Gå til innhold

Jeg fortjener ikke kjærlighet fordi jeg er uten utdannelse, er mindre kjekk, har lite å by på og er introvert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at livet bare kan bli bra hvis man er det samfunnet forventer? Suksessfull, ser bra ut og er utadvendt og sosial? Er det bare da man kan dra en partner som mann, og få muligheten til å oppleve kjærlighet og få barn?

Det er jo rett og slett grusomt å være noe annet enn samfunnsidealet.

Anonymkode: 65306...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, så du må for alltid være alene. 

Anonymkode: 2fd38...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... nå mener jeg at de fleste mennesker fortjener kjærlighet, med mindre de er ondskapsfulle ellet driver med vold. Utro folk fortjener heller ikke noe særlig..

Men det jeg vet det er at mange velger bevisst bort menn eller damer uten utdannelse. Er du uten utdannelse vil du ha vanskeligheter med å få jobb i dagens samfunn. Du blir tvunget til å velge jobber som det ikke kreves utdannelse i, og de jobbene kan Også være vanskelig å få fordi du har ingen utdannelse. Ingen jobb er det samme som ingen penger.. og det at enn ikke er selvforsørgene er ikke attraktivt. I tillegg kan det bli sett på som at du ikke har noen mål for livet ditt, og at du ikke er i stand til å fullføre noe. Mange er opptatt av at man skal ha et mål i livet sitt. Feks hva ønsker du å jobbe med om 10 år? Hvordan skal du nå dit? Hva er dine ambisjoner osv for fremtiden? Etc..

Du nevner Også utseende. Her er jo smaken veldig spredt, men de fleste legger jo merke til utseende til en person først. Noe av det verste ifg mange er overvekt, selv om det finnes folk som liker det også der ute, eller ikke bryr seg noe om det. Men det er fullt mulig å få seg selv til å se bedre ut, om man gidder. Kle deg i riktig klær som framhever de beste kroppsdelene hos deg. Er du dame, ta å sminke deg. Stell håret ditt. Er du mann stuss skjegget eller ikke ha skjegg. Ikke minst for begge kjønn vær renslig. 

Enn kan si det slik at med et dårlig utseende så er ikke sjekke apper som Tinder og sukker det beste stedet å lete etter en partner på, siden det er basert kun på utseende. Prøv heller å finn en partner feks i det virkelige liv, feks via felles interesser..via venner etc 

Når det gjelder personlighet så foretrekker man enten innadvendt  eller utadvendt. Noen liker litt av begge deler. Fordelen med utadvendt er at den personen er lett å bli kjent med.

Samtidig så er det greit å være innadvendt så lenge man klarer å by på seg selv når man nå. Noen innadvendte svarer omtrent bare ja eller nei på spm, og tørr ikke å stille noen spørsmål tilbake. Da kan andre rundt deg oppfatte deg som at du er ikke er interessert i å bli kjent med de,.og de går videre.

Det er nok en fordel å være litt av begge deler. Ikke for utadvendt men heller ikke for innadvendt når man skal bli kjent med noen.

Men jeg tror det finnes noen for alle der ute. Men enn vær sikte selv på realistiske mål. Det vil feks være ganske urealistisk at en kjempe pen dame som tjener 1 mill i året med god utdannelse  vil ha en partner på 150 kg som er uten utdanning.

Det beste er å prøve å finne en som er i samme situasjon som en selv. Både karriere messig, utdannelse messig, og utseende messig. Er du en 4 på en skala fra 1 til 10, kan du maks få en 6er. 10ere vil være uoppnåelig mest sannsynlig, men ingenting er umulig. 

 

 

Endret av tussi84
Mer skriving
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det slik at livet bare kan bli bra hvis man er det samfunnet forventer? Suksessfull, ser bra ut og er utadvendt og sosial? Er det bare da man kan dra en partner som mann, og få muligheten til å oppleve kjærlighet og få barn?

Det er jo rett og slett grusomt å være noe annet enn samfunnsidealet.

Anonymkode: 65306...4df

Det er ekstremt enkelt å jobbe seg til å bli samfunnsidealet. Ditt valg.

