Gå til innhold

Tynn, men tjukke legger - hva kan jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri vært fornøyd med leggene mine. Ser på meg selv som relativt tynn. Er 166 cm og veier 60 kilo. Har ikke lyst til å gå noe mer ned i vekt. Leggene mine er det jeg er minst fornøyd med på kroppen, men for å være ærlig så trener jeg lite. Går av og til litt på tur. Jeg har veldig mye "fett" på leggene mine som jeg kan ta et godt tak i, og på bilder med venninner etc så ser man veldig godt at leggene mine ikke er pene/trente. Om jeg f.eks. ligger med leggene mine på sengen så ser de ekstra tjukke ut siden alt fettet da legger seg flatt...

Er det noen spesielle øvelser som jeg kan gjøre for å få gjort noe med dette? Må jeg gå ned i vekt? Har ikke tilgang til treningssenterer, så det må bli med hjemmeøvelser eller turer på fjellet. 

Anonymkode: 9baf5...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anthrax

Tren styrke og få volum på lår og overkropp, så ser du proposjonert ut :) Leggene er sjeldent fettete - stram leggmuskelen helt, så ser du jo fort at det er muskelvolum som utgjør størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har antagelig bare genetisk god leggmuskulatur, så det beste er nok å bare lære seg å like det. Det kan hjelpe å trene den lange seige muskulaturen som man bruker med f.eks løping og sykling.

Anonymkode: d7ef2...408

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har antagelig bare genetisk god leggmuskulatur, så det beste er nok å bare lære seg å like det. Det kan hjelpe å trene den lange seige muskulaturen som man bruker med f.eks løping og sykling.

Anonymkode: d7ef2...408

Både datteren min og et par venninner har slike "fotball-legger" selv om de er slanke, det er lite å gjøre med det.  Det eneste de klager på er at det er vanskelig å kjøpe høye støvletter, det er så mange som blir for trange i skaftet :( 

Anonymkode: 15ace...1c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok garantert bare i hodet ditt og noe du har forvridd syn på egne legger, og ikke noe som andre ville tenkt eller legge merke til!!!!

Anonymkode: 378e3...84c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Anthrax said:

Tren styrke og få volum på lår og overkropp, så ser du proposjonert ut :) Leggene er sjeldent fettete - stram leggmuskelen helt, så ser du jo fort at det er muskelvolum som utgjør størrelsen.

Jeg tror virkelig ikke at det er det, altså. Jeg kan klype tak i en god del fett.
 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Både datteren min og et par venninner har slike "fotball-legger" selv om de er slanke, det er lite å gjøre med det.  Det eneste de klager på er at det er vanskelig å kjøpe høye støvletter, det er så mange som blir for trange i skaftet :( 

Anonymkode: 15ace...1c3

Ja, jeg har samme problem. Særlig med høye støvler har det vært noen problemer. Støvlene blir såpass trange at leggene mine ikke får plass... Legger ved et bilde av leggene mine til alles store glede. (Vet ikke helt om dette vil fungere).

14ipstj.jpg

 

Anonymkode: 9baf5...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg du har helt normale legger. Ikke bruk kapasitet på å «gjøre noe» med dette! ♥️

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anthrax skrev:

Tren styrke og få volum på lår og overkropp, så ser du proposjonert ut :) Leggene er sjeldent fettete - stram leggmuskelen helt, så ser du jo fort at det er muskelvolum som utgjør størrelsen.

Det er da mange av oss som holder fett på leggene. Jeg har mye muskler i leggene etter mange år med håndball, og hadde i tillegg endel fett utenpå der. Har gått ned over 60 kg uten at det har syntes mye på leggene, det er først nå jeg begynner å miste fett der. 

Det eneste som funket for meg var å gå ned i vekt all over. Trente legger en stund for å stramme opp, men de ble bare større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt normale ben.

Jeg har omvendt kroppstype som deg, slanke lange ben og fett lagres på midjen.

Jeg har prøvd i årevis å minske midjen, men alt som skjer er jo selvsagt en proporsjonal endring (alt mindre eller større).

Så - dette må du bare leve med, og du har jo så normale ben at jeg ikke helt ser hvorfor du skulle endre noe. 

Du må jo avgjøre om litt smalere ben er verdt å måtte leve hele livet på slankekur.

Jeg ble helt utmattet av å kverne på det og grue meg til hver sommer, og først nå som jeg nærmer meg 40 er jeg så sliten i hodet at jeg har begynt å akseptere det. 

Mye bortkastet tid med andre ord. 

Anonymkode: 18adb...6ad

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fine, normale legger som jeg aldri ville reagert på. Men det kan se ut som om du har ganske små føtter? Hvilken størrelse bruker du i sko? Det er sikkert denne kontrasten du legger merke til. Selv har jeg pipestilkbein og bruker str 39-40 i sko. Så ser ut som om jeg har klovneføtter 😃

Anonymkode: 638a6...451

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Inwe skrev:

Det er da mange av oss som holder fett på leggene. Jeg har mye muskler i leggene etter mange år med håndball, og hadde i tillegg endel fett utenpå der. Har gått ned over 60 kg uten at det har syntes mye på leggene, det er først nå jeg begynner å miste fett der. 

Det eneste som funket for meg var å gå ned i vekt all over. Trente legger en stund for å stramme opp, men de ble bare større. 

TS ser normalvektig ut, og kan følgelig ikke miste så mye kroppsfett som du burde/kunne.

Om du har gått ned 60 kg antar jeg du hadde ekstrem overvekt, TS har jo ikke noe i nærheten av noesomhelst.

