Gå til innhold

Han kommer for fort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har vært et problem de 15 årene vi har vært gift. Har hele tiden tenkt at det vil bli bedre med tiden, men virker ikke som om det gjør det, så nå ønsker jeg tips.

Mannen kommer de aller fleste ganger alt for fort. Vi snakker maks et minutt eller kanskje to om vi ikke tar masse pauser. Enda kortere om det har vært mye foreplay.

Det hender en del ganger at jeg ikke rører han i det hele før selve sexen. Han koser gjerne med meg, men da blir problemet at jeg blir ekstra kåt - han liker det og kommer etter 5-6 støt.

Jeg føler at sex er et ork på grunn av dette. Er jeg veldig kåt, så et han ferdig på null komma niks. Begynner vi fordi han vil, så er han ferdig når jeg begynner å like det. Jeg sitter da somregel igjen med «alt sølet» , en sovende mann og føler meg lys våken selv.

Prøver selvsagt å ikke være irritert på han, det er jo ikke som om han gjør det med vilje. Men helt ærlig så blir det bare mer og mer frustrerende. Jeg føler at mitt behov for sex er økende men at aldri dekkes godt nok opp. Resultatet er jo at jeg ikke alltid orker å begynne (selv om jeg egentlig vil) fordi det føles så meningsløst ut etterpå. Ja - det var godt for ham, men hva med meg liksom?

 

Har ikke hatt andre partnere enn mannen, men vurderer nesten å finne meg en bare for å se om det er bedre. Føler med fæl som tenker slik, men kan ikke styre tankene..

Anonymkode: 66d09...51f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannfolka varer som regel lengre om det brukes kondom. Det finnes også kremer som setter ned følsomheten i penis. Dere kan jo også gjøre det slik at du får bli ferdig først før han slipper til? Hvor lang tid trenger han før han er klar for runde nr 2? Har han allerede kommet en gang bruker han gjerne lenger tid på å komme når dere setter i gang igjen etter 15 minutter eller så...

Anonymkode: 52ad0...d0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke gå til det skritt å finn deg en annen mann. Det her kan dere helt sikkert løse på en eller annen måte! 

Her er noen lenker jeg kom over da jeg googla det: 

Etter å ha lest raskt igjennom ser det ut som det både er en egen metode dere kan bruke, og det finnes tabletter man kan ta. Men første dere bør gjøre er vel å snakke om det, hvis dere ikke har gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Slik krem har jeg aldri hørt om, lenge siden jeg har googlet emner kan du si. Den skal jeg prøve.

Vi snakker åpent om problemet, så det er greit.

Han er ganske radkt klar for runde to, men det hjelper vanligvis ikke så veldig mye. Det er også et stort problem for meg at jeg på en måte er «ferdig» når han kommer første gang. Jeg sliter altså me å holde på lysten gjennom pausen. Det hjelper ikke så mye om vi koser videre. Her må jeg gjerne prøve å jobbe med meg selv da.

 

Anonymkode: 66d09...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han anerkjenner problemet, hvorfor gjør han ikke noe med det? Menn kan fint trene seg opp til å vare lenger i senga!
At han ikke gidder det forteller meg at det er ikke bare utløsningen hans som er problemet, men respekten hans for din nytelse og deg som seksuelt individ. Han virker å være fornøyd så lenge han får sitt, selvom han kanskje syns det er litt flaut. Når han ikke gidder å gjøre noe med problemet så er han faktisk ikke så interessert i å løse deg (egoistisk).

Jeg ville printa ut noen teknikker fra google og lagt på kjøkkenbordet og sagt at nå starter du å trene pikken din for dette går ikke lenger. Dere finner mye av å søke på "how to last longer in bed" "how to hold back ejaculation men" "how to train pc muscle men"

De to vanligste teknikkene er runketrening hvor samme teknikk også bør brukes under samleie hvor hver gang han kjenner orgasmen bygge seg opp og han får lyst til å sette opp tempoet for å nå mål, så stopper han all stimulering i noen minutter. Gjerne gå å gjøre noe helt annet useksuelt, sette på vaskemaskinen , forberede middag eller lignende, for å tenne ned både kropp og hode. Så starter stimulering igjen og prosessen gjentas. Gradvis vil han klare å kontrollere orgasmen sin bedre.