Anonymkode: 7580f...aae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du audible, kjøp models av mark manson. Fantastisk god bok med masse tips, men ingen tradisjonell pick-up bok.

Introvert er ikke noe negativt, føler det blir mer ok å kalle seg selv introvert og det finnes forskjellige grader introvert, jeg skriver på tinder at jeg er en mild introvert, har ikke vært noe negativt det :)

Egentlig en befrielse å inse for meg selv at jeg ikke orker å henge med på det sosiale kjøret ekstroverter klarer, jeg lader mine batterier og finner glede i rolige stunder, ikke ved å alltid måtte gjøre noe. Men så kan jeg være like sosial som andre i andre sammenhenger. 

Ang utseende så må du prøve å se så bra ut som du kan selv, en sunn kropp, klipper og steller deg, renslighet, bruker pent tøy i riktig størrelse, kanskje trener litt for bedre holdning osv. Kvinner bryr seg mindre om utseendet enn vi menn, men du må ikke se ut som en slask.

Vær så suksessfull du kan være, det kan også være å bli flink på andre områder, hobbyer etc. 

Generelt sett, er du misfornøyd med livet ditt så jobb med det, det er ikke ei ny dame sin jobb å gjøre deg lykkelig, men å dele hverandres hverdag og gleder.

Anonymkode: fd825...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener kjærlighet...fra din mor.

En partner er ingenting er ikke noe man "gjør seg fortjent til". Man må evne å bygge relasjoner. Akkurat som med venner.

Omtaler du venner på den måten også "fortjener jeg ikke å ha venner"? Som om noen skylder deg noe?

Anonymkode: cd34c...2a7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen skylder deg noe som helst. Jeg unner alle kjærlighet, men en partner er aldri noe som ramler ned i fanget på deg. Du får jobbe med å gjøre deg tilgjengelig og det du har å tilby. 

Stell deg, stell hjemmet ditt, ha fritidsaktiviteter og interesser og vær en trivelig person. Gjør deg tilgjengelig gjennom å oppsøke steder hvor du treffer det motsatte kjønn, enten gjennom apper eller fritidsaktiviteter. Smil, vær snill og positiv. 

Det finnes jo damer som ikke er samfunnsidealet også, men det betyr ikke at man er en dårlig partner eller person. Man må bare finne sine likesinnede og vise hvem som man er og hva man kan faktisk har å tilby. 

Anonymkode: 60308...b0a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste man kan endre er seg selv, og av og til må man bare slutte å synes synd på seg selv og lære å bli glad i seg selv og aksepetere hvem man er og gjøre det beste ut av det, og er det ikke bra nok, så får man prøve å endre seg og bli den man har lyst til å være. 

Det som du bør slutte med først er å syte i sosiale medier, for det er skikkelig turn off. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at livet bare kan bli bra hvis man er det samfunnet forventer? Suksessfull, ser bra ut og er utadvendt og sosial? Er det bare da man kan dra en partner som mann, og få muligheten til å oppleve kjærlighet og få barn?

Det er jo rett og slett grusomt å være noe annet enn samfunnsidealet.

Anonymkode: 65306...4df

Kjærlighet er som en byttehandel, du får noe i bytte mot noe annet. Et annet menneske må jo finne deg attraktiv på en eller annen måte for å "trenge" deg. Det være seg personlige kvaliteter, utseende eller materielle goder.

Så, hva har du å by på?

Anonymkode: 4d414...951

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at livet bare kan bli bra hvis man er det samfunnet forventer? Suksessfull, ser bra ut og er utadvendt og sosial? Er det bare da man kan dra en partner som mann, og få muligheten til å oppleve kjærlighet og få barn?

Det er jo rett og slett grusomt å være noe annet enn samfunnsidealet.

Anonymkode: 65306...4df

Nei. Dersom du slutter å tenke på hva "samfunnet forventer", og heller har fokus på hva DU forventer av deg selv her i livet så får du et bra liv :)  Men du vet, krake søker make, så om du kan velge partner fritt i alle samfunnslag er vel tvilsomt. Det burde ikke spille noen rolle dersom du ikke har lyst til å befinne deg i strebermassen uansett :) 

Anonymkode: 70316...824

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har lite å by på, hvorfor tenker du da at noen bør velge deg?

