Gå til innhold

Når fortelle daten at man ikke kan bli gravid på egenhånd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dater en mann nå, har truffet han 4-5 ganger. Han er i begynnelsen av 40 årene og har ikke barn, jeg er i midten av 30 årene og har heller ikke barn.

Jef vet at jeg vil ha barn, og på spørsmålet mitt svarte han at om det skjer, så skjer det..... Men det gjør jo ikke det med meg. Vi må ta et aktivt valg på om og når vi skal starte en slik prosess.... Eller prosessen er jo i gang, for jeg er utredet og må ha IVF...

Jeg må jo ta det snart, for jeg vil ha barn, og om han ikke kan bestemme seg for at han ønsker seg det er det ingen vits å date lenger.... Men når er tidlig og sent nok? 

Anonymkode: faecf...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro at nå er passende siden dere har truffet hverandre flere ganger og snakket om barn... 

Anonymkode: c768f...e6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjolleri
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en mann nå, har truffet han 4-5 ganger. Han er i begynnelsen av 40 årene og har ikke barn, jeg er i midten av 30 årene og har heller ikke barn.

Jef vet at jeg vil ha barn, og på spørsmålet mitt svarte han at om det skjer, så skjer det..... Men det gjør jo ikke det med meg. Vi må ta et aktivt valg på om og når vi skal starte en slik prosess.... Eller prosessen er jo i gang, for jeg er utredet og må ha IVF...

Jeg må jo ta det snart, for jeg vil ha barn, og om han ikke kan bestemme seg for at han ønsker seg det er det ingen vits å date lenger.... Men når er tidlig og sent nok? 

Anonymkode: faecf...eaf

Tja, du er nok litt for «kravstor» her tenker jeg.

IVF er ingen garanti for noe, og for å få IVF i Norge må man ha vært sammen en stund. 

Jeg ville bare sagt det med en gang i den forstand at jeg ikke var interessert i noen hvor ben var uaktuelt, men dessverre så vet en på forhånd at en uansett må ha IVF. Det betyr at en partner ikke kan være frivillig barnefri, men samtidig; dere er jo uansett begge to i en alder og situasjon hvor dette ikke er en selvfølge.

Jeg ville ikke avkrevd noe jeg ikke kunne gi selv, og det kan strengt tatt ingen. 

Men du vet jo at dine reproduktive muligheter er lavere - da blir det rart å avkreve garanti fra en annen.

Men helt innafor å si at man ikke ønsker date noen hvor målet ikke er langvarig forhold med åpenhet for å prøve på barn når muligheten kommer. Din mulighet låses jo litt til en IVFkontrakt/vilkår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en mann nå, har truffet han 4-5 ganger. Han er i begynnelsen av 40 årene og har ikke barn, jeg er i midten av 30 årene og har heller ikke barn.

Jef vet at jeg vil ha barn, og på spørsmålet mitt svarte han at om det skjer, så skjer det..... Men det gjør jo ikke det med meg. Vi må ta et aktivt valg på om og når vi skal starte en slik prosess.... Eller prosessen er jo i gang, for jeg er utredet og må ha IVF...

Jeg må jo ta det snart, for jeg vil ha barn, og om han ikke kan bestemme seg for at han ønsker seg det er det ingen vits å date lenger.... Men når er tidlig og sent nok? 

Anonymkode: faecf...eaf

Hvorfor har du fått utgreiet dette? Forsøkt å få barn i et tidligere forhold?

Jeg tror det din date mener å si, er at han gjerne vil ha barn, men at dette ikke er «alt» for ham. Altså at han synes det er ok også å ikke få barn. 

Uansett synes jeg dere nå snakker seriøst om barn veldig tidlig i daten...

Anonymkode: bc18d...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått ut fra at han ikke vil  ha barn siden han har en slumpen respons til det at "om det skjer så skjer det".

Ville derfor ha spurt han ordentlig om han ønsker barn, om han virkelig vil ha det og brenner for å være en pappa, drømmer om å kjøre til og fra skole og trening og hvordan han vil oppdra et barn osv.
Sier han nei så er det ikke noe poeng i å fortelle så private ting som at du ikke kan få barn uten medisinsk hjelp, for da er det strengt talt ikke noe poeng for deg å fortsette å date han.