Den andre vanligste teknikken er daglig trening av pc muskelen, samme som vi kvinner trener ved knipeøvelser. Det tar tid men gir resultater på evnen til å holde igjen orgasme. Akuratt som det tar tid hos kvinner også og man etter ca 3 mnd merker litt forskjell på orgasmen sin pga musklene har blitt sterkere.
Start uten vekter ved å lokalisere pc muskelen ved å holde igjen urinstrålen når man tisser. Dette er musklen man skal bruke. Repetisjoner på 10-30 stk x 3 ganger dagen. Knipe 5-10 sekunder av gangen.
Etterhvert kan han bruke knipeteknikken når han er stiv, runke seg stiv og legge en klut hengene over pikken og knipe. Penis vil da løfte seg litt oppover, og med klut som vekt blir det tyngre og derfor mer effektiv trening. Så kan man bruke en våt klut for enda større vekt, og etterhvert håndkle og vått håndkle.
Dette er effektivt som pokker! Innen et halvt år vil han bli en ny mann i senga, og fortsetter han treningen fast etter det så kan han trenes opp til å holde i timesvis :)

Inntil han har nådd det nivået , så er det viktig at han skjønner han må tilfredstille deg selvom han kommer fort. For mange år siden lå jeg med en som jevnlig gjennom hele samleiet gitt ned å slikket meg . Han penetrerte noen minutter , gikk ned å slikket meg noen minutter, penetrerte noen minutter, slikket meg noen minutter osv , vi snakket om det for jeg sa det var så deilig og han sa at ja også får pikken en pause så han varer lenger i senga også. Etter det så har jeg sagt til de av mine partnere som har kommet for tidlig for min smak at de får gjøre det samme. Det krever kustus å ikke bare piese på når de merker at de nesten kommer, men en ekte mann og god elsker tar hensyn til dama og er reflektert nok til å skjønne at et skuffende samleie kan unngås om han trekker seg ut med jevne mellomrom men fortsetter å stimulere dama selvom hans penis trenger en stimuleringspause.

Anonymkode: b9aeb...1e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få han til å trekke seg ut rett før han kommer, slik at han ejakulerer uten å få orgasme. Gjør han det kan han fortsette, og nå varer han mye lenger .

Anonymkode: bcd0e...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haf samme problemet, har vært sammen 15 år. Prøvd det meste av teknikker ingen av teknikkene funker for meg. Jeg er kjempe lei for at jeg omtrent aldri får til å pule henne skikkelig, og hun har vært sur og frustert til tider. Prøver jo å være engasjert med slikking, fingring, klaps og kos med puppert etc, men akkuratt det med penetrering funker ikke. Bruke dildo på henne det er jo greit. Sleeve funker sån noenlunde, ganske tricy å tre på, men hjelper litt etter utløsning også, så dermed litt lenger.  så må en kjøpe noen forsjellige for å se hvilken som passer best.  Har ikke prøvd Viagre, calais, eller det andre medikamentet som er tilgjengelig fra lege. Det et skal også finnes en type Resept belgt som skal hjelpe for forsinket utløsning.

Mange damer tror at det er bare å øve, vel slik er det ikke for alle. Der er jo litt sån med damer også, alle damer kan da ikke få orgasme når dem vil. Noen får aldri,  noen går på medisiner for ikke å ha konstant orgasme. Det er mange varianter.

Anonymkode: 80fce...cec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haf samme problemet, har vært sammen 15 år. Prøvd det meste av teknikker ingen av teknikkene funker for meg. Jeg er kjempe lei for at jeg omtrent aldri får til å pule henne skikkelig, og hun har vært sur og frustert til tider. Prøver jo å være engasjert med slikking, fingring, klaps og kos med puppert etc, men akkuratt det med penetrering funker ikke. Bruke dildo på henne det er jo greit. Sleeve funker sån noenlunde, ganske tricy å tre på, men hjelper litt etter utløsning også, så dermed litt lenger.  så må en kjøpe noen forsjellige for å se hvilken som passer best.  Har ikke prøvd Viagre, calais, eller det andre medikamentet som er tilgjengelig fra lege. Det et skal også finnes en type Resept belgt som skal hjelpe for forsinket utløsning.