Anonymkode: 4d414...951

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bidrar du med for andre, siden du mener at du "fortjener" kjærlighet? Er du veldig snill og hjelpsom mot alle rundt deg?

Alle burde få kjærlighet, i form av at andre er høflige og behandler deg ok, men ingen er forpliktet til å gi deg kjærlighet i form av å være sammen med deg som kjæreste. Den typen kjærlighet baserer seg på kjemi og ganske mye tilfeldigheter. Det er veldig mange som aldri treffer noen som det oppstår gjensidig kjemi med.

Anonymkode: 4c8bc...951

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se deg rundt. Er alle menn rundt deg som har dame lik det idealet? Nei, tenkte meg det.

Anonymkode: 098df...251

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo ha noe å tilby en kjæreste. Som kvinne tenker jeg at en mat uten utdannelse er uaktuelt, og hvis han i tillegg er introvert, har dårlig utssende og ikke noe å by på, hvorfor skal jeg velge han? Hvorfor skal folk velge deg som kjæreste, hva kan du bidra med i et forhold og i en annens liv? Kjæreste er ikke noe man gjør seg fortjent til, samfunnet skylder deg ingenting i så måte. 

Anonymkode: ca502...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig er det ikke sånn! Bli feminist, vi ønsker å fjerne samfunnspresset(patriarkatiske holdninger for forventninger) på menn og kvinner, som er skapt av menn (patriarkatet)
Dere menn er like verdifulle selvom dere ikke har muskler som arnold shwartzeneger , og selvom dere ikke er høytutdannede, mørke høye kjekke menn!

Man er den man er , og så lenge man har gode holdninger og moraler så vil man fortjene, og finne kjærligheten.
Men det er alltid bra både for egen del og de rundt seg å prøve å jobbe for å bli en bedre utgave av seg selv, for eksempel i ditt tilfelle starte på en utdannelse, forbedre utseende ved f eks ny hårklipp og utskifting av klesstil osv.
Også skal man huske på det at ingen kan egentlig forvente kjærlighet eller kreve det, opplever man det er det en bonus for livet, men bør ikke definere kvaliteten av livet ditt.

 

Anonymkode: dac4d...897

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Er det slik at livet bare kan bli bra hvis man er det samfunnet forventer? Suksessfull, ser bra ut og er utadvendt og sosial? Er det bare da man kan dra en partner som mann, og få muligheten til å oppleve kjærlighet og få barn?

Det er jo rett og slett grusomt å være noe annet enn samfunnsidealet.

Anonymkode: 65306...4df

Hvis det er noen trøst, så er det akkurat sånn for kvinner: hvis vi ikke lever opp til samfunnsidealet, blir ikke vi heller valgt til kjærlighet og familieliv.

Så jeg er enig med deg - det er grusomt å være noe annet enn samfunnsidealet.

Anonymkode: da69c...c19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må enten tilpasse deg tidens ideal, lete blant dem som også faller litt utenfor, eller være evig singel. Du glemte alternativet i midten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk trenger så forskjellige ting, så det er ikke alle som leter etter ekstroverte, pene, høyt utdannede menn, eller har det som førsteprioritet. Men noe må man ha å tilby en partner! Det er ingen som er kjæresten til noen kun for å være snill. 

 

Anonymkode: 102e6...7a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hind said:

Du må enten tilpasse deg tidens ideal, lete blant dem som også faller litt utenfor, eller være evig singel. Du glemte alternativet i midten. 

Godt sagt! Jeg hadde vært fornøyd med alternativet i midten, jeg, men de som er der virker å sikte høyere enn jeg kan leve opp til.

Anonymkode: da69c...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva en "fortjener" avgjøres i stor grad av tilbud og etterspørsel, og en vil nok finne at folk som ikke nødvendigvis er de mest sympatiske eller omtenksomme kan ha veldig stor tilgang på potensielle kort- og langvarige relasjoner. Det beste en kan gjøre er nok å gjøre sitt for å bli den personen potensielle partnere vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...