Anonymkode: 363d0...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er såpass voksne og allerede har snakket om barn syns jeg det er passende å nevne det om ikke så lenge

Anonymkode: be988...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gått ut fra at han ikke vil  ha barn siden han har en slumpen respons til det at "om det skjer så skjer det".

Ville derfor ha spurt han ordentlig om han ønsker barn, om han virkelig vil ha det og brenner for å være en pappa, drømmer om å kjøre til og fra skole og trening og hvordan han vil oppdra et barn osv.
Sier han nei så er det ikke noe poeng i å fortelle så private ting som at du ikke kan få barn uten medisinsk hjelp, for da er det strengt talt ikke noe poeng for deg å fortsette å date han.

Anonymkode: 363d0...53a


Eller - så prøver han å være hensynsfull, og mistenker at en dame i midten av 30-årene som ikke har fått barn ennå kanskje kan ha problemer med det og vil ikke skremme henne fra seg.

Uansett - helt enig i at de må snakke sammen :)

Anonymkode: 433fb...33d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Uansett synes jeg dere nå snakker seriøst om barn veldig tidlig i daten...

Anonymkode: bc18d...aca

Det synes ikke jeg. Jeg er i midten av 30-årene og driver med nettdating. Der er en av de første avklaringene (ofte før man møtes) hvorvidt man vil ha barn. For meg er det dealbreaker hvis daten ikke vil ha barn, ønsker det avklart tidlig i prosessen. 

Anonymkode: 488fa...b46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes ikke jeg. Jeg er i midten av 30-årene og driver med nettdating. Der er en av de første avklaringene (ofte før man møtes) hvorvidt man vil ha barn. For meg er det dealbreaker hvis daten ikke vil ha barn, ønsker det avklart tidlig i prosessen. 

Anonymkode: 488fa...b46

Helt enig. Jeg hadde tatt det opp allerede nå, fortalt situasjonen, å spurt hva han tenker om dette. Skremmer det han vekk, hadde jeg tenkt at da er ikke det en mann jeg vil ha uansett, når man ikke kan diskutere de store tingene i livet. Det er ikke snakk om at dere skal prøve nå, men å ha en avklaring om det skulle bli et forhold. 

Veldig synd for deg om han viser seg om tre år å ikke ville ha barn, men veldig synd for han også, om det viser seg at barn er veldig viktig for han, og du har en redusert sjanse. 

Anonymkode: a31f6...c2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde benytta anledninga du hadde jeg..! 

«Skjer det så skjer det.» «Hehe ikke med meg iallefall, jeg må bli gravid med prøverør hvis jeg skal ha sjans.»

Anonymkode: c2f08...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du ta opp tidlig synes jeg. Jeg hadde ikke investert to år i ett forhold uten å være trygg på at partneren ville være med på en ivf prosess mtp alderen dere er i. Jeg er selv gift med en mann som er steril og har vert det siden han var ung pga en sykdom. Han tok opp temaet etter en måned sammen og han var veldig alvorspreget og for meg var det fint at han tok det opp slik. 

Anonymkode: f9ffb...3bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en mann nå, har truffet han 4-5 ganger. Han er i begynnelsen av 40 årene og har ikke barn, jeg er i midten av 30 årene og har heller ikke barn.

Jef vet at jeg vil ha barn, og på spørsmålet mitt svarte han at om det skjer, så skjer det..... Men det gjør jo ikke det med meg. Vi må ta et aktivt valg på om og når vi skal starte en slik prosess.... Eller prosessen er jo i gang, for jeg er utredet og må ha IVF...

Jeg må jo ta det snart, for jeg vil ha barn, og om han ikke kan bestemme seg for at han ønsker seg det er det ingen vits å date lenger.... Men når er tidlig og sent nok? 