Det blir å sammenlikne epler og pærer.

Jeg har hatt BMI på 17,5 og fortsatt hatt midjefett, noe som bekrefter at det er slik min kroppstype bare er. Om en person på 130 kg påstår at «jeg gikk ned på midjen tilslutt» så har jo det ingen relevans for meg. 

Anonymkode: 18adb...6ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS ser normalvektig ut, og kan følgelig ikke miste så mye kroppsfett som du burde/kunne.

Om du har gått ned 60 kg antar jeg du hadde ekstrem overvekt, TS har jo ikke noe i nærheten av noesomhelst.

Det blir å sammenlikne epler og pærer.

Jeg har hatt BMI på 17,5 og fortsatt hatt midjefett, noe som bekrefter at det er slik min kroppstype bare er. Om en person på 130 kg påstår at «jeg gikk ned på midjen tilslutt» så har jo det ingen relevans for meg. 

Anonymkode: 18adb...6ad

VAR ekstremt overvektig for over 5 år siden. I dag veier jeg 65 kg og 175 høy. Jeg driver fortsatt å mister fett på leggene, lårene og under rumpa. For å få vekk fettet på leggene må ts miste fett all over, slik er det, samme med ditt midjefett. Det betyr derimot ikke at man må gå NED i vekt, om man er normalvektig fra før bør man fokusere på å stramme opp med styrketrening og miste fett på den måten. 

Vi holder fett forskjellig, men med riktig trening og kost er det ingen som må holde fett fordi det er "din kroppstype". Jeg måtte slutte på p-piller før det siste begynte å slippe. Nå sier jeg ikke at man bør hige for å miste det siste fettet, bare at det er mulig om man vil. 

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Du har helt normale ben.

Jeg har omvendt kroppstype som deg, slanke lange ben og fett lagres på midjen.

Jeg har prøvd i årevis å minske midjen, men alt som skjer er jo selvsagt en proporsjonal endring (alt mindre eller større).

Så - dette må du bare leve med, og du har jo så normale ben at jeg ikke helt ser hvorfor du skulle endre noe. 

Du må jo avgjøre om litt smalere ben er verdt å måtte leve hele livet på slankekur.

Jeg ble helt utmattet av å kverne på det og grue meg til hver sommer, og først nå som jeg nærmer meg 40 er jeg så sliten i hodet at jeg har begynt å akseptere det. 

Mye bortkastet tid med andre ord. 

Anonymkode: 18adb...6ad

Jeg tror ikke det hadde vært noe problem for meg å gå ned i vekt - det hadde jeg klart helt fint. Men resten av kroppen min er allerede ganske tynn, så det har jeg ikke så lyst til, egentlig. Jeg har i tillegg brede hofter noe som nok gjør at lårene mine (i virkeligheten) allerede ser veldig tynne ut. 
 

8 hours ago, AnonymBruker said:

Du har fine, normale legger som jeg aldri ville reagert på. Men det kan se ut som om du har ganske små føtter? Hvilken størrelse bruker du i sko? Det er sikkert denne kontrasten du legger merke til. Selv har jeg pipestilkbein og bruker str 39-40 i sko. Så ser ut som om jeg har klovneføtter 😃

Anonymkode: 638a6...451

Jeg har ikke sååå små føtter, men har 37 i sko ja. Det er nok ikke så mange som ville ha reagert på leggene mine, men det er leit å være med venninnene mine som har helt nydelige legger hele gjengen. Noen av dem trenger jo, men mange av dem gjør ikke. Men kan hende det også er litt genetisk, dette her? Har en kusine og en tremenning på min alder som har slike legger. 

Anonymkode: 9baf5...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anthrax
13 timer siden, Inwe skrev:

Det er da mange av oss som holder fett på leggene. Jeg har mye muskler i leggene etter mange år med håndball, og hadde i tillegg endel fett utenpå der. Har gått ned over 60 kg uten at det har syntes mye på leggene, det er først nå jeg begynner å miste fett der. 

Det eneste som funket for meg var å gå ned i vekt all over. Trente legger en stund for å stramme opp, men de ble bare større. 

Ja, holder man fett der er man vel vanligvis litt på den større siden? Det ser jeg på treningssenteret og på venner. TS ser ut til å ha jevnt over en større fett% så om det gås ned i fett så vil leggene følge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Anthrax skrev:

Ja, holder man fett der er man vel vanligvis litt på den større siden? Det ser jeg på treningssenteret og på venner. TS ser ut til å ha jevnt over en større fett% så om det gås ned i fett så vil leggene følge etter.

Nja, det spørs litt. Ja, selvfølgelig har man for mye fett om man holder fett, men man behøver ikke være stor likevel. Jeg har feks synlige magemuskler, definert rygg og synlige blodårer, jeg har fortsatt litt fett igjen på legger, innside lår og under rumpa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anthrax
10 minutter siden, Inwe skrev:

Nja, det spørs litt. Ja, selvfølgelig har man for mye fett om man holder fett, men man behøver ikke være stor likevel. Jeg har feks synlige magemuskler, definert rygg og synlige blodårer, jeg har fortsatt litt fett igjen på legger, innside lår og under rumpa. 

Da er vi to :') Kan ikke bli rippa, vil ikke bli rippa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også tykke legger i tenårene og begynnelsen av 20-årene til tross for at jeg ellers var slank, men nå i 30-årene har jeg endelig fått tynne legger, så for min del var det "valpefett". 

Anonymkode: 0e2a0...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...