Gå til innhold

Stille, forsiktige, hensynsfulle menn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

... Kan de være like interessert i ei jente som en "pågående" mann selv om de ikke gjør like mye ut av seg? 

 

Har truffet en fyr og tror han liker meg, men han fremstår som veldig forsiktig. Andre dates har vært mer... voldsomme. Kan han være gira allikevel? Kanskje det er mer holdbart om han er forsiktig og hensynsfull uten å presse seg på? 

Anonymkode: bd2ca...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig. Alle er forskjellige. Hvorfor tar ikke du initiativ?

Anonymkode: d513f...a28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Alle er forskjellige. Hvorfor tar ikke du initiativ?

Anonymkode: d513f...a28

Jeg tar absolutt initiativ, og han responderer forsåvidt på det. :)

Anonymkode: bd2ca...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn uten initiativ skal jeg aldri bortpå igjen. Det er slitsomt å hele tiden være den som drar lasset... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han kan være interessert likevel. Men jeg er litt enig med hun over her: Det ER slitsomt å dra lasset hele tiden. 

Anonymkode: 991f6...7fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mannen som skal dra lasset da?

Vel ja, det er jo det som forventes. Dumt spørsmål.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, jabx said:

Det er mannen som skal dra lasset da?

Vel ja, det er jo det som forventes. Dumt spørsmål.

Begge😛

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Det er mannen som skal dra lasset da?

Vel ja, det er jo det som forventes. Dumt spørsmål.

Dersom du aldri har opplevd at en kvinne tar initiativ overfor deg, og derfor er veldig bitter overfor kvinner - ja da tror jeg du skal ta det som et hint om at det er DEG det er noe i veien med. Og ikke i kvinner.

Selvsagt skal BEGGE ta initiativ. 

Anonymkode: 598f9...d2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frubaluba skrev:

Menn uten initiativ skal jeg aldri bortpå igjen. Det er slitsomt å hele tiden være den som drar lasset... 

Den går VIRKELIG begge veier!  Jeg er enig i at initiativ er noe begge parter burde stå for, men om "sant" skal sies, så er dette med initiativ noe som forventes av menn, imens damer med initiativ gjerne bryter normer,  og (av erfaring, og i mine øyne) ofte er langt mer "seg selv" (dette gjelder spesielt i "bli kjent faser").

Mye mer interessante for meg enn "på gjerdet/samma for meg"-dama, som det er stort overskudd av. Iaf. slik jeg ser det.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan de være like interessert i ei jente som en "pågående" mann selv om de ikke gjør like mye ut av seg?

Kommer jo litt an på din definisjon, og hvordan du måler "interesse", naturlig nok, men i de fleste tilfeller -Ja, selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Beeblebrox said:

Den går VIRKELIG begge veier!  Jeg er enig i at initiativ er noe begge parter burde stå for, men om "sant" skal sies, så er dette med initiativ noe som forventes av menn, imens damer med initiativ gjerne bryter normer,  og (av erfaring, og i mine øyne) ofte er langt mer "seg selv" (dette gjelder spesielt i "bli kjent faser").

Mye mer interessante for meg enn "på gjerdet/samma for meg"-dama, som det er stort overskudd av. Iaf. slik jeg ser det.

 

Kommer jo litt an på din definisjon, og hvordan du måler "interesse", naturlig nok, men i de fleste tilfeller -Ja, selvfølgelig.

Vel, prøv å være sammen med en fyr i ca 10 år hvor han aldri tok et snev av initiativ. Og jeg ordnet alt, helt til jeg ikke gadd mer og ingenting skjedde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan være interessert. Det er en slik en som er interessert i meg nå, men det er alltid han som tar inititativet og. 
Stille menn kan også plutselig hoppe på deg i fylla og nesten gjøre voldtekstforsøk, så håper ikke noen kommer og sier at de stille mennene er bedre fordi de er stille...

Anonymkode: 51252...fce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Alle er forskjellige. Hvorfor tar ikke du initiativ?

Anonymkode: d513f...a28

Hun gjør bok det men får ingen respons. Det er veldig typisk det og da er det vanskelig å vite om han bare er sjenert eller overlegen.