Anonymkode: faecf...eaf

Er ikke det en spinnvill måte å forholde seg til det å få barn på? "Skjer det så skjer det" er sånn jeg tenker om det blir regn imorgen eller ikke. Det skurrer veldig å være 40+ å ha den innstilingen 😕 Er det så stas å få barn med en kar som har et så "stort" engasjment?

Tidlig nok! Fortell han og få avklart hva han tenker :)

Endret av Jr.Garcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:


Eller - så prøver han å være hensynsfull, og mistenker at en dame i midten av 30-årene som ikke har fått barn ennå kanskje kan ha problemer med det og vil ikke skremme henne fra seg.

Uansett - helt enig i at de må snakke sammen :)

Anonymkode: 433fb...33d

Dagens overvurdering av den gjengse mann :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ps: Hadde selv fått vite at jeg ikke kunne bli gravid av meg selv og har ikke brukt prevensjon på åresvis med kjæresten fordi det ikke var vits. Hadde holdningen at om det skjedde så var jeg heldig, om ikke så var det ingen krise for meg. (var veldig usikker på om jeg ville uansett, så ble feil å få hjelp til å bli det når jeg ikke 100% ville) .... men så ble jeg gravid av meg selv! Så alt kan skje. 

 

Jeg ville sagt det nå og spurt hva han tenkte om det. Lykke til:)

Anonymkode: 7142f...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

Jeg hadde heller ikke tolket "om det skjer, så skjer det" som en positiv holdning til fremtidige barn. Det virker sikkert litt skremmende også hvis du etter et par dater forklarer at du kan kun få barn via IVF. For det virker litt som om barn er det viktigste akkurat nå, ikke å finne kjærligheten med en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2018 den 12.20, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du fått utgreiet dette? Forsøkt å få barn i et tidligere forhold?

Jeg tror det din date mener å si, er at han gjerne vil ha barn, men at dette ikke er «alt» for ham. Altså at han synes det er ok også å ikke få barn. 

Uansett synes jeg dere nå snakker seriøst om barn veldig tidlig i daten...

Anonymkode: bc18d...aca

Ts her, 

ja har vært til utredning i tidligere forhold......... vi snakket ikke seriøst om det, spørsmålet kom opp, vi svarte og dvelte ikke mer ved det....

Anonymkode: faecf...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.8.2018 den 5.20, Jr.Garcon skrev:

Er ikke det en spinnvill måte å forholde seg til det å få barn på? "Skjer det så skjer det" er sånn jeg tenker om det blir regn imorgen eller ikke. Det skurrer veldig å være 40+ å ha den innstilingen 😕 Er det så stas å få barn med en kar som har et så "stort" engasjment?

Tidlig nok! Fortell han og få avklart hva han tenker :)

Kan jo fort være at han egentlig har innfunnet seg med å være barnløs....... han er jo ikke ung lenger....

Anonymkode: faecf...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det så skjer det, tolker jeg som et ja til barn, faktisk. Mange menn ønsker seg det, men det er sårbart å innrømme det og spesielt når du er over 40 år. Det å si at man ønsker seg barn som 45- åring innebærer samtidig at man innrømmer en sorg over å ikke ha barn enda. Det er ikke sikkert han har lyst til å vise seg så naken og sårbar overfor deg enda. Han har jo ikke mulighet til å reise til Danmark, liksom.

Anonymkode: cdeb4...612

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, 

ja har vært til utredning i tidligere forhold......... vi snakket ikke seriøst om det, spørsmålet kom opp, vi svarte og dvelte ikke mer ved det....

Anonymkode: faecf...eaf

Kan det hende han har vert gjennom en slik prosess selv i ett tidligere forhold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen sak er om han sier ja til ivf- prosess da. Har hørt historier om menn som gjør det slutt med damen fordi prosessen er for emosjonelt krevende. Da er det gjerne hos ham problemet ligger og det blir for hardt for ham å stå i det, fordi problemet er selve manndommen hans (eller "mangelen" på den). Men her ligger problemet i utgangspunktet hos deg, hvilket gjør det lettere for ham. Du trenger jo ikke si til ham at hans høye alder også kan spille inn på vansker med å få barn. 

Anonymkode: cdeb4...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...