Gå til innhold

Serverte muslim svin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde en tabbe og fikk servert et muslimsk barn, noe med svin i, skal jeg late som ingenting eller burde jeg si det til foreldrene? Gjorde det ikke med vilje.

Anonymkode: bde1c...657

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lat som ingenting. Jeg har gjort samme tabbe selv en gang, men da til en voksen dame. Sa ikke noe etterpå, så ikke hensikten. 

• Liker 48
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde en tabbe og fikk servert et muslimsk barn, noe med svin i, skal jeg late som ingenting eller burde jeg si det til foreldrene? Gjorde det ikke med vilje.

Lat som ingen ting. Ingen skade skjedd.

• Liker 15
Skrevet

Det går fint. Du trenger ikke å si noe. Kanskje bare sjekke innholdet til neste gang :) 

Det er ikke haram hvis de ikke vet om det. Hilsen ei som har vært sammen med en muslim og ved uhell «serverte» ferdigpizza som inneholdt svin. 

Det står noe i koranen om det, at hvis de får det i seg ved uhell så kan man ikke noe for det liksom.  

De spiser det ved uhell selv. Eksen min spiste pølse fra narvesen i flere år da han kom til Norge uten å vite at det var svinekjøtt hehe. 

Anonymkode: 7e2ef...51b

• Liker 31
Skrevet

Jeg ville ikke fortalt at du hadde servert svin. Det man ikke vet har man ikke vondt av. 

Anonymkode: 8446c...3a7

• Liker 13
Skrevet

Noen muslimer er ikke så strenge. 
La det bare være med mindre foreldrene bringer det opp, og da kan du alltids unnskylde at du ikke var klar over at det var svin i produktet. 

Skrevet

Ikke si noe. Det skaper bare unødvendig oppstyr. Pass bedre på hva du serverer neste gang

Anonymkode: cea30...c34

• Liker 8
Skrevet

Ikke si det. Det er ikke haram hvis de ikke vet det. 

Anonymkode: af80d...c38

• Liker 9
Skrevet

Takk, dere da holder jeg helt munn :)

• Liker 8
Skrevet

Pass bedre på hva du serverer neste gang. Gjort er gjort. Ingen skade skjedd hvis det ikke var med viten. Det får ingen konsekvenser for barnet så lenge det spiste i god tro om at det var ikke-svin.

Anonymkode: 5af0a...371

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pass bedre på hva du serverer neste gang. Gjort er gjort. Ingen skade skjedd hvis det ikke var med viten. Det får ingen konsekvenser for barnet så lenge det spiste i god tro om at det var ikke-svin.

Uff, ja dette var grusomt..

Anonymkode: 482ee...491

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det får vel strengt tatt ikke noen konsekvenser om de nå hadde visst det heller? Forbud mot svin var fornuftig, i oldtidens midtøsten, nå har det ingenting å si hva man spiser. 

Anonymkode: 75b35...481

• Liker 18
Skrevet

Hvis du vil unngå problemer holder du tett og krysser fingrene for at ingen finner det ut.

Anonymkode: 25ec3...b33

Skrevet

ville uten tvil sagt ifra! Svin virker dårlig på magen hvis du ikke er vandt til å spise det. Jeg spiser ikke svin fordi jeg ikke liker at det er så mye fett på kjøttet, så har fått avsmak rett og slett. Jeg ble servert svin uten at noen tenkte over det, og jeg lå syk i 3dager med diaré og oppkast og var utrolig dårlig. Hadde ikke spist det på 3år. 

Skrevet

Det er ikke anbefalt å informere om slike uhell fordi da risikerer en at foreldrene gir barnet brekkmidler for å få opp det de har spist noe som igjen kan bli farlig. 

Anonymkode: 89fbc...9e6

• Liker 10
Skrevet

Hvis du forteller det må storfamilien gjenopprette æren. Det er et press fra miljøet om at ting som dette ikke kan gå ustraffet. Og du vil neppe vite hva det innebærer for deg. Det er flere som har betalt prisen for å gå i mot islam.

Anonymkode: 25ec3...b33

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Summ skrev:

ville uten tvil sagt ifra! Svin virker dårlig på magen hvis du ikke er vandt til å spise det. Jeg spiser ikke svin fordi jeg ikke liker at det er så mye fett på kjøttet, så har fått avsmak rett og slett. Jeg ble servert svin uten at noen tenkte over det, og jeg lå syk i 3dager med diaré og oppkast og var utrolig dårlig. Hadde ikke spist det på 3år. 

Svinekjøtt er magert. Fettet kan du skjære bort.

• Liker 33
Skrevet
6 minutter siden, Summ skrev:

Pølser f.eks med sving, er så magert at det ikke påvirker magen.

Anonymkode: 75b35...481

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Arabella skrev:

Svinekjøtt er magert. Fettet kan du skjære bort.

Vet alt det, bare fått avsmak. Kjempe kjedelig på juleaften osv, men blir bare kvalm av tanken på å spise det 

Anonymkode: bf3da...057

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...