Mange damer tror at det er bare å øve, vel slik er det ikke for alle. Der er jo litt sån med damer også, alle damer kan da ikke få orgasme når dem vil. Noen får aldri,  noen går på medisiner for ikke å ha konstant orgasme. Det er mange varianter.

Anonymkode: 80fce...cec

Det tviler jeg sterkt på at du har! Du har sikkert prøvd i perioder, men ikke hatt kustus nok til å øve og trene daglig, i månedsvis og kontinuerlig i årevis for å vedlikeholde og fortsette forbedringen.
Ja når jeg begynte med knipeøvelser tok det årevis før jeg merka noe, fordi jeg glemte det i ukesvis av gangen, også gjorde jeg det hver dag i noen uker og glemte det igjen i en måned osv. Men når jeg begynte å sette på huskelapp alarm på telefonen tre ganger daglig og aldri droppa det, så merka jeg endring etter bare 2-3 måneder.
De mennene som jeg har snakket med som mener de ikke får trent opp pikken har aldri gått ordentlig inn for det heller.
En muskel er bare å trene, med mindre muskelen er ødelagt, og du kan ikke sammenligne det å ikke trene dedikert med å ha en fysiologisk eller medisinsk feil som forhindrer orgasme.

Ellers er sleeve et godt tips ja!

Anonymkode: b9aeb...1e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patetisk. 

Be han ta seg sammen og trene opp utholdenheten sin. De aller fleste menn har jobbet med den en kortere eller lengre periode i løpet av livet. Og det funker.

Anonymkode: 80184...868

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss kalle dette off the record.

Tramadol er et eldre (rekombinant/syntetisk) legemiddel mot moderate smerter (B preparat). Det har en "skjult" bieffekt ved at det hemmer ejakulasjonen uten å påvirke ereksjonen. Dose/respons er selvfølgelig en faktor, men å ha samleie i 45 ++ minutter er ikke noe problem.

Kan kanskje være vanskelig for fastlegen å skrive ut preparatet for diagnose premature ejakulasjon.

Da er det lettere å få skrevet ut antipepresiva, som har en tilsvarende effekt. Man trenger ikke å anvende dette daglig, som man gjør ved depressive diagnoser. Eksempelvis kan 10 mg Cipralex  1-2 timer før seksuelt samkvem, løse problemet.

Kontinuerlig/fast inntak av antidepressiva påvirker libido (sexlysten) negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det også sånn og det er kjempefrustrerende. Han holder lenge om vi har vært på fest men de siste gangene har jeg ikke orket. Min sexlyst er nesten borte pga dette. Han vet at han må øve. Men til dere son sier disse mannfolka bare må ta seg sammen og trene seg opp: 

Det er faktisk ikke alle som har tid til å holde på med runketrening i «tide og utide». Men full jobb, hus , hage og flere unger så er det litt håpløst å få ro til sånt noe. 

Anonymkode: aac5c...333

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, DominantHr skrev:

La oss kalle dette off the record.

Tramadol er et eldre (rekombinant/syntetisk) legemiddel mot moderate smerter (B preparat). Det har en "skjult" bieffekt ved at det hemmer ejakulasjonen uten å påvirke ereksjonen. Dose/respons er selvfølgelig en faktor, men å ha samleie i 45 ++ minutter er ikke noe problem.

Kan kanskje være vanskelig for fastlegen å skrive ut preparatet for diagnose premature ejakulasjon.

Da er det lettere å få skrevet ut antipepresiva, som har en tilsvarende effekt. Man trenger ikke å anvende dette daglig, som man gjør ved depressive diagnoser. Eksempelvis kan 10 mg Cipralex  1-2 timer før seksuelt samkvem, løse problemet.

Kontinuerlig/fast inntak av antidepressiva påvirker libido (sexlysten) negativt.


