kommer det nok også litt ann på gjestene. Et par av mine ville tatt med alkohol på innerlomma 😕

Anonymkode: b354f...523

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit! Sørg da at det er noe annet godt å drikke til maten og senere utover kvelden, og gi beskjed så de som kommer kjørende vet at de fint kan kjøre hjem igjen uten at de må ordne med skyss osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit når brudeparet selv er avholds. Eller når noen i nær familie har alkoholproblemer som kan være forstyrrende på kvelden. 

Enig i at man bør gi beskjed. Jeg og mannen er glad i litt god drikke, og spanderer gjerne på oss hotell eller taxi for en helaften. Men er det uansett alkoholfritt sparer vi de pengene. 

Stemningen blir jo ikke helt den samme utover kvelden. Men ellers trur jeg stemningen i avholds-bryllupene jeg har vært i blir "drept" av rammene rundt.  Så tenk litt gjennom hvordan man kan få opp stemningen på andre måter når alkoholen ikke "hjelper til". 

Anonymkode: 54074...9ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deres bryllup, dere bestemmer :) Men det er fint om det opplyses om da, som de andre over her nevner så man slipper å planlegge/bestille transport eller overnattig.

Jeg ville sikkert synes det er litt kjedelig selv, men samtidig gjort det jeg kunne for å hygge meg :).

Og de som lar vær å komme fordi det er for døvt uten alkhol, de bryr seg antagelig såpass lite om _dere_ at det nok ikke er noe stort tap uansett. De som er oppriktig glad i dere og ønsker å dele denne dagen med dere, de kommer likevel tror jeg :-)

 

Endret av Splittbinders
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville syntes det var kjedelig, som flere andre her sier. Festen hadde nok brått slutta rundt 23-00, i og med at folk ikke får noe mer å prate om og stemningen aldri kommer seg "helt på topp". 

Hvis det er budsjett du tenker på, hvorfor kan ikke gjestene ta med medbrakt alkohol? 

Anonymkode: 6ae83...06d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde selvsagt synes det ville ha vært kjedelig om det ikke var alkohol i bryllupet, men jeg hadde ikke latt være å komme bare på grunn av det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok kjøpt gave og stilt opp i bryllupet, men ser for meg at jeg hadde kjedet meg ganske mye. Med mindre jeg satt på bord med kun folk jeg kjenner, og slapp edru smalltalk med brudens tremenning. 

Anonymkode: a1f37...9e1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt skuffa. Hadde selvfølgelig holdt kjeft om det, men synes det er merkelig å ikke servere voksne mennesker vin til middag i et selskap.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...