Fra han sitt sted heter det nok "Alle jenter vil ha badboys men ikke sånne snille og stille menn som meg" samtidig som det er umulig å få til en samtale med han...

Anonymkode: f2883...a53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, jabx skrev:

Det er mannen som skal dra lasset da?

Vel ja, det er jo det som forventes. Dumt spørsmål.

Begge skal det. Er slitsomt når kun den ene parten lager avtaler. Såpass forstår du vel?

Anonymkode: f2883...a53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du bør jo spørre hva han ser i deg og vil med deg og livet sitt. Vil han ha kjæreste nå liksom?
For stille forsiktige hensynsløse menn kan også være players som bare bruker deg for sex, eller ikke klare følelsesmessig i seg selv til å holde ut i noe seriøst forhold. Og når du skriver at han noen ganger ikke tar initativ og andre ganger er mer voldsom, så kan det høres ut som han faller inn i kategorien som de mennene som bruker damer bare når det passer seg og sitt skjema og ikke vil forplikte seg .

Anonymkode: f9c23...11c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, frubaluba said:

Menn uten initiativ skal jeg aldri bortpå igjen. Det er slitsomt å hele tiden være den som drar lasset... 

16 hours ago, AnonymBruker said:

Klart han kan være interessert likevel. Men jeg er litt enig med hun over her: Det ER slitsomt å dra lasset hele tiden. 

Anonymkode: 991f6...7fb

Velkommen til dating-livet som mann :fnise:

Anonymkode: 8537f...ee1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til dating-livet som mann :fnise:

Anonymkode: 8537f...ee1

Ikke i 2018, vel? Trodde i hvert fall ikke det. Men uansett, det jeg sitter igjen med etter å ha måttet være den som alltid tar initiativ, er ikke bare at det blir litt slitsomt å ha det ansvaret, eller at jeg følte balansen i forholdet ble skjev når jeg merket at han ventet på og forventet at jeg skulle ta initiativ og foreslå ting. Man føler seg lite attraktiv når han aldri kan ta initiativ til å gi et kompliment eller være fysisk på noen måte. Joda, jeg fikk respons, dvs. ca. det samme tilbake, men effekten blir ikke helt den samme når reaksjonen kun kommer som et ekko eller kopi av mitt initiativ.

Anonymkode: 991f6...7fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun gjør bok det men får ingen respons. Det er veldig typisk det og da er det vanskelig å vite om han bare er sjenert eller overlegen.

Fra han sitt sted heter det nok "Alle jenter vil ha badboys men ikke sånne snille og stille menn som meg" samtidig som det er umulig å få til en samtale med han...

Anonymkode: f2883...a53

En god porsjon menn sliter med sosiale skills, og noen av dem tenker nok sånne bitre tanker,  men ikke gjør det til en hovedantagelse. 

Anonymkode: 24dd7...e66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, frubaluba skrev:

Vel, prøv å være sammen med en fyr i ca 10 år hvor han aldri tok et snev av initiativ. Og jeg ordnet alt, helt til jeg ikke gadd mer og ingenting skjedde.

Nei, det har jeg ikke særlig lyst til å prøve.:laugh:

Ingen kan ta fra deg gullmedaljen i tålmodighet, i alle fall.

Var det du som "ordnet" alt, og tok initiativ til å date/bli sammen fra start av også? Om ikke, så kan du jo muligens se for deg at "forventninger" kan være ganske uheldig, og føre til at enkelte kan bli fristet til å ikke "være helt seg selv" i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

... Kan de være like interessert i ei jente som en "pågående" mann selv om de ikke gjør like mye ut av seg? 

 

Har truffet en fyr og tror han liker meg, men han fremstår som veldig forsiktig. Andre dates har vært mer... voldsomme. Kan han være gira allikevel? Kanskje det er mer holdbart om han er forsiktig og hensynsfull uten å presse seg på? 

Anonymkode: bd2ca...ad7

Folk er forskjellige, selv forsiktige menn. Selv er jeg forsiktig i starten, men hvis jeg finner ut at dama liker meg så forsvinner all den forsiktigheten ut av vinduet. Tror det har noe med at jeg ikke vil at jeg skal ha misforstått noe, slik at jeg ikke blir avvist. 

Anonymkode: 6d1e9...c6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...