Forstår at det er et velment råd, og slettes ikke så altfor dumt heller sett bort fra farene ved preparatet, men å oppfordre til opiatavhengighet (tramadol er et av de mest avhengighetsskapende legemidlene ved siden av benzodiazapaner og diazepan/clonopin) bryter nok med forumreglene her og bør ikke anbefales under noen omstendigheter. Leger er forsiktige med å skrive ut dette til selv de smertepasientene med kroniske smerter fordi det er så avhengighetsskapende og bivirkningene kan være ille.

Når det kommer til antidepressiva så skal man jo heller ikke fucke med hjernen med medisiner om man er frisk, og som du understreker så påvirker antidepressiva sexlysten og evnen til å nyte og få orgasme negativt. Jeg var totalt aseksuell på antidepressiva og å ta på meg selv nedentil var helt numment og dødt uansett hvor mye jeg ville tenne. Når det kommer til antidepressiva og menn så får de ikke stiv  penis eller sexlyst, og da forværrer man jo bare problemet egentlig.
Jeg har aldri hørt at engangsbruk(og ikke kontinuerlig) av antidepressiva eksempelvis cipralex før samleie kan løse problemet med for tidlig utløsning. Isåfall er det rart at bruken og den infoen ikke er mer kjent , men det kan godt være du har rett altså.

Uansett så er dedikert trening det som virkelig er beste , tryggeste og mest effektive løsning! :)

Anonymkode: b9aeb...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har det også sånn og det er kjempefrustrerende. Han holder lenge om vi har vært på fest men de siste gangene har jeg ikke orket. Min sexlyst er nesten borte pga dette. Han vet at han må øve. Men til dere son sier disse mannfolka bare må ta seg sammen og trene seg opp: 

Det er faktisk ikke alle som har tid til å holde på med runketrening i «tide og utide». Men full jobb, hus , hage og flere unger så er det litt håpløst å få ro til sånt noe. 

Anonymkode: aac5c...333


10-30 knipeøvelser kan han gjøre på bussen, på jobb, når som helst. Det tar 2 minutter. Helst tre ganger om dagen, da er det 6 minutter av dagen! Det har alle menn tid til!
"Runketrening" kan han gjøre i dusjen, eller sette av femten minutter til og nedprioritere tv titting eller annet!
 

Anonymkode: b9aeb...1e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har og det problemet med at «junior» ikke helt vil prestere på en evnt rundt nr 2, selvom mannen er kåt som f.... ei heller om følelsen blir nedsatt av noe slag. I perioden vi brukte kondom slet vi med at han ble slapp. 

Og, min man har noen helt ville orgasmer. Og han ejakuerer omtrent aldri uten orgasme. Såndet rådet med å sprute uten orgasme vil heller ikke funke. 

Anonymkode: aac5c...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:


10-30 knipeøvelser kan han gjøre på bussen, på jobb, når som helst. Det tar 2 minutter. Helst tre ganger om dagen, da er det 6 minutter av dagen! Det har alle menn tid til!
"Runketrening" kan han gjøre i dusjen, eller sette av femten minutter til og nedprioritere tv titting eller annet!
 

Anonymkode: b9aeb...1e2

Han dusjer på jobb.. sååå, den utgår 😜

knipe, det kan han. Tar det videre. 

Ikke bare å ta seg en «runk» om man ikke har lyst da.. 😏

Anonymkode: aac5c...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prematur ejakulasjon er et problem for en del par.

Nå skal ikke jeg starte noen farmakologisk debatt.

Tramadol er helt riktig en (syntetisk) opiat. Opiater og benzodiazepiner som eksempelvis valium (diazepam), sobril (oxazepam) og xanor (alprazolam) skal man ikke leke med. Nå er det forskjell på både opiater og benzodiazepiner. Tramadol er i en helt annen kategori en eksempelvis morfin-preparater (A kategori). Samtidig er xanor (mot panikkangst) meget avhengighetsskapende, mens sobril (mot mer generell angst/uro) kan forskrives over lengre tid.

Missbruk av medikamenter går (ofte) på personlighet, diagnose (selvmedisinering) og begrenset intelligens. Man snakker gjerne (også) om misbruker/narkomane personligheter.

Jeg fremmer ikke medikamentbruk, jeg er heller ikke på noe korstog, verken i den ene eller andre retningen.

Medikamenter må alltid vurderes i en kost (negative konsekvenser) – nytte kontekst.

En intelligent mann (par), uten noen diagnoser, bør/vil kunne ta 1 – 2 (50 mg) tramadol i uken i åpenhet med sin partner, uten at det skal medføre negative konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, DominantHr skrev:

Prematur ejakulasjon er et problem for en del par.

Nå skal ikke jeg starte noen farmakologisk debatt.

Tramadol er helt riktig en (syntetisk) opiat. Opiater og benzodiazepiner som eksempelvis valium (diazepam), sobril (oxazepam) og xanor (alprazolam) skal man ikke leke med. Nå er det forskjell på både opiater og benzodiazepiner. Tramadol er i en helt annen kategori en eksempelvis morfin-preparater (A kategori). Samtidig er xanor (mot panikkangst) meget avhengighetsskapende, mens sobril (mot mer generell angst/uro) kan forskrives over lengre tid.

Missbruk av medikamenter går (ofte) på personlighet, diagnose (selvmedisinering) og begrenset intelligens. Man snakker gjerne (også) om misbruker/narkomane personligheter.

Jeg fremmer ikke medikamentbruk, jeg er heller ikke på noe korstog, verken i den ene eller andre retningen.

Medikamenter må alltid vurderes i en kost (negative konsekvenser) – nytte kontekst.

En intelligent mann (par), uten noen diagnoser, bør/vil kunne ta 1 – 2 (50 mg) tramadol i uken i åpenhet med sin partner, uten at det skal medføre negative konsekvenser.


Godt at du også understreker og er klar over hvor skadelige disse medisinene du nevner er.
Jeg blir nysgjerrig på det du påstår, og lurer på hvor du har fått vite at enkeltbruk av antidepressiva og opiater skal fungere mot tidlig utløsning? Og uten negative konsekvenser? Har du kildene på det? Eller er det en hypotese du tenker at kan stemme, fordi bivirkning av fast bruk er redusert tenning og evne til å i det hele tatt komme, så om man tar sjeldnere dose så tenker du at man fortsatt kan tenne men komme litt tregere? Føler dette er et tema som hører mer hjemme på ff enn her, men blir nysgjerrig på hvor du har det fra så kan gjerne tenke meg å diskutere/drøfte det (uten å ta over trådstarters tråd!)

Nå har jeg selv gått på tramadol mot smerter, brukte det ikke oftere enn 2-6 dager i måneden, og legen min ville allikevel ha meg av det etter bare et års tid pga de negative konsekvensene med avhengighet og bivirkninger. Ingen tvil om at det er sterke medisiner, for selvom jeg ikke brukte medisinen fast og daglig så fikk jeg abstinenser i form av hodepine og ekstrem svette i et par dager etter hver gang jeg hadde brukt den.

Anonymkode: b9aeb...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke orker å gjennomføre ronketreningen kan han da ikke bare slikke deg til orgasme før dere går på selve akten? Så får du ihvertfall noe ut av det. Men forstår dette blir kjedelig i lengda og fyren høres litt ego ut som ikke tenker mer på dine behov. 

Anonymkode: c6fce...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann kommer også veldig fort, og jeg tror nok det fra naturens side er meningen at det skal være sånn. Har dere sett dyr ha samleie i mer enn noen minutter? Jeg har vanskelig for å forstå at det er et stort problem for kvinner, det finnes mange andre måter å få stimuli på enn samleie og jeg mener at om man føler seg utilfredstilt fordi mannen kommer for fort, er problemet egentlig noe annet. Hvorfor sørger han ikke for at du er tilfredstilt før dere har samleie, f.eks.? 

Anonymkode: 497d2...650

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Mulig jeg har formulert meg dårlig, for han er ikke så ego sol jeg får intrykk av fra en del av kommentarene.

Han tilfredstiller meg med glede på andre måter både før og etter. Men, jeg har et ønske om en litt annen type sex (iallefall av og til) enn det han kan gi meg. Mulig jeg henger meg ekstra opp i dette i og med at jeg ikke har hart andre en ham?

Han har prøvd noen av disse teknikkene før, men det skader jo ikke å prøve igjen. Jeg har også bestillt en type bedøvende krem samt kondomer med denne type krem i!

Anonymkode: 66d09...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...